Keresés

Részletes keresés

Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 19 órája 0 0 230811

De, mint ahogy írtam is: egyszer kiálltam. Oldalra pihenni. :-)

Előzmény: SzeZo (230810)
SzeZo Creative Commons License 21 órája 0 0 230810

Nem próbáltál kiállni? :-)

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (230809)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 22 órája 0 0 230809

Bár tegnap egy szédülős, gyomorbajos betegség miatt ki kellett hagynom egy munkanapot, de mégis ma volt a napja annak, hogy a rekuval nekimenjek a szántói falnak. Végül a falu aljából egyetlen egy megállással sikerült felmennem a nyeregig. Ott állt be a lábam, ahol a legmeredekebb rész kezdődik (úgy rémlik, ez 14% körüli), s a 25 Km-es kilométerkő van jobbra az úttól a fák takarásában. Újraindulni sem volt egyszerű az Encore-ral, a kis indulósebesség miatt annyira bekacsáztam, hogy majdnem a túloldali árokban kötöttem ki, mire meglett az egyensúlyhoz szükséges minimum sebesség. Aztán az enyhülés utáni újabb durvább emelkedő van, ott már felüvöltöttem magamat, meg ha jól rémlik, egy kis időre felültem derékszögbe is.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (230695)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 230808

Nekem az apukája/anyukája van: Schlitter Encore. Mindkettő Novák Ádám reku fejlesztő ügyességét dicséri.

Előzmény: imsailing (230806)
O/O Creative Commons License 1 napja 0 0 230807

Én is így gondoltam, komoly a szándék zsebben a lóvé 😀 lehet kiprobalok egy olcsóbb bicajt alternatív megoldának. Utána megveszem a tutit!

Előzmény: Alexfux (230805)
imsailing Creative Commons License 2 napja 0 0 230806

http://pelso.bike

 

Tegnap egy ilyen jószág parkolt a gyár előtt, eddig ilyen preciz darabot még nem láttam élőben!

Alexfux Creative Commons License 2 napja 0 0 230805

Kápét is lehet vinni. :-)

 

Ezt a bingás dolgot nem mondták, de megkérdezem

Előzmény: Vilard1 (230804)
Vilard1 Creative Commons License 2 napja 0 0 230804

Merida Concept Store

 

Igen Alexfuxnak igaza van, hogy a gép árát megterhelik hitelkártyán pl és ha vissza vitted akkor feloldják amik kb 4-5 munka nap...

 

DE ha pl. egy értékesebb saját bicajt viszel be a tesztelt bicajért cserébe, akkor asszem megbeszélhető, hogy az is működik, hogy az marad ott letétbe.

 

Hajrá tesztelők!

 

Vil

Előzmény: Alexfux (230786)
Fishtax Creative Commons License 3 napja 0 0 230803

Még nem, mindjárt! :-)

 

robi

Előzmény: Nemozoli (230794)
Ati_66 Creative Commons License 3 napja 0 0 230802

Angolul nem sokat tudok, de lehet még magyarul sem érteném .

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (230800)
Ati_66 Creative Commons License 3 napja 0 0 230801

Kösz! Én ennyire komolyan nem foglalkoztam a témával.

 

Ezek szerint a Polar PPT5 program a gépemen kicsit pontosabban számol. Januárban a Téli Mátrán elértem pár másodpercre a 167-es HR értéket és 1268 kcal/h értéket határozott meg hozzá az akkori beállításokkal.

 

Nagy gondot nem okozott, hogy alacsonyabb a valós szénhidrát fogyasztásom, így is ritkán sikerül eleget bevinni. Legutóbbi 6 órás versenyen az átlag bevitel kb 55g/h volt, mert az első 1,5 órában kevesebbet ittam az 8% os ISO italomból mint terveztem és az utolsó egy órában már gyengültem.  

