Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2017.09.04 0 2 228501

A sávszűkítés óta jártam néhányszor arra autóval, tényleg keskeny a belső sáv (egy busznak vagy kamionnak), de autóval simán el lehet férni. Pont Szentendre teli van ennél keskenyebb utcával - ha valaki a 11-es úton nem fér el, akkor az önkormányzathoz sem tud autóval behajtani... A külső sáv viszont kényelmes.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (228496)
inifini Creative Commons License 2017.09.04 0 0 228500

Hétvégén két körforgalomba is mellém jött 1-1 autós, miközben bringával belegurultam, hogy abszolút nem érdekelte merre szeretnék kimenni, mintha ott sem lettem volna... mindkettő autót nő vezette...

Előzmény: halaloszto (228498)
Friczy Creative Commons License 2017.09.04 0 0 228499

Használták, apám is használta. Persze nem egyszerű, mert rá kell szorítani a belsőre, és ezt nehéz odaszorítani, miközben ég :) Úgyhogy erre külön létezett egy sallerszorító, hasonló szerkezet, mint a satu leszorítója, ezzel kellett odaszorítani a foltot, és utána meggyújtani. Aztán később megjelentek a tömlő nélküli gumik az autóknál, onnantól nem használtuk.

 

De szintén a hatvanas évek/hetvenes elején még biciklire is létezett saller (az autóhoz való nem volt jó, mert magasabb hőfokon vagy tovább égett, és a vékonyabb gumi ezt nem bírta volna ki).

Előzmény: djz (228493)
halaloszto Creative Commons License 2017.09.04 0 0 228498

azért érdekes, hogy a nők mennyire felülreprezentáltak azok között, akik névvel vállalták...

Előzmény: koller andor (228494)
halaloszto Creative Commons License 2017.09.04 0 0 228497

a spéci szorító (sallerszorító) csak egy segédeszköz. amivel egy fém kazettában található pirotechnikai töltetet (a sallert) szorítottak a foltra, majd meggyújtották. A klasszik vulkanizálás (vö. vulkán-kénköves meleg) nagy hőmérsékleten kén hozzáadásával történik. A kén benne volt a foltban, a hőmérsékletet meg adta a saller. 

 

a mai ragasztó neve pont ezért hidegvulkanizáló folyadék, kémiailag oldja a gumit.

 

Vajk

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (228495)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.09.04 0 0 228496

És sajnos ebben is van igazság. Nem arról van szó, hogy ők a gonoszak, hanem hogy mindenki a saját érdekeit védi. Én is sokszor megyek autóval Szentendrén, de el fogom viselni a keskenyebb sávokat azért, hogy máskor meg mehessek biciklivel. :-) A különbség az, hogy nekik kényelmetlenebb lesz az autózás a keskenyebb sávokban, eddig viszont teljesen lehetetlen volt a normális biciklizés, nem kényelmetlen. Ha tényleg keskenyebb a sáv a szükségesnél, akkor bevezethetnek sebességkorlátozást is, aminek nyilván nem örülnek.

Előzmény: koller andor (228494)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.09.04 0 0 228495

Akkor az egyik hozzászólás szerint a saller az égetős módszer, a másik szerint a képen látható eszköz, ami egy speciálisan kiképzett szorító. Vajon megtudjuk még, melyik az igazi? És hogy melyikből, hogyan, miért lett a sallernek a pofon jelentése? Mert valószínűleg nem független. Talán ezen a gumin forgatott vasszorítóval olykor véletlenül pofán csaptak valakit, és ezért lett a pofon saller?

Előzmény: djz (228493)
koller andor Creative Commons License 2017.09.04 0 0 228494
Előzmény: SzeZo (228404)
djz Creative Commons License 2017.09.04 0 0 228493

Az öngyújtós kezelés szerintem is csak a felesleges oldószer gyorsabb eltávozását segíti elő, időt takarít meg, a szakszerűen kivitelezett ragasztáshoz (megfelelő száradási idő kivárása) képest minőségileg nem jobb.

Saller

A poszt alján van egy pár soros leírás, képpel illusztrálva.

A 70-es évek elején még gyakori felszerelése volt az autósoknak. Hogy használták-e, azt nem tudom. :)

Előzmény: Nemo (228492)
Nemo Creative Commons License 2017.09.03 0 0 228492

Nekem a nagyapám mesélte a dolgot, és "saller" néven emlegette. A negyvenes években sűrűn folyamodott hozzá. A foltot felrakása után meg kellett gyújtani, majd a belsőt gyorsan megforgatni a levegőben, hogy több levegőt kapjon.Így szépen rágyógyult a folt a tömlőre. Az 1930-as cserkészbiciklis könyv (http://leporollak.hu/tudomany/cserkesz/CSERKBIC.HTM, 100.o.) is ismeri, és elavultnak nevezi ezt a módszert, legalábbis amióta megjelentek a vulkanizálós alapon működő foltok.

