Ha azt az utat nem alapjaitól építik újra, és csak rámángorolják a kockakőre az aszfalt, akkor az olyan lesz, mint halottnak a CSOK. Rosszul emlékeznék, hogy a beetetés idején még kijelentőmódban beszéltek a dologról? És mintha valami gyalogos-bringás hídról is ámbrándoztak vóna... De mindegy is, nézzünk a jövőbe! A fontos az, hogy tovább épül a törpevasút!!! (az utóbbi 2 mondatot kéretik a phenjani tévés gésa artkulációjában olvasni)
Szerintem ehhez nem kéne sem vizes, sem száraz VB-re várni. A fővárosi burkolatokhoz képest ugyan nem kirívóan rossz, de ahhoz képest, hogy a város zöld szívében van, borzalmas.
Jó néhány éve volt egy kutya, vagy EB, amikor kivasaltak az érintett útból úgy 150 m-t, de már az is enyészik.
Jön a tavasz. Ha éppen olyan kedvem lesz, hogy 2.5 km-en madárzenét kívánnék hallgatni, biztos, hogy arra megyek melóba. Jó lenne csak a szárnyasokra figyelni és nem azt lesni, hogy melyik kátyút hogyan kerüljem el.
Amit elmondtál az alapján a legfőbb ludas tényleg az agyváltó.
A legtöbb pedál bontható, csak a külső oldaláról ki kell feszíteni óvatosan egy erős vékony pengével a csapágy porvédő kupakját, és alatta található a pedálkónusz dupla zárócsavarja, pont mint a kónuszos kerékagyaknál, ha jól emlékszem a 15-ös csőkulcs kellett hozzá. Persze az reménytelen, hogy a két anyát külön forgasd, ahhoz vmi spéci szerszámok kellenek mert bent vannak mélyen a pedálban, én összeigazítom a záróanyát az ellenanyával és egyszerűen beállítom lazára de nem kotyogósra. Ez kicsit utána el tud állítódni használat közben (a jobb pedál megfeszül a bal kilazul picit a hajtásirány miatt), mivel nem tudod rendesen az ellenanyát megfeszíteni (meg lehet próbálni úgy, hogy kicsit kijjebb húzod a csőkulcsot hogy csak a külső anyát fogja és a külső anyát ráhúzod a belsőre, de mivel a belsőt nem tudod megfogni így nem tudsz neki rendesen ellentartani, vszleg elforog vele együtt), de ezzel együtt is egy nagyságrenddel jobb, mint a gyári csapágyelőfeszítés. Persze ha nagyon vacak a csapágy minősége/állapota (forgatáskor reszelő hangot hallasz vagy érzed, hogy remeg a pedál, nem gördülnek tisztán a golyók), nem érdemes szenvedni, jobb cserélni és addig is lelazítani, amennyire lehet.
Ha a gumiból nincs keskenyebb, akkor még lehet adott szélességből jobban gördülő gumit választani, amennyiben szükséges, ezen is sok múlhat. Az anyag és a szélesség mellett a mintázattól is függ a gumik gördülése, általában a teljes futófelületen egységes mintázatú gumiknál jobb ilyen szempontból, ha a futófelület közepén van egy folytonos, nem túl széles és sima gördülősáv ami kiemelkedik az alapprofilból, mellette kétoldalt pedig negatív mintázat a víz elvezetésre, illetve a kanyarodáskor fellépő oldalirányú erők megfogására, mint pl. a conti touring plusz (http://www.bringabutik.hu/vasarlas/kerekpar-alkatresz-kiegeszito/gumi/kulso-gumikopeny/24/continental-touring-plus-kulso-24x1-75.html) esetén, de ez csak példa, biztos vannak ennél is jobbak. Ami közel ideális gördülés szempontjából és még nem sport gumi, az pl. a travel contact, én ilyet használok túrázáshoz, de azt nem gyártják 24"-ben. Azt azért hozzátenném, hogy azok a gumik, amik nyáron könnyeben gördülnek, novembertől márciusig könnyebben megcsúsznak a kisebb tapadásuk miatt, főleg a nedves útburkoló köveken.
