Most, hogy fel akartam rakni a kocsitetőre a bringaszállítókat (a legegyszerűbb hagyományos típus), jól megszívtam. Kiderült u.i., hogy akinek még valamikor tavaly kölcsönadtam őket, az egyiket úgy adta vissza, hogy hiányzik róla az egyik U alakú elem, ami rögzíti a bringaszállítót a tetőcsomagtartó keresztlécére.
Nem tudja valaki, hogy hol tudnék ilyet beszerezni?
Heti 2-szer, 3-szor belefér, mint írtam, korábban sem aludtam többet, csak akkor később feküdtem. Ha meg 7VGn is megyek, akkor a délutáni sziesztából igyekszem hozzárakni még 2-3 óra alvást.
10-kor tervezek, általában 11 körül sikerül. (Lásd 223805 sz. hozzászólást ugyanitt.) Indulás 4:15-4:30 között, ahogy összejön. Már egész rutinosan pakolom elő este a cuccokat, és nagyjából csukott szemmel is be tudnék rakni reggel minden a helyére a mez zsebeiben.
Az elmúlt hetet gyorsan letudtam, már csütörtökön végeztem a penzummal, mindössze két nap állt rendelkezésemre a hét közben, 7VGn 24 órás bringaversenyen dolgoztam, ott csak azt kamatoztattam, hogy eddig sűrűn gyakorolgattam a korán kelést, kevés alvást. :-)
Kedden és csütörtökön mentem, mindkétszer sikerült elég korán indulni ahhoz, hogy 2 óra19, ill. 2 óra 30 percet menjek. A keddi napot még inkább az előző 7Vgi tekerés levezetésének szántam, nem erőltettem meg magam két nappal a 113 km után, így 27,4 km/h-s átlaggal 63,8 km-t sikerült begyűjtenem, ezzel most a Baracska előtti nagy lejtő tetején fordultam vissza. (Pulzusátlag 138 ütés/perc, 138 oda, 137 vissza.)
Csütörtökön erősebbre vettem a tempót, 28,5 km/h átlagot sikerült hajtani, ezzel 71 km-t gyűjtöttem össze, a forduló Baracska után volt. (Pulzusátlag 143 ütés/perc, 143 oda, 144 vissza.) Mindkét nap jó meleg volt már kora hajnalban, a városban 24-26 oC indulásnál, és a leghidegebb ponton sem volt kevesebb 19, illetve 22 foknál. Ami érdekes, hogy a 6-os kivezetőjén, ahol közvetlen a Duna mellett visz az út, a mért érték kevesebbet mutatott, mint az indulásnál a betonrengetegben, a hőérzet viszont sokkal magasabb volt, gondolom, a páratartalom miatt.
Mindkét nap a szokásos táplálékot vittem be a tekerések alatt: indulás előtt egy-egy banán, közben egy nagy kulacs limonádé, fordulásnál pedig egy újabb banán. Ezzel én simán kibírom ezeket a 2 és fél órás meneteket, utána persze (teljesen tudománytalan módon :-) ) jól esik egy nagy adag gyümölcsturmix, némi szénhidrát kifli vagy lekvároskenyér formájában, esetleg gyümölcsös joghurt.
Ha elég korán indul az ember, nagyon sok érdekes dolgot figyelhet meg, most éppen azt, hogy a MÁV új, szürke-fehér-kék villanyvonatai milyen csendesek a frissen fektetett pályán, szinte hang nélkül suhannak! Még nagyon sok ilyen fejlesztés kellene, és akkor a vasút értékelhető alternatívája lehetne az autózásnak itthon is.
Ez a hét egyelőre a családi nyaralás jegyében telik bringa nélkül, de a hét második felében megint otthon leszek, remélem, az előző hét 145 km-ét azért sikerül majd túlszárnyalnom.
Azt írja, hogy nem lehet nyilvánosságra hozni a terveket (vajon állami/önkormányzati cég miért tarthat ilyesmit titokban?). Az biztos, hogy a jelenlegi megoldás gáz, múltkor is láttam, hogy az R épület elől kihajtó autós (egyik kézben telefon) csak balra nézett és simán elütötte a jobbról érkező kerékpárost (mondjuk én 50 méterről láttam, hogy nem fog megállni a kerékpárút előtt az autós, de ez akkor sem mentség). Ezt orvosolná a terv, de az igazán veszélyes hídról lehajtókat továbbra is keresztezné a kerékpárút.
Igazán jó megoldás szerintem nincs, egyszerűen túl forgalmas és szűk a hely, a rakparti lehajtót nem lehet délebbre tenni, mert akkor Pest felől nem lehet lehajtani. Kerékpársáv nem fér el a híd alatt (és ott ráadásul az észak felé menő külső sáv lemegy az alsó rakpartra, ott nem is lenne jó helyen a sáv).
Nekem van egy pár Balaton körüli track-em (otthon), de néhány szélsőségesen ótvar kerékpárúton kívül (pl. Balatonboglár) nyugodtan lehet haladni a Balatoni Bringakörút útvonalán.
Mikorra kell? Szombaton keletkezik majd egy új GPX track-em is, mert akkor tervezem legközelebb megkerülni a tavat.
Elso korben ugy tunik lezeres hegeszetes lesz, jovo heten. Nagyon kedvezo arat mondtak, annyit meger egy kiserlet. Ha kap meg 1, ne adj isten 2 evet a vaz, akkor mar nem fogom ugy erezni, hogy bukta lett volna. Bo egy eve vettem, igy azert elegge fajna.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage
141. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2015. július 30. (csütörtök)!
Időpont: 20:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Nem tűnt egyébként ilyen agyatlan tuskónak, sőt, a szörnyű inkább, hogy mondta, Pesten ő is szokott bringázni rendszeresen. Hát bazz, akkor a minimum elvárás, hogy emiatt extrémtávval előzzön kerékpáros, főleg SOK kerékpárost.
A bukómat lefotóztam, hogy repedt el, ha tud valaki olyan személyt, aki szeretné tesztelni a bukóm a továbbiakban extrém módon, akkor szívesen felajánlom. De szigorúan tesztelésre, semmi további használatra! Egy UVEX FP1-ről beszélünk. Érdekesség amúgy, két éve, mikor megvettem, mondta egy ismerős bringás, ő nem szereti az Uvexet, mert irtóra elvékonyítják meg kikönnyítik már a bukóikat, és ő nem bízik benne. Most elmondtam neki, hogy azért én köszönöm azt a könnyű súlyt és maximális védelmet, amit most megtett értem. :)
Na jo, ez a nem a csovon ertelmezes kerdese. :) A hegesztes mellett indult, de vegiger a csofal belso oldalanak jelentos reszen. Viszont ki tudja miota olyan, mert a felszine rozsdas, en meg nem surun nezegettem alulrol.
Nem, csak 501-es es nem a csovon van. Mindjart linkelek egyet. Ez sima butted, szoval elvileg a vastag vegerol beszelunk. A vaz es a bico nyilvan nem nagy ertek, de ha rentabilisan javithato, nem dobnam ki, mert vegre kenyelmes, merev es megis csak 35k volt. Ami gondolom itt sokaknak egy kerekre is keves, de attol meg nem hagynam veszni. :)