Reggel még száraz kerekekkel értem be, de délután!!! Hülye fejjel a nagykörutat választottam, hogy majd HÉV-re szállok. A lámpakiosztás, a dugók hamar letérítettek, a rövid távon így is benéztem egy pirosat, mert a busz segge mögül bújtam ki... Néhány gyalog üvöltött, hogy nekem már piros lehetett - bocs innen is. (Ma mesélte kollégám, hogy barátnőjét 50 000-re büntették piroson áthajtásért.)
Mire az Árpád hídnál HÉV-re szállhattam volna, mindegy volt, hogy mennyire ázom meg - letekertem a maradékot. Azt hiszem, majd olajoznom kell a láncot.
Én azért örülök, hogy nem áztam el, mert még ki se dugtam az orrom a panelból. Olyan még csak egyszer volt, hogy itt esett az eső a lakásban, azt nem szeretném újra.
Valójában a ló bálása során a karunk által produkált centripetális erő a lakat pályán tartására szolgál, az olaj+dzsuva kiszóródását viszont az azok tehetetlenségéből származó centrifugális erő okozza.
Én meg WD-4o-t szoktam használni (mert az u-lakatokból leginkább a mindenféle módokon, főleg a piszkos kulccsal belekerült kis dzsuvát kell eltávolítani), aztán centripetális (lóbálás), tehetetlenségi (ütögetés) ill. surlódási (kulcs be/ki) erő alkalmazásával kiengedem azt, ami pár perc alatt ki akar jönni. Ez a 1o éves u-lakatomat eddig még mindig meggyógyította, és eddig nem is kellett túl gyakran csinálni, szerintem egy kezemen meg tudom számolni az alkalmakat. A grafitpor kenésre a legjobbabb, de a már belekerült cucc eltávolításában már nem sokat tud segíteni.
Tudnátok segíteni?... Begyógyult az utoljára 2 hónapja hasznát U-lakatom zárja, és ez ma derült ki a melóhelyemen, amikor nem tudtam lekötni, nem ment bele a kulcs.
Az irodámban fújtam a zárba sűrített levegő-sprayt (hirtelen ezt találtam jónak), utána már belement a kulcs is, és ki tudtam nyitni, de akadozik a kulcs ki-berakás. Szilikonspray nincs a környéken (őrület, milyen hanyag kollégáim vannak), de van még denaturált szesz és monitortisztító a szekrényemben. Valamelyiket bele merjem tölteni a zárba, vagy csak kárt tesz benne? Olyan, mintha valami bekorrodálódott volna a zár belsejében...
Nem olvasás, hanem budapesti közlekedés kell ahhoz, hogy lássam, milyen negatív változások zajlanak. Azt meg jobboldali portálokon is megtalálod, hogy Tarlós miket beszél a kerékpárosokról. Nagyon nehéz nem látni a korrelációt. A nép sajnos vevő a gyűlöletkampányokra, lásd a menekültek ügyét is.
A 90-es országút általában sokkal jobban átekinthető helyzet, mint egy sűrűn, sávváltásokkal, bevágásokkal stb. tarkított városi 70-es, kétsávos.
Szerintem nem az odafigyelésről van szó elsősorban (az is kell), hanem, hogy az emberek ne versenynek éljék meg a közlekesést, aki náluk valamiért lasabb (pl. mert bringás, épp kanyarodni készül, khm gyalogos), arra ne agresszívitással (versengéssel) reagáljanak, hanem együttműködéssel segítsék. Ha így van, akkor a jobbra kanyarodó elsőbbséget ad, nem parázik a többi autó viselkedésen (néhányan jobban tartanak attól, hogy rájukdudálnak, minthogy bringást találnak - ez is a "terror" eredménye).
Semmi köze a bringázáshoz, de szerintem akkor lesz jó dolog itt nekünk bringásoknak, amikor majd mondjuk autóval meglátom, hogy pirosra váltott jóval előttem a lámpa, és ezért elveszem a gázt, úgy gurulok, akkor nem fog a mögöttem haladó rendszeresen kivágni, elém bemenni, ott fékzéssel újabb adag hőt termelni fosszílis energiahordozóból, mindezzel engem is fékezésre kényszerítve.