Keresés

Részletes keresés

dhpage Creative Commons License 2018.06.24 0 0 229997

a héliumos lufiknál szokták azt a trükköt, hogy egy kevés szilikon olajat nyomnak bele, összerázzák és úgy fújják fel.

lehet itt is segítene...

Előzmény: Törölt nick (229985)
*Iguana* Creative Commons License 2018.06.24 0 0 229996

én adnék neki csavarlazítót, aztán hagynám állni fél napot

Előzmény: Mentat (229995)
Mentat Creative Commons License 2018.06.24 0 0 229995

Sziasztok! Szerintetek ezt hogyan lehet szétszedni, hogy ki tudjam szedni a forgáspont csapágyat? Nagyon nyikorog. A kétoldali leszorító csavart sikerült leszedni, de ez a belső menetes cső nem akar kijönni, pedig gumikalapáccsal ütöttem sokat.

XNC Creative Commons License 2018.06.23 0 0 229993

Biztos marha jó, csak allig lehet kapni.

Előzmény: marcony (229992)
marcony Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 229992

T. Urak!

 

Létezik a belsők között olyan, amit butylkaucsuk  néven, vagy butyl megjelöléssel árulnak.

Ez a gumifajta sok CH3 csoportot tartalmaz, és ezért tömöttebb, sűrűbb molekulaszerkezetű mint az egyéb használatos gumikeverékek.

Ezért légáteresztése is jobb, 15-20x lassabban engedheti át a levegőt, ha beleadnak mindent.

Már ha beleadnak... :-))

 

Ezért ajánlom annak aki utál pumpálni, hogy vegye ezt a fajta belsőt.

Drágább, ritkább, de megéri.

 

Üdv:

M

SzeZo Creative Commons License 2018.06.22 0 0 229991

Érdekes, szinte teljesen normális tempóban értem haza. Az igaz, hogy az út végén már fáztam, de nem gondoltam, hogy tundrabugyi kéne a napforduló idején...

https://444.hu/2018/06/22/a-nagykorutnak-lottek-idegbeteg-az-egesz-varos

XNC Creative Commons License 2018.06.22 0 0 229990

Ez így normális.

 

Egyszer jártam 1 külföldi kerékpáros oldalon.

Ott részletesen leírták, hogy milyen típusú felhasználásnál milyen sűrűn kell ellenőrizni.

 

És bár pontos értékekre nem emlékszek, a mondanivalója a RENDSZERESSÉGEN volt.

 

Ha lett volna valami csodamegoldás ennek a megkerülésére;

akkor bizonyára leírták volna.

Előzmény: SzeZo (229987)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.22 0 0 229989

Na tessék...

Előzmény: SzeZo (229987)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.22 0 0 229988

Köszönöm. Jobb belsőben annyira nem bíztamok. Eddig. Esetleg kipróbálnám. Defektvédelmes külsőt kapott a nejem bringája. Bár -lekopogom- nem nagyon volt még defektünk. Aszfalton járunk és -ezekszerint- elég tiszta a környék. Ezekre a defektvéfő folyadékokra lennék kíváncsi.

Előzmény: henngergely (229986)
SzeZo Creative Commons License 2018.06.22 0 0 229987

Itt erősen az "állítólag"-on van a hangsúly. A Conti országúti belsőim 8 - 10 nap alatt leadják a 9 bar harmadát. Általában hétvégenként pumpálom.

Az ára (1450 Ft) és márkája alapján ez jobb belsőnek számítana.

Előzmény: henngergely (229986)
henngergely Creative Commons License 2018.06.22 0 0 229986

A márkás belsők állítólag jobb anyagból vannak, kevésbé porózusak és tartósabbak, mint az olcsók.

Inkább vegyél jobb belsőt, aztán defektálló külsőt, majd jöhet a defektvédő lötty.

Előzmény: Törölt nick (229980)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.22 0 0 229985

Köszönöm, nem egy megnyugtató válasz. :(

Kompresszor van, sőt a munkábajárós úton is a bringaút egy benzinkút mellett megy el, ott szoktam kb 1perc alatt megoldani.

