Keresés

Részletes keresés

Fishtax Creative Commons License 2017.04.05 0 1 227769

Az az érzésem, hogy te nem is akarod nagyon hagyni, hogy vmiről meggyőzzünk, leperegnek rólad a felhozott érvek.

 

Ilyenkor nincs mit tenni, csak azt tudom mondani, ne vegyél lakatot! És ezt teljesen komolyan, irónia nélkül: ha nincs lakatod, nem is érzel késztetést arra, hogy bárhol otthagyd a bringádat felügyelet nélkül. Ha mindig kézközelben van, azzal talán a nullára lehet redukálni a lopás esélyét. Csak azzal sok minden olyan szabadságtól megfosztod magad, amit a bringa kínál. De ez is egy út.

 

Vagy fogadd el, hogy ellophatatlan dolog, feltörhetetlen zár, elvághatatlan lakat a mi szintünkön nem létezik. Alternatívák vannak, amivel a kockázatot lehet csökkenteni. Már itt is írták többen, én is, hogy ha egy maximálishoz közeli védelmi szintű lakatod van, ha a bringát körültekintően zárod le (tömegek által látható helyen; több bicikli közé, ahol könnyebben mozdíthatóak is vannak; a lakatot úgy teszed fel, hogy az erővágót ne lehessen kitámasztani, ha vki el akarja vágni; ha nem lépcsőházi tárolóban, különálló garázsban tartod, hanem a lakásban, ahol a lopáskárra még esetleg biztosításod is van; stb.), ha nem hagyod napokig magára, akkor nagyjából mindent megtettél, amit lehet. És fogadd el azt is, hogy ami a legnagyobb védelmi szintet nyújtja, az drága, legfeljebb szerencsével lehet belefutni egy akcióba.

 

Ha ennyire parázol, akkor tényleg vegyél egy romhalmazt a lomisoktól, amiért nem érzel nagy veszteséget, és belefér a költségvetésbe, ha időnként ellopják, aztán engedd e ezt a zár-kérdést, és kezdj el biciklizni az agyalás helyett!

 

robi

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227765)
H_G Creative Commons License 2017.04.05 0 0 227768

De miközben keresgéltél, olyan tapasztalatokat ugye nem találtál, hogy "elvágták a minőségi U-lakatomat az utcán"? (Néhány olyan van, hogy Kryptonite-okat hatástalanítottak a zár kinyitásával -- volt egy rossz időszakuk, amikor ezt könnyű volt megtenni, de azok a modellek már régóta nem kaphatók.) Ilyen panaszt én még csak lépcsőházról, folyosóról, házon belüli tárolóhelyiségekről olvastam, ahol volt a tolvajnak ideje nyugodtan dolgozni.

 

A youtube-os tesztek mesterséges körülmények közt készülnek, akár satuba is fogják a lakatot vagy le lehet támasztani az erővágót a földre, a gyakorlatban nem ilyen jól hozzáférhető a lakat. (Ha mégis, az user error.) És egy teli tárolóban gyakorlatilag mindig van értékesebb bicaj sodronyzárral.

 

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227765)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227767

Ennyi. Köszi :D

Előzmény: neszójábe!!! (227766)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.04.04 -1 0 227765

Ugy vágják át mindketőt különböző videokon, mint a vajat. 

Előzmény: H_G (227764)
H_G Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227764

A sztenderd jó tanács, hogy több más bicaj mellé parkolj, és legyen közöttük a tiédnél értékesebb/divatosabb, rosszabb lakattal.

 

A márkák pedig Abus és Kryptonite.

 

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227759)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227763

Egy csempevágó fűrésszél 8-10 perc alatt átvágható. Egyebkent ajánljatok egyet mert elvesztem a lakatokban. Ez pl milyen?

https://www.decathlon.hu/920-u-kerekparzar-id_8331481.html

Előzmény: bm613 (227762)
bm613 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227762

Mindent el lehet vágni. Az a kérdés, hogy a tolvaj csöndben, erővágóval akar dolgozni, vagy felveri a fél utcát egy flexszel. A tapasztalat az, hogy A. Tehát vegyél tömör fémből készült, jó minőségű U-lakatot, és nagy eséllyel örökre megoldottad a problémát.

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227759)
halaloszto Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227761

kereslet - kínálat.

 

ha a lakat felsőkategóriás a bringához képest, akkor aki ért ahhoz a lakathoz, azt nem érdekli a béna bringa, aki az egyszerűbb bringára is utazik, az meg nincs felkészülve a felsőkategóriás lakatra.

