Az emberi hülyeség mint tudjuk, határtalan. Ha valaki nem állít be magának kódot vagy a rendkívül bonyolult 1234-re hagyatkozik, akkor fizesse a számlát. Mint már mondtam, a modernebb gépek minden hívást tárolnak (Mig tele nem lesz az agyuk. Akkor archiválni kell)
Ez az un. admin jelszó csak a gép (a telefonközpont hardvere a központ zárt helyiségében) melletti terminálra jó. Itt lehet a beállításokat elvégezni, többek között a PIN kódokat is. Ehhez kívülről nehéz hozzáférni. Ha a központ távirányítással javítható, akkor lehet, de akkor kell egy kommunikációs program és nagyon kell a központhoz érteni. Aki ennyire ért hozzá annak nincsen szüksége arra, hogy így telefonáljon, az megteheti sokkal egyszerűbben is.
Pofonecceru a dolog be kell konfigolni ugy a telcsikozpontot hogy csak pinkodra adjon varosi vonalat, vagy megegccerubb ha bejovo hivas eseten nem lehet varosi vonalat, hanem csak melleket tarcsazni. ez kb 30 masodperces ujjgyakorlat ha valaki ismeri a kutyut, de a dokumentacio elolvasaval se tobb mint fel ora melo. A Matav szerintem nem tehet arrol, hogy a te alkozpontod lehetove teszi ezt a feature-t...
Es biztosan egy alkalmazott jelszavat hasznaltak a kinaiak, nem egy esetleg meghagyott default-ot, gyari kiskaput?
Ismerek pl egy nagy ceget, ahol az osszes idehaza telepitett kozpontjuk admin jelszava ugyanaz.
A MATÁV-nak ehhez (Parlamenti ügy) semmi köze. Ezt olyan ISDN központokon keresztül lehet megtenni, ahol a BELSŐ rendszergazda ezt megengedi. A szolgáltatás elvileg jelszóval (kóddal) védett. Aki persze tudja a jelszót... annak mindent szabad, amit az adott kódhoz tartozó jogosultság megenged. A szolgáltatást azért találták ki, hogy az utazó vagy otthon dolgozó munkatársak olcsóbban elérhessék (külföldi) üzleti partnereiket, vagy adatforgalmat bonyolíthassanak a saját cégükkel vagy mással. (Intra/Internet) (Városi hívás a központba, kód és a hívandó szám megadása kb. 20 mp saját számlára. A központ felhívja a külföldi számot és visszahívja a hívás kezdeményezőjét is vagy a vonalat tartva a helyi hívást továbbra is a hívó fizeti)
A központ viszont dokumentálja, hogy melyik jelszó használatával mikor és milyen számokat hívtak. Ha valaki nem tud elszámolni a jelszavával, az fizet.
Az persze megint más, ha valaki 2 krokodilcsipesszel vagy gombostűvel rácsatlakozik a vonalra. Ilyenkor a vonal valódi gazdája tökéletesen hallja a beszélgetést. Digitális és ISDN vonalnál ez azonban kevéssé valószínű. Ezt tényleg a MATÁV-nál kell bejelenteni.
A MATÁV-nak ehhez (Parlamenti ügy) semmi köze. Ezt olyan ISDN központokon keresztül lehet megtenni, ahol a BELSŐ rendszergazda ezt megengedi. A szolgáltatás elvileg jelszóval (kóddal) védett. Aki persze tudja a jelszót... annak mindent szabad, amit az adott kódhoz tartozó jogosultság megenged. A szolgáltatást azért találták ki, hogy az utazó vagy otthon dolgozó munkatársak olcsóbban elérhessék (külföldi) üzleti partnereiket, vagy adatforgalmat bonyolíthassanak a saját cégükkel vagy mással. (Intra/Internet) (Városi hívás a központba, kód és a hívandó szám megadása kb. 20 mp saját számlára. A központ felhívja a külföldi számot és visszahívja a hívás kezdeményezőjét is vagy a vonalat tartva a helyi hívást továbbra is a hívó fizeti)
A központ viszont dokumentálja, hogy melyik jelszó használatával mikor és milyen számokat hívtak. Ha valaki nem tud elszámolni a jelszavával, az fizet.
Az persze megint más, ha valaki 2 krokodilcsipesszel vagy gombostűvel rácsatlakozik a vonalra. Ilyenkor a vonal valódi gazdája tökéletesen hallja a beszélgetést. Digitális és ISDN vonalnál ez azonban kevéssé valószínű. Ezt tényleg a MATÁV-nál kell bejelenteni.
na most már komolyan, ezt hogy lehet megcsinálni ?
bejelentekezi az utomata és nem egy melléket lehet tárcsázni, hanem egy várost ?
nem hinném h ijen egyszerű , de ha igen akkor mindenki igy etelfonálni külföldre
Ezek a Kínaiak megint huncutkodnak.. :-)
Komolyabban egyértelmű hogy be kell jelenteni a Matávnak a dolgot.
Csask ők tudnak ha akarnak tenni ebben az ügyben érdemleges dolgot.
gy.k., hogy érthető legyen:
az illető felhívja a cég telefonközpontját, ahol bejelentkezik az automata, tárcsáz egy városi vonalat kérő számot(pl 9 vagy 0) és utána hívja a kívánt célállomást. Neki csak a városi hívás díját kell fizetnie, a többit a cég fizeti, amin keresztül telefonált.
Angel Úr:
én is erre az esetre gondoltam, ha nem a saját fülemmel hallottam volna kb 1/2 órája a dumájukat, akkor nem is hinném el, de sajnos ez a szomorú valóság.
MGPery:
Igazából nekem tökmindegy, hogy ki az külföldi v. belföldi, de azért a külföldnek abból a szmepontól van jelentősége, hogy egy pekingi hívás az nek 2 Ft./perc. Nem kellene megint másról beszélni.
Hali!
Kb fél éve volt a tv-ben is, hogy a kínaiak lopták a telefonvonalat a parlament épületéből, és valami hihetetlen számlát beszéltek össze pár hét alatt, hogy mit lehet tenni? Fingom sincs, de meg kell próbálni bejelenteni.
csá
"Már az elmúlt néhány hónapban is észleltük, hogy időszakonként telefonvonalaink foglaltak voltak, holott saját belső készülékeinken senki nem telefonált. Ez a jelenség kb. szeptember 21.-től kezdődően olyan méreteket öltött, hogy belső hívás kezdeményezésére rendszeresen perceket kell várni, illetve tömegesen érkeznek partnereinktől jelzések, hogy telefonon nem vagyunk elérhetőek. Néhányszor sikerült belehallgatnunk az illetéktelen hívásokba. A telefonálók valamilyen távol keleti – megítélésünk szerint kínai – nyelven beszélnek."