A sávszűkítés óta jártam néhányszor arra autóval, tényleg keskeny a belső sáv (egy busznak vagy kamionnak), de autóval simán el lehet férni. Pont Szentendre teli van ennél keskenyebb utcával - ha valaki a 11-es úton nem fér el, akkor az önkormányzathoz sem tud autóval behajtani... A külső sáv viszont kényelmes.
Hétvégén két körforgalomba is mellém jött 1-1 autós, miközben bringával belegurultam, hogy abszolút nem érdekelte merre szeretnék kimenni, mintha ott sem lettem volna... mindkettő autót nő vezette...
Használták, apám is használta. Persze nem egyszerű, mert rá kell szorítani a belsőre, és ezt nehéz odaszorítani, miközben ég :) Úgyhogy erre külön létezett egy sallerszorító, hasonló szerkezet, mint a satu leszorítója, ezzel kellett odaszorítani a foltot, és utána meggyújtani. Aztán később megjelentek a tömlő nélküli gumik az autóknál, onnantól nem használtuk.
De szintén a hatvanas évek/hetvenes elején még biciklire is létezett saller (az autóhoz való nem volt jó, mert magasabb hőfokon vagy tovább égett, és a vékonyabb gumi ezt nem bírta volna ki).
a spéci szorító (sallerszorító) csak egy segédeszköz. amivel egy fém kazettában található pirotechnikai töltetet (a sallert) szorítottak a foltra, majd meggyújtották. A klasszik vulkanizálás (vö. vulkán-kénköves meleg) nagy hőmérsékleten kén hozzáadásával történik. A kén benne volt a foltban, a hőmérsékletet meg adta a saller.
a mai ragasztó neve pont ezért hidegvulkanizáló folyadék, kémiailag oldja a gumit.
És sajnos ebben is van igazság. Nem arról van szó, hogy ők a gonoszak, hanem hogy mindenki a saját érdekeit védi. Én is sokszor megyek autóval Szentendrén, de el fogom viselni a keskenyebb sávokat azért, hogy máskor meg mehessek biciklivel. :-) A különbség az, hogy nekik kényelmetlenebb lesz az autózás a keskenyebb sávokban, eddig viszont teljesen lehetetlen volt a normális biciklizés, nem kényelmetlen. Ha tényleg keskenyebb a sáv a szükségesnél, akkor bevezethetnek sebességkorlátozást is, aminek nyilván nem örülnek.
Akkor az egyik hozzászólás szerint a saller az égetős módszer, a másik szerint a képen látható eszköz, ami egy speciálisan kiképzett szorító. Vajon megtudjuk még, melyik az igazi? És hogy melyikből, hogyan, miért lett a sallernek a pofon jelentése? Mert valószínűleg nem független. Talán ezen a gumin forgatott vasszorítóval olykor véletlenül pofán csaptak valakit, és ezért lett a pofon saller?
Az öngyújtós kezelés szerintem is csak a felesleges oldószer gyorsabb eltávozását segíti elő, időt takarít meg, a szakszerűen kivitelezett ragasztáshoz (megfelelő száradási idő kivárása) képest minőségileg nem jobb.
Nekem a nagyapám mesélte a dolgot, és "saller" néven emlegette. A negyvenes években sűrűn folyamodott hozzá. A foltot felrakása után meg kellett gyújtani, majd a belsőt gyorsan megforgatni a levegőben, hogy több levegőt kapjon.Így szépen rágyógyult a folt a tömlőre. Az 1930-as cserkészbiciklis könyv (http://leporollak.hu/tudomany/cserkesz/CSERKBIC.HTM, 100.o.) is ismeri, és elavultnak nevezi ezt a módszert, legalábbis amióta megjelentek a vulkanizálós alapon működő foltok.
Ha a folt felrakása előtt gyújtjuk be a ragasztólepényt, akkor az oldószer így eltávozik a ragasztóból, és ott marad az eredetileg oldott állapotban lévő gumi vékony, tiszta rétege. Szerintem az általad látott módszer ezen alapul.
Elég gáz az, amikor az ember gyereke ad felvilágosítást a belső foltozásának mikéntjéről. Csemetém egy ideig bringabolt-szervízben dolgozott és ott tanulta a lángra lobbantós foltozást. Erről soha nem hallottam.
A lényege annyi, hogy a likra kent TipTop nyálkát öngyújtóval belobbantja és fél pillanat alatt el is fújja. Ezt megismétli egyszer-kétszer és már nyomja is rá a foltot. A művelet eredményesnek tűnt, a folt nem esett le.
Ez tényleg tartósabb eredményt adhat, mint a gyújtogatás nélküli verzió?
a leginkább lényeges a felni és a fékbetét viszonya. azért írok viszonyt, mert hiába profi akár mindkettő is egyszerre, ha nem passzolnak egymáshoz, akkor megette a fene. egyébként ugyanez megvan a tárcsaféknél is, csak kevésbé látványos. tehát azt érdemes csinálni, amit Henger javasolt, próbálj fékbetétet cserélni másik típusra.
Van külöNbség. Főleg, ha az XT párhuzamosított mozgású fékpofákkal rendelkezik. De...
Alapvetően a fékhatást befolyásolja a fékkar merevsége, bowdenházban futó szál súrlódása, ház rugalmassága, féktestek merevsége és a fékpofa súrlódási együtthatója a felnivel. Ha ezek közül valamelyik nem megfelelő, lehet a rendszerben akármilyen top kategóriájú elem- a rendszer rossz lesz.
