Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 18 órája 0 0 227727

Van ott egy tanya rengeteg szabadon mászkáló kutyával, nekem volt szerencsém egyszer közéjük sátrazni a setétben, hát nem volt felemelő.

Előzmény: SzeZo (227726)
SzeZo Creative Commons License 20 órája 0 0 227726

Amíg lehet, kitartok a 8-as rendszer mellett (montin is). Nekem bőven elég. A montiról kopás nélkül kerülnek le a legkisebb kerekek a sorról, de az országútinál sem látom értelmét letenni a láncot kónuszra, hogy hatvan fölött még bele tudjak tekerni.

 

Nekem már sikerült 8 bar felett felütni a hátsót Isaszeg és Pécel között. Ráadásul késő esti sötétségben kellett szerelni. Szerencsére volt két "cimbi", akik segítettek és megvédtek a vérfarkasoktól:-).

Előzmény: Friczy (227721)
inifini Creative Commons License 21 órája 0 0 227725

Az biztos, hogy a rossz út elég sokat elvesz az élvezetből, de jó úton olyan jó suhanni, csak ajánlani tudom én is az országútit 😀

Előzmény: imsailing (227722)
Friczy Creative Commons License 23 órája 0 0 227724

8 baron már elég nagy művészet felütni a gumit. Egyszer jártam úgy, hogy későn vettem észre a vízelvezető árkot (keresztben az úton, hosszanti rácsokkal, amelyeken kicsit nagy volt a rés), és nem sikerült teljesen átugrani, a hátsó kerék beakadt. A felni beroppant, a gumi ép maradt rajta.

Előzmény: henngergely (227723)
henngergely Creative Commons License 24 órája 0 0 227723

"Tény, hogy amibe bele lehet menni, résbe, likba, gödörbe és egyéb kátyúkba, azokba én belemegyek (a monti óta nagy a szám), de tanulékony vagyok."

Hamar megtanulsz gyorsan belsőt cserélni. Amit a montival észre sem veszel (szinte) az országútinál minimum egy csattanás amit szerencsés esetben nem követ pisszenés. Sok defekt ellen segít(het) a nagyobb nyomás, de 8-9 baron már elég rázós kaland, hiába kényelmes geometriájú országúti.

Amit linkeltem, csak illusztráció, nem elrettentésnek szántam. :) Arra még lehet 23-as gumit tenni amivel suhansz, viszont igazi országútira nem tehetsz 32-es külsőt. Itt már érezhető különbség van a komfortban.

 

 

Előzmény: imsailing (227714)
imsailing Creative Commons License 24 órája 0 0 227722

Csak első telóm van, de a lelkesedés nagy volt :-)

Előzmény: dhpage (227720)
Friczy Creative Commons License 24 órája 0 0 227721

Kicsi lehet, de nem meglehetősen. Ráadásul jó lenne tudni, hogy méri a Cube az 53-at slopingos váz esetén.  Kerestem néhány mérettáblázatot, esélyes, hogy kicsi mert a c-t méret 53, a felsőcső hossz pedig jóval kisebb azoknál, ahol találtam, de ez lehet, hogy az Endurance sorozat sajátja (kevésbé előredőlős pozíció). Mindenképpen ki kéne próbálni.

 

A Claristól nem kell félni, nem harap :), és a 8-as rendszer legalább lassabban kopik, mint a 10-es :)

Előzmény: SzeZo (227718)
dhpage Creative Commons License 25 órája 0 0 227720

á egy össztelós freeride géppel is lehet úgy haladni, mint egy országútival ;)

Előzmény: SzeZo (227718)
imsailing Creative Commons License 26 órája 0 0 227719

Jó, ma reggel fogócskáztam egy keskenykerekű fixivel Csillaghegytől a Clarkig, valszeg ez tett be – bár váltott vezetéssel haladtunk, és vidám volt :-) Az egysebis fixit ugyan nem, de a keskeny kerekeket megirigyeltem. Mondjuk így is négy percet javítottam a mostanság megszokott időmön, és 2 km/órát az átlagon.

Előzmény: SzeZo (227718)
SzeZo Creative Commons License 27 órája 0 0 227718

Gyanítom, hogy az 53-as meglehetősen kicsi lenne neked.

És vegyél csak országútit, mert országútizni jó:-)!

Előzmény: imsailing (227714)
Fishtax Creative Commons License 27 órája 0 0 227717

"...nyilván nem vékony bicivel..."

 

Miért "nyilván"? A klasszikus aszfaltos túrabringa vékony kerekű (na, jó, minimum nem vastag), az országúti bringatesztek között is olvashatsz olyanról, ahol a kerék csak egy kicsit vastagabb, mint a versenyzésre szánt modelleknél (vagy minimum a felnije és a villák kialakítása olyan, hogy szélesebb, komfortosabb gumi is feltehető rá), és a vázon is vannak alapból (legalább hátul) csomagtartó és sárvédő felszerelésére alkalmas szemek. Én az aszfaltosi túrázást olyan műfajnak gondolnám, ami kényelmesebb és hatékonyabb országúti (jellegű) bringával.

