Keresés

Részletes keresés

SzeZo Creative Commons License 2017.12.31 0 0 229051

Szerintem önmagában a bringázás nem fogyaszt. Ha így lenne, nádszál vékony lennék.

Az életkor előrehaladtával egyre kevesebb takarmányt kell/kellene fogyasztani.

Ha vannak jó hegyek a környékeden, akkor segíthet a bringa, mert az intenzívebb mászás tud fogyasztani.

Az úszáshoz nem értek, de állítólag jó. Meg a futás.

Előzmény: Mirelit Kacsacsőr (229048)
SzeZo Creative Commons License 2017.12.31 0 0 229050

Ez vajon mindegyik lámpához megfelel?

Persze, ha feltételezzük, hogy mindegyik cső ugyanabból a távolkeleti műhelyből jön ki...

Van egy régi lámpám, még Nemozoli alakította át külső táposra, de a pakkot már nem lehet tölteni ennyi év után. Egy ilyen közdarabbal új életre kelhetne a jószág.

Előzmény: kivi (229049)
kivi Creative Commons License 2017.12.30 0 0 229049
Előzmény: babolat (229042)
Mirelit Kacsacsőr Creative Commons License 2017.12.30 0 0 229048

Hello!

 

Szeretnék tanácsot kérni Tőletek. Nagy életmódváltási projektben vagyok, súlyleadás terén. 190cm vagyok és 130+ os igazi grizli :D De nem baj kitaláltam, hogy majd én biciklizni és úszni fogok. A kerékpár témánál egy kicsit befagytam mert nem tudom, hogy az én méreteimmel találok e majd valami bicajt magamnak. Ebben kérném a segítségeteket, javaslataitokat. Melóba is ezzel járnék földes  és vegyes aszfaltos úton, plusz a napi edzésterv szerű aszfaltos X km. Köszi előre is

Vilard1 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 229047

Koszonet es hajra Mindenkinek!

Előzmény: Fishtax (229046)
Fishtax Creative Commons License 2017.12.30 0 0 229046

205. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2018. január 1. (hétfő)

Időpont: 18:30

Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage(?)

 

171. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2018. január 1. (hétfő)

Időpont: 18:30

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, forró tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

Előzmény: Fishtax (228907)
dhpage Creative Commons License 2017.12.30 0 0 229045

hoppá! mindjárt itt van... :-O

Előzmény: Vilard1 (229044)
Vilard1 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 229044

Fishtax ur!

 

Kiirnad kerlek szepen a hetfoi Teleholdast?

 

Koszonet

 

Vilard

Friczy Creative Commons License 2017.12.29 -2 1 229043

Nem ragaszkodom a bowdenes tárcsafékhez. Van ugyan bowdenes tárcsafékem, és nincs vele gondom (persze nem bonyolult, országúton, túrázáskori használat, ahol nem jönnek elő azok a gondok, ami miatt te a világért se használnád). Ahogy van a családban hidraulikus tárcsafék, amivel szintén nincs probléma (szerencére, mert ha lenne, akkor lehet, bajban lennék vele). A 'kiforrott konstrukciójú' hidraulikus fékek esetén azért időnként elriasztó dolgokat olvasok fórumokon, ezek szerint vannak roppant kiforrott konstrukciójú rendszerek, amelyek eresztik az olajat,  nehéz a légtelenítésük, stb.

 

A monoblokk érdekes kérdés, mert ha netán baj van vele, akkor egyszerű kicserélni (legalábbis egy megfelelő szervizben, amelynek megvan a megfelelő szerszámozottsága, és persze ahol épp van olyan rendszerű és hosszúságú monoblokk, --- ööö - hányféle is kéne akkor legyen? - szóval igen, van ott is probléma. Csak abban azért lehet bízni, hogy egy megfelelően karbantartott bringán a monoblokk nem fog egyik percről a másikra elszállni. Jelenleg egy fékben ennyire nem vagyok biztos).

Előzmény: henngergely (229038)
babolat Creative Commons License 2017.12.29 -3 0 229042

Szia Kivi!