 

 

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (230798)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 3 napja 0 0 230800

A CVO2max-ról, ha beszélsz angolul: és biológiaiul :-)

 

  1. The Fick equation Fick equation states that oxygen uptake (VO2) equals cardiac output times the arterial minus mixed venous oxygen content: VO2 = (SV x HR) x (CaO2 - CvO2) Where, SV is the stroke volume, HR is the heart rate, CaO2 is the arterial oxygen content, and CvO2 is the mixed venous oxygen content. Oxygen uptake is often normalised for body weight and expressed in units of ml O2/kg/min.
  2. 8. One metabolic equivalent (MET) is the resting oxygen uptake in a sitting position and equals 3.5 ml/kg/min. At maximal exercise, the Fick equation is expressed as follows: VO2max = (SVmax x HRmax) x (CaO2max - CvO2max)
Előzmény: Ati_66 (230797)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 3 napja 0 0 230799

Másik (egyszerűbb számolással 1 liter oxigén 5 kcal, 4,620 l tehát 23,1 kcal

Előzmény: Ati_66 (230797)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 3 napja 0 0 230798

30kcal/min és 89 kg => 19.3 MET => 67.4 Vo2max

 

51,74 vo2max => 14,8 MET => a 89 kg miatt 23 kcal/min, azaz az ábrán 1380 kcal/h kellene, hogy legyen a max

 

Mondom én, hogy nem jó az az ábra.

Előzmény: Ati_66 (230797)
Ati_66 Creative Commons License 3 napja 0 0 230797

Csak 14,8 volt az elért max MET, ha azonos a METS értékkel. A ténylegesen elért VO2 max csak 51,74 lett, de számolt a doki valami CVO2max -ra  65,52-es értéket. Lehet ha tudtam volna futni a max pulzusig akkor lehetett volna ekkora a tüdő kapacitásom alapján?

 

 

Gondolkodtam, hogy ismét el kéne menni egy ilyen vizsgálatra, de talán csak majd a következő IM előtti alapozás végén, valamikor 2020 tavaszán szánom rá az anyagiakat. Akkor majd készülök a 4 perces alatti tempóra is, és talán futópadon is gyakorlok :-).

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (230796)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 3 napja 0 0 230796

A 19,3-as MET lefordítva VO2max-ra 67,4-et jelent, amivel itt is megállnád a helyedet: https://www.topendsports.com/testing/results/vo2-max.htm

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (230795)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 3 napja 0 0 230795

Akkor gratulálok a maximális intenzitás alatt elért 30 kcal/min-es fogyasztáshoz, ami ha jól számolom, a 89 kilód mellett 19,3-as MET értéket jelent, amivel überbrutál kiválóságnak számítasz. ld pl http://www.irishlifehealth.ie/moveyourmet/resource-centre/ILH_50055-17-05_WFC_FAQs_v7-JOD.pdf?ts=1537401600023

Előzmény: Ati_66 (230792)
Nemozoli Creative Commons License 3 napja 0 0 230794

Robi, írtál már nekem a lámpa miatt, vagy csak szakértesz? :) 

 

Előzmény: Fishtax (230774)
zsuri Creative Commons License 4 napja 0 0 230793

Sziasztok!

 

Van egy eladó 29x2.25 Schwalbe Racing Ralph Performance (hajtogatható, 610gr). 50km-t futott, úgyhogy szinte teljesen új. Csak neten olvastam róla és úgy rendeltem de élőben túl kicsinek találom a recéit, inkább mégis Rocket Ron-t tennék helyette. Az ára 9000Ft. Ha valakit érdekel akkor az keressen meg email-ben.

Ati_66 Creative Commons License 4 napja 0 0 230792

Nekem másik doki értékelte ki.

A mérés nekem sem lett hibátlan. Úgy lecsaptam a futópadot, hogy a levezető sétához nem tudták újraindítani.

 

Ami a "fogyasztást" illeti az sajnos valósnak tűnik több okból is, de attól még biztosan előfordulhat hogy nem tökéletes a zsír szénhidrát arány. Az előző években a megállapított aerob küszöb feletti volt az edzésidőm jelentős része. 

Akkor a 178 cm magasságomhoz 89 kg voltam, 67,5 kg zsírmentes tömeget és 34,43 kg BCM tömeget állapítottak meg. A 90-es évek elején amikor a legtöbbet triatlonoztam már 78 kg körül volt a verseny súlyom, idén és tavaly 84-86 kg voltam a versenyek idején.

A Polar órám is hasonló kalória értékeket számol. Ráadásul a szénhidrát pótlás nélküli edzéseken a szénhidrát hiány jelentkezéséig tartó időtartam és intenzitás adatok is ilyen mértékű szénhidrát igényt valószínűsítenek. 