 

robi

Előzmény: imsailing (227716)
imsailing Creative Commons License 27 órája 0 0 227716

Jó, megyek is akkor olvasni, köszi! Az endurance kategória tetszett meg, más a váz, mint a sima országútiknál. A montim az első olyan geometriájú bicaj, amibe kényelmesen bele tudok "feküdni", de ki is lehet jól állni, pont ezért nem bírok leszokni róla, sokkal kényelmesebb mint a trekkingem, és érdekes módon gyorsabban is tudok vele menni, mit a trekkinggel, pedig terepgumim van. Igen, a Bécsig tartó az csomagtartós lenne, nyilván nem vékony bicivel, de az ottani aszfalt olyan jó, sima, kátyútlan és vonzó :-)

Előzmény: Fishtax (227715)
Fishtax Creative Commons License 28 órája 0 0 227715

A Cube jó nevű kerékpárgyártó cég, és mint minden márkánál, náluk is van alsó kategóriás alkatrészekkel szerelt bringa, hogy abban az árszegmensben is tudjon eladni. Az általad kinézett épp ilyen a Shimano Claris-szal, ez egy belépő szintű váltó-fék-hajtáslánc-agyak-stb. család, általában nehezebb, mint a "ranglétrán" feljebb lévő társai, lehet, hogy a kezelése sem olyan simán futó, nincs rejtett bovdenvezetés a kormánynál... de az országúti bicajozással ismerkedni biztosan nem rossz, aztán ha a váz megfelelő, akkor a felszereltség fejleszthető.

 

Ha kacérkodsz az országúti bringákkal, javaslom, olvasgass teszteket (pl. a bikemag.hu-n éppen nagy kerékpártesztekbe kezdtek bele). Ha nem is értesz mindent abból, amit leírtak, vagy egy része neked nem releváns, akkor is sokat lehet tapasztalni az írásokból. Mondjuk azt, hogy mostanára az országútik piaca is szépen szegmentálódott, vagy azt, hogy esetleg neked nem is klasszikus országúti bringa kell, hanem egy fitness, esetleg filigránabb trekking, talán egyenes kormányos országúti, vagy túrabringa (ha már a Passau-Bécset emlegetted).

 

robi

Előzmény: imsailing (227714)
imsailing Creative Commons License 28 órája 0 0 227714

Húúúú, pedig azt hittem, a Cube menő márka (vagy csak műmájer?...) Minden esetre a nyálcsorgatástól most jutottam odáig, hogy elgondolkodjak rajta. Bicajboltban is szoktam bringákat tapogatni, meg nézegetni a geometriájukat, a weboldalak is megütik az ingerküszöbömet, őrület.

178 cm vagyok, nő, és 100 kiló alatti (még :-))) ), és sokat megteszek azért, hogy ne érjem el ezt a súlyhatárt :-D

Tény, hogy amibe bele lehet menni, résbe, likba, gödörbe és egyéb kátyúkba, azokba én belemegyek (a monti óta nagy a szám), de tanulékony vagyok. És még vár rám egy Passau – Bécs szakasz, meg remélem, még sok hasonló.

Csepelt nem vennék, mert onnan van a montim, és ilyen trehány, nemtörődöm kiszolgálás és hozzáállás után nem vágyom vissza a Csepelboltba, soha.

De köszi a sok jó tanácsot, mindenképpen megfogadom őket, és majd csak lesz valami bici.

Fishtax Creative Commons License 28 órája 0 0 227713

Értem én a Te minimalista szemléletedet, de ilyen alapon országúti bringát nem is lenne érdemes venni Magyarországon! :-)

 

Amivel azért nem értek egyet, egyrészt itthon is vannak jó minőségű utak, meg az is lehet, hogy ha ilyet vesz vki, akkor nem csak a hazai viszonyok között használná.

 

Szóval én magam azt mondom - sok éve egy országúti bringa beszerzésével kacérkodva -, hogy csak bátran, bár én az új Tiagra-felszereltség alá nem mennék (idáig is tavaly jutottam gondolatban, addig csak 105-ösben gondolkodtam), de ez akár az én sznobságomnak is betudható.

 

robi

Előzmény: henngergely (227710)
henngergely Creative Commons License 29 órája 0 0 227712

A 40mm-es teherbírása 100kg, ezt jó tudnod.

Előzmény: Alhazred (227708)
SzeZo Creative Commons License 29 órája 0 0 227711

Jó, hogy nem az Országúti kerékpárok topicban kérdezted, mert a Claris-t minden bizonnyal "leszólnák". Mindenesetre elég alap, az biztos.

Melyik méretet nézted ki magadnak? Az 53-ast, vagy az 53-ast:-)? Ez elég kicsi...

Előzmény: imsailing (227709)
henngergely Creative Commons License 29 órája 0 0 227710

Én nem, mert csak jó minőségű aszfalton élmény hajtani.