 

Vajk

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227759)
henngergely Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227760
Előzmény: henngergely (227706)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227759

Minél tobbet nézegetem es olvasok a kerékpár lakatokrol, annál inkább érzem hogy nincs olyan amivel meg tudnám védeni. Minden elvágható 5-8 perc alatt. Hiába veszem meg a legnagyobb biztonsági fokozatút ha kellően csendes es eldugott helyen van egesz nap a bringa, simán meglovasítják. Ha kirakom szem elé az utcára, akkor meg az a baj. 

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227758

Köszi!

Előzmény: Grizzly. (227757)
Grizzly. Creative Commons License 2017.04.04 0 0 227757

A fékkarokon szokott lenni egy állítócsavar, amivel közelebb lehet hozni a fékkar végét a markolathoz, hogy kisebb kézzel is elérjék a gyerekek. Ehhez persze a féket is úgy kell beállítani, hogy a nyomáspontja (az a fékkar állás ahol a fék elkezd fogni) közel essen a markolathoz. Ha ilyen csavar nincs rajta, akkor vannak olyan fékkarok, amik kifejezetten gyerekeknek készülnek, vszleg olcsóbb a fékkart cserélni, mint a hátsó agyat, bár biztosan lehet használt kontrás hátsó kereket is találni jó áron.

 

http://bikepro.hu/alkatresz_001/fekezes_62/fekkar_67/gyerek_fekkar_es_junior_fekkarok_524

 

 

Előzmény: Törölt nick (227754)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227756

Sebváltó nincs, sima mezei gyerekkerékpár.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (227755)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227755

Nem vagyok nagy hardverguru, csak szeretném megtenni a tippemet, mielőtt az okosok ideérnek, hogy lássam, jól gondolom-e. Ahogy mondani szokták, ez agyban dől el. Vagyis venni kell egy kontrás agyat, és azzal újrafűz(et)ni a kereket. Ahhoz lesz egy kontrapánt is, ami rögzíti, de azt a  láncvillához egy bilinccsel hozzá lehet fogatni, nem nagy barkácsmunka. Ha van sebváltó, azzal nem nagyon fog összeférni, azt hiszem.

Előzmény: Törölt nick (227754)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227754

Sziasztok.

 

Hátrafelé szabadon tekerhető gyerekbiciklit át lehet alakítani kontrafékesre?

 

Kicsi a kezük, nem tudnak a kormányon lévőkkel fékezni.

imsailing Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227753

...vagy valaki lakókocsival előz oldalszélben. Az egyik leggázabb emlékem. De ott az autók egymással is genyók, legutóbb egy balesetbe futottam bele.

Előzmény: dhpage (227752)
dhpage Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227752

hát igen, a pomázinak az a hátránya, hogy szűk és ott simán leszorítanak, ha 2 autó találkozik, vagy elég csak egy, aki viszont nem fékez.

Előzmény: imsailing (227749)
dhpage Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227751

"De a legegyszerűbb Pomáz felől jönni és hagyni a francba az egészet :-)"

 

:D

Előzmény: NAR (227747)
dhpage Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227750

odafele én is ott mentem, csak közben kerestem az elfelejtett ösvényemet a Kőhegyre. aztán végül feladtam és mentem a sárga jelzésen.
utólag a gps útvonalat térképen megnézve végül meglett, hogy hol kellett volna továbbmennem. mondjuk ott épp 2 juhászkutya hörgött a kerítésen túl, lehet jobb is, hogy visszafordultam. :)

Előzmény: SzeZo (227746)
imsailing Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227749

Köszi a szentendrei tippeket :-) Majd térképészkedek. Egyébként őrület, hogy a Pilis kapujáról beszélünk, és az autósokon kívül másoknak nincs igazán megoldva a könnyű kijutás a hegyre, pedig úgy gondolnám, a Pilis inkább rekreációs terep, nem rallypálya. Vasárnap rengetegen voltak a lövöldözős bringaúton, sok kulturálatlan is tekert, és szinte folyamatos sor vezetett ki a szentendrei korzóra. Ugyanez a helyzet volt délután visszafelé is. A pomázin szoktam menni, de ott volt néhány leszorítós helyzetem. De a 11-es menti bringaút is hazafelé már türelmet próbáló volt.

Akezdobicajos Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227748

Sziasztok
Van pár topik nem tudom hova tegyem a kérdésem.


Nos jön a tavasz szeretnék bicajozni.
Hol használnám?  Erdő,szerpentin felmenni a hegyre járdán vagy úton stb meg úgy néhe tekerni egy jót.
A rockrider 900 at néztem ki.  Vélemények tapasztalatok?
Nem ismerem a sram márkát ,hogy milyen minden esetre  ilyen kategóriájú biciklit nem is nagyon találtam ilyen ár környékén 250 től nem költenék rá többet.Vagyis találtam egy egy biciklit de azoknál a váz elég vékony volt főleg a kormány és nyeregcső összekötő.

