normális lámpával (ami nem csak dísz) semmi extra, ettől nem kell félni. :) mi terepen szoktunk lejönni. :) meg ha valaki nem annyira rutinos, akkor nem is kell okvetlenül száguldozni.
épp írni akartam, hogy ilyenkor kenőanyagot kell tenni a felni és a külső közé. én ablaktisztítót szoktam, mert hamar megszárad és nem marad után semmi.
De - nem túl meglepő módon, mivel ez mindig teliholdkor van - a hold is elég sok fényt ad ilyenkor, egy gyengébb 3 ledes lámpa fényénél is korrekt sebességgel lehet lefelé jönni este. A vaddisznók persze kerülendők.
Sötétben izgi lehet lejönni azon a xar úton HHH-ról Fenyőgyöngyéig. Mindenkinek tisztelet.
Nekem világosban is elég izgalmas volt. Szegény tárcsafékek rendesen felmelegedtek, mire leértem Fenyőgyöngyéhez. Megálltam hűteni, mert azért Fenyőgyöngyétől a Pusztaszeri útig tervben volt egy kis engedés. :-)
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage(?)
176. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2018. május 29. (kedd)
Időpont: 21:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, hideg tea, stb.
...csoda: az egyik keréken a helyén van a külső!!!
A drótperem és a felni közé kent tömény szappan oldotta meg némi túlnyomással. Az ütögetéskor meg a pattogtatáskor volt egy-egy (elsőre ijesztő) szaftos szisszenés, na akkor csúszott a helyére a cucc, meg még folyt is némi szappanhab.
Gyárilag volt rajta a gumi (a "gyengébbik" Schwalbe).
Ahogy elnéztem a bringás (MTB) kínálatot, teljesen általános a széles gumi a keskeny felnin, mégpedig gyárilag.
Ettől még fel kéne feküdnie a külsőnek a felni falára. De az istenér' sem akar.
Azóta egy 22 mm-es szalagot levágtam kb. 12 mm-esre, így belefekszik a küllőlyukak vályújába, de a külső feltevésekor több helyen oldalra csúszik, és előjönnek a küllőlyukak. Az egészet (csak kísérletképpen) lefedtem egy vékony leukoplaszttal, hogy a helyén maradjon a felniszalag. Így már nem a kerékkerület 1/3-a, hanem csak kb. 1/6-1/8-a süllyed el. Azaz lehet, hogy a keskenyebb felniszalag mellett (kb. ahol fut a drótperem) így már nem olyan nagy a felni átmérője és valamivel jobban felfér a drótperem erre a részre. Ha valóban így van, akkor miért tesz a barom gyártó 22-es szalagot rá? (mert olyan volt rajta, ütéssel együtt...)
Esetleg vékony (12-14 mm-es) öntapadós szalag megoldás lehet? (Ez nem hízlalná az átmérőt oldalt, és nem is csúszna ki a középső vályúból a külső felrakásakor.)
Azt nem tudom, hogy "a bordásszíj" hogy bírja, mert nekem csak egy típussal vannak tapasztalataim, pontosabban nem nekem hanem egy barátomnak, de épp most beszélgettem vele erről.
MTB-n használja, télen-nyáron, hóban, porban, esőben, sárban. Azt mondta, hogy amennyit eddig ment vele, az alatt láncból már legalább 5-öt elhasznált volna és még semmi nyoma az elhasználódásnak.
A tömlővédó szalag szerepe annyi, hogy a küllővégek, ill. a felni furatainak a sorjára ne kezdje ki a belsőt - ha azokat takarja, már elég széles. Ha a szalag kinyúlik egészen a külső alá, az valóban megnöveli az átmérőt.
Külső gumi felrakása (57-622 Schwalbe Smart Sam plus).
Korábban 1000x szereltem gumikat mindenféle verzióban, de a mostani problémával soha eddig nem találkoztam:
Külső felmegy, belső felmegy, kaptak hintőport, belső nem szorult alá és nincs megcsavarodva, tömlővédő a helyén, mindkét drótperem a felnin belül, minden OK. Azaz mégsem.
A külső a felni kerületének kb. 1/3-ában "belesüllyed" a felni mélységébe, nem fekszik fel rendesen a felni peremére. Mindent próbáltam már, igazgatni, ütögetni, pattogtatni, gyúrni, simogatni, imádkozni, káromkodni, kis nyomáson, nagyobb nyomáson, semmi eredmény. Nem hajlandó a külső a kellő mértékben "kiemelkedni" a felniből (azaz nekifeküdni) ezen a szakaszon, úgy, hogy az a kis vonal a külső peremén a felni felett fusson 1-2 mm-rel, ahogy illene. Emiatt a külső kb. fél cm-rel kisebb sugarú ezen a szakaszon, a kerék rendesen üt sugárirányban (oldalra kb. rendben van), így kb. használhatatlan a kerék. A felni pontosan kör alakú, ép, új (névlegesen 20-622).
Ugyanez a gond mindkét kerékkel, a gyárilag fent lévő gyengébb Schwalbe Smart Sam-mel és a Plus-szal egyaránt. (Nem gondolom, hogy 4 db hibás gumit és 2 db hibás felnit gyűjtöttem volna be.)
Szerintetek mit nem csinálok jól?
1. Essek neki szappanos vízzel?
2. Lényeges lehet a tömlővédő szalag szélessége? Próbáltam 20-szal és 22-vel is, ugyanúgy nem jó (gyárilag 22 volt rajta, azzal se volt jó). Lehet gond az, hogy túl széles a szalag és így a szélén már "megnöveli" a felni sugarát kb. 1 mm-rel (ez kerületben 6-8 mm is lehet), és emiatt marad inkább beljebb-lejjebb a drótperem? Tegyek fel keskenyebb szalagot, ami csak a küllős mélyedésben fut és oldalra nem lóg ki abból?
3. Egyéb ötlet?
A neten sok okosat eddig nem találtam, nagyon megköszönném az érdemi segítséget.
Most már nekem is illene elmászni egy Telehódra, majd' egy éve itthon vagyok ismét... és bringával járok melóba is :) csak valahogy mindig lemaradtam róla, mivel későn néztem meg a Topikot.
Akkor jövök a hülye kérdésemmel, hátha felélénkül a topik: kellene nekem egy munkába/boltba járós mindenes vas. Nagyon mozdulnék az szíjhajtás felé - innen jön a kérdés: telet, fagyot, havat hogy bírja a bordásszíj?
SS, rosszabb esetben agyváltós gépben ondolkodom, ez még a jövő zenéje.
"Hátha olvassák, úgyhogy ezúton is köszönet annak a két srácnak, akik éjszaka fél kettőkor rámbukkantak, miközben felütéses defektet szereltem a HHH teteje és Fenyőgyöngye között félúton az útszélen, adtak belsőt, és végig világítottak és segítettek."
Nagyon szívesen.
Biztos vagyok benne, hogy te is megálltál volna segíteni fordított helyzetben.
Tehát egy út 700ft, vagy egy hónapra 10ezer. Egy hét alatt behozza a bérlet, átszállás nélkül. Ha egy úton több járművön kell utazni, lehet akár pár nap.
Bérlethez viszont 540 Ft a kerékpárbérlet. Az az aljas benne, hogy ha te jeggyel mész, akkor a biciklinek is jegy kell... pedig aki rendszeresen szállítana biciklit, az ritkán bérletes.