Keresés

Részletes keresés

dhpage Creative Commons License 2017.12.29 0 0 229025

"+ még ABS is max. 1- 2 négyzetcentis talajon felfekvő gumifelületre, ugyancsak"

 

motorokon gyakorlatilag mindegyik újon már alap az ABS, nem sokkal nagyobb a tapadási felület, mint bringán.

egyébként így néz ki működés közben:
https://www.youtube.com/watch?v=9HvQM2tIghI

 

Előzmény: marcony (229021)
etomcat Creative Commons License 2017.12.28 -4 0 229024

> még ABS is max. 1- 2 négyzetcentis talajon felfekvő gumifelületre

 

Nézd meg, hogy szinte minden új eladású felnifékes biciklin, még az 50 ezres áruházi kategórián is ott van már a bowdenen a modulátor patron, ami tulképpen egy nagyon primitív rugós vagy elasztomeres ABS próbálkozás.

 

Te is tudod, hogy az egyik jelentős magyar kerékpáros személyiség úgy halt meg, hogy a közértig nem vett fel bukót, átszaladt előtte egy macska, nem akarta elütni ezért nagyott fékezett, át a kormányon, fejre érkezett, agyhalál, emlékversenyt tartanak a tiszteletére. Azt az esetet egy egyszerű ABS is megakadályozta volna és a biciklizők többsége nem visel bukót.

 

Hidraulikával elektronika nélkül is egész korrekt ABS-t lehet megoldani. Amúgy új motorokon már általános az ABS, ha csak a gumikopás csökkenését nézzük azonnal behozza az árát, mert egy pár márkás sportmotor köpenyért jó bicajt lehet kapni.

Előzmény: marcony (229021)
etomcat Creative Commons License 2017.12.28 -3 0 229023

> Nem biztos. Biciklin sokkal többet számít, hogy egy hibát meg tudsz-e javítani/javíttatni útközben is, vagy sem. És ahogy távolodsz Budapesttől illetve a nagyobb városoktól, egyre kisebb az esélyed arra, hogy egy hidraulikus tárcsaféket meg tudj javíttatni egy szervizben, míg egy bowdenes felni- vagy tárcsaféket gond nélkül. (V-fék esetén még a fépofa se lehet gond)

 

Vidéken talán nem járnak autóval? Ott már a bowden kiszorulóban, talán kézifékben, gázpedálban sem használják már.

Sőt, még az olyan szuper konzervatív ágazat, mint a vasút is áttért, a MÁV épp most épít át ősrégi tuskós fékes személykocsikat tárcsafékesre, mert annyival erősebb, megbízhatóbb, gondozás mentesebb és tartósabb, akár 900 ezer km-t elmegy - pedig ott aztán a zúzott kőtől a hótorlaszon át a vécéből potyogó anyagig mindennel találkozik a vágányok között a tárcsa!

 

Éppen a felnifék az ami a biciklin megeszi a kereket vagy a gumit és telibe kapja a koszt, sőt a szilárdsága is kívánni valót hagy maga után. A tárcsafékeknél a kétszeres agyon fékerő átvitele miatt még a villák és a kerekek is erősebb kialakításúak, ez is a biciklista érdekeit szolgálja.

 

Haladni kell a korral, ma már a versenyeken is cirkuszi karaván kíséri a mezőnyt, nem magukra tekert pót gumikkal adják elő a Michelin-babát a versenyzők. Megszűnt az önellátás realitása, meg hogy fixivel menjünk világkörüli túrára, mert akkor nem romolhat el a váltó. Sőt, úgy tudom 2018. tavaszára ígérik a piacra a vajpuha hidraulikus váltót, az elektromos váltó szettek várható UCI betiltásában reménykedve (mivel az zavarná a nagy mumus rejtett motorok felderítését).

Előzmény: Friczy (229020)
kivi Creative Commons License 2017.12.28 0 0 229022

Részben. Meg rengeteg hasznos idő szabadult fel, amit másra tudok fordítani. Napi 2-3 óra, az nagyon-nagyon sok.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (229017)
marcony Creative Commons License 2017.12.28 -1 1 229021

"Autón, motoron már győzött, be kell látni, hogy a folyadékos fék a jövő a biciklin is."

 

Ne haragudj, de ez megmosolyogtató.

+ még ABS is max. 1- 2 négyzetcentis talajon felfekvő gumifelületre, ugyancsak.

 

Nem kellene ennyire beszopni a marketing dumát! :-)))

 

Üdv:

M

Előzmény: etomcat (229019)
Friczy Creative Commons License 2017.12.28 -1 0 229020

Nem biztos. Biciklin sokkal többet számít, hogy egy hibát meg tudsz-e javítani/javíttatni útközben is, vagy sem. És ahogy távolodsz Budapesttől illetve a nagyobb városoktól, egyre kisebb az esélyed arra, hogy egy hidraulikus tárcsaféket meg tudj javíttatni egy szervizben, míg egy bowdenes felni- vagy tárcsaféket gond nélkül. (V-fék esetén még a fépofa se lehet gond)

Előzmény: etomcat (229019)
etomcat Creative Commons License 2017.12.28 -3 0 229019

> ha már 11k -ért lehet egészen jópofa Shimano hidraulikus tárcsaféket kapni (feltöltve, 100cm -es csővel, üzemkészen), akkor miért vesz még bárki bowdenes tárcsaféket?

 

Boltos szerint egy valóban jó minőségű (legfőbb jele, hogy nem csikorog!) bowdenes tárcsafék többe kerül, mint egy alapszintű (amúgy teljesen jól használható) hidro kivitel.

