Az az érzésem, hogy te nem is akarod nagyon hagyni, hogy vmiről meggyőzzünk, leperegnek rólad a felhozott érvek.
Ilyenkor nincs mit tenni, csak azt tudom mondani, ne vegyél lakatot! És ezt teljesen komolyan, irónia nélkül: ha nincs lakatod, nem is érzel késztetést arra, hogy bárhol otthagyd a bringádat felügyelet nélkül. Ha mindig kézközelben van, azzal talán a nullára lehet redukálni a lopás esélyét. Csak azzal sok minden olyan szabadságtól megfosztod magad, amit a bringa kínál. De ez is egy út.
Vagy fogadd el, hogy ellophatatlan dolog, feltörhetetlen zár, elvághatatlan lakat a mi szintünkön nem létezik. Alternatívák vannak, amivel a kockázatot lehet csökkenteni. Már itt is írták többen, én is, hogy ha egy maximálishoz közeli védelmi szintű lakatod van, ha a bringát körültekintően zárod le (tömegek által látható helyen; több bicikli közé, ahol könnyebben mozdíthatóak is vannak; a lakatot úgy teszed fel, hogy az erővágót ne lehessen kitámasztani, ha vki el akarja vágni; ha nem lépcsőházi tárolóban, különálló garázsban tartod, hanem a lakásban, ahol a lopáskárra még esetleg biztosításod is van; stb.), ha nem hagyod napokig magára, akkor nagyjából mindent megtettél, amit lehet. És fogadd el azt is, hogy ami a legnagyobb védelmi szintet nyújtja, az drága, legfeljebb szerencsével lehet belefutni egy akcióba.
Ha ennyire parázol, akkor tényleg vegyél egy romhalmazt a lomisoktól, amiért nem érzel nagy veszteséget, és belefér a költségvetésbe, ha időnként ellopják, aztán engedd e ezt a zár-kérdést, és kezdj el biciklizni az agyalás helyett!
De miközben keresgéltél, olyan tapasztalatokat ugye nem találtál, hogy "elvágták a minőségi U-lakatomat az utcán"? (Néhány olyan van, hogy Kryptonite-okat hatástalanítottak a zár kinyitásával -- volt egy rossz időszakuk, amikor ezt könnyű volt megtenni, de azok a modellek már régóta nem kaphatók.) Ilyen panaszt én még csak lépcsőházról, folyosóról, házon belüli tárolóhelyiségekről olvastam, ahol volt a tolvajnak ideje nyugodtan dolgozni.
A youtube-os tesztek mesterséges körülmények közt készülnek, akár satuba is fogják a lakatot vagy le lehet támasztani az erővágót a földre, a gyakorlatban nem ilyen jól hozzáférhető a lakat. (Ha mégis, az user error.) És egy teli tárolóban gyakorlatilag mindig van értékesebb bicaj sodronyzárral.
Mindent el lehet vágni. Az a kérdés, hogy a tolvaj csöndben, erővágóval akar dolgozni, vagy felveri a fél utcát egy flexszel. A tapasztalat az, hogy A. Tehát vegyél tömör fémből készült, jó minőségű U-lakatot, és nagy eséllyel örökre megoldottad a problémát.
ha a lakat felsőkategóriás a bringához képest, akkor aki ért ahhoz a lakathoz, azt nem érdekli a béna bringa, aki az egyszerűbb bringára is utazik, az meg nincs felkészülve a felsőkategóriás lakatra.
Minél tobbet nézegetem es olvasok a kerékpár lakatokrol, annál inkább érzem hogy nincs olyan amivel meg tudnám védeni. Minden elvágható 5-8 perc alatt. Hiába veszem meg a legnagyobb biztonsági fokozatút ha kellően csendes es eldugott helyen van egesz nap a bringa, simán meglovasítják. Ha kirakom szem elé az utcára, akkor meg az a baj.
A fékkarokon szokott lenni egy állítócsavar, amivel közelebb lehet hozni a fékkar végét a markolathoz, hogy kisebb kézzel is elérjék a gyerekek. Ehhez persze a féket is úgy kell beállítani, hogy a nyomáspontja (az a fékkar állás ahol a fék elkezd fogni) közel essen a markolathoz. Ha ilyen csavar nincs rajta, akkor vannak olyan fékkarok, amik kifejezetten gyerekeknek készülnek, vszleg olcsóbb a fékkart cserélni, mint a hátsó agyat, bár biztosan lehet használt kontrás hátsó kereket is találni jó áron.
