A vajról nem szólnak, de azt írják, hogy átlátszó, vízbázisú, és mosással eltávolítható. Külön a savas esőről nem szólnak, de gondolom: közömbös(ít) :-)
Teljesen igazad van, ha neked eleg az akkor minden franko. Viszont egy ujbol kb. 2x annyi toltest tudsz kivenni. Az is igaz, lehet az meg mindig jobb mint a noname cella.
na ja, nekem is ilyenek voltak lámpához. csak szépen le kell tesztelgetni a cellákat egyenként. sok használható marad, miután a valóban rosszakat kiselejtezi az ember.
"Azt ne gondolja senki, hogy a levetett akkupack meg lampahoz jo lehet"
Jó, akkor ezentúl nem gondolom. De eddig ilyenekből bontott cellákat használtam gond nélkül rúdlámpákban. 3xAAA-hoz képest a tizenéves Pana cella is felüdülés, bár nyilván az sem él örökké.
UDV, bocs, ha mar elhangzott, en nem tudok lepest tartani a forummal.
Amit akartam : en is 18650 es akksikat hasznalok, tobbnyire nem a maggicshine klonban amit alig hasznalok, hanem egy egyszerubb, de nagy fenyereju 1 cellas rudlampaban. 18650et vettem 2x ebayrol, de a legjobbak nem onnan vannak, hanem egy uj, de soha nem hasznalt laptop akksibol amit par ezer forintert vettem ismerostol, mire vett csere akksit, lecserelte a laptopot es feleslegesse valt. Egesz mas minoseg, megvan a kapacitasa (modellezo toltovel toltom ami mutatja mennyi megy bele), jol tartja tarolas alatt stb. Azt ne gondolja senki, hogy a levetett akkupack meg lampahoz jo lehet, de az uj az nagyon jo - felteve persze hogy "akciosan" hozza lehet jutni, nyilvan ezert venni egy HP akkupackot az hulyeseg lenne.
Persze vedelem ezen nincs es a pont hegeszteseket is el kell dolgozni szepen. Ezzel nem akarok senkit sem arra buzditani, hogy vedelem nelkuli cellat hasznaljon!
Azt viszon ide megjegyeznem, szedtem szet "vedelemmel" rendelkezo ebay-es cellat, semmi vedelem nem volt benne. A vedelemben ne bizzatok. Nagyon kell vigyazni, nehogy csomagban, autoban stb. rovidre zarodjon mert tuzet okozhat.
A banggood.com-on is érdemes nézelődni, én onnan boltoltam a Samsung 18650-es 2600 mAh-s védett akksikat. Egy éve 6 dodó volt darabja. Egy fokkal gyorsabb, mint az ali, de ez teljesen random úgy vettem észre.
Köszi mindenkinek! A tartót megrendeltem, a többivel még küszködöm. Szépen összeválogattam az FT-n 2 gagyi, és 4 ajánlott akksit, aztán kiderült, hogy nem is tudnak ide szállítani (circular battery prohibited). Az Aliexpress-en engedné megvenni, de fogalmam sincs, hogy tényleg ideér-e.
Dehát, csak az nem hibázik, aki nem dolgozik.
Sziasztok!
Hétvégén fényképeztem.
A Római part felől a vasúti összekötő hídra építettek egy feljárót. Na de amikor felértem a tetejére, ez a látvány fogadott engem meg pár kedves ismeretlen szintén a tavaszi[...] Bővebben!Tovább »
Üdv! Segítséget kérnék! A Runtastic Road Bike nevű programmal szoktam mérni a kerékpározásaimat, és amikor befejezem és az megjelenik a facebookon, akkor rákattintok a hivatkozásra az behozza a runtastic.com oldalt és a térkép amit készített az alkalmazás az nem jelenik meg! Mitől lehet ez?
Csak a tisztánlátás kedvéért: az általam említett likak a váz csöveiben voltak... ha jól emléxem, az egyik a ferdében, a másik a nyeregcsőben... és egyáltalán nem hasonlítottak egy fúró által fúrtra (amiket a villák agyhoz közeli végeinek a belső oldalain még beföstött állapotukban is tényleg lehet látni), mert teljesen szabálytalanok és nem is vágott pereműek voltak (inkább valami csepp formához hasonlítottak, kb 4-5 mm hosszal, és 2-3 mm derékkal). Persze, lehet vitatkozni azon, hogy ilyen nem lehetett, de az ismerősöm szerint ez a gyártási technológiából eredően teljesen szokványos volt akkoriban (kb 25 éve), és semmi probléma nem is volt vele, mert volt elég anyag a csövekben, amik az ilyen apróbb hibákat kompenzálhatták; hogy most mi a helyzet e téren, nem tudom. Engem a dolog csak azért lepett meg, mert azért egy Reynolds csöves "minőségi" bringában nem vártam ilyet.