Csak gondoltam, hogy valamelyik defektvédő esetleg hozott ilyen mellékhatást, hogy a porózusságot elzárja, esetleg.

Kenda tudom, hogy nem nagy szám, csak pont ezért tettem bele újat -bár a régik is teljesen jók-, hogy hátha új anyag nem annyira porózus. 

SZVSZ pedig az életkora talán többet számít egy guminak, mint a márkája. Aztán lehet, hogy tévedek és egy 2X annyiba kerülő belső anyaga annyira jó, hogy nem ereszt semmit 4-5baron. ???

Előzmény: XNC (229984)
XNC Creative Commons License 2018.06.22 0 0 229984

:D

 

Az utolsó sort nem én írtam be, a fórum magától bedobta..

Előzmény: XNC (229982)
XNC Creative Commons License 2018.06.22 0 0 229983

Az egyik Kendám pl.használva sem volt, mégis végighasadt.

Előzmény: XNC (229982)
XNC Creative Commons License 2018.06.22 0 0 229982

"de a nejem vadi új gumis kenda belsős kereke is 2-3 hét alatt lemegy 3barra"

 

 

Nem nagy szám az a Kenda gumi.

Nekem volt olyan belsőm, és elég hamar defektes lett úgy, hogy nem szúrta ki semmi.

 

Külsőm is van Kendában, az sem 1 csúcs.

 de a nejem vadi új gumis kenda belsős kereke is 2-3 hét alatt lemegy 3barra

Előzmény: Törölt nick (229980)
XNC Creative Commons License 2018.06.22 0 0 229981

Sajnos nincsen rá megoldás, rendszeresen kell fújni.

Könnyebbséget jelent, ha rendelkezésre áll 1 kompresszor.

Előzmény: Törölt nick (229980)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 229980

Sziasztok.

Tudtok valami megoldást ajánlani arra, hogy a gumim ne eresztgesse el a nyomást 2-3 hét alatt?

Valami "takony" a belsőbe megoldás? Vagy olyan belső ami biztosan bevált? 

Az én bringámban öreg belső van, de a nejem vadi új gumis kenda belsős kereke is 2-3 hét alatt lemegy 3barra, igaz, hogy ezt már nem nagyon ereszti. Mindkettő autószelepes.

Előzmény: henngergely (229979)
henngergely Creative Commons License 2018.06.21 0 0 229979

Ha rozsda miatt tört, akkor kerítésnek még jó lehet.

Kb. annyért javíthatják meg, amiből veszel egy másik vázat. 

Előzmény: imsailing (229974)
SzeZo Creative Commons License 2018.06.21 0 0 229978

Ez jó, köszi. Ha teljesen elhagyja magát, akkor cserélem.

Mindig is átlagos zoknikat használtam. A Shimano cipőről váltás után ugyanaz a zokni (persze mosva:-)) volt rajtam. Lehet, nézek valami 'sport', avagy bringás zoknit.

Előzmény: Vilard1 (229971)
imsailing Creative Commons License 2018.06.21 0 0 229977

Köszi mindenkinek, igen, ez még acélvázas. Ha hazaérek, és a váz meg a gazdája is, akkor tanulmányozom a helyzetet.

Előzmény: marcony (229976)
marcony Creative Commons License 2018.06.21 -1 0 229976

Ez egy muffolt acélváz emlékeim szerint.

 

Ennek hegesztése nem egyszerű, hiszen a váz mozog, némileg hajladozik. Ezért hosszabb-rövidebb használat után a vékony cső általában ismét eltörik a hegesztés mellett.

A jobb vázakban ezért kicserélik a csövet.

 

Ha mégis a javítást választod, írd meg, tudok ajánlani egy hegesztő specialistát, ő megmondja a biztosat.

Előzmény: imsailing (229974)
dhpage Creative Commons License 2018.06.21 0 0 229975

acélt fillérekért hegesztenek, az alu drágább.

Előzmény: imsailing (229974)
imsailing Creative Commons License 2018.06.21 0 0 229974

Egy régebbi, talán 19 éves Csepel trekking, még vízszintes felsőcsővel. Inkább csak eszmei értéke van már, szerintem.

