Ma este már nem volt ott a szalagkorlát, de szalag volt még, így még legálisan lehetett az úttestet használni. Budáról menet észre sem vettem, hogy felterelnék a bringásokat a járdára, Pestről viszont az utolsó utáni pillanatban igen, mert ott van valami bringanyom már korábban is.
Sziasztok. Tanácsot kérek hogy hol, milyen helyeken vagy net oldalakon érdemes regisztrálni a biciklijeimet olyan céllal, hogyha ellopnák akkor fent legyen vázszámostul, fotóstul, mindenestül és ahonnan adott esetben a rendőrség is tud tájékozódni?
Már fent van a festés és a ragyás burkolaton sem változtattak a Baracska - Pettend közötti részen. Meglepődtem én is, hogy ilyet át lehet adni. Nehéz azt hinnem, hogy a gumik jobb tapadása miatt készítették ilyenre. Mindenesetre a 9 Bar elég erős visszajelzést adott a minőségről.
Csütörtökön mentem Balatonfenyvesre, munkahelyi tréning volt az ok. Bőven volt időm, ezért az északi oldal felől kerültem. Az a menet 237 km lett. Tegnap jöttem haza a rövid úton, az 181 km-rel zárult. Így lett meg a Balaton kör két nap alatt.
A Mátra Maraton után szeptember első hetét kompletten kihagytam, a verseny többet kivett belőlem, mint számítottam. Nem fájtak a lábaim, de a szervezetem egyéb módon jelezte, hogy ez a terhelés túlmutatott a jelenlegi komfortzónámon.
Mire a hajnali bringázásaimon újból nyeregbe ültem, sokat változtak a körülmények. Hidegebbek lettek a reggelek, és a sötétre is jobban kellett készülnöm: az első tekerés közepén, vhol Érd után a pusztában jöttem rá, hogy nincs rajtam láthatósági mellény, és olyan volt a helyzet, hogy nem is éreztem magam jól nélküle. Viszont igazi bringás, fényvisszaverős mezbe most nem akartam beruházni, így azóta egy autóba való, 165-től 195 cm magas alanyig használható mellényben tekerek. Kicsit lobog rajtam, de a feladatát ellátja.
A lámpa kérdésben egyelőre kompromisszumot kötöttem, a Cateye HL-EL135 kapott új akksikat, mellé ment egy szilikonos villogó, így száraz időben szerintem elegendő fényt ad, az autósok nagy része a fejlámpa tanító célú felkapcsolása előtt, már kellő távolságból leveszi a reflektort. Hátul a Cateye TL-LD130 is kapott egy szilikonos lámpás rásegítést, prizmák alapból vannak a kerekeken, a lábra megy két fényvisszaverő szalag, és az egyik lábmelegítőmön is vannak reflexcsíkok, szóval talán nem hoznak ki engem hibásnak, ha ezek ellenére vki mégis elcsapna. Esőben egy kicsit még javítani kellene az előre látáson, akkor kevésnek érzem a Cateye-t... vagy nem indulok el, ezen még gondolkodom, szerencsére eddig csak egyszer jártam pórul, mentségemre szolgáljon, hogy amikor nyeregbe szálltam, még csak szitált az eső. Az a menet viszont nem volt kellemes, ráadásul még szemüvegben is voltam, akadt néhány pillanat, amit inkább vakrepülésnek hívnék, annyit nem láttam a vízcseppes lencsén át a szembe jövő autók fénye miatt, miközben épp előzött egy kamion.
Aztán úgy tűnik, Baracska és Pettend között felújították az utat, szélesítettek, kapott új, murvás padkát, csak azt nem tudom eldönteni, hogy befejezték-e már a munkát, és ilyen szar, recés marad a felülete, vagy húznak még rá vmi fedőréteget. Mindenesetre a festés még nincs fent, de hetek óta nem látok arra változást.
Mindössze 9 alkalommal tudtam elmenni bringázni szeptemberben (volt egy hét bringamentes szabadság is benne), 21 óra 43 perc alatt 583 km-t tekertem a szokott útvonalamon (ez 26,8 km/h-s átlag). Mostanában hétköznap hajnalban csak 2 órára van időm, így csak Martonvásárig jutok, hétvégén próbálok hosszabbat menni, ebbe egy Velencei-tó kerülés meg egy Bp-Kápolnásnyék fért bele egyszer-egyszer. A sötét miatt az elején párszor elszórtam a kulacsomat, mikor vakon próbáltam visszatuszkolni a helyére, azóta jobban figyelek. A hőmérséklet reggelente szépen csökken, a minimumok már tartósan 10-11oC körül, vagy épp alatta vannak, elő kellett szedni pár őszi ruhadarabot a szekrény mélyéről. A legérdekesebb viszont az volt, mikor tegnap csak este, fél 10 körül tudtam elindulni: ilyenkor Bp-et elhagyva még kevesebb az autó, a levegő sem párás, így nem érezni annyira hidegnek, lehet, hogy beiktatok még pár esti/éjszakai tekerést! Egyedül a széllel gyűlt meg a bajom, az odaúti hátszél ugyan szépen repített, 1:10 alatt igen messzire jutottam, de persze ennek visszafelé meglett a böjtje, 11 perccel tartott tovább a hazaút, így aztán éppen csak belefértem a szeptemberi időszakba. :-)
Én úgy látom, hogy ami hasonló a Margit-hídihoz, az a tér felé történő lehajtás, azonban a körút felé továbbvivő bringaút majd az ugyanarra vezető autós, és a térre kanyarodók sávja között lesz... az biztos, hogy nem fog ártani, ha mindenki figyel :-)
Viszont azt látom, hogy a lehajtó készítésekor baromira takarékoskodtak az aszfalttal, és ha valaki nem figyel rá, ebből még lehet nagy eltaknyolás... igaz, talán nem a forgalom felé. Egyébként tényleg jó, hogy nem feltétlenül kell zavarni az ótósokat, ha nem akarunk lépcsőzgetni.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage
143. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2015. szeptember 27. (vasárnap)
Időpont: 19:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Az MHBH megoldása nekem nagyon tetszik, kifejezetten kreatív és helyszínre szabott, nem csak addig húzta valaki a sárga csíkot, amíg a festéke tartott.