Ilyen stílus nem jöhet szóba? Mutatom:

http://csepelbike.hu/index.php?L=schwinn.category&kerekpar=ok&fokat=Ker%C3%A9kp%C3%A1r&alcategory=Csepel+Rapid&id=27288

Erre lehet tenni virsligumit is, de nem jön zavarba kátyútól, csatornafedéltől, földúttól.

Előzmény: imsailing (227709)
imsailing Creative Commons License 30 órája 0 0 227709

Nagyon elszaladt velem a bringázhatnék, és szeretnék valamikor egy országútit is... Legutóbb Csepel "versenybringám" volt, meg egy Favorit, de hát olyan igazi soha. Most van egy montim meg egy trekkingem (öregecske Gepida, de jóban-rosszban együtt), ezekkel járok munkába meg hétvégén mindenfelé vagy túrázni, vagyis ha kell, van mivel bicajozni. De egyre jobban vágyom valami vékonyabb kerekűre, egyszerűen hétvégi tekerésekre vagy bicajosnyaralósra, hegyre-völgyre, folyók és tavak mentén, aszfaltra, és ha magam vagyok, akkor egyszerű, őrült suhanásra, jó gyorsra. Ti vennétek ilyet?: http://www.bringaland.hu/online-store/4946/1007/extra-akcios-kerekparok603741490/endurance-orszaguti-kerekpar/cube_peloton__6458-detail.html

 

Alhazred Creative Commons License 1 napja 0 0 227708

schwalbe marathon, van olyan köztük, amelyik 8 barig fújható. ő lesz a barátom, persze ezt a szezont már kihúzom a salvoval :D

Előzmény: dhpage (227705)
Alhazred Creative Commons License 1 napja 0 0 227707

eléggé :D

Előzmény: halaloszto (227703)
henngergely Creative Commons License 2 napja 0 0 227706

http://bikemag.hu/magazin/hirek/megis-hasznalhatok-szabalyosan-a-hatulra-szerelheto-kerekparszallitok

https://www.autonavigator.hu/szivato/kell-e_rendszam_a_kerekpartartora-5451

Idézem:

"A politikus uraknak sokkal fontosabb dolguk van mostanában, mint a piszlicsáré bringatartó a retardált tulajdonosával együtt. Valaki kitalálta közben, hogy hogyan lehet ezeket is lehúzni, rögtön lett rá szabályozás. Így megy ez!"

Előzmény: Re:barbara (227704)
dhpage Creative Commons License 2 napja 0 0 227705

azt írta felfújhatod, nem azt hogy mehetsz is vele :D
szerintem az hogy mi mennyinél esik szét inkább lutri, mint megbízható adat. egy márkás külső is lehet apró gyártási hibás, ami nem látszik, de koppra fújva viszont szétmegy.
szóval inkább egy jó ráhagyással kéne gumit keresni.

Előzmény: Alhazred (227700)
Re:barbara Creative Commons License 2 napja -1 0 227704

Újra nekifutnak a kerékpárszállítással kapcsolatos rendszámproblémának?

 

 

http://alfahir.hu/2017/03/28/kozlekedes_rendszam

 

 

halaloszto Creative Commons License 2 napja 0 0 227703

kiszakadt a külső????

Előzmény: Alhazred (227700)
Alhazred Creative Commons License 2 napja 0 0 227702

igazából nem annyira számít az ár, szóval ha tizenöt, akkor tizenöt. inkább csak a tapasztalatokra volnék kíváncsi, mert ugye speckók az igényeim.

Előzmény: henngergely (227701)
henngergely Creative Commons License 2 napja 0 0 227701

A gumi teherbírása szilárdsági(?) kérdés. Nem véletlen, hogy a nagyobb nyomásra pumpálhatók drágábbak adott szélességben.

Előzmény: Alhazred (227697)
Alhazred Creative Commons License 2 napja -1 0 227700

anno volt egy egész jó rubenám, azt addig fújtam. majdnem leestem a cangáról, úgy megijedtem, mikor 20 km-rel később eldurrant alattam :D

Előzmény: halaloszto (227699)
halaloszto Creative Commons License 2 napja 0 0 227699

a ráírt max értékre minden további nélkül felfújhatod. 

Előzmény: Alhazred (227697)
harmonikás01 Creative Commons License 2 napja 0 0 227698

Na,  egy fél éven át hordtam a lányomat gyerekülésen úgy, hogy majdnem a "fémen" gurultam a huppanókon....:) Két éve már a textil is kilátszik vagy 30 cm-en, mert el van hasadva a külső (bevásárolni ezzel járok, elől, hátul van kosár, de még bírja. Persze nagyobb túrákra van komolyabb bringa ...

Persze, jogosan mondhatjátok, hogy ez parasztság, de van összesen 8 db bringa otthon, nem mindegyikre jut idő. A fiaim is odáig jutnak el, hogy atomjaira szedik a sajátjukat, utána nekem kell összerakni ....

 

Előzmény: Alhazred (227697)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!