 

Az elért max pulzus az csak kicsit több mint amit edzéseken, versenyen közelítek meg néha. Max értéknek 177-et határozott meg a doki az adatokból. Ez az érték a korom (akkor 49 év) és a 10 évvel korábbi versenyeken elért 180 körüli maximum alapján is reálisnak tűnik.

Egyébként nem is akartam valós HR max-ig futni, mert akkoriban ilyen max tempót (3:40) nem futottam évek óta, ráadásul életemben akkor futottam első alkalommal futópadon és már esett szét a mozgásom. Mivel mondta a doki, hogy minden lényeges adat megvan de futhatok amíg bírom, ezért esés helyett inkább megálltam.

 

 

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (230791)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 4 napja 0 0 230791

Megnéztem a grafikont, amit betettél. Szerintem akkor 2 éve sem volt jó a mérés, mert elég hihetetlen az alakja. A zsírnál kellene lenni egy abszolút értelemben emelkedő szavasznak 100-130, esetleg 100-140 bpm között, másfelől a percenkénti majdnem 30 kcal elég brutális (hacsak nem vagy tényleg sokkal nagyobb súlyú, mint én a magam 72-74 kilójával). Ráadásul úgy, hogy a max HR sem lett igazán magas.

 

Szóval nem egy klasszikus mérési eredmény kött ki.

 

Azt azért hozzáteszem, hogy a CC akkori (2013) tesztje nem volt alkalmas a kalória belövésére, mert nem a különböző HR melletti stead state állapot elérésére törekedett, hanem egy igazi max terheléses teszt volt. Tehát nem is lenne szabad ezt a grafikont publikálnia a teszteredmények között. 

Előzmény: Ati_66 (230785)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 4 napja 0 0 230790

Amúgy sportélettan szempontjából a legjobbnak akkor a TE-n működő labor tűnt, ott még saját protokollt is választhattam volna, csak sajnos nem fogadtak el egészségpénztári kártyát, addigra meg már nem kevés (ep) pénzt otthagytam a Cardionál, már sajnáltam volna rá a pénztárcás cash-t.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (230789)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 4 napja 0 0 230789

Nekem az volt 2013 elején az érzésem, hogy a kiértékelés nagyon kardiológiai és kevésbé sportélettani. Úgyhogy szerintem jó helyen voltál. A “doki”, aki kiértékelt, az még az Ákos keresztnevű volt?

Előzmény: Ati_66 (230788)
Ati_66 Creative Commons License 5 napja 0 0 230788

A tipp telitalálat :-)

Én az EKG-s teljesítmény diagnosztikát kerestem, mert volt pár érdekes mellkasi tapasztalásom magasabb intenzitásnál, amit egy SZTK-s kardiológián nem engednek elérni, azért kötöttem ki náluk. Gyanítottam, hogy nem kardiológiai probléma, de biztos akartam lenni benne.

 

 

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (230787)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 5 napja 0 0 230787

Gondolom, azért mond az én könyvem is 65%-75%-ot az ironman távnál, mert ez egy konzervatív szint.

 

Tippelek :-) : a CardioControl-nál voltál. Én 5-6 éve voltam ott háromszor is, bringa, futás, meg egy megreklamált futás miatt. Pomt az általad berakott grafikon miatt voltam főleg, ami olyan csúnyán hihetetlen lett, hogy a reklamációmra csak kideeült, hogy újra kell kalibrálni a spirométert. Valami kocka volt a bűnös.

 

Nem vagyok képzett szakember a téren, de nagyon mély angol sportélettani egyetemi tankönyvekkel is kínlódtam évekig, hogy minél többet megértsek az egész témából. Sajnos az alapok hiányoznak, s eddig nem találtam jó mentort, aki sorban rakta volna elém a könyveket a megfelelő logikai sorrendben.

 

Ehhez képest a kerékpár fizikája kismiska, pedig abban is van pl. áramlástan is

Előzmény: Ati_66 (230785)
Alexfux Creative Commons License 5 napja 0 0 230786

Hali!

 

Arra azért készülj fel, hogy kaucióként a tesztelendő bringa teljes vételárát ki kell pengetned. Amit persze visszakapsz, ha járóképes állapotban viszed vissza a bringát.

