A Schwalbe Land Cruiserem oldala felrakáskor berepedezett, és az Amazonon olvastam, hogy mások is jártak így, és azt válaszolta a gyártó nekik, hogy nem baj, előfordul, jó az úgy. A drágább Schwalbek fala is idejekorán kifoszlott, kipúposodott, úgyhogy már nem vagyok az őszinte hívük. A királydinnyét azért kivédték, ez tény, bár igyekeztem kerülni, meg kihúzogatni a begyűjtötteket. A reflexcsíkok is hamar átmentek végleg lopakodóba.
nem teljesen kidobás, mert volt hogy nekem egy 50-es csavar állt ki a külsőből és belül a szalag fogta, de a külsőbe gyárilag épített ( és jóval könnyebb) védő réteg sokkal jobb.
a szalag sem rossz, de egyrészt elmozdulhat, másrészt ahogy írták, van hogy kidörzsöli a belsőt. illetve a szalag a széleken nem véd. én használtam sokáig szalagot, de amióta lehet kapni védős külsőt, azóta leszoktam róla.
Elég vegyes tapasztalatokat szereztem vele. A vége az lett, hogy inkább nem használom, vettem olyan külsőt, aminek jó a defektvédelme (continental Touring Plus).
ok. zárom a témát.Hagyom ott a 'szabadon futás't, de belefűzöm motorkerékpáros bowdenházba, az 7 mm-es 5 helyett, jóbban eltart a felső csőtöl. és meglátom.
azért számít a tok hossz, hiába teflon. könnyebben mozog, ha kevesebb van. viszont minél több megszakítás van, annál több lehetőség van a kosz bejutásra.
Vagy lehet, ebben a teflonházas korban, nem is a surlódás miatt szakítják meg, hanem sima megjelenés? A bowden szépen feszül ezen a távon, házban pedig pár helyen rögzíteni kéne a szépen lefestett felsőcsövön?
Igen, köszi. Csak egy jó nagy váztáska készülne majd, a felső cső teljes hosszában. Ezért kérdeztem, hogy muszáj-e igy megszakítani a bowdenházakat, és szabadon futtatni a bowdent. A bowdenkülső utólag oda téve nem tartja el elég távol a bowdent a vázcsőtöl, de lehet, hogy ez nemlenne baj.
Levágsz egy db-ot egy bovdensülsőről, olyan hosszút amilyen hosszú a táska, és a sodrony befőzése után, valamivel odaragasztod a vázhoz, a táska füle alá.
Köszi, ez lenne a másiik megoldás, ha nincs új bowdenezés. Igazából kb 5 mm magasan kéne tartani a vázcső fölött a bowdent, van is ilyen küllőre pálcikám, de az vékonynak tűnik ehhez. Guglinak még nem tudtam jó kérdést felntenni, hogy mit is keresek.
van ilyen műanyag sínszerű cucc (olyasmi, mint a küllőre pattintható fényvisszaverő pálcák), amiben tud mozogni a bowden, de kívülről tart és nem nyomódik össze. kerékpáros boltokban érdemes kérdezősködni.
Sza Topik! A felső csőre pakolnék kisebb táskát, alulra lógatva, és felülre is. Igy megoldás kéne az ott szabadon futó bowdenekre. Mielőtt távtartókat kezdenék barkácsolni, gondoltam megkérdezem, nem lehet-e az egészet teflonos házzal telibe vezetni’? Hiszen van az a pénz amennyiért akár a felső cső belsejébe is elviszik.. Az lenne ám az elegáns, de talán nem praktikus utólag furkálni az alucsövet!! Vagy esetleg, ha lenne valami merev falú vékony cső egybe, amibe a szabadon futó 3 bowdenszál végigfutna. Eddig csak alul volt szerszámos táska, annak a tépőzárját beeröltettem a bowden alá, de felülre rögzitésnél muszáj lesz a hevedert rászoritani a csőre, és ezzel a bowdenek is szépen megszorulnának.