Alapvetően nem szar, nekem pechem volt, egy elgörbült váltófül miatt beakadt a váltó a küllőbe :( Utána már sose lett az igazi, és idővel el is tört az egyik küllő. Nyilván nem egy gyakori eset, de amikor megpróbáltam küllőt szerezni hozzá, akkor nagyon nehezen találtam, és ott is sokára jött meg. Ez még WH-R550 volt, annak elég speciális küllői vannak. Utána meg már többször mászott el a kerék, nem győztem centrírozni (az is lehet, hogy én vagyok béna :). Komoly megkönnyebbülés volt, hogy elkopott a fékfelület, és le kellett cserélni :) - bár az elsőt még nem cseréltem ki, de azzal nem is volt bajom. De összességében közel tíz évig használtam hasonló kereket, és az összbenyomás jó.
Akár, de egy szakértő megmondja, milyen küllő kellene bele ha történik egy kis pitty-putty. Lehet, hogy sima 2mm rozsdamentes acél, vagy húzott küllő. Azt nem nehéz beszerezni utólag. Mondjuk ilyen árért (kerékszett) nem is gondolom, hogy beleférne drágább küllő.
Friczy is azért említette, ha történik valami és nem kapsz hozzá akkor a hajadra kenheted a kereket.
Nem gyakori, főleg egy pehelysúlyú hölgy alatt. Bár, ha jól látom az R501 és RS10 kerekeiben nincsenek spéci egyenes fejű küllők. Rozsdamentes fekete azért szinte minden bringaboltban akad.
Azt gondolom, hogy használt, drágább, nem hozzák házhoz, és nem tudom előre látni a sérüléseit,használtsági fokát. Egy 12 kg-s bringára lesz, és persze, örülnék a könnyítésnek, de szétcsapni valószínű nem én fogom. Életem első kitört küllőjét is a nyári nagy repülésnek köszönhettem. Egy 5 éve 25ezerért vett bringára durva lenne 40ezerért kereket venni véleményem szerint. :)
Ez ennyiért tényleg jónak tűnik. Volt (még egy kis ideig van) hasonló szintű Shimano kerékszettem, egész addig jó, amíg nagyon hozzá nem kell nyúlni :) Ha venni kell hozzá új küllőt, ott kezdődhetnek gondok, bár talán a mostani sorozat küllői már könnyebben beszerezhetőek.
Variálgatni nem kell, csak ha úgy érzed hogy kevés lenne. Kínából kb. 15 dollárért rendelsz lánctányért. A Sram 11s rendszerrel csak az a baj, hogy csak önmagával kompatibilis, meg márkán belül a drágább szettekkel. Míg a Shimanonál van átjárás, pl. 11s sort a legolcsóbb kazettás agyra is felteheted.
Örömmel tudatom mindazokkal akiket illet, hogy a Pilismarótról Dobogókőre már jobb úton lehet felmenni, mert minősíthetetlenül rossz szakaszait, szépen felújították.
hát igen, csak ugye az arányok. 50-100e km felett találkoztam ilyennel autón, motoron 40e (tényleg dzsuvában) simán elmegy terepen, bringán meg még ilyet nem tapasztaltam.
viszont az is igaz, hogy én minden évben kipucolom, de betétcserénél mindenképp kap egy szép féktisztítós, fogkefés mosást.
magurával állandó volt ez a probléma, hiába a tiszítás.
Ez minden hidraulikus féknél probléma, csak a tárcsaféknél nem annyira közvetlenül éri a szennyeződés a dugattyúkat, mint a felni közelében, de a por a tengely közelében is száll és egyszer csak egy betétcserénél kiderülhet, hogy a mocskos dugattyú már nem tud visszamenni a helyére.
Köszönöm, bár ezen még azért agyalni fogok egy keveset. :D Alapvetően inkább sportos, hobbi felhasználó lennék, de ha már variálgatni kell a lánctányért lehet nem éri meg kísérletezgetni vele. Igazából bármelyiket választom mindenképp kompromisszumos megoldás lesz úgyhogy most inkább a Gepida felé húzok már csak a magyarsága miatt is.
hát ha 15 percen keresztül próbálkoztak, akkor az rég rossz. :) aki ismeri a típust, az tudja, hogy ilyenkor tisztítani, vagy légteleníteni kell.
nekem volt (a régebbi típus), azzal ugyanez volt a probléma, hogy túl közel van a kerékhez (koszhoz) a dugattyú és előbb-utóbb megszorul.
ha új a fék, akkor azért inkább levegősödésre tippelnék, de csak tipp.
itt egy bikemag fórum link és a leírás. utóbbiban le van írva a légtelenítés is, de kell hozzá egy légtelenítő készlet. mondjuk ha megtartod, akkor érdemes egyet rendelni neten, akkor nem kell szervízbe járkálni vele.
A Decathlon modellje sportosabb, könnyebb mint a Gepida. De utóbbira örökélet vázgarancia vonatkozik.
1x11 jó dolog, az már elég széles áttétel tartományt jelent. Ha erős vagy, és kevés lejtőn a 30x11, akkor könnyen cserélheted az első tányért nagyobbra mondjuk 34-re. 34x42 annyi mint 22x27 ha három lánckerekes hajtómű lenne. Annál könnyebb áttételnél már megéri leszállni és tolni. Szerintem.
Én a Rockridert venném, mert az valódi monti az Asgardot inkább tereptúrákra használnám- vagyis a két bringának más a potenciális vevőköre. Ez segíthet a döntésben.
A 30x42 biztos nagyon jól jön emelkedőn felfelé, viszont a 30x11 nem lesz kifejezetten haladós tempó. Szóval lehet, hogy jópofa az 1x11 hajtásrendszer, de számomra jobban használhatónak tűnik a 3xvalamennyi.
Kerékpár(MTB) vásárlás előtt állok és nagy nehezen sikerült leszűkítenem a kört 2 jelöltre viszont nem tudok dönteni a kettő közül.
Az egyik a Gepida Asgard 650B a másik Rockrider 900. Képtelen vagyok dönteni. Egyik pillanatban ezt venném a következőben a másikat. A Gepida magyar és akciósan kerül annyiba kb mint a BTWIN, viszont az meg könnyebb és nekem marhára tetszik a Sram NX egytányéros hajtómű. Szóval biztos vagyok benne, hogy nálam nagyobb guruk vannak itt és észérvekkel meg tudják magyarázni miért az egyiket vegyem a másik ellenébe.
Köszönöm a választ, akkor egyelőre nem tudom hogyan tovább. Én Baranyában élek, a kerékpárt Velencén vettem egy hónapja (az egyesületnek, melynek tagja vagyok ott van kedvezménye), múltkor bevittem egy pécsi szervizbe ahol negyed óráig próbálkoztak vele: sikertelenül. Azt mondták másnapra TALÁN meg tudják csinálni, de nem tudnak még csak irányárat sem mondani. Így érthetően nem hagytam ott. Januárban megyek Pestre, akkor egy kis kitérővel útba ejtem a boltot, gondolom garanciában megjavítják. (Már telefonon szóltam nekik, hogy egy havi -kb. 400km- használat után jelentkezett a hiba.)
Sziasztok! Tudna nekem valaki tanácsot adni, hogy hol találok magyar nyelvű leírást, esetleg videót hidraulikus abroncsfék beállításról? (Konkrétan Magura HS11 tip. fék van a kerékpáromon és nem mozog az egyik dugattyú.)