Igen, ez mindig érdekes, hogy csak addig sietnek ezek az élőlények, amíg másokat kell veszélyeztetni, de ha egyszer az egójuk ráesett az IQ-jukra, akkor már nem is sürgős, és ráérnek visszamenni, hogy megmondják. Ha nem fenyegetett meg életveszélyesen, akkor jól jöttél ki belőle. Engem is akart már szétverni ilyen életforma.
A Balaton déli partján haladtam Siófok felé. Az utolsó kánikulai meleg hétvégén meglehetősen sokan bringáztak a belső utakon (Balatoni Bringa körút kerékpárosbarát útvonalai).
Földvár előtt jött szembe egy nagyobb csoport, szépen libasorban, emiatt elég hosszúak voltak.
Aztán utolérte őket egy Volvo XC90, és teljes nyugalommal elkezdte őket előzni. Csakhát én meg jöttem neki szembe, de hát nem zavartatta magát, úgy, hogy le kellett mennem az útról, hogy át ne menjen rajtam.
Amikor mellém ért, mindössze annyit kérdeztem, hogy Hát ez meg mi ez, mit csinálsz?
Megúsztam esés nélkül, mentem tovább.
Néhány perc után megjelent mögöttem a terepjáró, mellém ért, lelassított, lehúzta az ablakot (csak úgy ömlött ki a hideg légkondícionált levegő) és kioktatott, hogy milyen helytelenül közlekedek. Szerinte ha ő előz, akkor neki elsőbbsége van, és nekem akkor le kell mennem az útról, hogy elférjen. Meg amúgy is, hogy kerültem oda, ahol találkoztunk? Hát mert éppen kanyar volt. De szerinte akkor is nekem le kell menni az útról, mert már elkezdett előzni.
Még jó, hogy nem egy Kamazzal voltam, mert akkor letarolta volna a bringásokat.
a clark mindig is veszélyes volt, ott vagy nem adják meg az elsőbbséget, vagy kielőznek, vagy csak simán betolnak, mert nem téged néznek, hanem hogy hova férnek be. én úgy szoktam, hogy hagyom elmenni baloldalon, utána úgy is beleáll a dugóba, ekkor már megállt és szépen vissza lehet előzni jobbról. :)
ha már szabálykodunk, akkor párhuzamosnál nincs előzés sem csak elhaladás. ;) dehogynem volt probléma, a külső sáv rossz állapota miatt mindenki a belsőben megy. akkor is ha 30-al utaskereső taxis, vagy megrakott teherautó. én meg szeretnék haladni (autóval), de így nehéz.
Én is szoktam jelezni a behajtást és a kihajtást is, és eddig tökre élveztem a Clarkon a körforgalmazást (jó, nem mindig), de pont ma délelőtt majdnem elcsapott egy engem előző, pedig behúzódtam középre... (szerintem férfi volt, de az is lehet, hogy nő, kit érdekel). Utána megálltam picit remegni :-/
Szentendrére nagyon kíváncsi vagyok, majd lelátogatom hamarosan!
Aha. Ezek szerint annyira tanyáznak, hogy meg is állnak? Mert mozgó járművet előzni lehet, nem kerülni. :-P
Eddig ez nem volt probléma, lehetett haladni a belsőben. Hozzátéve, hogy amúgy se sokan mernek 50 fölött menni, mert rendszeresen mérnek a szentendrei rendőrök, jobban, mint máshol. Nem csak a bringásokkal keménykednek.
"Az új felfestésnek köszönhetően már több kisebb baleset is történt."
nem a felfestés miatt, hanem mert képtelenek kikerülni az útkarbantartókat...az ilyen nyomikat inkább továbbképzésre kéne küldeni, vagy jogsit elvenni...
A sávszűkítés óta jártam néhányszor arra autóval, tényleg keskeny a belső sáv (egy busznak vagy kamionnak), de autóval simán el lehet férni. Pont Szentendre teli van ennél keskenyebb utcával - ha valaki a 11-es úton nem fér el, akkor az önkormányzathoz sem tud autóval behajtani... A külső sáv viszont kényelmes.
Hétvégén két körforgalomba is mellém jött 1-1 autós, miközben bringával belegurultam, hogy abszolút nem érdekelte merre szeretnék kimenni, mintha ott sem lettem volna... mindkettő autót nő vezette...
Használták, apám is használta. Persze nem egyszerű, mert rá kell szorítani a belsőre, és ezt nehéz odaszorítani, miközben ég :) Úgyhogy erre külön létezett egy sallerszorító, hasonló szerkezet, mint a satu leszorítója, ezzel kellett odaszorítani a foltot, és utána meggyújtani. Aztán később megjelentek a tömlő nélküli gumik az autóknál, onnantól nem használtuk.
De szintén a hatvanas évek/hetvenes elején még biciklire is létezett saller (az autóhoz való nem volt jó, mert magasabb hőfokon vagy tovább égett, és a vékonyabb gumi ezt nem bírta volna ki).
a spéci szorító (sallerszorító) csak egy segédeszköz. amivel egy fém kazettában található pirotechnikai töltetet (a sallert) szorítottak a foltra, majd meggyújtották. A klasszik vulkanizálás (vö. vulkán-kénköves meleg) nagy hőmérsékleten kén hozzáadásával történik. A kén benne volt a foltban, a hőmérsékletet meg adta a saller.
a mai ragasztó neve pont ezért hidegvulkanizáló folyadék, kémiailag oldja a gumit.
