Keresés

Részletes keresés

Mubarak0 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 58964

Üdv mindenkinek!.  Van egy egyszerűnek tűnő problémám egy kondenzációs gázkazánnal kapcsolatban. Azt szeretném, hogy egy jelzőlámpa kigyulladjon amikor működik (fűt). Más gázkazánokat nem ismerek, de ennél a szobatermosztát rövidre zárja az egyik sorkapcson lévő két megfelelő érintkezőt. A két érintkező között kb. 70 V feszültséget mértem. Van valakinek ötlete, hogy ezt, hogy lehetne megoldani?

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.10 0 0 58963

"Nem akarom csak a fürdőszobára használni fí relének."

 

Ha az egész lakást már védi egy FI relé akkor a fürdőszobára felesleges külön tenni még egyet (hacsak nem extra érzékeny, de a tied nem az).

Ha meg nincs lakásvédő FI relé, akkor meg miért csak a fürdőszobát véded, hiszen ugyanannyi erővel (és pár száz forint plusz költséggel - kettő helyett négy vezetékest véve) az egész lakást megvédhetnéd.

Előzmény: vnorbi81 (58961)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.10 0 0 58962

"hogy a fal másik oldalán a szomszéd van, és nem egy másik szoba..."

 

De a filmben sem említ senki másik lakást... szóval jó lenne tudni, hogy tulajdonképpen miről is szól ez a filmecske.

Előzmény: GeriSoft07 (58960)
vnorbi81 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 58961

Nem akarom csak a fürdőszobára használni fí relének.

Előzmény: Zs:) (58959)
GeriSoft07 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 58960

semmi nem bizonyítja, hogy a fal másik oldalán a szomszéd van, és nem egy másik szoba...

Előzmény: cityba (58957)
Zs:) Creative Commons License 2014.08.10 0 0 58959

Ha ezt 3x16A-re akarod használni, akkor ez neked nem jó! Ez csak 1 fázisra jó.

Előzmény: vnorbi81 (58951)
Dreamer Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58958

Ez nagyon komoly! :) Igy nekem is csokkentheto lenne a vellanszamlam... :)

Dreamer

Előzmény: cityba (58957)
cityba Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58957

Érdekesség :)

 

Steiner VCF Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58956

Albérlet, ránézésre olyan 50 évesre saccolom, a konnektoroknak pl. még nincs védőföldje.

Rákérdezek majd a tulajnál, hogy izgatják-e az ilyen dolgok vagy mindegy neki. (a mi részünkön túl sok csatlakozás nem lehet szerintem, van kb. 6 konnektor meg 3 villanykapcsoló, egyébként azt hiszem, hogy a tetőtérben megy minden kábel.)

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (58936)
DkGrinder Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58955

Én pont ilyenre álltam rá, elb...tt  gépészetekhez, készítek egyedi fűtésvezérléseket, amikor összevásárolnak hőszivattyú, kandallót , napkollektort,..... rádobálnak 5-10 keverő/váltószelepet, 30-40 zónaszelepet... és becsoszognak egy üzletbe, hogy erre  kéne valami vezérlés.

Az eladó csak bámúl.... és akkor jövök én és a számlatömböm :-D

A végén van ám sírás rívás :-D

 

Előzmény: krisztian98 (58946)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58954

"Az egész elektronikája és programja filléres tétel lenne."

 

Ha az effajta sokoldalú fűtésvezérlőket sorozatban gyártaná egy(sok) cég, akkor igazad lenne.

De az ilyesmi ma még egyedi megoldásnak számít, ezért az árát arany áron számolják.

..vagy megpróbálod megközelíteni az igényeket a bótban olcsón kapható alkatrészek ügyes kombinálásával ;)

 

"A wifis router meg 7-20 eft."

 

Meg fox lepődni: nagyon sok wif router alkalmas fűtésvezérlésre is ;) csakhogy az ehhez szükséges átalakítás(kibővítés) közel ugyananyiba kerül, mint egy egyedi készülék összehozása.

De már 8-10 e Ft környékén léteznek igen komoly tudású mini számítógépek is (Windowsra, Linuxra és Andoidra is). De nem ez kerül igazán sokba, hanem a speciális (mérő+beavatkozó) perifériák (a busz és a rajta lógó hőérzékelők, kapcsolók, stb ), meg az okos (és egyedilg paraméterezhető) vezérlő szoftver.

Előzmény: krisztian98 (58952)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58953

"a bejövőm 3*16A"

 

Akkor jobban jártál volna pl a DS204 AC-C16/0,03 típussal,

mert azon átküldhetted volna mind a három fázisodat nullástul,

ráadásul biztosítékként is lehetne haszna.

De egy egy fázisú áramkört a jelenlegi ketyeréd is meg tud védeni.

Előzmény: vnorbi81 (58951)
krisztian98 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58952

Szerintem közel sem milliós beruházás.

Ugyanúgy mint egy komplex fűtés vezérlések sem kerülnek 100eft-okba, mint ahogyan árulják.

Az egész elektronikája és programja filléres tétel lenne. Simán lehetne utp kábelen a kommunikáció.

