Menetpróba: Suzuki Celerio - 2014.

A Swift igazi utódja

Ahogy kinéz, azt jobb elfelejteni, bár az is igaz, hogy az első magyar Swiftet sem földöntúli szépségéért vették. De azon túl - meglepő ez a Celerio.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
ervinner 2013. aug. 2. Creative Commons License 23

Ajánlanám figyelmedbe az eredetvizsgálat részletes leírását. Amúgy ez megegyezés kérdése, de jobb helyeken az eladó fizeti, de lehet a vevőé is a számla.

N___ 2001. máj. 31. Creative Commons License 22
Vettem egy dögöt, törzskönyvvel, 1 éves eredetvizsgálattal, erre megint friss eredetvizsgálatot kívánnak a szervek az átiratáshoz.
Létezik ez? Mondjom már valaki valami okosat, nem hiszem el, hogy alapból mindenkit bűnözőnek néznek ebben az országban.
rooby 2001. máj. 31. Creative Commons License 21
/me maganszemelytol, egy baratom pedig kereskedotol vasarolt meg regi forgalmival rendelkezo autot. Mivel az atirashoz az uj tulajdonos nevere szolo ervenyes eredetvizsgalat szukseges, igy mindketten megbiztuk a regi tulajt a vizsgalat elvegzesere a nevunkre, melyet az uzlet erdekeben a regi tulaj fizetett.
kzg 2001. máj. 30. Creative Commons License 20
Ahoy mindenkibe.
Ahogy én tudom és alkalmazom.
Az hogy az eladó vagy a vevő fizeti ki, tudtommal nincs szabályozva.Egyszerüen átiratáskor
meg kell lennie.Álltalában az eladók gesztusból bevállalják, mert igy könnyebb vevőt fogni.
De ez nem szabály.Persze lehet alkudozni, árba beépiteni, az már senkit se érdekel.
Mikor eladtam a régit, nekem is lealkudták az árából, viszont az uj(abb) vásárlásakor
szóba se álltam olyannal akinek nem volt meg! Egész pontosan ugy volt, hogy adtam neki lóvét(lepapirozva)
-ha átmegy és megveszem, beszámitjuk a vételárba;
-ha átmegy, de nem veszem meg, nekem vész a pénzem
-ha nem megy át(nyilván nem veszem meg);visszaadja.
Szerintem ez jó módszer.
Az, hogy a régi tulaj adatai vannak benne, semmit se számit,hisz a forgalmiba is azok vannak.
Hali
KZG
Gi-gi 2001. máj. 30. Creative Commons License 19
Szerinzem minden képpen az eladó rizikójának kell lenie hogy az általa eladni kívánt gép nem sáros. Gondoljuk végig, Adásvételi szerződést nyílván csak a vétel ár letétele után köt az ember. Ha ezután kiderül hogy gáz van pereskedhetsz a pénzed után. Ha azomban meg alkudtok a vétel árban az egy jog tiszta gépre vonatkozó ár tehát az eladónak kell bizonyítania ezt az állapotot. Azt hogy az alku után fizet -e foglalót a vevő a vizsgáztatásig szintén alku dolga. Én okosabbnak tartom ha a vizsgán a vevő is jelen van legalább látja hogy nem haveri alapon történt átnézték rendesen és nem később ő szembesül egy esetleges zűrös háttérrel. Másrészt az eladó számára előny ez a 30 napos vizsga limit, mert ha lejár akkor már a vevő fizeti tehát olcsóbb átiratni a törvényszerinti 30 napon belül. Jártam már úgy hogy az eladott autó 2 év múlva karambolozott és én kaptam a biztosítótól egy értesítést róla. Tehát szerintem nem hülyeség!
NaNe 1999. szept. 26. Creative Commons License 18
Szóval, ki fizeti a révészt ?
eclipse 1999. szept. 26. Creative Commons License 17
Én a Skodámat mostanába kivánom eladni. A következőt javasolták:
Kössek egy előszerződést a biztos vevővel, hogy ha az autó csont nélkül átmegy a vizsgálaton az árát kb. 12 kHUF Ő fizeti. Ha probléma van én fizetem és még minden papirmunkát is el kell intéznem a vétel elött.
Szerintem ez így korrrekt.
NaNe 1999. szept. 26. Creative Commons License 16
Még egy gondolat.

Mivel hogy a Rendőrség jelenlegi állapotában alkalmatlan a bűnözők kiszűrésére a társadalomból, ezért rendeletileg tulajdonképpen minden állampolgárt potenciális bűnözőnek tekint a kormány.

Tegnapelőtt beszélgettem egy szakértővel, aki elmondta : Azért kell havonta megújítani az eredetvizsgálatot, mert ez az idő elegendő ahhoz, hogy valaki átkozmetikázza az autó azonosítóit.