Bocs a zavarásért. Kaptam 1 lámpát ami hasonló a "foton"-hoz. Szeretném azt is 18650-es akkuval használni de sehol nem találok hozzá közgyűrűt.

Tudnál segíteni hol lehet beszerezni, hogy már nincs boltod?  Előre is köszönöm.

Előzmény: kivi (229022)
Pinyo Creative Commons License 2017.12.29 0 0 229041

Hja, csináltam egy pár szegmens ilyen KT 2.0 névvel.

Előzmény: rinceWIND (229011)
Pinyo Creative Commons License 2017.12.29 0 0 229040

Annyira nem érzékeny a tárcsafék. Ha már ennyire elkopott, érezni fogod, hogy csereérett. :)

2013 május, egy saras Szilvásvárad maraton után. Az aranyszínű egy eredeti fémes betét.

Előzmény: SzeZo (229033)
henngergely Creative Commons License 2017.12.29 0 1 229039

A gyártó megadja, az adott féktárcsa milyen vastagságig használható. Plusz a folyadékot is bizonyos időközönként cserélni kell- ha DOT annaál inkább.

Előzmény: SzeZo (229033)
henngergely Creative Commons License 2017.12.29 0 0 229038

Ennyi erővel a monblokk is hülyeség, mert a hagyományos csapágyat szinte bárki megszereli. Míg a monoblokkot igaz nem lehet, de nem is kell szerelni. Igazából az álláspontod nem értem, miért ragaszkodsz a bovdenes tarcsafékhez, mikor a hidraulikus kiforrott konstrukció, és a használata is egyszerűbb.

Előzmény: Friczy (229034)
dhpage Creative Commons License 2017.12.29 0 0 229037

u.i. motorral is estem már sokat, szintén soha nem szakadt a fékcső...

Előzmény: dhpage (229036)
dhpage Creative Commons License 2017.12.29 0 2 229036

volt pár hidraulikus fékem és dh versenyeztem is, de egyszer sem szakadt még el a fékcső. ha egy túrán akkorát esel, hogy elszakad, ott már mentőt kell hívni, nem fogsz akarni az árok mellett szerelgetni.

Előzmény: Friczy (229034)
dhpage Creative Commons License 2017.12.29 0 0 229035

akkor válik szét, ha lesz rendszám a bringán és bizonyos típusokat nem lehet majd forgalomban használni. addig bármivel járhatsz munkába, csak legyen rajta lámpa/csengő/macskaszem/fék.
a pedelec meg azonnal bringává változik, amint kifogy az akksi, szóval ez nem jó példa. amin nincs pedál, az az elektromos robogó.

Előzmény: halaloszto (229031)
Friczy Creative Commons License 2017.12.29 -2 1 229034

Ahhoz képest, hogy te tényleg értesz hozzá, csodálom az értetlenkedésedet. A betétcsere talán a legkevesebb probléma, az többnyire mehet szerszám nélkül is (persze fékfüggő), a légtelenítés (amely gyakran már gyártófüggő) illetve az esetlegesen elszakadt fékvezeték javítása már nem. És élek a gyanúperrel, hogy amikor adott esetben még egy megfelelő méretű pótbelső beszerzése is problémás egy falusi bringaboltban (tapasztalat), akkor egy hidraulikus fék javítása gyakorlatilag lehetetlen. Míg szükség esetén bowdent akár az árok szélén is lehet javítani, cserélni.

Előzmény: henngergely (229030)
SzeZo Creative Commons License 2017.12.29 -2 0 229033

A felniféknél legalább tudtam, mikor kell új felnit fűznöm. A tárcsánál fogalmam sincs, hogy milyen kopásig használható. Lehet, hogy már most is túlhasználttal járok a városi üzem miatt, bár a szervizben még nyugtattak, hogy jó az.

Előzmény: Friczy (229027)
halaloszto Creative Commons License 2017.12.29 -1 0 229032

Azért mert Bpesten a szervizek felének ez nem okoz gondot, még egy túrázó nincs kisegítve. Túrázni Bpesten, hétköznap 10-18 óra között nem túl élvezetes. 