Előzmény: marcony (229973)
marcony Creative Commons License 2018.06.21 0 0 229973

Miért lenne kuka?

Minden vázat meg lehet javítani.

 

A kérdés csak az, képvisel-e akkora értéket, hogy megérje.

 

Ha megírod milyen váz, többet tudok mondani.

Előzmény: imsailing (229972)
imsailing Creative Commons License 2018.06.21 0 0 229972

Váztörés esetén ugyi kuka a bicaj? Legalábbis a váz.

Vilard1 Creative Commons License 2018.06.21 -1 0 229971

Hello Szezo,

 

Upsz ez érdekes jelenség mert ez azt jelentené, hogy maga a csavaró szerkezet nem működik megfelelően, mivelhogy kilazul menet közben.

Én is használtam ilyet és nekem ez a jelenség nem jelentkezett úgy rémlik. Viszont azt is tudom, hogy lehet külön, külön is cserélni ezeket a tekerőket. Én a Bergussonon keresztül kaptam ilyenben segítséget. Pár ezer ft egy ilyen alkatrész. Youtubeon van fent video hogy kell kicserélni.

 

A szellőzés: na hát ezen nagyon csodálkozom. Eddigi legszellősebb cipőim NW-k voltak! Vagyis kora tavasszal még inkább fázott a lábam benne, nyáron viszont pont jó volt. MIlyen zoknit használsz tekeréshez? Úgy értem kifejezett bringás zoknit pl vagy csak úgy vmilyen sport zokni? Mert az sztem okozhatja a túlmelegedést. :- ))

 

Üdv: Vil 

Előzmény: SzeZo (229968)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.21 0 0 229970

Nekem állítható van, már ezzel vettem használtan az egész bringát. Kb. nem is egy mai darab. Senni bajom vel, nem lötyög, el sem tudom képzelni mi az ami lötyögni tudna benn ah meg van húzva a csavarja.

Előzmény: Fishtax (229966)
Re:barbara Creative Commons License 2018.06.20 -1 0 229969

https://index.hu/kerekagy/2018/06/20/lesz_bringaszallitas_a_metron/?cp=1#comment

 

(a szokásos hőbörgős kommentekkel :-((( )

 

És egy normális helyzetleírás - más országok gyakorlatát is bemutatva. 

 

http://iho.hu/hir/ismet-megdol-egy-tabu-lesz-bringaszallitas-a-metron-180620

SzeZo Creative Commons License 2018.06.19 0 0 229968

Cipő

Egy éve van meg a jelenleg használt cipőm. Jó ideig semmi hangja nem volt, örültem is, hogy elmarad az új cipőkre jellemző, beavató nyiszogás. Az éppen elmaradt, azóta viszont minden hajtókarfordulatra két nyissz jut, bármelyik bringámmal tekerek éppen. SPD rendszer, NorthWave cipő. Létezik valami csendesítő megoldás?

A másik problémám is ehhez a portékához kapcsolódik. A felső két tépőzárat madzagos - racsnis tekerentyűvel váltották ki, amiről azt olvastam, hogy nagyon korszerű. Sajnos, elég csak a melóhelyre bemennem és az út végére az egyik oldalon úgy meglazul a korábban rendesen meghúzott rögzítés, hogy már lépni sem egyszerű vele. Lehet ezen javítani valahogy?

 

(Az már csak hab a tortán, hogy 25 fok felett ezt a cipőt csak belső spray befecskendezéssel érdemes használni, mert a szellőzés nem az erőssége. Ebből a szempontból a Pearl Izumi volt a király, de még az igen mérsékelt árú Shimano csukát is csak a várhatóan 10 óránál hosszabb, nyári meneteknél fújtam be.)

Karel1983 Creative Commons License 2018.06.18 -1 0 229967

A harmadik választás az, ha lötyögne, akkor visszaviszem garanciában.(1 év biztos, de lehet 5 év is erre az alkatrészre) Talán azt  is meg lehet beszélni, hogy felárért mást, jobbat tegyenek bele. Köszönöm, hogy felhívtad erre e gyenge pontra a figyelmem!

Előzmény: Fishtax (229966)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!