Azért elég durva, hogy egy eredetvizsgálat eredményét az érvényességénél (30 nap) fogva havonta kérdőjelezik meg. Én nem tudom, hogy a honatyák milyen körökben mozognak, de minek alapján feltételezik rólunk, hogy havi politechnikai továbbképzés gyanánt a vasárnapi séta után átütögetjük az alvázszámot az autónkon ?
Vagy akár említhetném az ominózus másológép kontra szerzői jogvédelem kérdését. Minek alapján feltételezik a lakosságról, hogy a másológépet a szerzői jogok megsértésére használnánk fel. Ez valóban elegendő jogalap volna arra, hogy a másológépek árába beépítsék a szerzői jogdíjat ?

Basszus, én nem vagyok tolvaj, csaló szélhámos bitang! A fenébe ...

Úgy gondolom, ezek a kérdések alkotmányos problémákat vetnek fel.

Vélemény ?

NaNe

NaNe 1999. szept. 24. Creative Commons License 15
Köszönet a hozzászólásokért. Külön kösz HJM-nak.

Most elvi kérdéseket vetnék fel, aminek természetesen semmi köze nincs a törvényi szabályozáshoz.

a.)
Ha én - mint első tulajdonos - névre szóló számlával rendelkezem, miszerint a beazonosítható autómat 5 évvel ezelőtt hivatalos márkakereskedőtől vásároltam, akkor miért köteleznek az eredetvizsgálatra ?

b.)
Mi köze van az államnak a birtokomban levő autóhoz ?

c.)
Ha az autókra '99-től eredetiségvizsgálatot írt elő a törvény, vajon várható-e, hogy egyéb ingóságok követhetik ? (Pld. vitorlás, televízió, használt ruha, bontatlan tejföl ?)

NaNe

HJM 1999. szept. 24. Creative Commons License 14

48/1997. (VIII.26.) BM rendelet a közúti közlekedés rendőrhatósági igazgatásáról

28.§ (1) E rendelet alkalmazásában a jármű tulajdonjogát igazoló okirat a törzskönyv. A rendőrhatóság a jármű első forgalomba helyezése során annak, aki a jármű tulajdonjogát igazolja, törzskönyvet ad ki.

40.§ (1) Az e rendelet hatálybalépését megelőzően forgalomba helyezett helyi közforgalmú közúti személyszállítást végző autóbuszok átrendszámozás nélkül 2000. december 31-ig vehetnek részt a forgalomban. A hatálybalépést követően forgalomba helyezett helyi közforgalmú közúti személyszállítást végző járművekre e rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.
(2) A járművek új okmánnyal való ellátása:
a) az 1999. január 1-jét követően forgalomba helyezett járművet a forgalomba helyezést követően, illetve az ilyen jármű elidegenítése esetén,
b) az 1998. december 31-ig forgalomba helyezett és 1999. június 30-át követően elidegenített járművet,
c) az a) és b) pont alá nem tartozó járművet 2001. januárt 1-jét követően,
ca) a járművel kapcsolatos rendőrhatósági ügyintézés során,
cb) az időszakos műszaki vizsgát követően,
d) az a)-c) pont alá nem tartozó járművet 2002. január 1-jét követően a tulajdonos kérelmére
törzskönyvvel, új típusú állandó forgalmi engedéllyel;
e) az 1999. január 1-jét követően forgalomba helyezett járművet a forgalomba helyezés során, illetve a jármű műszaki érvényességi idejének megállapításakor érvényesítő címkével
kell ellátni.

A rendelet teljes szövege a linkkel elérhető!

Mi következik a fentiekből?(szerintem):

1. Az a tulajdonos akinek van törzskönyve.
2. Gépjárművet csak a tulajdonos adhatja el.
3. Olyan használt gépjárművet melynek nincs törzskönyve nem lehet jogszerűen eladni tehát az eladás előtt meg kell szerezni a törzskönyvet.
4. Használt autó akkor kap törzskönyvet ha elvégezték az eredetvizsgálatot és bemutatták a szükséges iratokat.

Ergo aki használt autót akar eladni annak meg kell szerezni a törzskönyvet, melynek költségeit neki kell kifizetnie.
Az már más kérdés, hogy az alku során ezt át lehet hárítani az új tulajdonosra! ;-)

