Az én linkemen lévő még olcsóbb, még szállítási költséggel is csak 6200 :), ráadásul mindig könnyű partnereket találni, hogy a szállítási költség is csökkenjen. Nekem anno 2-3 napon belül itt volt a cucc tőlük :)
Akkor én a Touring plust venném, 28-as szélben, én nagyon elégedett vagyok a tapadásával, vizes úton v. kanyarban is, jól megy, és extra defektvédelem van benne.
Éppen ez a dilemmám lényege, hogy évente kb 4500 km-t aszfalton megyek, lehetőleg dinamikusan, a maradék 500 km-ben vannak off-road részek, de ezekről sem szeretnék lemondani (a 4500 leginkább munkába járás és országúti csavargás, mígy a maradék közösségi időtöltés -családdal, barátokkal). Persze va egy öreg túrás bringám is, de ez hoszabb távon már inkább fárasztó, mint pihentető élményt adó bringázás. (Hiába, a jót hamar meg lehet szokni :))
Igen, azt a mintázatból gondoltam, hogy a race-nek nagyobb a gördülési ellenállása, ezért is került fókuszba a speed. A Soprtcontact tényleg csak aszfaltra való, és a vidéki utak tisztaságát is figyelembe véve ott is csak óvatosan lehet vele manőverezni: ebben teljesen egyetértünk.
Az általad említett speedcross azonos a cyclocross speedddel?
A méreten nem nagyon változtatnék (35), maximum egyet le vagy fel. Igazából a mintázat és a gumi minősége a kérdés. Leegyszerűsítve: legyen olyan gyors, amilyen csak lehet, elfogatható terepi tulajdonságokkal és jó defektvédelemmel.
van most a lidl-ben ilyen ~2800 ft-os műhelypuma, nyomásmérős, 8 barig jó. érdemes? van róla valami tapasztalat? 26-os schwalbe road cruisert fújnék vele 3,5-4 barig, elöl hagyományos, hátul autószelep.
Alap shimano outi agy racsinja azt csinalja, hogy idonkent ugrik egy fogat, nagyon zavaro. Biztos, hogy nem a lanc ugrik a lanckereken es hatulrol jon, csak a racsni lehet.
A Cyclocross race sokkal nagyobb ellenállású, nálam nagyjából egy fokozattal könnyebbre fogott vissza. Ha számít a terepképesség, ott a Speedcross, egyébként maradnék valami értékelhető mintás aszfaltguminál, mint a Contact II.
A Sportcontact tényleg rettenetes kanyarban, cserébe lehet vele suhanni.
Ha egy 28-as Touring plust és egy 28-as Cyclocrosst hasonlítunk össze, akkor igen lesz különbség, de ha nem mész sokat, és nem a tempó a mérvadó, akkor nyugodtan válaszd a cyclocross gumit, mert jobban fog tapadni a földes, homokos, murvás talajon. :)
Bocs, most kivételesen nem olvastam vissza. Ha az a kérdés, hogy egy 23-as outi és mondjuk egy 32-es CX között jelentős-e a különbség, akkor a válasz egyértelmű igen. Sokkal kényelmesebb, de a kerékpár megindításához jelentősen nagyobb erőt igényel és nem is suhan úgy. Persze sok függ a mintázatától is.
Köszi a véleményt és a megerősítést. A dilemmám éppen az, hogy nem megyek sokat, de kihagyni sem szeretném a földutakat egy túra során. Szerinted jelentősen levenne a sebességből, ha cyclocrossosra váltanék? (Persze tudom, kicsit költői a kérdés, ha nem használtál még SportContact2-t :))
A múlt héten is folytattam az „új” utak felfedezése című műsoromat, de ezúttal elszakadtam a 7-es út vonzáskörzetéből, és csütörtökön megtekertem egy utoljára kb. 11 éve használt edzőkörömet: a Bp-Solymár-Pilisszentiván-Piliscsaba-Perbál-Budakeszi-Bp útvonalon jártam.
Mivel csak az ünnep délutánján tudtam indulni, így nem állt rendelkezésemre korlátlan idő, ezért kihagytam a Zsámbék felé valló hosszabbítás lehetőségét, így a vége 69,1 km lett 2 óra 54 perc alatt. (24,2, km/h átlag). Erre az időre csak az egyik magyarázat az eddigi „edzéseimhez” képest némileg több szintemelkedés (866 m a Garmin, 785 m a Polar szerint), a másik a SzeZonak már írt dolog: délután, forgalomban, a város felé indultam el, lámpákkal, kereszteződésekkel súlyosbított útvonalon, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az első óra végén még csak Pilisszentivánon jártam, alig több mint 23 km-t legyűrve.