 

Egy wifis routerhez képeset egyszerűbb elektronika és program kellenne. A wifis router meg 7-20 eft.

Csakhát fűtés + marketing + egyébb dolgok miatt lenne ilyen drága. Ha meg nem kommunikáció lenne, akkor simán lehetne egy vezérlés, ami kiadott-fogadott mA-es elven működne.

 

Üdv.:

K

Előzmény: Mekk Elek ezermester (58948)
vnorbi81 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58951

Köszönöm a gyors választ. Egyébként a bejövőm 3*16A . Én Fí relének vettem úgyhogy megnyugodtam. köszi

Előzmény: Mekk Elek ezermester (58950)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58950

Ha az energia betápod 63 amperes, akkor egyúttal főbiztosíték is.

(ha a bejövőd kevesebb 63 ampernél, akkor túl nagyot vettél, persze FI reléként ettől még ugyanúgy használhatod)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (58949)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58949

Ez egy 30 milliamperes FI relé,

csak nem szokványos módon kell bekötni, mert a bemenetek és a kimenetek függőlegesen nem egy vonalban vannak.

Előzmény: vnorbi81 (58947)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58948

Milyen gyakran kell hazajönni síelésből ahhoz, hogy megérje milliós értékű extra beruházás csak azért, hogy ilyenkor a szokásosnál 10 fokkal magasabb legyen a fűtővíz?

Nem lenne sokkal egyszerűbb/olcsóbb pl egy 2 ezer forintos termosztát, ami mondjuk 17 fokosnál hidegebb lakás esetén nem törődik azzal, hogy most optimális-e a kondenzáció, hanem jómagas fűtővíz hőmérsékletet intéz?

Előzmény: krisztian98 (58946)
vnorbi81 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58947

Sziasztok ha valaki tudja légyszi mondja már meg hogy mire szolgál ez ABB DS202 AC-C63/0,03 Fí relének vettem de nem találok magyar nyelvű leírást hozzá. Előre is köszi

krisztian98 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58946

Gondolom kondenzációs kazánja lesz az illetőnek.

A gond az, hogy a termosztát, padló hőmérséklet nem kommunikál a kazánnal, hanem kapcsol.

pl: elmennek 2 hétre síelni, ekkor kiadják a termosztáton, hogy legyen 8C.

 

Mikor visszaérnek egy örökkévalóság, mire 22C lesz, mert pl kint -10C van, ehhez a ponthoz +30/+35C-os padlófűtés előremenő lesz. Ami a ház hőntartásához + minimális fűtéséhez bőven jó.

Viszont felfűteni vele egy házat kevés.

 

A következő rendszer lenne az ideális:

A kazán előremenő vízhőmérsékletét és a keringtatős szívattyú fordulatát a következő adatokból számolná ki:

1) kinti hőmérsékletből,

2) termosztáton beállított és a szoba hőmérsékleti különbségéből. (itt különböző eco + agresszív beállítások)

3) Padlóhőmérséklet függvényében változzon az előremenő vízhőmérséklet. Pl: 15C hideg a padló, akkor 45C előremenő.

4) Visszatérő vízhőmérséklet. (Ha magas, akkor kazánt minimális teljesítményre + szívattyút is min-re.

 

UI: Viszont a fűtésszerelők egyike sem látja át a rendszert, amit csinál neked, csak így szoktuk és kész 1-2 hőcserélő ide + oda és padlódba 40C-os víz megy a kondenzációs kazánon az előremenő víz meg 50-60C-os.

 

Üdv.:

K

Előzmény: DkGrinder (58944)
krisztian98 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58945

Köszi a segítséget:

Végül ilyen lett:

 

 

 

DkGrinder Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58944

Nem nagyon kell építgetned semmit.

Ha bele akarod kalkulálni a padló érzékelőt akkor veszel egy olyan termosztátot amihez van ilyen, rengetegféle van már 8-10 000 Ft környékén is.

Az automatikusan kiszámít neked mindent.

Az külső hőmérséklet érzékelőt meg bekötöd a cirkóba, kiválasztod hozzá a megfelelő görbét és kész.

Előzmény: Locksmithvill (58938)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.09 0 0 58943

- kapcsold le a vilanyórát

- kösd ki a piros vezetéket (ha akarod leszigetelheted a végét)

- kapcsold fel a villanyóráét

Előzmény: hbalazs1 (58939)
Fázisceruza Creative Commons License 2014.08.08 0 0 58942

Én kilógatnék belőle egy "nővérhívó" nyomógombot, akkor függetlenül működne a világítástól. 

Előzmény: hbalazs1 (58939)
Dreamer Creative Commons License 2014.08.08 0 0 58941

Mi lenne, ha aramtalanitas utan nagyon odafigyelve a biztonsagos szigetelesre, konkretan leszigetelned mindharom vezeteket. Ettol biztosabb megoldas nincs!

