hihetetlen, hogy pont nekik kellene naprakésznek lenni ezekből...most gondold meg, hogy az egyszeri autósnak mennyi van ebből meg? "miért nem hordasz mellényt és bukót? na ezért jól rádhúzom a kormányt a margithídon!"
még régebben szerintem meséltem már, hogy egy szőke hölgy nem adta meg nekem a jobbkezet és mikor szóltam neki, hogy szerintem ezt az órát kihagyta a kresztanfolyamból, akkor közölte, hogy a jobbkezet csak gépjárműveknek kell megadni, a kerékpárosnak nem. és nem poénból mondta, hanem komolyan így gondolta.
Gondolom, ha ez Szananrűn bévül lett volna, akkor nem úszod meg tűző napon történő felfüggesztett nélkül... Egyébként tud valaki valamit az ottani bringás választHatósági szlogenek állásával kapcsolatban (vizsgálják, tervezik)? Különben a káosz urai is csak emberek... én legalábbis ebben bízom :-)
Újabb közúti ellenőrzésen estem át, ezúttal a 11-esen.
Személyi volt nálam, megcsodálták lámpám fényét, de felrótták, hogy nincs küllőprizmám. A montira már tettem, de az országúti még pucér küllőkkel gurul.
Mondtam a rendőröknek, hogy volt ezen is, de a dobogókői lejtőn, 50 körüli tempónál, a frászt hozva rám - elszállt.
- Nade, nem is szabad 40-nél gyorsabban biciklizni - mondá az egyik rendőr.
- Lakott területen kívül, bukóban engedélyezett az 50 - javítottam ki.
- Jó, de akkor kell a látHatósági mellény - folytatta.
Nem akartam kijavítani, ezért csak azt mondtam: "Itt van a nyeregtáskában." (Tényleg ott volt, az akadályozza meg, hogy a két pótbelső ugráljon.)
Ez nagyon tetszett neki, ezért jóindulatúan megjegyezte, hogy jobban tenném, ha a járdán bicikliznék. Ezen eléggé kiakadtam és tömören elmondtam véleményem a járdahuszárokról.
Utólag elgondolkodtam ezen. Lehet, hogy fiatalos külsőm tévesztette meg és úgy gondolta, tán még nem vagyok 12, ezért javasolta a járdát:-)?
Vizsganapló, széljegyzet:
- A 40 / 50 km/h tananyagnak csak a felét olvasta el.
- A küllőprizma tanfolyam anyagát kiválóan elsajátította.
- A láthatósági mellény órán nem figyelt.
- Járdázási ismeretekből évismétlésre kell mennie.
Hogy erted a lifegest? Ha fuggolegesre gondolsz, nem fog lifegni, mert a kereket oldalt fogod, ezzel a hatso kerek nekinyomodik a falnak. Nem ugy, mintha felul akasztanad kampora, nem lenne ero ami nekinyomja a falnak az aljat. Ha a lifegest ugy erted, hogy vizszintben elfordul a kampo korul, akkor bizony lifeg kicsit, de nem veszes. Azon persze also sin nem segitene, csak valami merolegesen kiallo tamasz, de szerintem nem kell. Egyedul akkor gondolkodnek ilyenen, ha a gyerkocok sokat amellett rohangalnanak es lokdosnek.
Van egy Mongoose Crosway 250 28" os rugós nyeregcsöves cross keróm. A nyereg nem kényelmes, folyton fészkelődöm rajta, pedig nem túl keskeny az ülése. Tudtok valami hosszabb távon is kényelmes ülést ami azért nem horror árú? A régi parasztbicikliken komolyan mondom kényelmesebben megyek mint ezen. Szerintem keskeny még ez is az a gond, de azt is hallottam, hogy a férfiaknak keskenyebb a jobb, szóval akkor milyen a kényelmes nyereg?
Ahhoz hogy vaktába vegyek és próbálgassak ahhoz drágák.
Köszi, előszoba hátsó falára kerülne fel, szélességben 150-160 centi helyem van, 3 v. 4 kampóban gondolkodom, igényesebb is jöhet, de az ár is fontos szempont :D
A fal csempézve lesz, így mosható marad.
emelni úgy szoktam, hogy felemelem a bringa elejét kormánynál fogva függőlegesig, térddel rásegítek az emelésben, és hopp, de igen, nekem is számít, hogy mekkora súly, tehát túl magasra ezek se kerülnek majd. alul van valami sín, ami a hátsó kereket megtartja, hogy ne lifegjen a bringa? ötlet erre?