JnsÚr 1999. szept. 24. Creative Commons License 13
Ebből balhé is volt, a fene emlékszik, hogy melyik illetékes nyilatkozata szerint a hatóság helytelenül járt el. Tehát 1 hónapon belül csak egy, az eladó eredetvizsgálata szükséges .
Na persze bármikor kitalálhatnak újabb verziót. :))
Előzmény: Gregorian (4)
JnsÚr 1999. szept. 24. Creative Commons License 12
Pardon. Egy kiegészítés!
Az eredetvizsgálat érvényességi ideje 1 hónap, tehát ha a vevő túllépi az 1 hónapot az átiratással, akkor már a saját tulajdonában lévő járműre neki kell az eredet vizsgálatot ismételten elvégeztetnie. Ugyanez a helyzet, ha a megvásárolt jármű üzemképtelen, az eredet vizsgálat kiállítását követő 1 hónapon belül nem kerül átiratásra, a törzskönyv kiváltásra.
Remélem segített a gyakorlat folyamatának leírása. :))
Előzmény: JnsÚr (11)
JnsÚr 1999. szept. 24. Creative Commons License 11
Az értékesítésre kerülő (használt, feleslegessé vált) járművek esetében az eredetvizsgálatot a cégemnél -a BRFK Közlekedés Rendészettel- történt egyeztetésnek megfelelően - a cégünk hajtatja végre saját költségén. A törzskönyvet átíráskor - ha a jármű érvényes műszaki vizsgával még rendelkezik - a vevő fizeti ki. A magánszemélyek esetében híradásokban elhangzott, hogy célszerű az eredetvizsgálatot az eladó és a vevő jelenlétében végrehajtani, majd közösen elballagnak az átírás hivatalos végrehajtására.
Előzmény: NaNe (-)
Szimba 1999. szept. 24. Creative Commons License 10
Én mint vevő nem fizettem, mert nem lehet_eladni_a_kocsit eredetvizsgálat nélkül.
Hogy mégis miért van olyan érzésem, hogy az eladó a költséget beépítette az árba azt nem tudom.:-)
Szerintem tedd te is azt.

Szimba

NaNe 1999. szept. 24. Creative Commons License 9
X polgártárs,

És kereskedőtől, vagy magánszemélytől vetted az autód ?

NaNe

Előzmény: X polgártárs (8)
X polgártárs 1999. szept. 24. Creative Commons License 8
Ettől nem leszel ugyan okosabb NaNe polgártárs,
én mint vevő fizettem, de mondták már mások lehet, hogy átvertek :)
xpt
NaNe 1999. szept. 24. Creative Commons License 7
Köszönöm a hozzászólásokat és várom az újakat !

NaNe

y2k 1999. szept. 24. Creative Commons License 6
Én is úgy tudom hogy a vevő csináltatja meg a vizsgálatot, de ebben nem vagyok biztos. Majd figyelem a topicot, mert nekem is lassan aktuális lehet..
Gregorian 1999. szept. 24. Creative Commons License 5
NaNe

Biztos hogy a kereskedő vevő és eladó? Nem megbízási szerződéssel csinálja? Ha valóban megveszi és utána eladja, akkor sem kell fizetned egy fillért se, mert egyszer a kereskedő fizet, aztán az új vevő. Szerintem veled akarja kifizettetni az ő részét, aztán az új vevőnek meg úgyis azt mondja hogy a vevő fizeti az eredetvizsgálatot. Igy megússza az egészet ingyen.

Előzmény: NaNe (2)
Gregorian 1999. szept. 24. Creative Commons License 4
Az eredetvizsgálatot mindig az új tulajdonosnak kell kifizetnie. Az autó átírását csak ezzel lehet megcsinálni és ami a lényeg: az eredetvizsgálaton lévő tulajdonosi adatokkal. Tehát ha te mint eladó csináltatsz eredetvizsgálatot, akkor nem ér az egész semmit sem. Természetesen a jogszabály is igy írja elő. Az más kérdés hogy néha úgy állapodnak meg, hogy együtt elmegy a vevő és az eladó és közös a finansz (bár persze az eladónak nem kell ott lennie).

G.

kabix 1999. szept. 23. Creative Commons License 3
NaNe

en vettem iden egy jarmuvet a RENDELET hatalyba lepese utan. ha jol tudom az eredetvizsgalatot egyszer kell elvegezni.ekkor a jarmu (ha minden ok.), kap egy plasztik lapot, a torzskonyvet.na, ezt kell minden uj tulajdonosnak megvenni (atiratni).merthogy alvileg az elso eredetvizsgalatot az eladonak kell(ene) elvegeztetni.
remelem nem mondtam rosszul.

kabix

NaNe 1999. szept. 23. Creative Commons License 2
Hello Solo,

Kösz. Én is így gondolnám.
Mondjuk a kereskedő egyben vevő és eladó is. :-O
Továbbra is várnám a szakértők és nem szakértők, de tapasztalattal/ismeretekkel rendekezők véleményét!

NaNe

Előzmény: slobo (1)
slobo 1999. szept. 23. Creative Commons License 1
arylomok a szót: nemrég adtam el az autómat és az új tulajdonos fizetett. ( az erdetvizsgálatot is ) Hogy így kell-e azt nem tudom, de az biztos, hogy nem kell mind a kettőtöknek fizetni.
slobo 1999. szept. 23. Creative Commons License 0
Hülye kereskedő !!!
NaNe 1999. szept. 23. Creative Commons License topiknyitó
Üdv Nektek!

Zsebet érintő kérdésben kérném a segítségeteket.
Szeretném eladni az autómat. A kereskedő azt mondta, hogy nekem és neki is el kell végeztetni az eredetvizsgálatot. Tehát egyszer én, egyszer pedig ő fizet - szerinte ezt írja elő a törvény.

Tudja valaki az igazságot ? Nem szeretnék csak úgy ezreket kihajítani az ablakon !

Kösz előre is, jöhet a nullás ;-)

NaNe