A nem szokást úgy érted, hogy te még nem csináltad?
Ahány ház, annyi pofon, ahogy mondani szokás. Én nem nézegetem a montit, hanem használom, ezért van rajta kitámasztó. Ha neked nem tetszik, ne nézz oda. Az oútin nincs, mert azzal nem közlekedem és túrázom, csak versenyre és edzésre használom.
Károly körút, bringasáv a az autósávtól jobbra, éjszaka, eső, fickó körülnézés nélkül kiszáll a taxiból a kerékpársávra előttem, én csengetek, ő meg felháborodik: "Talán kiszállhatok, nem? Ne csöngess!"
van sok előnye az elektromosnak, de a leginkább megfizethetetlen akkor jön elő, amikor feltámad a szél. sok kollégát előztem le, akik nagyon küzdöttek az elemekkel én meg csak mosolyogva tekertem el mellettük. :)
egyébként most este nagyon elfért volna a téli kesztyű és a fullface bukóban se nagyon izzadtam. reggelre ez kemény lesz. most épp 8 fokot mutat a hőmérő.
Egy kicsit örültem, hogy nem akart éppen előzni valami akkor, mikor a Bajcsy-n lazán odébb rakott szinte egy méterrel egy széllökés. Pedig nem tekertem gyorsan (nem is tudtam volna a pofaszélvihar miatt), de a házsarkok együttállása meglepetésszerű oldallökést generált.
az mondjuk hasznos, hogy mozgatásra küld pl. sms-t. így egyből lehet tudni, ha valaki ólálkodik a bringánál és van idő megakadályozni a fűrészelést.
de ez sem varázsszer, ettől még simán ellopják.
egyébként kikapcsolt állapotban szinte nincs fogyasztása, egy hétnél azért jóval tovább bírja (nyilván akkor, ha nincs állandóan bekapcsolva). és van olyan funkció is, hogy addig nem kapcsolja be a gps/gsm modult, amíg meg nem mozdítják.
egymilliófajta kapható kínai oldalakon, nekem is van ilyen (autóhoz-motorhoz). van kormánycsőbe, van üléscsőbe rakható. a lényeg, hogy mindegyikhez kell egy feltöltős vagy előfizetéses mobilszám is, amin keresztül kommunikál.
Igen, az elgondolás nagyon jó. Az egyetlen (na jó, nem egyetlen, de elég kritikus) probléma ezekkel a nyomkövetőkkel az akkuidő. A GPS üzemeltetése kombinálva a mobilhasználattal általában elég nagy áramigénnyel jár, még a legtakarékosabb használat mellett sem nagyon tudok elképzelni egy hetesnél hosszabb üzemidőt (és ez elég optimista becslés). Az meg, hogy hetente figyelni kelljen a riasztó töltöttségére, az már kényelmetlen (persze a SIM kártya lejáratára is figyelni kell). És még így is csak kiegészítő védelem, a lakat mellé.
A tolvajkergetők egy régi videón beszélnek egy spybike nevű stucniba építhető gps-es cuccrol, az tetszett csak ránéztem a dátumra meg a weboldalra, és kiderült hogy regi és már nem létezik. Sms-t küld a telefonra ha a bicikli akár egy kicsit is megmozdul.
azért pl. nekem - mikor az utánfutóval mentünk- jól jött volna, de emiatt nem fogok rá venni. :) meg mondjuk egy montin veszélyes is lehet, ha egy ugratásnál kinyílik a kitámasztó. nem véletlen, hogy enduro motorokon ezek teljesen felhajtva vannak, sőt még egy gumis akasztó is van, amivel be lehet biztosítani.
sosem fogsz olyan lakatot kapni, amit nem tudnak feltörni. lásd pl. a nagy értékű autók. van bennük gps, mobilos riasztó, indításgátló, váltózár, miegyéb és mégis viszik őket mint a cukrot. ha valakinek kell, akkor elviszi.
ha ennyire félted a bringát és tényleg sokáig magárahagyod, akkor nincs mese, venni kell egy "eldobható" értéktelen gépet és azzal járni.
vagy Bubival, ami sárnehéz, viszont ha lopják nem neked veszteség. egyébként nem lopják, mivel senkinek sem kell.
gázos helyekre én sem saját bringával megyek, hanem pl. Bubival. 12e forint egy évre, ennyit megér.
> ha nincs lakatod, nem is érzel késztetést arra, hogy bárhol otthagyd a bringádat felügyelet nélkül
Az outi-s népek már azért kicikizik egymást, ha valaki kitámasztót szerel a drótszamárra. Az az értelme, hogy így szempillantásnyira sem engedheted el, mert feldőlne - kézben tartva viszont ellopni sem tudják tőled.
(Amúgy tegnap 18:15 körül a határ úti villamos végállomásnál láttam egy SkyTeam mezes Dogma lovast elhúzni, gondolom nem maga Sir B. W. volt? Egy ilyen értékű outihoz szerintem nem létezhet arányosan erős lánc, U-lakat, őrkutya hordozható súlyban.)