EZ jó ötlet, van is itthon, csak az ugye eléggé merev, nemtom hogy fogom tudni rátolni. Remélem előmelegítve meglágyul annyira, hogy ráhajlik az ívre anélkül, hogy rázsugorodna mielőtt rátolom.
Sima zsugorcső volt rajta egyébként, az nagyon keveset bírt.
A gyantás viszont meglehetősen kemény, lehet rágyógyítok gyantás zsugort, majd utána 1/2" locsolócsövet még ráhúzok, így ha a cső lecsúszik, akkor sincs komoly gond.
Egyébként szerintem jobb az, amin egyenes az a tartóelem és vastag gumi borítja. Láttam is ilyet, csak akkor még nem tudtam, hogy érdemes ezt is figyelembe venni.
Ha nem a garazsban lenne, valami szebb tartot vennek es mindenkeppen alatapetaznek valami moshato tapetaval.
Amit meg nem irtam, hatha nem jutott eszedbe, en feltenni ugy teszem fel a bringat, hogy tolva kiveszem egykerekre, hatso fekkel kontrollalva raalok a falra. Amikor mindket kerek a falon van, akkor emelem a nyeregcsonel, rakanyarodok a kampora, visszaengedem a kampora majd megigazitom. Sokkal konnyebb igy, mint ket kezzel raemelni a bringat a horogra, eltartva. Ehhez viszont az kell, hogy lehessen gurulni a falon es ne kelljen sokat emelni.
A gumirozas nem volt tul tartos, hamar lekopott. Most csodarab vedi a felnit, de az meg szeret lecsuszni. Fel kellene ragasztani valahogy.
Arra vigyazz, hogy a kialakitas miatt nem lefele huzza a felso tiplit, hanem leginkabb kifele es nagy erovel. Nagyon nem mindegy milyen tiplivel teszed fel, nekem ureges teglaban ez valt be erre :Az ureeges teglaban a hozzaadot tipli felejtos. Szerintem csak betonban jo.
En eloszor a parom bringajahoz tettem fel a tartot, ami a legnehezebb, sarvedos, agydinamos varosi bringa. Ezt is ugy, hogy csak par centire kelljen a foldtol elemelni. Ehhez kepest raktam a nagyobbik lany bringajat, szinten csak eppen elemelve a foldtol. Annyi azert kell, hogy takaritani lehessen alatta. Mivel a kormanyok nem tudnak utkozni, a fuggoleges kozepvonalak 330 tavolsagra vannak, de nem egy szinten. Nincs ket felnott bringa egymas mellett. Nyilvan, ha a kormanyok utkoznek, el kell donteni vagy emeled az egyiket vagy odebbteszed vizszintesen.
Koszi a multkori tippeket, vegul a partfisom nyelevel megugyeskedtem a nyeregvazcsovet. :)
Uj kerdesem van. Tudom, hogy tobben taroljatok a bringakat otthon felakasztva az elso kereknel fogva. Esetleg milyen van nektek (fotoval), mit csinalnatok mar maskepp? Milyen tavra vannak a kampok egymastol? Kampokat egymagassagba erdemes? Egyeb tippek, amikre nem is gondolok? :)
Mert olcsó és hatékony módszer. Hihetetlen mennyiségű finompor jön ki, csak át kell időnként mozgatni. Persze nem kellene hetekig aztatni, pár óra is eleg, de ha úgysem kell addig a lánc, had ázzon. Amikor kiveszem, rögtön kifujom kompresszorral amit tudok es olajozom, utána teszem fel.
értem, köszi. bukkanóknál ez a rugós-érintkezős megoldás nem okoz problémát? nem hagy ki néha a világítás? nem zörög bicajon? a lámpához adott gyári tartó azért sok szempontból praktikusabbnak tűnik.
Pontosan ilyen az enyém is. Persze van némi hibája, de alapjában véve jónak tartom. Hiba például, hogy powerbank (USB kimenet) módban nem kapcsol le ha elérte az 5V alsó határt. Ez nem jó, mert ha nem védett akkuk vannak benne, simán csontra meríthetők a cellák. Másik probléma az, ha véletlenül fordítva helyezzünk be egy akkupárost - és azok pont az egyik soros blokk részei - gyorsan elfüstöl a panelon egy nyolc lábú smd IC. Egy ilyen tartóm így lett kuka.