Múlt hétvégén láttam a marást, mikor Őrbottyán felől közelítettem Galgamácsához, de azt hittem, csak a szokásos, marásos "javítást" végzik. Az szuper lesz, ha ott is sima út lesz, mert Vácrátót felé lehet bővíteni a "kör"-t.
Váchartyán környékén is felújítják az aszfaltot, ahol ez már kész, ott tükörsíma, sajnos ahol még nem végeztek, ott felmart aszfalt van, pont a legnagyobb emelkedőn. De látszik, hogy dolgoznak rajta, előbb-utóbb kész lesz az is.
OK, a fizikával sosem vitatkozom. :))) Azért majd megnézem alkalomadtán IRL is, főleg az érdekel, hogy az üzemi járda megközelítését hogyan oldják (oldották?) meg. Mert emlékeim szerint a híd alól egy hosszú lépcsősor vezet oda, és már a lépcsősor alja is elég kalandosan érhető el.
Kösz. Ez a rutinból vicces volt, tekintve, hogy életemben egyszer hajtottam itt le az M0-ról, amikor le volt zárva az előző kijárat. Mivel biciklivel járhatónak írtad a kerékpárutat, azt használtuk. Egyébként elég jó is, a lezárás miatt főleg nyugis, csak Szigetszentmiklóson volt valami buli, ami miatt visszafelé már kerülőúton kellett jönni.
Ez is rálicitálásnak fog tűnni, de a Kossuth téren én is láttam egy apukát kerékpározni. Onnan tudtam, hogy apuka, hogy a trónörökös a jobb karján ült!! És nem volt kicsi, a feje magasabban volt, mint a faternak.
Ehhez képest a mobilozás semmi. Már gondolkodom rajta, hogy kipróbálom. :-)
A mobilosoknak soxor kívánom, hogy taknyoljanak el, törjék össze magukat és a mobilt, de nagyon. Utána odamennék és jól kiröhögném őket. (Tudom, egy szemét vagyok.)
De ennél a karonülős esetnél nem tudtam, hogy mit kívánjak.
Én hordok legális, profi gázsprayt, de amikor kellett volna, akkor is elfelejtettem elővenni. Önvédelmi tanfolyamon is azt tanítják, hogy inkább fuss el. Úgyhogy szerintem fölösleges.
"A Hárosi Duna-hídon átvezető kerékpárút a munkaterület része, ott építési munkák zajlanak. Ezért a gyalogos közlekedés lehetőségét a forgalmat bonyolító hídon az elválasztó sáv felőli üzemi járda felhasználásával biztosítják. A járda szélessége és közúti visszatartó rendszere (a korlátok magassága) miatt nem elegendő a kerékpáros forgalom biztonságos átvezetésére, így ezt a szakaszt a biciklisták csak járművüket áttolva vehetik igénybe. " Segítene valaki, hogy hol van ez az "üzemi járda"?? Középen??? a 2x3 sáv között? Vagy melyik elválasztó sávról beszélnek?
Aztán: olyan sokkal magasabb egy ülő biciklis, mint egy álló gyalogos...?
Kíváncsi leszek, hogyan fogják betartatni ezt a tolást.
Melyik irányból utána? Szigliget és Ederics között rendszeresek a tengernyi pocsolyák. Márciusban, amikor a Balaton Szupermaraton van, minden 2.-3. évben belefutunk. Éppenséggel kerékpárral végig lehet menni rajtuk, ha nem félsz, hogy vizes leszel, de inkább ha bulizni akarsz. Kerékpározni jobb olyankor az úton. A futóknak már muszáj kibójázni az út szélére.
Ehhez csak annyit fűznék, hogy Szigliget után pár km-rel a 71-es útra tereltek. Magamtól is oda mentem volna, mert a marások ellenére sem szeretem. Úgy láttam, a terelés oka vízborítás lehetett, de nem érdekelt igazából. Élveztem a sima utat.
Azt nem értettem, hogy sokan miért mentek a lezárt szakaszra bringával.
