Vannak jó kis minipumpák országútihoz is. Azt bele kell kalkulálni, hogy venni kell. Lehet, hogy 8 bar azzal se megy, de általában 6 igen, az meg 'vészhelyzetben' elegendő.
Igen, jól látod. Az aggódást is,meg a célt is. Habár az jó lenne, ha egy Bp-Dobogókő-Esztergom-Visegrád-Szentendre-Bp kört valamivel könnyebben és gyorsabban meg tudnék tenni, mint pár éve. Mert javarészt élveztem, de a végén kis híján belehaltam :D
Szeretnék minél alaposabban utánajárni, nehogy túl nagy koppanás legyen belőle.
Jutnak még eszembe olyan dolgok, hogy pumpa... 2011 nyarán egy minipumpával fújtam fel a montim kerekét, köv. márciusig finoman szólva nem voltam jól, úgy kiment a derekam... attól kezdve műhelypumpa. Itthon. Nade defektnél? A kis műanyagom nem bírna el 7-8 bart. :(
Matrica: a stopli beállítása után kell felragasztani, elvileg azt hivatott megakadályozni, hogy a kosz a (nem használt) furatokon át bejusson alulról a cipőbe. Aztán vagy megakadályozza, vagy nem. Egy mtb-cipőnél egy keményen saras, tolós versenynél általában nem... :-)
Ha vágysz rá, megteheted, és telik rá, vegyél egy országútit. Ahol nem tudsz majd elmenni vele, leszállsz, tolod/visszafordulsz/legközelebb új utat keresel/akkor is átmész dacból. Úgy érzem a hozzászólásaidból, neked nem elsősorban az számít, mindenképp gyorsabb legyél, hanem hogy élvezd a bringázást! Akkor meg nem mindegy, hogy 5-10-30 perccel később érsz vhová, vagy épp néhány km kerülőt kell tenni egy járhatatlannak tűnő út miatt? Ha élvezed vele a tekerést, akkor hajrá! Aztán úgyis meglátod, egy országútival is nagyon sok olyan helyen el lehet menni, ahol elsőre nem is gondolnád.
Hát nem lepne meg, ha csalódás lenne a vége. Mondhatni, nem egyedi eset az ilyesmi ;)
Most próbálom takarékra tenni magam, nem kapkodni, nem elrohanni délután a boltba és megvenni... kéne egy-két napot várni, hogy a szervizes bácsi tud-e jelentős javulást elérni a régi bringàm állapotában... mégiscsak olcsóbb lenne, mint egy új.
Csak közben már nagyon bennem van, hogy tekernék...
Apropó tekerés: a cipőmhöz kaptam valami matricát, amit a betét alá, a stopli rögzítésére szolgáló alkatrész fölé kellene ragasztani nem tiszta, hogy mikor és minek. Hártyavékony papír, ezért a célja is kérdéses, de az se tiszta, hogy miutàn felraktam és beállítottam a stoplikat vagy már most fel kell tenni?
Én annak idején azt figyeltem meg, hogy a biciklicsere vagy azok a fejlesztések, aminek eredményeképpen gyorsabb lesz a bicikli, többnyire nem sebességnövekedést jelentenek, hanem a megszokott tempót tartom, de könnyebben, kényelmesebben, így inkább a megtett távolság növekszik, vagy kevésbé fáradok el. Persze nem ilyen egyszerű a dolog, de számíts rá, hogy kevesebbet nő a tempód, mint amire számítasz, viszont jobban fogod élvezni.
Nem igérted az 5km/h pluszt, de mindent összevetve, kb. ennyire saccolnám vagy kevesebbre (olyan 15-20%-os gyorsulásra) a változást. Csakhogy... két éve úgy nézett ki, hogy soha többé nem ülök bringára, kiszórtam mindent ami ehhez kapcsolható, ebből következően az erőnlétem is a béka segge alatt leledzik, habár igaz, helyette napi két-három órát sétálok egy négylábúval. (hm... a héten kétszer adtam elő, hogy szinte megállás nélkül legyalogoltam 9-10 órát, ami úgy saccra 30-35km lehetett és még utána volt erőm kutyát sétáltatni is :) )
Na mindegy, mindenképp érdekes lesz az első pár nap, talán hét, különösen, hogy úgy él bennem a múlt, hogy Vác nagyon közel van, könnyen elérhető... saccra, Dunakeszi-Göd környéként vissza fogok fordulni első alkalommal. :)))
Az új bicaj nem csak sebesség növekedést adhat, de motivációt is.
Amióta megvettem a Speedert (3 éve), azóta sokkal többet bringázom. Nekem is montim volt, én is azt hittem, hogy hú, de milyen gyors leszek. De rájöttem, hogy annyival nem, mint amennyit elképzeltem. Tehát edzeni kell, meg fogyni és a bringa is felgyorsul.
Szóval, ha outit akarsz venni, akkor ne fogd vissza magad, mert hiányérzeted lesz. Vedd meg és bringázz.
És a +5km/h-t nem igértem, ugye?