Sok sikert egy elfogadható megoldáshoz! Jó, ha valamit normálisan meg lehet beszélni az érdekeltekkel... persze jobb lett volna előzőleg megtenni; nem egyből odavágni... Még a végén az is kiderülhet, hogy van valahol a föld szintjén vagy mélyén egy nem igazán megfelelően (ki)használt helyiség :-)
Nem vitatom, hogy valaki a saját balféksége miatt taknyol egy hatalmasat, még azt se, hogy egy rendőri figyelmeztetést kapjon ezért, de hogy megbüntessék ezért, az túlzás. Inkább a kivilágítatlan tetű ninjáktól meg a járdázó köcsögöktől szedjék a pénzt.
Hajrá. Nálunk nincs irodaház bringatároló, de van raktárunk a -2 szinten. Meg úgy rendeztem a hetediken az íróasztalomat hogy szükség esetén elfér a bringa mögöttem.
ma felmentem a főosztvez-hez, elmondani a hasfájásomat ezzel kapcsolatban. eléggé pozitívan állt a dologhoz, úgy tűnt, sikerült megértetni vele, hogy alkalmasint egy biciklisnek ugyanúgy a szíve csücske a járműve, mint egy autósnak az övé, és ugyanúgy fáj, ha este műszak végén a hűlt helyét találja ott - abban maradtunk, utánanéz, hogy zárható lesz-e a tervezett új biciklitároló hely. a biztosítás nekem is eszembe jutott, de ezt a kérdést arra az esetre tartogattam, ha elutasítóbb vagy közönyösebb hozzáállást tapasztalok, így nem ítéltem szükségesnek a feltevését.
ugyanakkor velem párhuzamosan az épületben dolgozó más bringások is felhörrentek a megoldáson, és elkezdtek lépéseket tenni - levélben - a költözés (inkább kiebrudalás) megszervezői felé.
Azért is gondoltam, hogy szinte új állapotú a bringa, mert többek között a nem bontható műanyag pedálon is látszik, hogy alig volt használva és a csapágyazás még be sincs kopva. (sok más ponton is felfedezhető ez, pl. a markolat kopottsága is nulla stb.) Olyan mint egy új pedál. Fél fordulatot sem pörög, ha megpörgeted. Érdekes, hogy kb. 500km után is ilyen. Lehet, kellene másik pedál?
Mindenesetre kivetem a hátsó kereket és van tanúlsága.
Ahogy általában, úgy látom nincs egy bűnös, sok dolog összege.
- kézzel forgatva a lánctányért igencsak van ellenállása az agynak. Jól meg kell fogni a lánckereket, hogy forgani tudjam. Nem volt még agyváltóm, de ez szerintem lesz jobb karbi után.
- Másik, azt hittem a bringa tömege nem annyira lényeges ebben a kérdésben, de amikor kivettem a kereket, rögtön felvittem lemérni, mert én még ilyen nehezet nem láttam. O.K., anygváltós, de majdnem 4 kg. Csak a kerék. Ezen megdöbbentem.
- és még ott van a jó széles köpeny
A láncot már alávetettem a szokásos petróleumos mosásnak befőttesüvekbn. A középtengelyt megnézem. Most valami dobozt keresek, amiben feladom a kereket.