Nincs meg. Szegény kb. 400.000 km-rel a motorjában egy elég komoly vizsgáról hazafelé menet elfüstölt az M7-esen hazafelé a férjem alatt. Rendes kocsi, hogy nem odafelé füstölt el, mert a vizsga kicsit drágább volt, mint maga a kocsi:) Amúgy nem sok baja volt motorikusan, leginkább csak mi: csöpögött belőle a hűtővíz, meg akartuk javíttatni, de a szerelő azt mondta, hogy na, ezt majd legközelebb, addig figyelgessük. Nem figyelgettük, mert sehol a környéken semmi vízszintes, meg hát ki is ment a fejünkből. A Mondeo az megy és kész. Na, megállt, és olyan hengerfejes lett, mint annak a rendje, ez meg nála már a GTK tipikus esete. Addigra már volt mellé egy 2005-ös Grand Scenic, úgyhogy szomorúan bár, de betoltuk, izé, húztuk a bontóba.
Viszont a kb. 10 éve a naptáramba felírt telefonszámodat is hiába hívogattam, nem vetted fel. Te voltál az első, akit meg kívántam szólítani eme érzékeny témakörben, hogy octalink vagy integrált, de ha nem, hát nem. (mondjuk a férjem telefonjáról hívtalak, és bár kicsi az esélye, hogy az én számomat még ismered, az meg kb. 100%, hogy az övét nem)
Igen, igazad van! Az írásom csak abban az esetben áll fen, ha már mindkét soros blokkon van egy - egy hibás cella. Az még hozzátartozik a dologhoz, hogy ezek az elektronikák inkább lefele védik a pakkot, mert kisütéskor annak rendje, és módja szerint lekapcsolnak ha alacsony a feszültség, viszont töltésnél már a 8,4V felső határ messze nem pontos. A hozzájuk mellékelt egyszerű töltő - elvben - konstans 8,4V szolgáltat, így ha ezt az értéket megközelíti a telep feszültség, a töltőáram csökken, majd az egyre csökkenő potenciálkülönbség hatására meg is szűnik. Ez jó is, rossz is, mert ha nem az elektronika limitál akkor bizony egy hibás töltő galibát okozhat. Ezt sajna onnét tudom, hogy a három lámpám közül az egyikhez mellékelt töltő magasabb (8,6V) feszültséget szolgáltat. Mikor ezzel töltöttem, mindig sokkal tovább tartott a folyamat, és minden esetben megfigyelhető volt az állapot jelző led hosszan tartó sárga színe, és igazából sosem lett a szokásos piros. Még szerencse, hogy csak egy pakkot töltöttem vele rendszeresen. Ez viszonylag hamar ki is múlt. Ajánlom mindenkinek, hogy mérje, vagy méresse ki a töltőjét, mert már 0,2V többlet fesz is elegendő a cellák korai halálához.
ez pont fordítva van. a legelőször feltöltődött cella szegmens miatt a védőáramkör lekapcsol, ekkor a töltő úgy érzi, hogy kész a töltés. viszont így a másik szegmens soha nem fog teljesen feltöltődni.
most már tényleg nagyon gondolkodom, hogy holnap kifizetem a hegesztést, aztán hagyom az egészet a francba. az összevásárolt új cuccokkal meg lesz valami. talán egyszer lesz kedvem fényképezgetni meg hirdetgetni.
jogos, ez már tényleg teljesen irracionális, de nem láttam olyan geometriájú vázat, ami tetszene, pedig lehet kapni már új, festett aluvázat kevesebbért, mint amennyiben ez a váz lesz (mondjuk lehet, hogy most is acélt vennék, nem vagyok benne biztos, hogy egy alu váz kibírta volna azt, ahányszor én ezt a bicajt "eldobtam"). ma hívtak, hogy kész a hegesztés (CO), állítólag szépen fel is van csiszolva...meglátom.
Mint írják is az olvtársak, abban a pakkban az a kis panel a védelem. Többféle létezik. Az én bedöglött pakkomban egy ilyen típusú volt. Ezek nem nívós cellákból vannak építve, így pótolhatod a hibásat bármilyennel.
Ezek a panelek a pakkot védik ugyan, de közös hátrányuk, hogy töltéskor nem balanszíroznak. Magyarán szólva, ha egy cella gyengébb (vagy már gyengélkedik) a vele sorban levő mindenképpen "túltöltést" szenved, mert a 8,4V töltési végfeszültségig megpróbálja felvenni a másik által már nem képes feszültséget. Ilyen védelem alá nem szabad komoly, és értékes cellákat tenni. A Li-ion cellák kényesek a túltöltésre, ezért is adják meg a komolyabb töltők végfeszültségét 4,2V (+ - 0,05V) értékben.
Akku cellákat ITT is érdemes nézegetni, mert igen korrekt a kínálat, és nem utolsó sorban kedvezőek az árak is.