Nem vagyok nagy hardverguru, csak szeretném megtenni a tippemet, mielőtt az okosok ideérnek, hogy lássam, jól gondolom-e. Ahogy mondani szokták, ez agyban dől el. Vagyis venni kell egy kontrás agyat, és azzal újrafűz(et)ni a kereket. Ahhoz lesz egy kontrapánt is, ami rögzíti, de azt a láncvillához egy bilinccsel hozzá lehet fogatni, nem nagy barkácsmunka. Ha van sebváltó, azzal nem nagyon fog összeférni, azt hiszem.
odafele én is ott mentem, csak közben kerestem az elfelejtett ösvényemet a Kőhegyre. aztán végül feladtam és mentem a sárga jelzésen. utólag a gps útvonalat térképen megnézve végül meglett, hogy hol kellett volna továbbmennem. mondjuk ott épp 2 juhászkutya hörgött a kerítésen túl, lehet jobb is, hogy visszafordultam. :)
Köszi a szentendrei tippeket :-) Majd térképészkedek. Egyébként őrület, hogy a Pilis kapujáról beszélünk, és az autósokon kívül másoknak nincs igazán megoldva a könnyű kijutás a hegyre, pedig úgy gondolnám, a Pilis inkább rekreációs terep, nem rallypálya. Vasárnap rengetegen voltak a lövöldözős bringaúton, sok kulturálatlan is tekert, és szinte folyamatos sor vezetett ki a szentendrei korzóra. Ugyanez a helyzet volt délután visszafelé is. A pomázin szoktam menni, de ott volt néhány leszorítós helyzetem. De a 11-es menti bringaút is hazafelé már türelmet próbáló volt.
Sziasztok Van pár topik nem tudom hova tegyem a kérdésem.
Nos jön a tavasz szeretnék bicajozni. Hol használnám? Erdő,szerpentin felmenni a hegyre járdán vagy úton stb meg úgy néhe tekerni egy jót. A rockrider 900 at néztem ki. Vélemények tapasztalatok? Nem ismerem a sram márkát ,hogy milyen minden esetre ilyen kategóriájú biciklit nem is nagyon találtam ilyen ár környékén 250 től nem költenék rá többet.Vagyis találtam egy egy biciklit de azoknál a váz elég vékony volt főleg a kormány és nyeregcső összekötő.
Egyes verzió: a Bükkös patak partján a kerékpárúton mész a hídig, onnan tovább a patakparton macskakövön, a 11-es út alatt át, tovább az első hídig, azon át, balra rövid földutas szakasz, majd jobbra első sarkon felfelé (Lévai utca). A teteje szemből egyirányú, balra az első párhuzamos utcán lehet kerülni, ez már felvisz a Szentlászlói útra.
Kettes verzió: a hajóállomáson túl, Rév utca balra, Bogdányi út jobbra, Dézsma utca balra (eddig macskakő), Hold utca - ez a Sztaravodai úttal szemben ér ki a 11-esre, onnan a Sas utcán (első utca balra) átmehetsz a Szentlászlói útra.
Hármas verzió: a Dunaparton majdnem a 11-esig menni, utolsó utca balra (Barackos köz) a 11-esig, lámpán és zebrán át, ABC mellett balra (Eper utca), megint balra (Jázmin utca), a Pismány ABC mögött el (Fiastyúk utca), Nap utca, Fény utca és kijutsz a Sztaravodai útra. Ebben van a legkevesebb macskakő, viszont elég nagy kerülő.
De a legegyszerűbb Pomáz felől jönni és hagyni a francba az egészet :-)
Szombat délután, úgy fél öt táján akkora tömeg volt a "lövöldözős" bicikliúton Szentendrén, hogy a HÉV végállomásnál inkább elmentem Pomáz felé, a szeméttelepi úton. A 11-est nem kockáztattam meg, utálnám a rendőrök bevételét gyarapítani.
ha a parton mész, a hajóállomásnál fordulj be balra, majd jobbra, aztán pedig az első balos utcán felfele. mondjuk ez egy macskaköves rész, de a szentlászlóira vezet ki egyenesen. érdemes térképen előre megnézni.
Az nem úgy volt, hogy Szentendrén leszedik a bicajozni tilos táblákat a 11-esről? Ma megint próbáltam a partról elsőre megtalálni a Szentlászlói utat, aztán ismét nem sikerült, és megint a 11-esen kötöttem ki (engem nem zavart).
Mint helyi, aki motorozik, autózik és biciklizik engedjetek meg pár sort a témában.
Előre írom, hogy felháborító ami történt és történik nap mint nap.