NAR Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227747

Egyes verzió: a Bükkös patak partján a kerékpárúton mész a hídig, onnan tovább a patakparton macskakövön, a 11-es út alatt át, tovább az első hídig, azon át, balra rövid földutas szakasz, majd jobbra első sarkon felfelé (Lévai utca). A teteje szemből egyirányú, balra az első párhuzamos utcán lehet kerülni, ez már felvisz a Szentlászlói útra.

Kettes verzió: a hajóállomáson túl, Rév utca balra, Bogdányi út jobbra, Dézsma utca balra (eddig macskakő), Hold utca - ez a Sztaravodai úttal szemben ér ki a 11-esre, onnan a Sas utcán (első utca balra) átmehetsz a Szentlászlói útra.

Hármas verzió: a Dunaparton majdnem a 11-esig menni, utolsó utca balra (Barackos köz) a 11-esig, lámpán és zebrán át, ABC mellett balra (Eper utca), megint balra (Jázmin utca), a Pismány ABC mögött el (Fiastyúk utca), Nap utca, Fény utca és kijutsz a Sztaravodai útra. Ebben van a legkevesebb macskakő, viszont elég nagy kerülő.

 

De a legegyszerűbb Pomáz felől jönni és hagyni a francba az egészet :-)

Előzmény: imsailing (227742)
SzeZo Creative Commons License 2017.04.03 0 0 227746

Szombat délután, úgy fél öt táján akkora tömeg volt a "lövöldözős" bicikliúton Szentendrén, hogy a HÉV végállomásnál inkább elmentem Pomáz felé, a szeméttelepi úton. A 11-est nem kockáztattam meg, utálnám a rendőrök bevételét gyarapítani.

Előzmény: dhpage (227745)
dhpage Creative Commons License 2017.04.02 0 0 227745

ez csak ígéret, egyelőre nem nyúltak hozzá.

most este a 11-esen jöttem, semmi kedvem nem volt bolyongani, felőlem büntethettek is volna, nem érdekel.

Előzmény: imsailing (227742)
dhpage Creative Commons License 2017.04.02 0 0 227744

ha a parton mész, a hajóállomásnál fordulj be balra, majd jobbra, aztán pedig az első balos utcán felfele. mondjuk ez egy macskaköves rész, de a szentlászlóira vezet ki egyenesen. érdemes térképen előre megnézni.

Előzmény: imsailing (227742)
rinceWIND Creative Commons License 2017.04.02 0 0 227743

Idén szívesen köröznék veled, ha minden összejön.

Előzmény: SzeZo (227740)
imsailing Creative Commons License 2017.04.02 -1 0 227742

Az nem úgy volt, hogy Szentendrén leszedik a bicajozni tilos táblákat a 11-esről? Ma megint próbáltam a partról elsőre megtalálni a Szentlászlói utat, aztán ismét nem sikerült, és megint a 11-esen kötöttem ki (engem nem zavart).

bajan122 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 227741

Sziasztok!

 

Mint helyi, aki motorozik, autózik és biciklizik engedjetek meg pár sort a témában.

 

Előre írom, hogy felháborító ami történt és történik nap mint nap.

 

Szóval, a régi időkben, míg bicikli út csak elvétve volt, boldogan lehetett a köröket róni és mérni az időt hisz szinte csak rajtad múlt mennyit tekersz. Aztán az eu pénzek újabb hatékony felhasználásával építettünk egy csoda kerékpárutat. A burkolat minősége egyébként szerintem nagyon jó, kivéve a pákozdi szakaszt ahol térkő (??? miért és minek ki tudja ??). A nyomvonal viszont egy csőd. Látszik, hogy erőltetett tervezés volt, magyarán minél olcsóbban, semmit nem átépítve ott vezessük el ahol lehet. Ebből lett a pákozdi szakaszon a főút négyszeri keresztezése egy kb másfél kilométeres szakaszon. Ebből lettek az agárdi szűk kanyarok, végig a parkolón át, el a vasúti aluljáró előtt, át a főszezonban zsúfolt területeken. Gárdonyban a konkrétan a strandon kacskaringózik a vonal, Velenc-fürdőn újabb szűk kanyarok, ráadásul az útest a kerékpárút ami a beláthatatlan vonalvezetéssel kombinálva megint csak veszélyes.  A velencei korzónál lévő strandos rész meg minősíthetetlen szakmailag. Összegezve használhatatlan ha sportolásról van szó. Természetesen ha a családommal kirándulás a cél, akkor a gyerekek kisbiciklis tempójával ősztől tavaszig szuper, nyáron még úgy is járhatatlan.