Előzmény: hbalazs1 (58939)
ötfelezős Creative Commons License 2014.08.08 0 0 58940

Ez egyfelől egy elég rossz hatásfokú, egy fázisról működő háromfázisú motor - primitív indítással, majd, mikor már pörög, akkor egy háromfázisú generátor kétharmad része. Is.  Amikor az egy fázisról táplált motor szinkron fordulat közelében jár, akkor a légrésben frankó forgó mező van, mintha 3 fázisú lenne a táplálás.

Jogász ugyan nem vagyok, ezért nem tudom, mennyire minősülne lopásnak a Ferraris-Arno néven ismert dologhoz képest, de az elv ugyanaz. Az, hogy most a Wiki a Frigyes-Tuschák néven ismert régi szakkönyvből azt a megoldási változatot rajzolta ki, hogy az anyagép egy 3 fázisú gép, minek üzemi meghajtása 2 sorbakapcsolt fázistekercsről történik, és így a feszültségek mások, az egy dolog - amúgy ugye egyfázisú hajtásra az a leghatékonyabb, ha két fázis tekercsét használjuk. Amúgy Arno és Ferraris még csak nem is motorra egyedül nyújtotta be a szabadalmat.

Előzmény: ha4nz (58850)
hbalazs1 Creative Commons License 2014.08.08 0 0 58939

Üdv mindenkinek,

 

fürdőszobai szagelszívóval kapcsolatban érdeklődnék. Jelenleg együtt lehet kapcsolni a villannyal, és szerettem volna különbontatni hogy külön lehessen kapcsolni a villanyt és külön a szagelszívót. A villanyszerelő megállapította hogy úgy van bekötve hogy a kapcsolónál ezt nem lehet megtenni és az a rész ahol szét tudná szedni az egy faliszekrény mögött van. A szekrényt nem szeretném leszerelni, így erről letettem.

 

Most arra gondoltam hogy talán ki lehetne kötni a szagelszívót, úgysem használjuk nagyon. Fennhagynám a falon, csak azt akarom elérni hogy ne kapcsoljon be ha felkapcsolom a villanyt.

A fotókon látszik hogy mit találtam amikor szétszereltem. Nem értek hozzá, tud valaki segíteni abban hogy mely vezetéke(ke)t és hogyan kössem ki hogy kiiktassam az egészet?

 

Előre is köszönöm,

B

 

 

Locksmithvill Creative Commons License 2014.08.08 0 0 58938

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

 

 A 3 hőfokérzékelőt együttesen milyen tematika szerint vezéreljem gyakorlati tapasztalatok alapján?

Készítek hozzá vezérlést ha szükséges csak az optimális gazdaságos működéshez milyen szempontok szerint tegyem? Nincs tapasztalatom kizárólag padlóval történő fűtéssel.

Azt tartják olcsóbb alacsony hőfokú vízzel több ideig fűteni, mint magassal rövid ideig, ezt szemelőt tartva próbálnék valamit kitalálni de nem a betont hanem a helyiséget szeretném gazdaságosan fűteni.

 

Érzékelők:

1. Padló hőfokérzékelő:

Ne engedjem egy bizonyos hőfok alá a betont? 

 

2. Belső levegő hőmérséklet érzékelő:

Szobatermosztát elven amikor a helyiség beállított hőmérséklet alá csökken akkor fűtsön?

 

3. Külső Hőmérséklet érzékelő:

Olyan optimális hőmérsékletű előremenő vizet kellene előállítani, ami minimálisan elég a lakás kifűtéséhez?

Előremenő fűtővíz hőmérsékletének automatikus szabályozása minden gázkazánnál lehetséges a gázégő terhelésének  változtatásával? Milyen más megoldás létezik, vagy javasolt?

Lacivill Creative Commons License 2014.08.08 0 0 58937

50 éve nem mérte meg, akkor is lett volna rendesen feszültségesés.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (58936)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.08 0 0 58936

"1500 wattos fogyasztót és ennek hatására esik 15 voltot a hálózati feszültség a lakásban az azért van mert nagy az ellenállása a régi, szar 50 éves vezetékeknek? "

 

Sem a réz, sem az alumínium ellenállása nem változik meg 50 év alatt. A legvalószínűbb, hogy egy meggyengült elektromos kötés melegszik éppen valahol a házban. De nem is kicsit, mert 100 watt körüli hőladást saccolok ezen a ponton, ami akár tüzet is okozhat, szóval hívj egy szakembert, de addig is figyeld, hogy a nagy terhelés közben nem-e kanyarog füst egy kötődobozból.

 

Persze ha pl baromi hosszú a bejövő vezeték (pl ez egy tanya), akkor a fenti 100 wattnyi hő nem egy ponton okoz nagy forróságot, hanem egy marhahosszú vezetéken végig elosztva picike langyosodást. Persze ebben az esetben sem árt egy villanyszerelő, mert legalább megnyugtat, hogy nincs mit tenni ;)

Előzmény: Steiner VCF (58933)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.08 0 0 58935

"Fűtéses fórumokról."

 

Nem találtam olyan fórumot, ahol olyasmit írtak, hogy a REV24 termosztát nem tudja kezelni a padlófűtést. Légy szíves  segíts 2-3 linkkel.

Előzmény: pajaci (58929)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!