Ez biztos? Eleinte komoly baj volt, hogy úgy maradtak a tekercsek és melegedtek. Mikrokapcsoló is érdekes, mert ezek szerint tekercsen belül van és pld. a felső menet pár százalékát használja. Ez megmagyarázza, hogy mért tud erősen csapni, viszont ha tartani szeretném a golyót, akkor leesik a fenébe.
A legkisebb tűzzáró ajtó tartó elektromágnesek is 50 kiló tartóerejűek,
a flipperek öntartó tekercse valószínűleg sokkal gyengébb ennél.
és az sem biztos, hogy melegedésileg jól tűrik a hosszú (folyamatos) behúzva tartást.
De lehet, hogy mégis bírja a folyamatos tartást (akár alacsonyabb feszültséggel hajtva) és a kisebb tartóerő is elegendő és a flipper tekercse az eredeti mágnes helyére kapásból berakható és a rúd átmérője is stimmel,
"Úgy véled, hogy a levegőben szóródó mágneses tér veszteséget és melegedést okoz ebben az esetben?"
Attól, hogy megnyitjuk egy elektromágnes vasmagját, attól még nem fog jobban melegedni :)
De:
mivel a szolenoid-os megoldásnál a mágneses erővonalak egy része a levegőben szóródik
és már egy kis légrés is jelentős szórást/gyengülést eredményez,
ezért a "légréses" szolenoiddal a zárt vasmagos rendszerhez képest sokkal erősebb mágneses tért kell létrehozni, ha a légréses elektromágnessel is ugyanakkora erejű húzóerőt szeretnénk elérni.
A sokkal erősebb mágneses tér fenntartása természetesen sokkal több energiát igényel és durván több hőt is fejleszt a tekercsben.
"Ez eléggé energiaigényes megoldásnak tűnik (a mágnes erővonalainak nagy része nem jókis vasban, hanem vacak levegőben van), márpedig a sok elpazarolt energia jósok melegedést jelent"
Úgy véled, hogy a levegőben szóródó mágneses tér veszteséget és melegedést okoz ebben az esetben?
"nagyon pontosan és teljes felületükön érintkezni kell az ellendarabbal"
Az összes komolyabb mágneses zárás úgy működik, hogy a két összetapadó felületből legalább az egyik lazán van felfüggesztve (magyarul lötyög/inog/mozog/elfordul/stb), hogy összezáráskor a két felület egymásra simulása tökéletes lehessen (lehetőleg ne legyen levegő a fluxuskörben).
Ez a "mesterséges lötyögés" nem csak a profi tűzzáró ajtó mágnesekre igaz, de még a filléres mágnesszárakra is. Tehát az a kotyogás, amit az olcsó mágneszáraknál eddig gyártási hibának gondoltál, az nem bug, hanem feature ;)
Viszont ezek a mágnesek "behúzni" nem tudnak, valamilyen külső erőhatás (emberi kéz?) kell a működtetésükhöz, nagyon pontosan és teljes felületükön érintkezni kell az ellendarabbal különben a minimális energiafelhasználás minimális erővel fog párosulni. (már egy sima papírlap is töredékére csökkenti a tartóerőt)
"ehez volt egy solenoid ami üzem közben folyamatos húzta"
Ez eléggé energiaigényes megoldásnak tűnik (a mágnes erővonalainak nagy része nem jókis vasban, hanem vacak levegőben van), márpedig a sok elpazarolt energia jósok melegedést jelent, ami megfelelő túlméretezés híján folyamatos üzem esetén leégést is okozhat (az energiapazarlásról nem is beszélve).
Én inkább olyan megoldásban gondolkodnék, amelynél behúzott állapotban a mágnes vasmagja teljesen zárt, például nagyon jók ilyen célra a tűzvédelmi ajtókat folyamatosan nyitott állapotban tartó ajtó elektromágnesek: meglepően kevés kevés energiával beérik, ráadásul örök életűek.
Esetleg ha van sűrített levegő a közelben, egy monostabil pneumatikus szeleppel, néhány wattos tekercsel mozgathatod. A szelepek 100%ED működést bírnak "bármely" feszültségen.
Az eredeti szolenoid nincs meg? Akár üzemképtelenül?
Van egy 30cm hosszú 8-as köracél amit ha 5-6cm-ert meghúzok kézzel egy mechanikus reteszt enged ki és indul a gép.
1980-as években ehez volt egy solenoid ami üzem közben folyamatos húzta, mikor megállították elengedett, de mára egy budi gurtni vette át a szerepét, a gépnek teljes vezérlését "modernizáltam", de ezt a funkciót nem lehet másgogy kiváltani, így üzemeltetni balesetveszélyes.
Bekellene szereznem egy 24 vagy 12V DC eszközt ami több tíz órát is képes behúzva maradni, valki tud e ebben segíteni, hogy mivel lehet megoldani, vagy látott-e már valaki hasonlót?