Szóval, a régi időkben, míg bicikli út csak elvétve volt, boldogan lehetett a köröket róni és mérni az időt hisz szinte csak rajtad múlt mennyit tekersz. Aztán az eu pénzek újabb hatékony felhasználásával építettünk egy csoda kerékpárutat. A burkolat minősége egyébként szerintem nagyon jó, kivéve a pákozdi szakaszt ahol térkő (??? miért és minek ki tudja ??). A nyomvonal viszont egy csőd. Látszik, hogy erőltetett tervezés volt, magyarán minél olcsóbban, semmit nem átépítve ott vezessük el ahol lehet. Ebből lett a pákozdi szakaszon a főút négyszeri keresztezése egy kb másfél kilométeres szakaszon. Ebből lettek az agárdi szűk kanyarok, végig a parkolón át, el a vasúti aluljáró előtt, át a főszezonban zsúfolt területeken. Gárdonyban a konkrétan a strandon kacskaringózik a vonal, Velenc-fürdőn újabb szűk kanyarok, ráadásul az útest a kerékpárút ami a beláthatatlan vonalvezetéssel kombinálva megint csak veszélyes. A velencei korzónál lévő strandos rész meg minősíthetetlen szakmailag. Összegezve használhatatlan ha sportolásról van szó. Természetesen ha a családommal kirándulás a cél, akkor a gyerekek kisbiciklis tempójával ősztől tavaszig szuper, nyáron még úgy is járhatatlan.
Mindezzel nem lenne akkora baj, ha a helyi hatóságok felfognák a turizmus lényegét (emberek azért és akkor jönnek ha jól érzik magukat). Márpedig a tó körül a kerékpáros turizmus jelentős mértékű. Sajnos nem fogják fel és rendszeresen látom, hogy zaklatják a sportolni vágyókat (a röhejes kerékpáros nyomvonal sportolásra alkalmatlan!!!). A rendőröket ebből a szempontból három csoportra tudom osztani: 1. a helyi, aki esetleg maga is sportol így eszébe nem jut a kerékpárosokat piszkálni, 2. a helyi akinek csípik a szemét a bicajosok így személyes sértésnek vesz minden bicajos kihágást (szerencsére szűk csoport, talán ketten vannak), 3. a nyárra idevezényelt kezdők akik szellemi képességük szerint állnak megértően a témához.
Személy szerint pár éve eladtam a bicajt annyira untam az atrocitásokat. Hozzá tenném, hogy ez a téma is pont úgy működik mint a traffipax: nem azért van ellenőrzés mert sok a baleset, hanem mert pénzt lehet belőle beszedni. Ahhoz képest hogy mennyi a bicajos és milyen forgalom van itt szezonban alig van baleset. Ráadásul a sportolók aránya ebből szerintem elenyésző, ha nem nulla.
Idén vettem újra bicajt ami miatt a kolléga büntetése nagyon zavar. Azt hiszem inkább másik kört választok, szerencsére van még merre menni, persze az turisztikailag nulla értékű.
(Annyit azért had jegyezzek meg, hogy az egymás mellett tekerés a forgalmas közúti részeken veszélyes és az autósok számára nagyon zavaró. Sajnos sokszor hármas felállást is tapasztalok amit aztán végképp semmi nem indokol.)
Gyertek minél többen! A tó környezete gyönyörű, a burkolat jó, a rendőröknél meg folytatjuk a kampányt az ésszerű és csak szükségszerű beavatkozás megvalósításáról.
Kedves kerékpáros barátaink! Mint már hallhattatok róla, két neves gyártó, a belga Ridley és az amerikai-svájci Scott márkák bejelentették, hogy egyesülnek és a továbbiakban Ridley Scott elnevezéssel, közösen folytatják kerékpár tervező és termelő tevékenységüket. Ebből az alkalomból egységes és teljesen megújult 2017. tavaszi modell-palettát dobnak a picra, amely az alábbi típus-családokból áll:
Black Hawk: Down hill, XC és sivatagi terepverseny MTB kerékpárok Blade Runner: aerodinamikus kivitelű, professzionális karbon vázak és időfutam kerékpárok Deckard: rendőrségi felhasználásra specifikált kerékpárok Gladiator: aréna-versenyzésre (keirin, leborítás) épített professzionális kerékpárok Hannibal: futár és outi kerékpárok (Cannibal Eddy limitált szériában UCI versenymatricával is) Prometheus: űrtechnológiai anyagokból épített, integrált elektronikával felszerelt kerékpárok Priss: női élmény-kerékpár (basic pleasure model) Ripley: női kerékpár, az Alien parazita kerékpár vontatására optimalizálva Alien: utánfutóvá átalakítható parazita-kerékpár
Thelma és Louise: női országúti, brevet, túra, gravel és fitness kerékpár választék Tyrell és Batty: férfi audax, gravel, trekking és katonai célú kerékpárok Voight-Kampff: dopping-tesztelést segítő spinning állókerékpár, Android kompatibilis
A megújult modell-választék ünnepélyes leleplezésére és sajtó-bemutatójára a vasárnapi Tour of Flanders verseny rajtja előtt kerül sor az Antwerpen-i városházán, a Grote Markt 2017 rendezvény keretében. A friss típusok előrendelésére 2017. április 3-ától lesz lehetőség online formában. Hazánkba várhatóan 2017. május közepén érkeznek az első szállítmányok, amelyekkel már a kipróbálásra is lehetőség lesz.
Üdvözlettel: Április 1. ruhagyár és kerékpár nagykereskedés.