És sajnos ebben is van igazság. Nem arról van szó, hogy ők a gonoszak, hanem hogy mindenki a saját érdekeit védi. Én is sokszor megyek autóval Szentendrén, de el fogom viselni a keskenyebb sávokat azért, hogy máskor meg mehessek biciklivel. :-) A különbség az, hogy nekik kényelmetlenebb lesz az autózás a keskenyebb sávokban, eddig viszont teljesen lehetetlen volt a normális biciklizés, nem kényelmetlen. Ha tényleg keskenyebb a sáv a szükségesnél, akkor bevezethetnek sebességkorlátozást is, aminek nyilván nem örülnek.
Akkor az egyik hozzászólás szerint a saller az égetős módszer, a másik szerint a képen látható eszköz, ami egy speciálisan kiképzett szorító. Vajon megtudjuk még, melyik az igazi? És hogy melyikből, hogyan, miért lett a sallernek a pofon jelentése? Mert valószínűleg nem független. Talán ezen a gumin forgatott vasszorítóval olykor véletlenül pofán csaptak valakit, és ezért lett a pofon saller?
Az öngyújtós kezelés szerintem is csak a felesleges oldószer gyorsabb eltávozását segíti elő, időt takarít meg, a szakszerűen kivitelezett ragasztáshoz (megfelelő száradási idő kivárása) képest minőségileg nem jobb.
Nekem a nagyapám mesélte a dolgot, és "saller" néven emlegette. A negyvenes években sűrűn folyamodott hozzá. A foltot felrakása után meg kellett gyújtani, majd a belsőt gyorsan megforgatni a levegőben, hogy több levegőt kapjon.Így szépen rágyógyult a folt a tömlőre. Az 1930-as cserkészbiciklis könyv (http://leporollak.hu/tudomany/cserkesz/CSERKBIC.HTM, 100.o.) is ismeri, és elavultnak nevezi ezt a módszert, legalábbis amióta megjelentek a vulkanizálós alapon működő foltok.
Ha a folt felrakása előtt gyújtjuk be a ragasztólepényt, akkor az oldószer így eltávozik a ragasztóból, és ott marad az eredetileg oldott állapotban lévő gumi vékony, tiszta rétege. Szerintem az általad látott módszer ezen alapul.
Elég gáz az, amikor az ember gyereke ad felvilágosítást a belső foltozásának mikéntjéről. Csemetém egy ideig bringabolt-szervízben dolgozott és ott tanulta a lángra lobbantós foltozást. Erről soha nem hallottam.
A lényege annyi, hogy a likra kent TipTop nyálkát öngyújtóval belobbantja és fél pillanat alatt el is fújja. Ezt megismétli egyszer-kétszer és már nyomja is rá a foltot. A művelet eredményesnek tűnt, a folt nem esett le.
Ez tényleg tartósabb eredményt adhat, mint a gyújtogatás nélküli verzió?
a leginkább lényeges a felni és a fékbetét viszonya. azért írok viszonyt, mert hiába profi akár mindkettő is egyszerre, ha nem passzolnak egymáshoz, akkor megette a fene. egyébként ugyanez megvan a tárcsaféknél is, csak kevésbé látványos. tehát azt érdemes csinálni, amit Henger javasolt, próbálj fékbetétet cserélni másik típusra.
Van külöNbség. Főleg, ha az XT párhuzamosított mozgású fékpofákkal rendelkezik. De...
Alapvetően a fékhatást befolyásolja a fékkar merevsége, bowdenházban futó szál súrlódása, ház rugalmassága, féktestek merevsége és a fékpofa súrlódási együtthatója a felnivel. Ha ezek közül valamelyik nem megfelelő, lehet a rendszerben akármilyen top kategóriájú elem- a rendszer rossz lesz.
Tehát első körben cserélj fékpofát, bowdenezést aztán meglátod, mennyit javul.
srácok.. V fék és V fék között van ÉREZHETŐ külömbség?
nagyon szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, elvégre tök egyforma mindegyik... nem tudom milyen külömbség lehet mondjuk a mostani tektro V fék és mondjuk ha lecserélném egy Deore XT V fékre..
Nekem nagyon tetszenek a LIDL-s kabátok, bár vékonynak találom. Erősítsetek meg, hogy bringázáshoz nem kell a félpufi dzseki. Írtam az előbb, hogy a SD-ben vettem egy bringás dzsekit, nulla bélés van benne, de alá egy aláöltöző és tekerek akár nulla fokig. Kipróbáltam egy esti sétára is, akkor ennyi cuccban már fáztam.
dhpage: köszi, akkor felejtős. Szerintem is festék, ezért nem értem,hogy gondolják,hogy biciklire jó. Ok, lehet rá festeni ezt-azt, ha van művészi vénája a bringázónak.
henngergely: van matricám, de idővel alámegy a kosz, a széle már felhajlik.
Nekem nagyon megtetszett a fényvisszaverő festék a neten, bár egyedüli fecskeként nem csinálnék nyarat, világosságot. :)) VÁrok még egy kicsit, úgy gondolom.