Elég vegyes tapasztalatokat szereztem vele. A vége az lett, hogy inkább nem használom, vettem olyan külsőt, aminek jó a defektvédelme (continental Touring Plus).
ok. zárom a témát.Hagyom ott a 'szabadon futás't, de belefűzöm motorkerékpáros bowdenházba, az 7 mm-es 5 helyett, jóbban eltart a felső csőtöl. és meglátom.
azért számít a tok hossz, hiába teflon. könnyebben mozog, ha kevesebb van. viszont minél több megszakítás van, annál több lehetőség van a kosz bejutásra.
Vagy lehet, ebben a teflonházas korban, nem is a surlódás miatt szakítják meg, hanem sima megjelenés? A bowden szépen feszül ezen a távon, házban pedig pár helyen rögzíteni kéne a szépen lefestett felsőcsövön?
Igen, köszi. Csak egy jó nagy váztáska készülne majd, a felső cső teljes hosszában. Ezért kérdeztem, hogy muszáj-e igy megszakítani a bowdenházakat, és szabadon futtatni a bowdent. A bowdenkülső utólag oda téve nem tartja el elég távol a bowdent a vázcsőtöl, de lehet, hogy ez nemlenne baj.
Levágsz egy db-ot egy bovdensülsőről, olyan hosszút amilyen hosszú a táska, és a sodrony befőzése után, valamivel odaragasztod a vázhoz, a táska füle alá.
Köszi, ez lenne a másiik megoldás, ha nincs új bowdenezés. Igazából kb 5 mm magasan kéne tartani a vázcső fölött a bowdent, van is ilyen küllőre pálcikám, de az vékonynak tűnik ehhez. Guglinak még nem tudtam jó kérdést felntenni, hogy mit is keresek.
van ilyen műanyag sínszerű cucc (olyasmi, mint a küllőre pattintható fényvisszaverő pálcák), amiben tud mozogni a bowden, de kívülről tart és nem nyomódik össze. kerékpáros boltokban érdemes kérdezősködni.
Sza Topik! A felső csőre pakolnék kisebb táskát, alulra lógatva, és felülre is. Igy megoldás kéne az ott szabadon futó bowdenekre. Mielőtt távtartókat kezdenék barkácsolni, gondoltam megkérdezem, nem lehet-e az egészet teflonos házzal telibe vezetni’? Hiszen van az a pénz amennyiért akár a felső cső belsejébe is elviszik.. Az lenne ám az elegáns, de talán nem praktikus utólag furkálni az alucsövet!! Vagy esetleg, ha lenne valami merev falú vékony cső egybe, amibe a szabadon futó 3 bowdenszál végigfutna. Eddig csak alul volt szerszámos táska, annak a tépőzárját beeröltettem a bowden alá, de felülre rögzitésnél muszáj lesz a hevedert rászoritani a csőre, és ezzel a bowdenek is szépen megszorulnának.
Lomis piacon 5-10% lehet a lopott cucc (ahonnan Gyapi is beszerzi). Sajnos benne van, hogy belenyúl az ember ha ott vásárol ahogy benne van az is, hogy belerohadt az üléscső vagy rogyott a váz stb. Aki ért hozzá viszont kincseket LELHET ott töredék áron. Aki meg nem ért hozzá az inkább vegyen a Gyapitól (meg a hozzá hasonló kereskedőtől) mert kisebb a csalódás lehetősége.
emlékszem valahol egy svájci városban simán ki volt téve a kuka mellé egy akkoriban egész profi befűzött kerék. annyi volt a baja, hogy kopottnak tűnt a felni, de ennyi.
ezek a 15-ös átlag biciklik meg az alattiak jelentős többsége kidobott biciklik(ezerszám vannak)
a drágábbak meg többnyire lopottak....de nekem is mondták pár helyen hogy tud papírt adni a bicikliről, ezek újak voltak, a netes áraktól olcsóbban adták
egy ismerős kint él angliában vagy 10 éve azt mondja szinte minden lakásfelszerelést a lomtalanításkor ház elé kitett cuccokból szedték össze amikor kimentek, egy csomó minden teljesen újszerű volt
gondolom ez a többi "nyugati" országban sincs másképp
Nekem van képem rólad (a fejemben, amit egy 5x5 mm-es logo alapján alakítottam ki), de ígérem, ha összetalálkoznék a hasonmásával, akkor "SzeZo" csatakiáltással jelezném is :-) Én egy ősöreg, nyomokban piros Schwinn-Tsepel montival nyomulok, mint csiga.