 

Nekem is van hasonló tesztelős tervem, remélem, hogy még idén összejön, ha az időjárás is engedi.

Előzmény: O/O (230781)
Ati_66 Creative Commons License 5 napja 0 0 230785

Én előtte tényleg megmértem az 1 órás max teljesítményem, s berendezkedtem annak 65%-ára, afölé, de alá sem, mentem túl sokáig. Sokat olvastam előtte, s nem kamuk ezek a dolgok, többé-kevésbé majdnem mindenkinél ugyanúgy működnek."

 

Ugyan ilyen célra egy pulzusmérő is használható és sokkal olcsóbb mint a wattmérő:-).

De igazad van erre kell figyelni csak nem mindig és mindenkinél jó a 65%.

 

A kb 3 óránál hosszabb intenzív sport egyéni képességeinknek megfelelő legeredményesebb teljesítése a szervezet szénhidrát ellátottságától függ. Ha a szervezet raktára lemerül akkor az erő és vele a sebesség eltűnik és csak olyan teljesítményre képes az ember amit a bevitt szénhidrát mennyiség fedez, az pedig óránként legfeljebb 60-90 g közötti mennyiség, mert csak ennyi szívódik fel az emésztő rendszeren keresztül, ráadásul a 90g-hoz már spéci gélek és sport energia italok kellenek nem szerencsés csak úgy bármit összeenni.

 

6-10 órás vagy hosszabb intenzív sportot csak akkor lehet egyenletes teljesítménnyel, verseny közbeni padlófogás nélkül végig vinni, ha olyan teljesítményt tartunk az elejétől ami mellett a szervezet szénhidrát raktára a verseny közbeni pótlással csak a verseny végére merül ki. Ez 6 óránál lehet akár 80% -os teljesítmény is 10 óránál meg lehet akár csak 60% is. Nincs ökölszabály ez egyéni adottságoktól és képességektől függ. Ennek az egyéni értéknek a meghatározásához lehet használni az ergospirometriás teljesítmény diagnosztikai vizsgálatról kapott indirekt kalorimetria grafikont amiről látni, hogy milyen szénhidrát igénye van a szervezetnek egy -egy teljesítmény szinten (watt vagy pulzus).

 

 

Ebből és a pótolható szénhidrát mennyiségből lehet reális időterveket összeállítani.

Én 2 éve voltam ilyen vizsgálaton, azóta annak az eredményeit használom a hosszú versenyek tempójának tervezéséhez. Lehet valamennyit változnak az adatok de tapasztalataim szerint pulzus alapon jelentősen nem változtak csak én lettem gyorsabb adott pulzuson közben.

 

 

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (230784)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 5 napja -1 0 230784

a szar iphone és/vagy a upc miatt folytatom ... 

szóval utolsóként “futottam“ be, kellett volna a bringa és futás együttes gyakorlása, de a lényeg az, hogy szerintem nem lett volna meg szintidőn belül a 10 km f + 150 km b + 30 km f, ha a bringánál nem kímélem magam. Én előtte tényleg megmértem az 1 órás max teljesítményem, s berendezkedtem annak 65%-ára, afölé, de alá sem, mentem túl sokáig. Sokat olvastam előtte, s nem kamuk ezek a dolgok, többé-kevésbé majdnem mindenkinél ugyanúgy működnek.

 

Egy wattmérő nem kevés pénz még ma sem, de egy olcsóbb plusz egy oúti szerintem nem drágább, mint egy kifejezett triatlon bringa. Azon a velencei versenyen is jópár ember oútival ment egyébként.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (230783)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 5 napja 0 0 230783

Még egy dolog: én amikor pár éve a hosszú távú Duatlon OB-n indultam full amatőrként futó és érdemi bringás múlt nélkül, akkor egyetlen dologra mentem rá amellett, hogy elkezdtem 15-20 km-ket is futni, meg 80 km felett bringázni. Arra hogy minél egyenletesebben tekerjek. Ezt watt-ban, s nem km/h-ban értve. Tényleg egy nyikhaj voltam

Előzmény: Fishtax (230766)
luiapple Creative Commons License 5 napja 0 0 230782

Meg kevesen voltak olyanok akik a Maraton alatt fütyörésztek. ;)

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (230779)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!