 

Mindezzel nem lenne akkora baj, ha a helyi hatóságok felfognák a turizmus lényegét (emberek azért és akkor jönnek ha jól érzik magukat). Márpedig a tó körül a kerékpáros turizmus jelentős mértékű. Sajnos nem fogják fel és rendszeresen látom, hogy zaklatják a sportolni vágyókat (a röhejes kerékpáros nyomvonal sportolásra alkalmatlan!!!). A rendőröket ebből a szempontból három csoportra tudom osztani: 1. a helyi, aki esetleg maga is sportol így eszébe nem jut a kerékpárosokat piszkálni, 2. a helyi akinek csípik a szemét a bicajosok így személyes sértésnek vesz minden bicajos kihágást (szerencsére szűk csoport, talán ketten vannak), 3. a nyárra idevezényelt kezdők akik szellemi képességük szerint állnak megértően a témához.

 

Személy szerint pár éve eladtam a bicajt annyira untam az atrocitásokat. Hozzá tenném, hogy ez a téma is pont úgy működik mint a traffipax: nem azért van ellenőrzés mert sok a baleset, hanem mert pénzt lehet belőle beszedni. Ahhoz képest hogy mennyi a bicajos és milyen forgalom van itt szezonban alig van baleset. Ráadásul a sportolók aránya ebből szerintem elenyésző, ha nem nulla.

Idén vettem újra bicajt ami miatt a kolléga büntetése nagyon zavar. Azt hiszem inkább másik kört választok, szerencsére van még merre menni, persze az turisztikailag nulla értékű.

 

(Annyit azért had jegyezzek meg, hogy az egymás mellett tekerés a forgalmas közúti részeken veszélyes és az autósok számára nagyon zavaró. Sajnos sokszor hármas felállást is tapasztalok amit aztán végképp semmi nem indokol.)

 

Gyertek minél többen! A tó környezete gyönyörű, a burkolat jó, a rendőröknél meg folytatjuk a kampányt az ésszerű és csak szükségszerű beavatkozás megvalósításáról.

Előzmény: inifini (227738)
SzeZo Creative Commons License 2017.04.02 0 0 227740

Szép kilátások a V10-re:-(

Előzmény: inifini (227738)
etomcat Creative Commons License 2017.04.01 -5 0 227739

Kedves kerékpáros barátaink! Mint már hallhattatok róla, két neves gyártó, a belga Ridley és az amerikai-svájci Scott márkák bejelentették, hogy egyesülnek és a továbbiakban Ridley Scott elnevezéssel, közösen folytatják kerékpár tervező és termelő tevékenységüket. Ebből az alkalomból egységes és teljesen megújult 2017. tavaszi modell-palettát dobnak a picra, amely az alábbi típus-családokból áll:

Black Hawk: Down hill, XC és sivatagi terepverseny MTB kerékpárok
Blade Runner: aerodinamikus kivitelű, professzionális karbon vázak és időfutam kerékpárok
Deckard: rendőrségi felhasználásra specifikált kerékpárok
Gladiator: aréna-versenyzésre (keirin, leborítás) épített professzionális kerékpárok
Hannibal: futár és outi kerékpárok (Cannibal Eddy limitált szériában UCI versenymatricával is)
Prometheus: űrtechnológiai anyagokból épített, integrált elektronikával felszerelt kerékpárok
Priss: női élmény-kerékpár (basic pleasure model)
Ripley: női kerékpár, az Alien parazita kerékpár vontatására optimalizálva
Alien: utánfutóvá átalakítható parazita-kerékpár

Thelma és Louise: női országúti, brevet, túra, gravel és fitness kerékpár választék
Tyrell és Batty: férfi audax, gravel, trekking és katonai célú kerékpárok
Voight-Kampff: dopping-tesztelést segítő spinning állókerékpár, Android kompatibilis

A megújult modell-választék ünnepélyes leleplezésére és sajtó-bemutatójára a vasárnapi Tour of Flanders verseny rajtja előtt kerül sor az Antwerpen-i városházán, a Grote Markt 2017 rendezvény keretében. A friss típusok előrendelésére 2017. április 3-ától lesz lehetőség online formában. Hazánkba várhatóan 2017. május közepén érkeznek az első szállítmányok, amelyekkel már a kipróbálásra is lehetőség lesz.

Üdvözlettel: Április 1. ruhagyár és kerékpár nagykereskedés.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!