Több eszközt próbáltam eddig minden leégett, tartós üzemre egyik sem volt jó. =(
Régen minden induktív előtéttel ellátott fénycsöves lámpatestben volt ilyen kondenzátor, hogy kompenzálja a fojtótekercs induktív hatását. Ma már gyakran kihagyják.
üdv mindenkinek ! olyan kérdésem lenne hogy hagyományos neon csöves lámpát szerelek és kettő össze hoztam de a harmadiknál meg akadtam. ugyanis abban van kettő jókora kondenzátor ami szét van robbanva. azt nem tudom hogy a többi alkatrészek jók-e. de egy neon lámpába se láttam még ilyen kondikat. kérdésem lenne hogy azok miért voltak bele kötve és hogy ha azokat kidobom belőle és bekötöm ugy ahogy a többit akkor jó lesz e? egyébként 2 darab 20 wattos cső van benne és kettő darab fojtó tekercs. itt visszább láttam képet ahol ugyan ugy be van kötve a kondi . miért kell az bele? és az nélkül is üzemel ? előre is köszönöm
Most kezdj el szakit keresni és addig ne lépj tovább. Ezzel tudod a legjobban megszervezni, hogy ne kelljen visszabontani semelyik szakembernek sem az eddig felépített munkáját. Nem tudom merre építkezel, de mi is sokan vagyunk itt a fórumon akik tudunk segíteni neked.
"30 centi hőszigetlés, illetve párazáró fólia kell hogy fölé kerüljön"
Az a "szakember", aki neked a födém hőszigetelés tetejére párazáró fóliát javasol, az neked ellenséged. Rúgd ki azonnal és keress olyan valakit, aki tudja is, hogy mit miért csinál. Valószínűleg csak egy kicsivel fog többe kerülni, viszont nem fogja tönkretenni a házadat. Ha további részletekre vagy kíváncsi, akkor a kérdéseiddel keresd fel a hőszigeteléssel foglakozó topic-okat (és ugyanezt javasold a "mesternek" is).
"A munkaszervezés szempontjából mikor érdemes hívni a villanyszerelő szakembert?"
Most, azonnal. Minden részletet végigbeszélni.
És egyből közölt vele, hogy falfűtés lesz, mert lehet, hogy akkor nem az álmennyezetben fogja vezetni a dugaljak vezetékeit, hanem pl a padlóban.
És a riasztót / antennát / számítógép hálózatot se utólag találd ki, mert az is jó szokás, hogy a kedves ügyfél a tapétázás után mutat rá egy sarokra, hogy "úgy gondoltuk hogy inkább ott legyen a TV..."
Jelenleg építkezünk és hamarosan kész a tetőnk. Utána kezdődnek a belső munkálatok. Azt még nem tudom pontosan, hogy először a válaszfalakat és a gipszkarton álmennyezetet készítjük el, de a gipszkarton álmennyezetben ki kell állni majd a vezetékekkel, mert lesznek spot és függesztet lámpáink. Illetve a spotokhoz átalakítók is kellenek ha jól tudom.
A munkaszervezés szempontjából mikor érdemes hívni a villanyszerelő szakembert?
- A gipszkarton álmennyezet a tetőszerkezetem alsó gerendáira lesz függesztve és több, mint 30 centi hőszigetlés, illetve párazáró fólia kell hogy fölé kerüljön.
- A fűtésünk padló és falfűtés kombinációja lesz, illetve gondolkodunk még központi porszívón.
- A szerelőbetonra még kerül majd gv45 bitumenes vízszigetelés, 8 centi eps lépésálló szigetelés,hőtükrüs fólia, padlófűtés rendszerlemez (gomba alakú profilokkal, tehát nem vashálóra rögzítjük), 7cm aljzatbeton..
- A válaszfalak és főfalak PT téglából vannak.
Úgy szeretném a munkát szervezni, hogy a gépészet és villany vezetékezése a legkevésbé zavarják egymást, a különböző szakemberek munkája összehangolt legyen. Ti hogyan szerveznétek? Milyen rétegrendeket és anyagokat javasoltok?
Az alap villanyzerelésen kívül szeretnék riasztót, kültéri világítást, a telken lévő villanyóra szekrénytől be kéne hozni a vezetékeket a házba / kapcsolószekrénybe. Tehát kompletten az egészet.
"Na komolyan. Elméletileg ha jól tudom akkor ez esetben 3 fázis és föld van benne. Tehát a nulla hiányzik."
Ez így van. És mivel a negyedik vezető többnyire a földelés, ezért ebből a csatlakozóból 230 voltot közvetlenül nem szabad levenni, mert a földvezetőt nem szabad áramvezetésre használni, az kizárólag érintésvédelem célját szolgálhatja.
Ha neked egy ilyen csatlakozó esetén mégis mindenképpen 230 voltra van szükséged, azt legegyszerűbben egy 400/230 voltos trafóval tudod előállítani.
De éppen azért léteznek pl 400 voltos tekercsű mágneskapcsolók, hogy bizonyos egyszerűbb gép-vezérlésekhez ne legyen szükség ilyenkor trafóra, mert az amúgy is meglévő 400 voltos feszültségről lehet működtetni őket .