 

Autón, motoron már győzött, be kell látni, hogy a folyadékos fék a jövő a biciklin is. Önmagában az ABS megvalósításának lehetősége minden pénzt megérne, mert az életmentő.

Előzmény: Tankos G (228980)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.12.28 0 0 229018

Nem tudom, nem értem a kérdést. Valamire utalsz, amit nem ismerek.

Előzmény: henngergely (229015)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.12.28 0 0 229017

Én is így voltam több topikkal, csak nem tűntem el ennyire. Ezek szerint nálad ez a távollét elvonókúra?

Előzmény: kivi (229016)
kivi Creative Commons License 2017.12.27 0 0 229016

Na jó, de én súlyosan fórumfüggő voltam, és ez nem vicc. Közel 14 ezer hozzászólásom volt itt, magasan a legtöbb, és akkor még nem beszéltünk a többi 10-15 topicról. Bele sem merek gondolni mennyi időt töltöttem ezzel.

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (229010)
henngergely Creative Commons License 2017.12.27 0 0 229015

Hogy is van az afro-amerkai és a gettó közötti szeret-nem szeret?

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (229010)
bm613 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 229014

Akadunk még páran, bár ennyi év után a szenilitás már közelít :D

Előzmény: kivi (229009)
rinceWIND Creative Commons License 2017.12.27 0 0 229013

Eszembe sem jut Pelikán Jani idején törni a fejem, amikor 50 évesen jutok el arra a szintre, hogy 43 perc alatt érek fel Dobogókőre. A helyén kell kezelni mindent.

Előzmény: Holgery (229012)
Holgery Creative Commons License 2017.12.27 0 0 229012

He-he, de jó!!! 3. lennék a régi kivi féle listán. :)  Straváson persze 40-ben sem vagyok.  :(

Előzmény: rinceWIND (229011)
rinceWIND Creative Commons License 2017.12.27 0 0 229011

Ennek még a neve is KT 2.0 időfutam

 

https://www.strava.com/segments/8220619?filter=overall

Előzmény: Holgery (229007)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.12.26 0 0 229010

Lassan már azt is kérdezhetnéd, hogy rád emlékszik-e még valaki, úgy eltűntél! Pedig valamikor te voltál a listavezető a topikjómunkásemberek rangsorában. Már arra gondoltam egy ideje, hogy a Facebookon kérdezem meg, örökre leszámoltál-e a topikkal. :-D

Előzmény: kivi (229009)
kivi Creative Commons License 2017.12.26 0 0 229009

Jézusmária, van aki még emlékszik az időfutamokra? :-)

 

Boldog karajt mindenkinek!

Előzmény: Törölt nick (229002)
Holgery Creative Commons License 2017.12.26 0 0 229007

Ennek nagyjából ez felel meg ugye?

Strava link

Előzmény: Törölt nick (229000)
Butch Cassidy Creative Commons License 2017.12.26 0 1 229006

Hinyje... Azt hiszem, ezt az időt most már nem tudnám megismételni. Megyek, körbenézek az e-bike piacon. :))

Előzmény: Törölt nick (229001)
pozsonyi hadjárat Creative Commons License 2017.12.24 0 0 229005

Sziasztok! Kellemes karácsonyt mindenkinek!

Egy kérdés: Lehet itt jövő nyárra társat keresni olaszországi (Stelvio- kör és a Sellarondára)?

Június 23.-án szombati napon lesz a Sellaronda

Szeretnék Corvarában illetve Bormioban megszállni. Közös költségek: (utazás, szállás)

E-mail: csik1029@freemail.hu

henngergely Creative Commons License 2017.12.23 0 0 229004

Most már tudok rajta nevetni. :)

Előzmény: H_G (228999)
cobranco Creative Commons License 2017.12.22 0 1 229003
H_G Creative Commons License 2017.12.22 0 0 228999

És a 3 Wetter Taft, kitartott? :)

 

Előzmény: henngergely (228998)
henngergely Creative Commons License 2017.12.21 0 0 228998

2006. Buda (felhőszakadás), Szilvás (eső, 4 fok), Duna (itt "csak" felázott, sáros volt az erdő)

Előzmény: Pinyo (228997)
Pinyo Creative Commons License 2017.12.21 0 0 228997

2005 volt a saras Buda Maraton?

Előzmény: henngergely (228989)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.12.18 0 0 228996

El is ment, valahol Óbudavárnál, és csak Zegen sikerült megjavíttatni...

Előzmény: henngergely (228994)
Friczy Creative Commons License 2017.12.18 0 0 228995

Ahogy a vezeték is megsérülhet, ezt azért nem írtam, mert hasonló kockázatúnak tartom a bowden és a vezeték sérülését (ami persze egyszerűsítés). Az olaj felforrása viszont nem fenyegeti a bowdenes rendszert, a meleg fékpofával persze csökken a fékhatás, de nem szűnik meg teljesen. A felforrt olaj esetén viszont igen.

Előzmény: henngergely (228994)
henngergely Creative Commons License 2017.12.18 0 0 228994

A bowden elszakadhat, és persze ezzel el is megy a fékhatás.

Előzmény: Friczy (228993)
Friczy Creative Commons License 2017.12.18 0 0 228993

Valamint az, hogy nem forr fel az olaj, ha a fék nagyon felmelegszik (és persze ezzel el is megy a fékhatás). Jó, ez ritka, de létező veszély.

Előzmény: henngergely (228988)
SzeZo Creative Commons License 2017.12.18 0 1 228992

Ó, köszönöm, de ki tudnám próbálni otthon is, ha nagyon akarnám. Csemetém dh szörnyén ilyen van, igaz, csak a fékkarok többe kerülhettek, mint az egész bringám:-).

Előzmény: henngergely (228991)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!