Igen, Újpesten... a Váci út felé vezető szakaszon. Az első belsőt kukáztam, kinek van ennyi fölös foltja egy nyomoronc gumira... a hátsót meggyógyítottam és megtartom tartalék-belsőnek.
1980-as vagány Atala Supercross bringája kihasználatlanság miatt eladó. Elöl-hátul dobfék és teleszkóp, 3 sebességes, amit a váz közepéről lehet kapcsolni. Teljesen működőképes, csak rá kell ülni. 20-as kerekek, de az ülést felhúzva felnőtt méret. Mindenáron nem eladó, nem kiflire kell az ára:-) Aki tudja mi ez, azt azzal is tisztában va, ha véletlenül felbukkan egy-egy példány, akkor azt 200 Euró alatt meg sem mutatják. Ár 40e ft.
igen, ez az elterjedt autós vélekedés: az a biztos, ha a bringásokat eltakarítjuk az útról és akkor nyugodtan lehet száguldozni. ja hogy a bringások majd a gyalogosokat kerülgetik a járdán...az már őket nem érinti.
A szavazós rész egyik választásának szövegezése is példaszerű:
"Ha van rá hely, az út mellett külön bicikliutat kellene építeni."
Persze, hogy nincs hely, ezért nem is lesz, de azért maradjanak letiltva a bringások az útról! Ott van nekik a bringagyász, amelyen legalább semerre sem lehet eljutni!
dehogy nyertél... :) nejem két hete melóba bringázáskor belefutott egy útszéli fűkaszálás hozadékába a Baross utcán, a végeredmény: az első kerékben 9, a hátsóban 3 lyuk a belsőn... a külsőből meg kiszedtem még egy raklap tüskét. Defektnek ellenálló betét is van a külsőben, az összes tüske emellett szúrt be.
Elég rendszeresen olvasunk itt tudatlan rendőrökről, akik kint az utcán hülyeséget beszélnek, na de hogy még egy ilyen iratban is, amit azért volt idő átnézni...
Azt még megértem, hogy gyorstalpalón átképzett micike első fokon valami hülyeséget ír össze. De hogy a fellebbezésre se mutatják meg senki írástudónak, vagy legalább olyannak, aki látott már olyat, akinek van jogsija? Azért ez elszomorító...
A Csepel Tacskó óta (múlt évezred...) nem bringáztam váltó nélküli bicajjal, de nemrég Hollandiában volt szerencsém megint egy egysebességeshez, igaz csak három órát használtam. Nem volt rajta km-óra, de szerintem síkon nagyon jól lehetett vele suhanni :-) Régi, amszterdami stílusú váz, nagymamanyereg, egyenes ülőpozíció, fantasztikus kilátás, igazán nagy élmény volt. Az egyetlen gondot a kontrafék okozta, még első fék sem volt rajta, és hát időnként idegesen markolásztam a kormányon a nemlétező fékkarokat. De ahogy egy ottani bringaboltos mondta, ez semmi gondot nem kell jelentsen, meg kell tanulni biciklizni, és kész. Ha valaki béna vagy lusta, onnan a bonyolultabb technikától (fékek, váltók) minden csak drágább lesz :-)
A dél-budai Duna-parti kerékpárút (és gát) mentén nemrég nyírták a királydinnyést. Bár utólag mindig viszonylag jól letakarítják, de a munkálatok alatt nem tanácsos az utat használni megfelelő defektvédelem nélkül. És arról is leszoktam, hogy a széles sávú gyalogosokat az út mellett kerülgessem.
Mint évtizedek óta kerékpározó egyed, maximálisan egyetértek.
Viszont nem ártana a kerékpárral közlekedőket megfelelő oktatás és vizsga után kiengedni a forgalomba.
Számomra úgy tűnik, hogy különösen Budapesten vannak sokan azon kerékpárt használó élőlények, akik láthatóan nem ismerik a kresz legalapvetőbb szabályait sem. (vagy csak szarnak rá)
Egyszer majd megérik az a spanyolviaszszerű gondolat illetékes elvtársék fejében, hogy egyáltalán nem kell festeni. Nem kell semmit szabályozni, elég a KRESZ. Akkor a biciklis elmegy a külső sávban, és ha éppen nincs biciklis, akkor megmarad a sáv szélessége. Ez sajnos nem fordult meg azoknak a fejében, akik arra vannak programozva, hogy mindent agyonszabályozzanak.
Megerősítem az eddigi válaszokat: egysebességessel is lehet változatos terepen túrázni, én 24 éves koromig szinte csak azzal jártam, és van olyan ismerősöm, aki középkorúként is azzal jár túrákra. Erőből kell nyomni az emelkedőkön, és időnként le kell szállni. Vigyázz a térdedre, az erőltetéstől megfájdulhat. Emelkedőn a nyeregből kiállva lehet javítani a teljesítményen. Ha jó az erőnléted, nem fogsz lemaradozni a túrákon, de jobban elfáradhatsz, mint a váltós kollégák.