A mínuszok érdekesek, jobb lenne, ha a dolgozó megírná, hogy mi nem tetszik, mert akkor azon lehet kultúrált mederben elvitatkozni, a vitából tanulni, stb.
De persze egyszerűbb így, névtelenül lepontozni a másikat, mert nem kell felvállalnia, gyáván el tud bújni a névtelenség mögött.
Habár... utánaszámolva... ha lazán tekerek, akkor 18-20km/h a tempóm, mínusz megállások. Ez átlagban 12-15km/h. Ha erre rá tudok tenni 5km/h-t... azért az elég szép növekedés. :)
Nekem van montim, fitness-em és a Sógor outijával is szoktam menni.
Nálam a monti és az outi között óránként ha van 5km/h, akkor sokat mondok. A fitness meg a kető között. Mindezt úgy, hogy a monti 15+ kg, az outi, meg nem is tudom, 10 alatt van nem sokkal. Az a baj, hogy az outit is tekerni kell, :-)
Félek, hogy megint úgy járok, hogy többet várok a leendő géptől és magamtól is, mint ami a valóság (lásd Bergendy - Szellemvasút) és egy óriási csalódás lesz, miután elmúlt az újdonsàg varázsa.
Apropó újdonság: ha szeretnék Budapestről induló rövid bringatúrához csatlakozni, ahol 10-80 év a korhatár, hol érdemes keresni? :)
Idén úgy fest, egyedül maradok a bringára, mert a párom nem is nagyon bírja, meg amióta elütötték, azóta szerintem fél is.
Többnyire szeretek egyedül, de néha jó lenne társasággal és per pillanat az ismeretségi körömben egyetlen házaspár van aki egyátalán bringázni szokott.
Az viszont nagyon nem mindegy szeles időben, hogy milyen üléspozícióban tekersz, mennyire kell előrehajolnod. MInél inkább, annál könnyebb lesz haladnod. És ha nagyobb távolságot teszel meg, akkor már alacsony sebességnél is számít.
Ez erősen függ attól, hogy az országútin hol fogod a kormányt: a kormány tetején, vagy a fékkaroknál, vagy alul.
Saját tapasztalatom szerint kb 10-12% a sebességelőny az országúti javára a fékkaroknál fogva. A különböző online kalkulátorok szerint kormányfogástól függően 7-19% közé esik a sebesség-többlet.
Itt lehet pl. kísérletezni a befektetett energia és a sebesség számolásával:
Még valami eszembejutott: ha valakinek van tapasztalata 26"-os MTB-n és országútin is: betonon, azonos energiabefektetéssel sokkal gyorsabb az outi? (Nagyobb, vékonyabb gumi, kisebb gördülési ellenállása, a kb 2-3kg mínusz tömeg jelent akkora előnyt?)
Mentem én kilométereket murván országútival. Nem mondom, hogy élveztem a dolgot, de annyira nem gond. Ha meg olyan széles a váz, hogy elfér a 28 mm-es gumi is, akkor még kevésbé probléma.
Beállításfüggő. Hagyományos bringánál ha nincs jól beállítva a nyeregmagasság (túl alacsony), akkor legfeljebb kicsit megemelkedsz néha, ha erősebben nyomod, netán kiállsz a nyeregből, rekun értelemszerűen nem tudsz kiállni, és így sokkal inkább a térdet veszi igénybe, ha erősen hajtasz.
Érdemes arra is figyelni, hogy ne csússz túl előre az ülésen, mert akkor ugyanez a helyzet. És itt még inkább igaz, hogy inkább válassz pörgősebb áttételt.
Itt pont az outi lett volna a lényeg. Ha nem outi, a többit lefedi a javítás alatt álló Meridám ( :D ), csakhát szegénykém húsz éves nagyjából, olyan cuccokkal szerelve, amihez már nehéz új alkatrészt kapni (8 sebességes Alivio szet, fékváltókarral, régi Manitou telo stb.)
Két baja van, kicsit nehéz és részben emiatt, részben a hajtómű miatt nem túl fürge.
De a vázolt lehetőségek közül max. a gravel ami szóbajöhetne, a többinél nem érzem azt a pluszt, amennyit rá kéne költenem.
Én csak akkor megyek arra, ha pont a Római partra akarok menni. Szentendre felé mindig a Nánási út/Királyok útja útvonalon megyek. A Speederemmel biztos, de a montival is. Egyszerűen jobban lehet haladni, kevéssé valószínű, hogy egy besörözött, jókedvű ember, vagy egy gyerek elém téblábol. Persze vannak autók.
Aztán a Pünkösdfürdői úton felmegyek az Ország útig, túl a Szentendrein és a HÉV síneken, majd jobbra és irány Budakalász.
Ősszegezve: pánikolok. :) Nagyon szeretnék outit, de ugyanakkor rettegek is a potenciális problémák miatt, amiktől MTB-n egyáltalán nem tartottam, mert inkább országúti túragépként használtam.
Váltani csak az átlagsebesség miatt akarok, talán a szokott 10-12km/h átlagot fel tudom tornászni 20 közelébe egy Bp-Vác távon...