Megpróbálom holnap, ma családilag távol vagyunk a bicajoktól. Holnap viszont családi bicajozást terveznek helyettem a lányok, úgyhogy megtámadom szegény B-akármilyen csavart majd egy csavarhúzóval:)
Legtöbbet én is a városban közlekedem télen-nyáron. Egyik bringámhoz (régi Gepida Mundo) van merev villám, mégis egy régi ócska telót használok inkább abban is, mert nekem sokkal kényelmesebb és biztonságosabb. Nem rántja ki a kormányt a kezemből az első úthiba, márpedig abból van sok. A kesztyű is hasznos: 1. megvédi a kézfejemet a leégéstől, 2. esős időben biztosabb fogást ad, ez főleg a marokváltónál fontos, 3. télen a fagy ellen is jól jön, 4. hosszabb távon véd a kidörzsöléstől, bár már nem kényelmes, 5. elvileg sérüléstől is megvédhet. De az út egyenetlenségei és atomtámadás ellen nem véd. Egyébként írtam már többször, hogy a legócskább Csepel Ranger Fully bringám volt a legkényelmesebb, de többek közt azért nem ajánlom, mert életveszélyes: alattam már esett szét forgalomban. :)
nem tudom, hogy itt szabad-e kérni tanácsot biciklivásárláshoz...szóval a lényeg, hogy "munkábajárós" és gyerekcipelős biciklit szeretnék venni, amivel azért egy kist "túrázás" is belefér...
a keret nem valami magas...olyan 50-60e. Ft arra gondoltam, hogy lehet ebből valami használt kijöhetne...szerintetek?
egyáltalán nem vagyok jártas a biciklitémában, szóval teljesen "analfabéta" vagyok ebben... ezért gondoltam, hogy inkább segítségért járulok!
Nehéz kisilabizálni a fotókból, de nekem úgy tűnik, hogy azokat olyan kombinációban készítetted, amikor elöl a legkisebb hátul pedig a legnagyobb lánckeréken volt a lánc és így volt kb függőleges a váltókanál. Ez annyira nem tűnik rémesnek (majd délután megnézem az én gépemen is, hogyan áll ilyenkor), de persze jó lenne tudni mi a helyzet a legnagyobb-legnagyobb verzióban.
Nekem még mindig gyanús az a B-tension csavar. A fotódon jól láthatóan kiáll (ami nem feltétlenül hiba, teljesen normális, ha valamennyire kiáll a váltótestből), nyugodtan megpróbálhatod akár ütközésig is becsavarni (tehát az óramutató járásával megegyező irányban), elvileg ekkor tolja el legmesszebb a váltógörgőt a fogaskoszorútól (esetleg számolhatod hányat fordítottál a csavarhúzón, ha utána pont ugyanide szeretnéd visszaállítani). Úgy is zakatol a váltó?
A lánchosszat végül nem vizsgáltad elől-hátul nagytányérra váltva (keresztváltás)? Mert írtad, hogy az a gyanúd, hogy esetleg túl hosszú a lánc.
Nálam abban az esetben így áll a váltó. A Shimano leírásának az megfelel (plusz egy láncszem ráhagyás pár ahhoz képest, ahogy ebben az állásban össze lehetne érinteni a lánc még nem egyesített két végét), de a kivi által írt "45°-ban álljon a váltó"-hoz képest túl feszes, talán 30°lehet. Ebben az állásban neked még ennél is jobban előreáll a váltókanál (már ha egyáltalán ide tudsz váltani láncszakadás veszélye nélkül) vagy ennél jóval hátrébb?
Koszonom, de vettunk csajosat a dekaban. Meg nem probaltuk.
Masik dolog, hogy amit J.K.F. ir az is valos. Rengetegszer allitottam mar be, magamnak is, anyanak is, de most nem jutott eszembe. Talan azert mert a magassagot szoktam eloszor. Mind1, remelem a hetvegen kiprobaljuk es akkor reagalok, de a nadrag kerdes az elvileg megoldva.
De, megvan. Támaszkodik is. A váltó leírásában az volt, hogy 34-es legnagyobb fogaskerékre is jó. Ez egy 34-es... Na mindegy, jövő héten szerintem legurulok Veszprémbe, aztán bemegyek egy bicajboltba, megkérem őket, hogy állítsák be. Ha nem lehet, akkor módfelett szomorú leszek.
igen, a csavart. Tök úgy nézett ki, mint ami még mindig rohadt közel van tőle. Nem lehet, hogy az én vázam még valami régebbi kialakítású, ezért itt valami más okosság van? Eleve nem cserélhető a papucs, hanem fix (tekintve, hogy ez egy Cr-Mo váz)
Nem beszélve arról hogy a dinamóval megtermelt energiát is lábbal kell bevinned, bár ez egy mai ledes és agydinamós rendszernél jelentősen kisebb mint a régi dörzskerekes-izzós kivitelnél. Egy hosszú úton azért lehet hogy számít.
Biztosan ezt a csavart próbáltad? Elvileg, ha ezt beljebb tekered, a kanálnak távolodnia kell a lánckeréktől. Ha távolodik és mégis darál akkor valami más okozza a hangot.
Lehet, hogy akad a szekrény alján xxs méretű bicajos nadrág, amit a kisfiam már kinőtt. Ha nem baj, hogy használt, gyors megoldásként szívesen odaadom. Megkeressem?
Bicajozás után le is fényképeztem, csak aztán megjött a három gyerek, és feltölteni már nem volt lehetőségem. De a fényképezés megvolt :) Most meg a telefonom haldoklik, feltöltöm a telefont, és berakom a képeket. A jelek ellenére módfelett érdekel, hogy be lehet-e állítani ezt a hátsó váltót rendesen, avagy nem.
Az enyém egy vélemény volt (sok év aktív kerékpározás után, amelyekből az utolsó 3 és fél szinte csak városi bringázás volt, minden munkanapon kerékpáros munkába járással), most jöhet a tiéd, lehetőleg kifejtve, hogy a kérdező is szélesebb spektrumát kapja a tapasztalatoknak.