A bringásnak aki főleg a közutakat használja, bizonyos fokig meg kell alkudnia azzal, hogy az autósok vegzálják.
Van olyan aki rád nyomja a kürtöt 5 méterről, egyesek leszorítóst játszanak, jártam már úgy, hogy a Szép Juhászné úton felfelé hajtva, kihajolt az anyósülésről egy vénséges szipirtyó, és szép lassan a pofámba mondta: "baszd meg a kurva anyádat." Mindezt egy köhögő Trabantból.
Tegnap viszont egy furgonból, mindent megkaptam összességében.. Két méterről rám dudált, leszorított a padkára, és anyámat emlegette.
Mit ad Isten utolértem, állt az útszélen, lelassítva megnéztem a rendszámát, hogy legközelebb tudjam magam mihez tartani, és ha netán úgy adódik, ő is megtudja mi az ábra.
Amikor meglátta, hogy rendszámát vizslatom, bőgette a motort mint az állat, hogy elijesszen.
Vártam, hogy utánam jön, de azt már nem tette.
Mondanom sem kell, hogy egy rothadt kigyúrt náci skinhead volt, tejcsokira barnulva, gondolom télen -nyáron strandra jár ezért a bőrszínért, de az is lehet, hogy tévedek.
Egyszóval, a bringásnak mindenre fel kell készülnie.
Most fontolgatom, hogy valami tisztességes megállító sprayt, nem kellene-e magamnál hordanom?
Az országban terjed egy járvány, csak lassan. Sajnos. Úgy hívják, aszfaltusz jobbulusz. Itt-ott felüti fejét és hiába keresi az egyszeri bringás a megszokott kátyúkat, nem leli.
Így jártam tegnapelőtt Zsámbék és Bicske között, ahová mindig világosodás előtt jutottam és mindig szét kellett fékeznem a felniket a jó lejtőkön, mert ragyás volt az út. Mostanra más lett. Úgy suhant a bringa a tüköraszfalton, hogy belevacogott a fogam a 12 fokba:-).
De simítják az utat Főkajáron is (vagy Fülén? nem tudom, ott már kissé zombi voltam). Kápolnásnyék ráncai is kisimultak.
Sajnos van ellentétes folyamat is. A Fehérvár - Pákozd közötti, igen kellemes bringaút mellé 4-5 éve facsemetéket ültettek (láttam is az ültetést). Most tapasztaltam először, hogy a megerősödött fák gyökerei gyökér módon feltúrták a jó kis bringautat. Hasonlóan a Szigliget - Balatonederics szakaszhoz. Ez csak megerősíti nézetem, azt, hogy továbbra sem azok terveznek és kiviteleznek, akik értenek is az adott feladathoz.
Nehogy azt hidd, hogy rád akarok licitálni, de Filatorigátnál jött már velem szembe telefonáló apuka a járda-bringa izén, a szűkebb szakaszon. Onnan tudom, hogy apuka, mert a trónörökös mögötte ült a gyerekülésben.
Viszont a Tápió menti rettenetek átalakulóban vannak. :-) Tegnap sikerült egy Angyalföld-Fót-Mogyoród-Gödöllő-Dány-Sülysáp- Tápió 1-2-3-4-5 - Cegléd - Törtel stb...- Csongrád útvonalat járnom , és az útvonal eddig legszarabb részét - Szentmárton Cegléd 20 km - szépen felújították.
Ebben az optikák csalnak, már a normál is, a nagy látószögű meg különösen. Egy hegyet a háttérben csak a teleobjektív mutat akkorának, amekkorának szabad szemmel látod.
Egyszer az MHBH-tól északra szóltam egy légóelsötétítésben szembejövő lánynak, amire képes volt megfordulni és utánam sprintelni csak azért, hogy kifejezze a sértődöttségét, mert én igazán nem tudhatom, hogy neki miért nem ég a lámpája, és milyen nehézséget okozna orvosolni a problémát, és ezért nem lett volna szabad beszólnom.
Tegnap igazolódott az a vélemény (az enyém is), miszerint hátulra két lámpa kell.