Általában véve, ha olyan hosszú ideig állt a bringa, hogy berepedezett a gumi, akkor minden csapágyban (igen a kormánycsapágyban is, bár ott nem létfontosságú) javaslom az esetleg beszáradt, besűrüsödött zsír cseréjét (kimosás, újrazsírozás), én ezt eddig mindegyik használt gyerek bringánál megcsináltam (na nem olyan igazán szakszerűen, csak kilazít-WD40befúj-forgat-levegővelkifúj-bezsíroz-beállít) és érezhető volt a különbség. A használt láncváltós 24-esünknél (Schwinn) a hajtócsapágy volt az első amit cserélni kellett egyébként, mert az be volt rágódva és annak a cseréje után a fiam sokkal jobban tudta tartani a tempót. Az ellenállás a hajtáslánc bármely eleménél keletkezhet és a sok apró plusz ellenállás összeadódik. Amellett hogy az agyváltót nyilván érdemes hosszú állás után karban tartani (a típusától függően abban is van vmilyen kenőanyag, ami egy idő után cserére szorulhat), én javaslom, hogy a hátsó agytól a pedálig nézd végig a hajtásláncot, illetve az első agyat is. A hátsó agy csapágyazását azzal a módszerrel szoktam tesztelni, hogy lassan megforgatom a kereket és ha megállás előtt a szelep súlya visszafogatja a kereket egy kicsit, akkor sztem az már elfogadható. A láncot érdemes kimosni olajozás előtt, oda is mehet fűrészpor, ami később az olajjal jó kis ragacsot alkot. Ha leveszed elöl a láncot a hajtóműről, tudod ellenőrizni a hajtócsapágyat is a hajtómű óvatos megforgatásával, szintén a kis erővel megindított lassú forgatás javasolt (picit meglököm ilyenkor és figyelem a mozgását), ha láthatóan szorul vagy kerreg, roszog, problémás lehet. Amire legtöbben nem fordítanak elég figyelmet az a pedálok beállítása (amennyiben nem cseréhető ipari csapágyas), nem jó ha érezhetően kotyog, de szabadon forognia kell, nem lehet túl feszes a csapágy beállítása, mert az elég nagy ellenállást generál a hajtásban. Itt az ellenkező módszert használom (ez csak szimmetrikus pedáloknál működik jól), jól megpörgetem és számolom meddig forog, négy-öt másodperc felett már elfogadható az én céljaimra, de az alatt ez is jelentős ellenállást generálhat, amit nem érzel ha csak megforgatod vele a hátsó kereket.
A gumi szélességben a szubjektív szempontok is szerepet játszhatnak, vszleg a legjobb ha a lányod dönti el, hogy kényelmesebben vagy gyorsabban szeretne bringázni.
Hááát... szép, mondhatom. Ilyen a megfontolt, körültekintő, elvszerű, hosszútávra szóló, bölcs gondolkodás... és biztos elgondolkoztál, lehet-e valamit tenni ellen. Nem lehetne felvetni (ez mindkét érdekelt "fél" kompromisszió-készségét is mutatná) az új tárolóban levő bringákra lopásra vonatkozóan érdemes lenne cégszintű biztosítást kötni?
Igen valami U profil , de ez már részletkérés szerintem. Ez az első villa rögzítés érdekelt mert még nem annyira elterjedt, viszont ha jól rögzít akkor ezzel olcsóbban lehet csinálni szállítót mintha vennék négy váznál rögzítőset. A futóban meg talán nincs is annyira kitéve menetszélnek ,stb.
Köszi azt hittem másra gondoltál ezt én is néztem. Igazából a hátsó kerék simán is rögzíthető a rúdra egy hevederrel, nem?Utánfutóba szeretném ezt építeni, így lenne hely az első kerekeknek is.
Ez a cucc az első kerék kivétele után az első villát rögzíti. A komplett kerékpárszállítóhoz tartozik még egy hátsó rész a hátsó kerék rögzítésére, és így rögzíted a teljes kerékpárt, valamint egy villa a kivett első kerékhez (ez a képen nem szerepel), mert gondolom, azt sem az utastérben akarod vinni.
Köszi a választ, még annyit ezek fémből vannak vagy műanyagok , a kép alapján én fémnek nézem őket, de lehet hogy műanyagok.Stabilan tartják a kerékpárt? Igazából utánfutóba szeretnék csinálni egy szállító eszközt és ahhoz kéne. Nem tudom ez mindegyik fajta kerékpárhoz jó? Tárcsafékeshez is?