Minden területen más és mást jelent a kis, közepes és nagyfeszültség szó. Más egy villamos hálózaton lévő dolgok, más egy panelgyártásban, más az ESD-s dolgok esetén is.
Ha a KPE megszakítás nélkül megy és nem kerülhet bele víz, akkor szerintem használhatsz azt is. A földkábel olyankor hasznos, ha nincs egyéb védelem a mechanikai behatásokkal szemben.
köszi a tippeket! igen, cső van a falban, a csődugó jónak tűnik. Mennyezeten nincs horony, középről ágazik szét minden egy agyonzsúfolt kötöződobozban, úgy igazi házgyáriasan.
Gyakorlatilag nem létezik olyan vezeték, ami nem kör keresztmetszetű (pontosabban léteznek pl öntapadós réz szalagok, de ezek földi halandó számára elég drágák).
Ha te annyira laposan szeretnél haladni a beton mennyezeten, hogy az szinte kizárólag csak súrló fényben legyen észrevehető, akkor a következőt tudom elképzelni:
- a mennyezeti világtás csak 12 voltos lehet (tápegységek/trafók oldalfalon vagy szekrények tetején) tehát vagy 20 wattos halogének vagy LED-ek
- mennyezet letisztítása pormentesre
- TESA (egyéb márkákban én már évek óta nem bízok) kétoldalas padlószőnyeg ragasztó csíkok felragasztása , a nyomvonal úgy legyen kitalálva, hogy elágazás/kötés vagy csak lápatestben legyen, vagy seholse, mert minden lámpához külön érpár megy, de ez nem nagy probléma, mert az 5 centi széles ragasztószalagon akár 10-20 vezeték is el tud menni egymás mellett
- vékony, de a szükséges áramnak megfelelő keresztmetszetű vezetékek beszerzése (ledekhez egészen marhavékony ér is elég (amiket pl számítógép hálózati vagy riasztós kábelből tudsz kibontani), de a halogénekhez se kell vastag pl ha egy érpáron csak egy-egy max 20 wattos halogén van)
- a ragasztószalagba szépen párhuzamosan egymás mellé belenyomkodni a vezetékeket (lehetőleg keresztezés ne legyen sehol, inkább kerülj azzal a dróttal 2 métert)
- amikor kipróbáltad és minden világít, az után legletteled az egészet legalább kétszeres (10 centi) szélességben, hogy a nyomvonalat csak egy enyhe dudor jelezze
- erre jöhet a tapéta
A baj ott lesz, ha a fényforrások közvetlenül a mennyezetnél lesznek, azok pontosan azt a "súrló fényt" fogják létrehozni, amely pont kihozza a legkisebb egyenetlenséget is a mennyezeten ;) ezért inkább úgy csinálnám, hogy a fény a mennyezet síkjától legalább 15-20 centivel lejjebb jelenjen meg.
Vezetékcsere folyamatban, természetesen a földelés is be lesz húzva. Ez már vezetékcsatornás panel, csak meg kell szappanozni a kábeleket, és simán behúzhatóak. De szívesen bebetonoznám azt is aki nem a villanykapcsoló alá rakta a dugaljakat, és nem tett az ajtók mind a két oldalára, vagy csak a fal közepén van egy.
Arra van ötletetek mivel lehetne a csatornákat csótányokra nézve lezárttá tenni? begipszelni nem akarom a csatornák végét, szilikont se nagyon, mert szükség esetén kiszedhetetlen. Nem létezik valami gumidugó oda amit fel lehet dugni a csövek végében, de a behúzott kábelnek lenne kis átvezetése.
Szintén megfelelő kötés esetén haszálhatnál akár HO3VVH2-F lapos zsinórvezetéket, mert feltételezem, hogy panelben nincs a lámpáknál védőföld (ebben az esetben csak kettős szigetelésű lámpatestet kellene felszerelni).
Ilyen vezeték nincs (mármint az, hogy öntapadós). Régebben létezett MFalra vezeték, amelyeket valamilyen ragasztóval (pálmatex?) ragasztották fel, ma már nem preferált szerelési mód.
Létezik MMFal réz alapú kábel (ez meg összeveszhet a már meglévő alu vezetékkel nem megfelelő kötés esetén), de ezt falba vakolat alá helyezik. Azt is jó lenne tudni, hogy milyen világító testeket szeretnél felszerelni.
Mérsékelten szakszerű, de az MMFal megpróbálhatod felragasztani és az festeni.
IP 44 védettséggel szereld, minden szerelvény, kötődoboz rendelkezzen ezzel a védettséggel. Pl használhatsz gumikábelt de sima bevésett csővekben vezetve az MCu vezetékeket is.