- A Tisza-tó nem ér véget Poroszlónál, ill. Tiszafürednél (pontosabban nem ott kezdődik). Tehát, ha valaki meg akarja kerülni, jobb, ha felmegy legalább Jani kompjáig Tisza(ke)csegére, mert - bár ott is duzzasztott a folyó -, de már nem tó jellegű. Egyébként tök jó az a komp:-).
- Körbekerékpározható, de nem teljesen élvezetes. Kisköre után, Abádszalók felé van 1-2 km, ahol magamon kívül Szúnyogot is nagyon sajnálom, olyan trágya minőségű a burkolat. Pedig lenne alkalom bámészkodni a hallépcső felé, de jobb, ha az utat nézi a bringásember. Szóval, oda elférne egy kis felújítás.
Persze nem rossz ez az építés, bár jómagam három hete, tök sötétben sem aggódtam Füred és Poroszló között a tüköraszfalton, de el kell ismernem, hogy vannak, akik rászorulnak a szeparált sávra.
Azoknak viszont, akik tényleg meg akarják kerülni a tó nagy részét, helyre hozhatnák Tiszacsegéig, és Ároktőig az utat, mert igazi vadkeleti szakaszok várnak ott autósra, bringásra.
Ahogy említettem, nem nekem lesz, hanem a fiamnak, és ez az első SPD cipője, tehát végképp semmi referencia. Ha legalább lett volna előzmény (a legutóbbi cipőmet megvettem simán méret után, de ugyanabból a típusból már volt korábbi), akkor könnyebb lenne.
egyetértünk. bár pont az adidas és a mavic számozása megegyezik, abból évtizedek óta vakon megvehetem a tízésfelest. amit európaiul 44 2/3nak hívnak, hogy vicces legyen
Azért javasolnak alkálit általában, mert azokkal kevesebb a reklamáció, kisebb az önkisülésük és a hideget is jobban bírják, mint némelyik NiHH. Ettől még használhatod NiMH-del, de amikor észleled, hogy gyengül a fény, akkor cserélni kell, és fel kell tölteni az akkukat, mert sorba kötve könnyű túlmeríteni az egyiket. Érdemes kimérni az okos töltővel, hogy nagyjából egyforma kapacitásúak-e.
Nekem is eszembe jutott, van is otthon régi típusú töltőm, csináltam is már ilyet, de kíváncsi voltam, mi a gyenge pont a rendszerben, és szerintem végül jól is tettem, hogy elmentem. Megtudtam a lámpa konstrukciós "hibáját", elmondták, mi a követendő protokoll, így elkerülhetem, hogy legközelebb is ugyanúgy járjak, és esetleg mérgemben kihajítsam az újra hibásnak vélt akksit.
Azóta amúgy megnéztem, a lámpa használati utasításában valóban benne van, hogy hagyományos alkáli elemet javasolnak hozzá. Ezen azért meglepődtem, nem gondoltam, hogy vki gyárt még így lámpákat, vagy bármilyen elektronikus terméket.
Ha előbb ide írsz, megspórolhattad volna az utat a szaküzletbe. :-) Ez a butatöltős trükk már többször előjött itt, valakinek csak eszébe jutott volna.
Érdekes tapasztalatra és új tudásra tettem szert a minap.
Még a tavasszal lecseréltem a Cateye első lámpámat, megelégeltem, hogy cellux-szal kellet rögzíteni, mert mindig eltört a kis pöcök, ami a sínben rögzítette a lámpatesteket. Egy Topeak lámpa lett az új, masszívan rögzül, egyelőre bevált a reteszelése is, kicsit talán túl jó is, nehéz leszedni.
A lámpát gyárilag AAA-elemekkel szállították, sokáig elfutott vele (nyáron sokszor nem kellett világítás), miután kimerültek, cseréltem azokat GP-akkumulátorokra.
A múlt héten érzékeltem, hogy csökken a fényerő, gondoltam, másnap este töltőre teszem az akksikat. Ez elmaradt, a lámpát ugyanis következő alkalommal már be sem lehetett kapcsolni. Akksik ki, okostöltőbe be, az egyikben még volt szufla, a másikat viszont totál nullának érzékelte, el sem kezdte tölteni. Felnyaláboltam akksit, töltőt, lámpát, irány a GP-szaküzlet.
Meg kell hagyni, nagyon lelkiismeretesek és korrektek voltak! Kérdeztem, meg tudják-e nézni, végleg kipurcant-e az egyik akksi, vagy még menthető. Elkértek, kimértek, megnéztek mindent, majd közölték, az akksi szerencsére menthető, csak annyira lemerült, hogy az okostöltő már döglöttnek érzékelte, ezért nem kezdte tölteni. Megindították a töltést egy hagyományos töltővel, onnan kezdve otthon már rá tudtam tenni és fel tudtam tölteni a sajátommal.
Kiderült tehát, hogy a töltőm túl okos, a lámpám meg túl erős, pontosabban nem akkumulátorokhoz, hanem elemekhez tervezték az áramfelvételét(?), így képes teljesen nullára szívni az akksit. Javasolták, ha maradok az akkumulátoroknál, sűrűbben töltsem azokat, akkor nem fordul elő ilyen legközelebb, és az akkuknak is sokkal hosszabb lesz az élettartama.
Kerékpáros ruházat vonalon is betört az az őrület, hogy minden márka évente cserélgeti a modelljeit. Tavalyi, téli nadrág modellt kerestem (vízálló, nagyon jól bevált Pearl Izumi), de már az sincs sehol.
Nekem a másodiknak belinkel adidasos előzménye van meg, évek óta megelégedéssel használom, akár több napos "off bike" üzemmódban is használva. A patens a talp síkjánál beljebb van, nem lóg ki, nem kopog, nem csúszik. Előtta a halaloszto által is megénekelt Minretem volt, azt is nagyon szerettem.
Érdemes esetleg mindjárt a vásárlásnál pót-cipőfűzőt megpróbálni beszerezni, az enyém 6-7 év alatt elkopott, elszakadt, és mire pótoltam volna, már ugyanolyat nem gyártottak.
nekem van egy százéves adidas minret. nagyon szeretem, de már régen nem létezik. akkor vettem a cruze-t, ez sem rossz. de akkor ha ez szétmegy, megint kutatnom kell?
Olyan SPD cipőt keresek, amely nem annyira néz ki kerékpáros cipőnek (egy sportosabb sportcipő kinézet megfelelő), és szükség esetén lehet benne gyalogolni is. A Mavic Cruize-t néztem ki (nem nekem lesz, de a célszemélynek megfelel), csak azt már úgy néz ki, hogy nem lehet kapni.
Valószínűleg új hátsókerékre van szükségem (28" trekking), az agyat már a szerviz sem tudta beállítani, folyton kikotyogósodik, több millimétert mozog oldalirányba, tekerés közben pattog benne valami (vagy a küllők sírnak a szokatlan terheléstől). 14 éves kerék, de nem lehet benne több 5-6000 kilométernél.
Mire figyeljek a vásárlásnál? Miben különbözik a legolcsóbb 5-6000 forintos kerék a kicsit drágábbtól?