A pettendi kajaszünetnél már felvettem a kukásmellényt is, mert rendesen besötétedett. Mivel két tartalék hátsó villogót is vittem, az egyiket feltettem. Az utolsó ismert vízcsap Martonvásár innenső végén van, ott még vettem vizet, majd meglepve láttam, hogy csak a pótlámpa villog, a másik meg se mukkan. Rossz arra gondolni, ha nem teszek fel másodikat, akkor csak a mellény passzív fénye mutatta volna, hogy ott vagyok, mert a 7-esen sokan nem tyúklépésben közlekednek.
Más.
Akár esettanulmányokat is lehetne írni a budai bringaút agybajos bringásairól. Az, hogy mennek tökön-paszulyon-turistán át, mert az az ő sávjuk, még semmi a kivilágítatlan, sötét bunkókhoz képest. Ez utóbbi csoport két, fokozottan veszélyes képviselői közül az egyik elengedett kormánnyal telefonált, a másik úgy gondolta, hogy a bömböltetett "zene" bőven elég holmi fotonelszabadítás helyett.
Kedves Vendégünk! Nagy örömömre szolgál, hogy községünk honlapján személyesen is üdvözölhetem Önt. Kicsiny virágos falunk, a Keszthelyi-hegység északi nyúlványán és a Zalai-dombság keleti lejtőin fekszik. Jól látható tőlünk a Sümegi Vár, a Somló és a Ság-hegy is."
"Ismételten kérdezem: mi a célja a kijelölt útvonalnak? Gyors eljutás az eleje és a vége között?" - Ismét elmondom: az volt az egyik cél. A többi is beleszólt.
"Mert akkor érthető, hogy elkerülik az ökörhugyozás-jelleget (ami a térképre ránézve annyira azért nem sikerült)" -A hálózatos útszerkezetben szükségképpen lépcsőzetes jellege lesz minden olyan útvonalnak, amely mellőzi a forgalmas utakat. Ez látványosság-meggondolásoktól függetlenül is igaz.
"viszont nem érthető a földút." - De igen, mert mindkét földútszakasz rövid, átvágó jellegű, és célhoz tart. Nyáron biztosan nem hosszabbak időben sem, mint az őket kiváltó kerülőutak.
"Ha a látványosságokat akarják bemutatni, akkor viszont az nem érthető, hogy pont a legnagyobb látványosságokat kerülik ki." - Dehogy hagyták ki őket. Az elején ott az Esterházy-kastély és a sarródi látogatóközpont, a végén a Festetics-kastély és a Hévízi-tó, a közepén pedig a Ság-hegy látványos bányakrátere és a Pannónia Ring. Nagyon túlzol.
Nekem a földutas résszel van bajom. És fenntartom, hogy egy túraútvonal, amely alapvetően arra szolgál, hogy A-B közt kerékpárral el lehessen jutni, akkor az legyen kerékpározható minőségű az általában előforduló kerékpárok számára, amibe beletartozik az országúti. Ez gyakorlatilag vagy szilárd burkolatot jelent, vagy rossz időben is járható kemény burkolatú utat (murva, stb) Egy olyan földút, ami eső után méteres tócsákat hagy, vagy egy homokos út, ami süpped, ebbe a kategóriába nem fér bele.
Ez a kitáblázás ugyanis elsősorban a közlekedési célú túrázást jelölte ki (vagy kellett volna kijelölnie), ebből pedig nem szabad kihagyni a keskenyebb kerekű országúti (esetenként fitnessz) kerékpárokat. Ha pedig mégis ilyen az út, mert - ahogy a kormánybiztos írja - az alternatív lehetséges útvonal forgalmas, akkor a kitáblázáshoz hozzá kéne tartoznia az alternatív útvonal kitáblázásának is, esetleg a forgalmas útszakaszon kerékpáros nyom felfestésével együtt. Ez még mindig nem horribilis összeg, főleg mivel pár kilométerről van szó, viszont megoldja a kerékpárral közlekedni kívánók jelentős részének problémáját.
Mivel közlekedési célú útvonalról van szó, a látnivaló távolsága nem izgat.