Tehát első körben cserélj fékpofát, bowdenezést aztán meglátod, mennyit javul.
srácok.. V fék és V fék között van ÉREZHETŐ külömbség?
nagyon szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, elvégre tök egyforma mindegyik... nem tudom milyen külömbség lehet mondjuk a mostani tektro V fék és mondjuk ha lecserélném egy Deore XT V fékre..
Nekem nagyon tetszenek a LIDL-s kabátok, bár vékonynak találom. Erősítsetek meg, hogy bringázáshoz nem kell a félpufi dzseki. Írtam az előbb, hogy a SD-ben vettem egy bringás dzsekit, nulla bélés van benne, de alá egy aláöltöző és tekerek akár nulla fokig. Kipróbáltam egy esti sétára is, akkor ennyi cuccban már fáztam.
dhpage: köszi, akkor felejtős. Szerintem is festék, ezért nem értem,hogy gondolják,hogy biciklire jó. Ok, lehet rá festeni ezt-azt, ha van művészi vénája a bringázónak.
henngergely: van matricám, de idővel alámegy a kosz, a széle már felhajlik.
Nekem nagyon megtetszett a fényvisszaverő festék a neten, bár egyedüli fecskeként nem csinálnék nyarat, világosságot. :)) VÁrok még egy kicsit, úgy gondolom.
Spray meg festék helyett szerintem jobb a fényvisszaverő matrica. Több színben kapható, tetszőleges formára vágható és ha nem tetszik könnyen eltávolítható.
Igen, én is térdérzékenységtől függően kezdem magam "erősnek" érezni egy kis erőlködésre, általában nem a szezonkezdő szakaszban. Csak érdekes, hogy a téli spinning segített ezen átlendülni, és az erőlködéstől további izmok jelentek meg (nem olyan látványos, csak nekem fura), pl. a térdem körül, amiből arra következtetek, hogy megérte :-)
én sem, de erre az úrinős, fehérkacsós külsőre a bringáskesztyű mellett még rágyúrok azzal, hogy hétvégente, jó időben is kesztyűben kertészkedek leginkább, úgyhogy néha tényleg fura :-)
Lezippzárazható ujjú, feltünő színű kabátot vettem már a Lidlben, 4000Ft környékén, és nekem bevállt kb. 5-10 fokos hőmérsékletig. Igaz, fél óránál hosszabb utakat nem teszek meg benne.
Látom nem figyeled, hogy a nagyok ezt hogyan csinálják. Ha elesel, és összegabalyodnak a lábaid, akkor csak lazán át kell fordulnod a hátadon, és felpattanni, mint Froome, tegnap.
Fényvisszaverő spray-ről olvastam, eszembe jutott, hogy milyen jó is lenne. A Decathlonban néztem, ott nem volt, aztán szétnéztem az ebay-en, ott ezt találtam:
szerintetek ezzel hogy lehet befújni a biciklit? Mert ha spray lenne, akkor értem, de ez nem spray.
Még az jutott az eszembe, hogy a Lidlben kapható kerékpáros dzsekik mennyire jók? Úgy értem megéri az 5-6000 Ft-ot? Meleg vmennyire? Mert én a Sport Directben vettem 6-ért, az ránézésre nem pufis egyáltalán, de nem is hideg, nem fázik benne. Elgondolkodtam, hogy legalább lenne kettő.
A nyári kesztyűviselés árnyoldala az, hogy viszonylag fehér marad az ember kézfeje.
Aztán, ha eltölt egy napot a szabadban úgy, hogy kesztyűt véletlenül se kelljen hordani (sőt ellenjavallt), akkor este már fáj a melegvíz kézmosáskor, zuhanyozáskor.
Kaptam már megrovást barátomtól, mert leégésre hivatkozva nem tudtam mosogatni a halászlé fogyasztás után és a főzés mellett eme nemes tevékenység is rá hárult:-).
Most is ez a helyzet. Pedig rendszeresen napoztatom a kézfejem, de úgy látszik, ez kevés. No, mindegy! Közeledik a karácsony és nem lesznek ilyen problémák:).
Ma megtapasztaltam az SPD esés (inkább borulás) új verzióját.
Általában úgy halászom elő a telefont a váztáskából, hogy ballal letámasztok. Ma is így volt, de kissé emelkedett az út, ezért a telefon bütykölése közben bebicskázott az első kerék és elterültem jobbra.
Pár pillanatig vergődtem, mint a csapdába esett patkány. A bringa és a bal lábam leszorította jobb lábam, ezért eltelt kis idő, mire meg tudtam mozdítani a foglyul ejtett lábfejem.
Szerencsére csak a nyereg legszéle horzsolódott meg egy kicsit.
Mindig van olyan időszak ősz-tél környékén, amikor sokkal kevesebbett megyek a munka/időjárás miatt. Ha ez véget ér, és újra elkezdem az intenzívebb tekerést, akkor sokkal érzékenyebb, fájósabb a térdem. Ahogy az edzésekkel elkezdek erősödni, ez elmúlik, és utána sokkal többet bír. Ezt a ciklust rendszesen eljátszom.
le kell venni a láncot a lánckerékről és úgy megforgatni a hajtókart. de nem hiszem, hogy egy monoblokktól lesz jelentősen nehezebben tekerhető.
koszos lánc, rossz tengelyek, rossz gumik, beszáradt pedálok, ilyesmik lehetnek. ezek összességében már jelentős ellenállást okozhatnak a meghajtásban.