 

Ha a folt felrakása előtt gyújtjuk be a ragasztólepényt, akkor az oldószer így eltávozik a ragasztóból, és ott marad az eredetileg oldott állapotban lévő gumi vékony, tiszta rétege. Szerintem az általad látott módszer ezen alapul.

Előzmény: SzeZo (228491)
SzeZo Creative Commons License 2017.09.03 0 1 228491

Elég gáz az, amikor az ember gyereke ad felvilágosítást a belső foltozásának mikéntjéről. Csemetém egy ideig bringabolt-szervízben dolgozott és ott tanulta a lángra lobbantós foltozást. Erről soha nem hallottam.

A lényege annyi, hogy a likra kent TipTop nyálkát öngyújtóval belobbantja és fél pillanat alatt el is fújja. Ezt megismétli egyszer-kétszer és már nyomja is rá a foltot. A művelet eredményesnek tűnt, a folt nem esett le.

Ez tényleg tartósabb eredményt adhat, mint a gyújtogatás nélküli verzió?

dhpage Creative Commons License 2017.09.03 0 0 228490

a leginkább lényeges a felni és a fékbetét viszonya. azért írok viszonyt, mert hiába profi akár mindkettő is egyszerre, ha nem passzolnak egymáshoz, akkor megette a fene. egyébként ugyanez megvan a tárcsaféknél is, csak kevésbé látványos.
tehát azt érdemes csinálni, amit Henger javasolt, próbálj fékbetétet cserélni másik típusra.

Előzmény: Lockdown (228488)
henngergely Creative Commons License 2017.09.02 0 0 228489

Van külöNbség. Főleg, ha az XT párhuzamosított mozgású fékpofákkal rendelkezik. De...

Alapvetően a fékhatást befolyásolja a fékkar merevsége, bowdenházban futó szál súrlódása, ház rugalmassága, féktestek merevsége és a fékpofa súrlódási együtthatója a felnivel. Ha ezek közül valamelyik nem megfelelő, lehet a rendszerben akármilyen top kategóriájú elem- a rendszer rossz lesz.

Tehát első körben cserélj fékpofát, bowdenezést aztán meglátod, mennyit javul.

Előzmény: Lockdown (228488)
Lockdown Creative Commons License 2017.09.02 0 0 228488

srácok.. V fék és V fék között van ÉREZHETŐ külömbség?

 

nagyon szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, elvégre tök egyforma mindegyik... nem tudom milyen külömbség lehet mondjuk a mostani tektro V fék és mondjuk ha lecserélném egy Deore XT V fékre..

halaloszto Creative Commons License 2017.09.02 0 2 228487

totálisan emberfüggő. van akinek elég egy esőkabát meg egy póló, van akinek a pufidzseki is kevés. a saját tapasztalatod többet ér minden tanácsnál.

Előzmény: Pünkösdi Kató (228486)
Pünkösdi Kató Creative Commons License 2017.09.02 0 0 228486

Nekem nagyon tetszenek a LIDL-s kabátok, bár vékonynak találom. Erősítsetek meg, hogy bringázáshoz nem kell a félpufi dzseki. Írtam az előbb, hogy a SD-ben vettem egy bringás dzsekit, nulla bélés van benne, de alá egy aláöltöző és tekerek akár nulla fokig. Kipróbáltam egy esti sétára is, akkor ennyi cuccban már fáztam. 

Előzmény: rinceWIND (228481)
Pünkösdi Kató Creative Commons License 2017.09.02 0 0 228485

dhpage: köszi, akkor felejtős. Szerintem is festék, ezért nem értem,hogy gondolják,hogy biciklire jó. Ok, lehet rá festeni ezt-azt, ha van művészi vénája a bringázónak. 

 

henngergely: van matricám, de idővel alámegy a kosz, a széle már felhajlik. 

Nekem nagyon megtetszett a fényvisszaverő festék a neten, bár egyedüli fecskeként nem csinálnék nyarat, világosságot. :)) VÁrok még egy kicsit, úgy gondolom. 

Előzmény: henngergely (228484)
henngergely Creative Commons License 2017.09.01 0 2 228484

Spray meg festék helyett szerintem jobb a fényvisszaverő matrica. Több színben kapható, tetszőleges formára vágható és ha nem tetszik könnyen eltávolítható.

 

Előzmény: Pünkösdi Kató (228478)
imsailing Creative Commons License 2017.09.01 0 0 228483

Igen, én is térdérzékenységtől függően kezdem magam "erősnek" érezni egy kis erőlködésre, általában nem a szezonkezdő szakaszban. Csak érdekes, hogy a téli spinning segített ezen átlendülni, és az erőlködéstől további izmok jelentek meg (nem olyan látványos, csak nekem fura), pl. a térdem körül, amiből arra következtetek, hogy megérte :-)

Előzmény: rinceWIND (228474)
imsailing Creative Commons License 2017.09.01 0 0 228482

én sem, de erre az úrinős, fehérkacsós külsőre a bringáskesztyű mellett még rágyúrok azzal, hogy hétvégente, jó időben is kesztyűben kertészkedek leginkább, úgyhogy néha tényleg fura :-)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (228477)
rinceWIND Creative Commons License 2017.09.01 0 0 228481

Lezippzárazható ujjú, feltünő színű kabátot vettem már a Lidlben, 4000Ft környékén, és nekem bevállt kb. 5-10 fokos hőmérsékletig. Igaz, fél óránál hosszabb utakat nem teszek meg benne.

