Pinyo, melyik nap legyen? A csütörtök nekem se jó, de mostanra meg már a hetem is úgy alakult, hogy se szerdán, se pénteken nem tudnék menni. Legyen a Te szavad a döntő!
Tudom, hogy az említett okok miatt esetleg nem a naptárban jelölt napra szoktad tenni a Teleholdast, ezért is írtam oda az óra:percet, hogy megállapítható legyen, hogy ahhoz az időponthoz az aznap este vagy az előző nap este esik közelebb.
Van eltérés az általam kiírtakkal összevetve, mert az az elv, hogy mindig a telehold legpontosabb idejéhez közelebb eső este/éjszaka megyünk, így ha hajnalban vagy kora reggel van a teljes fázis, akkor az előző este közelebb eshet hozzá (főleg nyáron, mikor később indulunk).
bátyónak már tavaly sem küldtem el a szokásos excel táblázatot, az idén igyekszem megcsinálni.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage(?)
159. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2017. január 12. (csütörtök)
Időpont: 18:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
A teleholdak GMT (Greenwich Mean Time) szerint 2017-ben a következő időpontokra esnek:
2017. január 12. 11:34 2017. február 11. 00:33 2017. március 12. 14:54 2017. április 11. 06:08 2017. május 10. 21:43 2017. június 9. 13:10 2017. július 9. 04:07 2017. augusztus 7. 18:11 2017. szeptember 6. 07:03 2017. október 5. 18:40 2017. november 4. 05:23 2017. december 3. 15:47
Tudom, hogy jó dolog, megszokni szerintem könnyű, bár azért jegyzem meg, fontos, hogy a nyak is karbon legyen. Bár abban nem hiszek, hgogy sikerülne régi collos karbonvillát találni, ami hozná azt a minőséget, amire vágyom. Ok, acél után minden ajándék :)
Írtad, hogy küllőben otthon vagy. Nekem is van egy ilyen WH RS10-es kerékszettem amiben korábban pótoltak küllőket,de nem az eredeti lándzsaküllőt (jól írom?). Van esetleg ilyened is?
Bocs, a látszólagos kötözködésért, de ez nem fából vaskarika? Miért jobb, ha a gumiizébe kerül a sár a bowdenház helyett? Ezt meg kell nyomkodni a sár megszáradás után, és akkor az kipotyog? :) Nem olyan ez, mint a mágneses vízkőgátló? :)
Eredetileg azt hittem, hogy a felső csőről van szó (a kép tájolása miatt), de ha jól tippelem, ez az első váltóhoz menő huzalhoz van a nyeregvázcsövön. Én inkább sárvédőt szoktam használni, mert az a ruházatot/testet is védi. Jó, így is érdemes pár évente cserélnem a huzalt, de elsősorban nem a kosz miatt, hanem mert a sok váltástól (és/vagy ügyetlen szereléstől, túl éles alkatrészektől) a váltó mellett töredezni kezd a huzal.
A végét járta mindkét kerekem, a munkábamenős biciklin, mert elkoptak a fékezendő felületek. Még a 2011 elején vett Bianchimon kezdték a gyűrődést, így ez nem is csoda. Viszont, 30 ezer Ft alatt nem akart senki új kerekeket fűzni, ezért lett RS010, mert az szállítással együtt is olcsóbban jött ki. Távolról sem játszott bele a döntésembe a gramm mánia.
Versenyzőknek, vagy csak egyszerűen nagyon gyors emberkéknek biztosan számít, hogy hány dekás a kerék. Egy időben én is gondolkodtam, hogy veszek valami jót, de mindig elriasztott az árazás.
Annak idején Gyuri mondta, hogy az Ambrosio kiváló edzőkerék. Gondoltam, ha nekik jó edzésre, nekem jó állandóra, mert a csúcsteljesítményem sem éri el az ő edzés szintjüket. Nem is csalódtam. Jóval tízezer alatt hozzá lehet jutni egy felnihez és ez akkor vált fontossá, mikor két 24 óráson is durva ütést kapott valamelyik (olykor elálmosodik az ember és nem vesz észre úthibákat). Átfűztem és mégsem ötvenezrem bánta.
Azt azért el kell ismerni, hogy nagyon szép látvány egy ritkaküllős kerékkel megáldott jószág.
A karbonvilla jó dolog - ha megszokja a zember. Elég sok idő (1 - 2 hónap is) eltelt, mire egy kézzel fogva a kormányt is gondolkodás nélkül haladtam (irányjelzés, azaz Indexelés:-), vagy kulacs kutatás, miegymás miatt). Más érzés, mint egy teleszkóp és egészen más, mint az acélvilla.
Ős Szúnyognak acélból volt és soha nem éreztem furcsának. Aztán a törés miatt jött az új váz, új villa és ma már úgy gondolom, nem váltanék vissza vasra.
Köszi mindenkinek a tanácsot! Igazából ez a 65 euros ár annyira verhetetlen volt, hogy butaság lett volna kihagyni. 60 kg-t kell elbírjon a kerékszett, a bringa így is 12 kg, szóval nem ezen múlik a világ, ha meg könnyítenék, azt egy karbonvillára váltással tenném :D
amit írtam gyári leírás link, abban van légtelenítés is. igazából annyi, hogy azon a fékmunkahengeren, amelyiken van egy szabad olajbetöltő csavar, egy fecskendővel be kell nyomni az új olajat, amit fent a fékkarnál meg ki kell engedni (ott is van egy olajbetöltő csavar). ehhez van egy gyári készlet, de gyakorlatilag csak csövek, fecskendő és egy kis tartály. ezeket akár házilag is össze lehet barkácsolni.
fontos hogy a hozzávaló ásványi olajat tölts bele, nem szabad autós/motoros fékfolyadékot használni! ha biztosra akarsz menni, akkor magurát vegyél, de jó bele a shimano ásványi is.
Kocsi, dhpage, köszönöm a válaszokat, tippeket a magura fékkel kapcsolatban, ha kicsit jobb idő lesz megpróbálkozok a javítással. (Vagy 25 évvel ezelőtt, még magam cseréltem a ladán a fékbetétet, valami rémlik a légtelenítésből, szerintem ha megnézek néhány videót, menni fog.)
Az RS-20-ban nekem már tört el küllő (faág) a hátsóban, de még itt falun is sikerült egyenes, fekete küllőt vennem. És pikk-pakk beszereltem és simán, hatékonyan centríroztam. Nem mászik el, bírja.