Az az érzésem, hogy te nem is akarod nagyon hagyni, hogy vmiről meggyőzzünk, leperegnek rólad a felhozott érvek.
Ilyenkor nincs mit tenni, csak azt tudom mondani, ne vegyél lakatot! És ezt teljesen komolyan, irónia nélkül: ha nincs lakatod, nem is érzel késztetést arra, hogy bárhol otthagyd a bringádat felügyelet nélkül. Ha mindig kézközelben van, azzal talán a nullára lehet redukálni a lopás esélyét. Csak azzal sok minden olyan szabadságtól megfosztod magad, amit a bringa kínál. De ez is egy út.
Vagy fogadd el, hogy ellophatatlan dolog, feltörhetetlen zár, elvághatatlan lakat a mi szintünkön nem létezik. Alternatívák vannak, amivel a kockázatot lehet csökkenteni. Már itt is írták többen, én is, hogy ha egy maximálishoz közeli védelmi szintű lakatod van, ha a bringát körültekintően zárod le (tömegek által látható helyen; több bicikli közé, ahol könnyebben mozdíthatóak is vannak; a lakatot úgy teszed fel, hogy az erővágót ne lehessen kitámasztani, ha vki el akarja vágni; ha nem lépcsőházi tárolóban, különálló garázsban tartod, hanem a lakásban, ahol a lopáskárra még esetleg biztosításod is van; stb.), ha nem hagyod napokig magára, akkor nagyjából mindent megtettél, amit lehet. És fogadd el azt is, hogy ami a legnagyobb védelmi szintet nyújtja, az drága, legfeljebb szerencsével lehet belefutni egy akcióba.
Ha ennyire parázol, akkor tényleg vegyél egy romhalmazt a lomisoktól, amiért nem érzel nagy veszteséget, és belefér a költségvetésbe, ha időnként ellopják, aztán engedd e ezt a zár-kérdést, és kezdj el biciklizni az agyalás helyett!
De miközben keresgéltél, olyan tapasztalatokat ugye nem találtál, hogy "elvágták a minőségi U-lakatomat az utcán"? (Néhány olyan van, hogy Kryptonite-okat hatástalanítottak a zár kinyitásával -- volt egy rossz időszakuk, amikor ezt könnyű volt megtenni, de azok a modellek már régóta nem kaphatók.) Ilyen panaszt én még csak lépcsőházról, folyosóról, házon belüli tárolóhelyiségekről olvastam, ahol volt a tolvajnak ideje nyugodtan dolgozni.
A youtube-os tesztek mesterséges körülmények közt készülnek, akár satuba is fogják a lakatot vagy le lehet támasztani az erővágót a földre, a gyakorlatban nem ilyen jól hozzáférhető a lakat. (Ha mégis, az user error.) És egy teli tárolóban gyakorlatilag mindig van értékesebb bicaj sodronyzárral.
Mindent el lehet vágni. Az a kérdés, hogy a tolvaj csöndben, erővágóval akar dolgozni, vagy felveri a fél utcát egy flexszel. A tapasztalat az, hogy A. Tehát vegyél tömör fémből készült, jó minőségű U-lakatot, és nagy eséllyel örökre megoldottad a problémát.
ha a lakat felsőkategóriás a bringához képest, akkor aki ért ahhoz a lakathoz, azt nem érdekli a béna bringa, aki az egyszerűbb bringára is utazik, az meg nincs felkészülve a felsőkategóriás lakatra.
Minél tobbet nézegetem es olvasok a kerékpár lakatokrol, annál inkább érzem hogy nincs olyan amivel meg tudnám védeni. Minden elvágható 5-8 perc alatt. Hiába veszem meg a legnagyobb biztonsági fokozatút ha kellően csendes es eldugott helyen van egesz nap a bringa, simán meglovasítják. Ha kirakom szem elé az utcára, akkor meg az a baj.
A fékkarokon szokott lenni egy állítócsavar, amivel közelebb lehet hozni a fékkar végét a markolathoz, hogy kisebb kézzel is elérjék a gyerekek. Ehhez persze a féket is úgy kell beállítani, hogy a nyomáspontja (az a fékkar állás ahol a fék elkezd fogni) közel essen a markolathoz. Ha ilyen csavar nincs rajta, akkor vannak olyan fékkarok, amik kifejezetten gyerekeknek készülnek, vszleg olcsóbb a fékkart cserélni, mint a hátsó agyat, bár biztosan lehet használt kontrás hátsó kereket is találni jó áron.
Nem vagyok nagy hardverguru, csak szeretném megtenni a tippemet, mielőtt az okosok ideérnek, hogy lássam, jól gondolom-e. Ahogy mondani szokták, ez agyban dől el. Vagyis venni kell egy kontrás agyat, és azzal újrafűz(et)ni a kereket. Ahhoz lesz egy kontrapánt is, ami rögzíti, de azt a láncvillához egy bilinccsel hozzá lehet fogatni, nem nagy barkácsmunka. Ha van sebváltó, azzal nem nagyon fog összeférni, azt hiszem.