Előzmény: Pünkösdi Kató (228478)
rinceWIND Creative Commons License 2017.09.01 0 0 228480

Látom nem figyeled, hogy a nagyok ezt hogyan csinálják. Ha elesel, és összegabalyodnak a lábaid, akkor csak lazán át kell fordulnod a hátadon, és felpattanni, mint Froome, tegnap.

Előzmény: SzeZo (228475)
dhpage Creative Commons License 2017.09.01 0 0 228479

szerintem ez csak színező, festékhez kell keverni.
de ha festék, akkor a 20g nagyon kevés, max. ilyen kis dísztárgyakhoz elég.

Előzmény: Pünkösdi Kató (228478)
Pünkösdi Kató Creative Commons License 2017.09.01 0 0 228478

Fényvisszaverő spray-ről olvastam, eszembe jutott, hogy milyen jó is lenne. A Decathlonban néztem, ott nem volt, aztán szétnéztem az ebay-en, ott ezt találtam:

http://www.ebay.ca/itm/30g-DIY-Glow-Luminous-Paint-Pigment-Fluorescent-Bright-Party-Decor-12-Colors-/381474455722?var=&hash=item58d1a640aa:m:m8PTkylAt7Ild8qE49EzQ5g

szerintetek ezzel hogy lehet befújni a biciklit? Mert ha spray lenne, akkor értem, de ez nem spray. 

 

Még az jutott az eszembe, hogy a Lidlben kapható kerékpáros dzsekik mennyire jók? Úgy értem megéri az 5-6000 Ft-ot? Meleg vmennyire? Mert én a Sport Directben vettem 6-ért, az ránézésre nem pufis egyáltalán, de nem is hideg, nem fázik benne. Elgondolkodtam, hogy legalább lenne kettő. 

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.09.01 0 0 228477

Én ezt úgy oldom meg, hogy nyáron sem töltöm biciklin az összes nappali órát. :-)

Előzmény: SzeZo (228476)
SzeZo Creative Commons License 2017.09.01 0 0 228476

A nyári kesztyűviselés árnyoldala az, hogy viszonylag fehér marad az ember kézfeje.

Aztán, ha eltölt egy napot a szabadban úgy, hogy kesztyűt véletlenül se kelljen hordani (sőt ellenjavallt), akkor este már fáj a melegvíz kézmosáskor, zuhanyozáskor.

Kaptam már megrovást barátomtól, mert leégésre hivatkozva nem tudtam mosogatni a halászlé fogyasztás után és a főzés mellett eme nemes tevékenység is rá hárult:-).

Most is ez a helyzet. Pedig rendszeresen napoztatom a kézfejem, de úgy látszik, ez kevés. No, mindegy! Közeledik a karácsony és nem lesznek ilyen problémák:).

SzeZo Creative Commons License 2017.09.01 0 1 228475

Ma megtapasztaltam az SPD esés (inkább borulás) új verzióját.

Általában úgy halászom elő a telefont a váztáskából, hogy ballal letámasztok. Ma is így volt, de kissé emelkedett az út, ezért a telefon bütykölése közben bebicskázott az első kerék és elterültem jobbra.

Pár pillanatig vergődtem, mint a csapdába esett patkány. A bringa és a bal lábam leszorította jobb lábam, ezért eltelt kis idő, mire meg tudtam mozdítani a foglyul ejtett lábfejem.

Szerencsére csak a nyereg legszéle horzsolódott meg egy kicsit.

rinceWIND Creative Commons License 2017.09.01 0 0 228474

Mindig van olyan időszak ősz-tél környékén, amikor sokkal kevesebbett megyek a munka/időjárás miatt. Ha ez véget ér, és újra elkezdem az intenzívebb tekerést, akkor sokkal érzékenyebb, fájósabb a térdem. Ahogy az edzésekkel elkezdek erősödni, ez elmúlik, és utána sokkal többet bír. Ezt a ciklust rendszesen eljátszom.

Előzmény: imsailing (228471)
dhpage Creative Commons License 2017.09.01 0 0 228473

nekem pont az erőltetéstől és a túl nagy terheléstől fájdul meg. számomra a pörgetés sokkal pihentetőbb.

Előzmény: imsailing (228471)
dhpage Creative Commons License 2017.09.01 0 0 228472

le kell venni a láncot a lánckerékről és úgy megforgatni a hajtókart. de nem hiszem, hogy egy monoblokktól lesz jelentősen nehezebben tekerhető.

koszos lánc, rossz tengelyek, rossz gumik, beszáradt pedálok, ilyesmik lehetnek. ezek összességében már jelentős ellenállást okozhatnak a meghajtásban.

Előzmény: Higany85 (228470)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!