Gyorsan el is engedtem a Szent Átlagsebességbe való kétségbeesett kapaszkodást, és – azért a teljesítményt szem előtt tartva – élveztem a bringázást, a sűrű lejtőket és emelkedőket, a rég nem látott tájakat. Persze van, ami nem változik, a Tinnye utáni első derékszögű bal kanyarban ma is testi örömöket kínálnak, csak talán már a 11 évvel ezelőtti szolgáltató leánya. Budajenőn meglepődtem, micsoda meredek emelkedő nőtt ki az úton legutóbbi ittjártam óta (vagy csak én lettem gyengébb, esetleg a kerékpárom áttételei), viszont épp ez a falu volt az egyetlen, ahol látszott némi fejlődés, csinosítgatás az elmúlt évtizedben.
Telkiben regisztráltam a 2 órás időkaput, onnan Budakeszi felé tartva örömmel láttam egy új erdei látogatóközpontot, aztán a Szépjuhászné-hágón át hazasüvítettem. A pulzusátlagom 130 ütés/perc lett, látszik, hogy a sok szintemelkedéssel sok lejtő is jár!
Részeredményeim:
Bp-Psztiván: 1:00, HR átlag 127
Psztiván-Telki: 1:00, HR átlag 131
Telki-Bp: 0:54, HR átlag 132
C max: 23 fok, C min: 18 fok
A hátszél nem a barátunk! A szembeszél mindenképpen ellenségünk, de az is biztos, hogy a hátszél minimum csak semleges, de semmiképp nem haver! Bizonyítás:
Szombaton kerítettem sort az újabb edzésnapra. 7Vge lévén nem indultam túl korán, de még így is reggelnek volt mondható az időpont. Viszont az időkeret behatárolt, így szóba sem jöhetett a Nagy Ismeretlen, maradt a jól bevált 6-os/7-es út. Vígan száguldott már a kerék az első méterektől, minden addigi rekordomat megdöntöttem, az első fél óra átlaga 29,1 km/h lett, még Érd meredélye sem tudott megfogni, én voltam maga a szélvész, az előirányzott 1 óra 15 perces forduló Pettenden ért, épp ott, ahol a különálló bringaút kezdődik! Ennyi idő alatt ilyen messze még nem jutottam, halleluja!
Ebben persze igen jelentős szerepe volt a K-ÉK-i szélnek, amit már a Vasmacska terasz melletti nagy zászló lobogásából láttam, de hát ki törődik ilyenekkel, mikor épp az Univerzumból készül kitekerni! Fordulás után persze egyből a képembe kaptam az igazságot, visszafelé egész vánszorgásszerűnek éltem meg a haladást, olyannyira, hogy hazafelé 13 perccel tovább is tartott az út, és mikor a végén megálltam, már az óra is csak 27,7-es átlagot mutatott a 75,2 km-en. Mindezt 145-ös pulzussal sikerült elérni, amiből az odafele út átlaga 139 volt, a visszaúton viszont 150. (C max: 23 fok, C min: 18 fok, nem volt már hőség.) Azért persze jól esett! :-)
Így igaz, bár ennek aránya kicsi (5-10%) az aszfalthoz képest.
Köpenyt cserélgetni nem szeretnék, mert a felni (Concept superlight) miatt kissé macerás -ráadásul a szíjmeghajtás még bonyibbá teszi a kerék levételét..)
Egyszóval a köpenycserével néhány évre szeretném ismét megoldani a futófelület kérdését.
(A jelenlegi tükörsimára kopott, így a kanyarokban óvatosnak kell lennem a kavicsos, murvás, poros felületeken, volt, amikor 10-15 km/h-s sebességnél is kifarolt egy élesebb kabnyarban :( )
Bár rendszeresen olvaslak benneteket, csak ritkán írok ide..
Segítséget kérnék egy gumi választáshoz.
Jelenlegi bicajomon (Focus Planet) Continental Sport Contact 2 (35*700) gumi van, aminek a futófelülete meglehetősen megkopott az eddig legördült 11200 km-en.. Aszfalton még ktűnően használható, de a kavics-felhordásokat, murvás és poros utakat már nem kedveli. Cserélném, és az eddigi tapasztalatok és kerékpározási szokásaim szerint egy hasonlóan jól gördülő, strapabíró (nem volt defektem!) gumit szeretnék, némileg jobb off-road tulajdonságokkal.
Amúgy leginkább aszfalton használom -munkába járás- vidéken (úthibák, felhordások, stb). Havi rendszerességgel túrázom, ahol előfordul a murvás és földes út is. Úgy évi 5000 km körül tekerek..
mondjuk én nem használok pulzusmérőt, a statisztikák közül is csak pár dolog érdekel, ami fontos, hogy pontos legyen a trackelés és ne omoljon össze az app, ezeknek a kívánalmaknak meg nagyjából megfelel a sportstracker, egyetlen bajom vele, hogy az újabb verziók nagyon szívják az akksit.
Én pl a Ride with gps-t használom, kiváló, imádom. És gps sem kell hozzá feltétlenül. A bikemap-et használtam előtte, de az újításával szerintem teljesen elrontották. Akkor váltottam. Ajánlom.