Előzmény: henngergely (229030)
halaloszto Creative Commons License 2017.12.29 0 0 229031

kivétel, szabály...

 

igen, szétvált. minnél többen bringáznak, annál többfele van értelme felaprózni a piacot. lesz rajta hely a légzsákos abs-es pedelecnek is, csak lehet azt nem kellene biciklinek hívni.

Előzmény: dhpage (229028)
henngergely Creative Commons License 2017.12.29 0 1 229030

Tényleg kíváncsi vagyok, milyen szervízháttér kell a hidraulikus fékhez? Azért 2017-ben ne okozzon gondot egy gyártónak, hogy megbízható féket gyártson, amit szerszám nélkül, vagy alap készlettel ne lehessen karbantartani. Gondolok itt a betétcserére, és légtelenítésre.

Előzmény: Friczy (229027)
henngergely Creative Commons License 2017.12.29 0 0 229029

"Azt az esetet egy egyszerű ABS is megakadályozta volna és a biciklizők többsége nem visel bukót."

Ezt nem értem, összemosod az aktív, és passzív biztonsági elemeket. Azt az esetet nem is akadályozta volna meg, de a következményeit valószínűleg csökkentette volna a bukó.

Előzmény: etomcat (229024)
dhpage Creative Commons License 2017.12.29 0 0 229028

miért, szétvált? :)
én ismerek olyat, aki a fullkarbon verseny outival jár be dolgozni, meg olyat is, aki az egyetlen városban használt bingájával maratonozik :)

Előzmény: halaloszto (229026)
Friczy Creative Commons License 2017.12.29 -2 1 229027

És attól, hogy vidéken járnak autóval, hirtelen lesz szervizháttér a hidraulikus fékekhez kerékpárra?

 

Igen, a felnifék megeszi a kereket. (a gumit miért is enné?) Egyértelmű hátrány, ez tény. Bár egy átlagos használat mellett felnifékkel is sok évig el lehet lenni.  A szilárdsága kívánnivalót hagy maga után (???) - ezt akár ki is fejthetnéd, mert nem egészen értem. 

 

"A tárcsafékeknél a kétszeres agyon fékerő átvitele miatt még a villák és a kerekek is erősebb kialakításúak, ez is a biciklista érdekeit szolgálja" - Érdekes megközelítés a tárcsa egyértelmű hátrányát (erős, aszimmetrikus csavaróterhelés a villára) előnyként beállítani. Ezzel az erővel lehetne azt is mondani, hogy jó a felnifék, mert erősebb kerék kell hozzá, és az a biciklis érdekeit szolgálja.

De lényegtelen, elsiklottál afelett, hogy nem elsősorban a felni/tárcsa volt a lényeg a hozzászólásomban, hanem a hidraulikus vs. bowdenes rendszer, különös tekintettel az útközben előjövő problémák megoldhatóságára.

 

Ebből a szempontból pedig irreleváns, hogy a versenyeket cirkuszi karaván kíséri-e a mezőnyt, vagy esetleg helikopteres utánpótlás, mert ha valaki egyedül, vagy kisebb csapattal elindul túrázni, akkor valahogy nem szokta kísérni egy technikai stáb, tehát magadnak kell megoldani, vagy keresni egy közeli szervizt.

 

A kritikátlan 'haladni kell a korral' bullshiteket meg talán hagyjuk meg a marketingeseknek.

Előzmény: etomcat (229023)
halaloszto Creative Commons License 2017.12.29 0 2 229026

egyszer már volt egy szétválás, amikor a közlekedési célú kerékpár és a sportcélú kerékpár kettévált. hát most lesz egy másik. lesznek ortodox kőegyszerű bringák ortodoxoknak, meg lesznek pedeleces elektromos robotváltós abses szintén kerékpárnak hívott cuccok neológoknak. nincs ezzel semmi gond, csak az ortodoxok nem fogják érteni miért hívják ezt a cuccot kerékpárnak.

 

Vajk

Előzmény: dhpage (229025)
dhpage Creative Commons License 2017.12.29 0 0 229025

"+ még ABS is max. 1- 2 négyzetcentis talajon felfekvő gumifelületre, ugyancsak"

 

motorokon gyakorlatilag mindegyik újon már alap az ABS, nem sokkal nagyobb a tapadási felület, mint bringán.

egyébként így néz ki működés közben:
https://www.youtube.com/watch?v=9HvQM2tIghI

 

Előzmény: marcony (229021)
etomcat Creative Commons License 2017.12.28 -4 0 229024

> még ABS is max. 1- 2 négyzetcentis talajon felfekvő gumifelületre

 

Nézd meg, hogy szinte minden új eladású felnifékes biciklin, még az 50 ezres áruházi kategórián is ott van már a bowdenen a modulátor patron, ami tulképpen egy nagyon primitív rugós vagy elasztomeres ABS próbálkozás.

 

Te is tudod, hogy az egyik jelentős magyar kerékpáros személyiség úgy halt meg, hogy a közértig nem vett fel bukót, átszaladt előtte egy macska, nem akarta elütni ezért nagyott fékezett, át a kormányon, fejre érkezett, agyhalál, emlékversenyt tartanak a tiszteletére. Azt az esetet egy egyszerű ABS is megakadályozta volna és a biciklizők többsége nem visel bukót.

 

Hidraulikával elektronika nélkül is egész korrekt ABS-t lehet megoldani. Amúgy új motorokon már általános az ABS, ha csak a gumikopás csökkenését nézzük azonnal behozza az árát, mert egy pár márkás sportmotor köpenyért jó bicajt lehet kapni.

Előzmény: marcony (229021)
etomcat Creative Commons License 2017.12.28 -3 0 229023

> Nem biztos. Biciklin sokkal többet számít, hogy egy hibát meg tudsz-e javítani/javíttatni útközben is, vagy sem. És ahogy távolodsz Budapesttől illetve a nagyobb városoktól, egyre kisebb az esélyed arra, hogy egy hidraulikus tárcsaféket meg tudj javíttatni egy szervizben, míg egy bowdenes felni- vagy tárcsaféket gond nélkül. (V-fék esetén még a fépofa se lehet gond)

 

Vidéken talán nem járnak autóval? Ott már a bowden kiszorulóban, talán kézifékben, gázpedálban sem használják már.

Sőt, még az olyan szuper konzervatív ágazat, mint a vasút is áttért, a MÁV épp most épít át ősrégi tuskós fékes személykocsikat tárcsafékesre, mert annyival erősebb, megbízhatóbb, gondozás mentesebb és tartósabb, akár 900 ezer km-t elmegy - pedig ott aztán a zúzott kőtől a hótorlaszon át a vécéből potyogó anyagig mindennel találkozik a vágányok között a tárcsa!

 

Éppen a felnifék az ami a biciklin megeszi a kereket vagy a gumit és telibe kapja a koszt, sőt a szilárdsága is kívánni valót hagy maga után. A tárcsafékeknél a kétszeres agyon fékerő átvitele miatt még a villák és a kerekek is erősebb kialakításúak, ez is a biciklista érdekeit szolgálja.

 

Haladni kell a korral, ma már a versenyeken is cirkuszi karaván kíséri a mezőnyt, nem magukra tekert pót gumikkal adják elő a Michelin-babát a versenyzők. Megszűnt az önellátás realitása, meg hogy fixivel menjünk világkörüli túrára, mert akkor nem romolhat el a váltó. Sőt, úgy tudom 2018. tavaszára ígérik a piacra a vajpuha hidraulikus váltót, az elektromos váltó szettek várható UCI betiltásában reménykedve (mivel az zavarná a nagy mumus rejtett motorok felderítését).

Előzmény: Friczy (229020)
kivi Creative Commons License 2017.12.28 0 0 229022

Részben. Meg rengeteg hasznos idő szabadult fel, amit másra tudok fordítani. Napi 2-3 óra, az nagyon-nagyon sok.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (229017)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!