Ha nincsen speciális szerszámom, hogyan lehet levarázsolni a kazettás agyról a fogaskerekeket felfogató kontra gyűrűt? (ha nem megy, autózok 60 km-t egy szervizhez) :(
Ja, hogy write only üzemmód volt. Így már értem. Nincs harag. Másrészt, ha én le akarnálak hülyézni, akkor megtenném közvetlenül, ilyesféle melléduma nélkül.
Én sem értek hozzá, ráadásul már réges-régen túl vagyok azon, hogy fogyni akarjak....elsősorban általános állóképességi és fizikai kondícióm rendben tartása miatt tekerek, ami baromi sokat javult...és egy grammot nem fogytam ez idő alatt, mert szeretek jókat enni is... viszont sokat javult, az a pulzusom, jóval kevesebbet ketyeg a szívem azonos útvonalon, terhelésen, mint akár másfél-két éve....ma már fel bírok menni Dobogókőre megállás nélkül, 1-2 éve ez még elképzelhetetlen volt...
Persze, sima ügy. Ha fogyni akarsz és kicsit erősödni, akkor a mondás az, hogy menj legalább két órákat, úgy, hogy a szükséges mértékben feltöltöd a szénhidrátot, hogy ne éhezz el a felénél. Fontos, hogy egyenletes 60-70%-os pulzuson menj (a max pulzusodhoz képest). Hosszabb távon jót tesz, ha nem nagy áttételt taposol, hanem minél kisebbet pörgetsz nagy fordulaton.
Nekem azt mondták, ha fogyni akarok, akkor csak a pulzus és a pedálfordulat adatot nézzem, a sebességet ne is, mert az ebből a szempontból irreleváns.
Fontos még, hogy edzés után megfelelően nyújtson az ember és pihenjen. Fogyás szempontból hasznos, ha az edzés után az ember kibír még egy (esetleg két) órát, mielőtt enni kezd (ugyanakkor ez más szempontból hátrányos, tehát egyáltalán nem baj edzés után rögtön enni egy kicsit). Folyadékpótlásra edzés közben és utána is figyelni kell, nagyon.
És akkor ezek mellé oda kell figyelni a kajára, fehérje, rost, vitamin és szénhidrátok, mikor, miből, mennyit.
Ezért mondom, hogy ehhez érteni kell, én meg nem értek hozzá.
Pedig, ha tudnád, hogy 10-ből legalább 6 ember először a neten kezdi el keresni a vakbél tüneteit és utána fordul orvoshoz " doktor úr, az interneten olvastam, szerintem nekem vakbélgyulladásom van"; a doki meg csak hümmög, aztán vagy így van, vagy csak egy kis "könnyed" gyomorrontás.... Erre a fórumra is sokan tanácsért jönnek, amik vagy jók vagy semmit sem érnek és a többségnél a lustaság vagy a felületesség győz, pár információ morzsa megragad, de a lényeg többnyire elvész... De ha már egy ember kap értékes és használható tanácsot egy adott témában, jelen esetben, hogy hogyan alapozzon megfelelő erőnlétre a kezdő bringás, akkor továbbfűzve a témát és inspirálni, hogy minek olvasson, nézzen utána, már volt értelme...
Ne sajnàld egyiket se, amit otthagytàl.! Mindig elöre kell nézni és a Kelly feliratot meg àtragaszthatod Scottra, vagy Kelly höseire :- ) mondjuk, mert ùgyis ugyanott készül, mint a többi (és annak van is értelme, mint név). Vagyis Tajvanon. A felszereltség a fontos, (meg persze a 27,5-ös kerék is baromi kiri! -nem nehéz, de tankszerü véle a lemenet) ha az meg megvan legalàbb Deore, akkor egészséges hasznàlatot tudok hozzà csak kìvànni!
Egyébként lehet hogy nem követtem figyelmesen a történetet, de mintha egyvalamiről még nem lett volna szó: az edzés mellett (mert ez a leg-leg-legfontosabb) még egy módja van a radikális gyorsulásnak a mostanihoz képest: a kerékpár lecserélése egy országútira.
Szoktam látni ilyen csodagépeket, mindenki úgy rontja el az életét ahogy akarja. Végül is trekinghez is lehet telekereket venni, mindjárt előre. Ha már.... :D
"Egy kis túlzással azt is lehet mondani, hogy a könyöklő alkalmatlan a közúti forgalomban való tekerésre."
Nagyjából így gondolom én is. Jó minőségű, jól belátható utakra való, országúton jó lehet, ha nem nagy a forgalom, és amikor közeledik egy autó, visszafogok a kormányra.
Nem látom szemből a bringát, de nem biztos hogy erre a hajlított kormányra fel lehet rakni a könyöklőt, vagy ha fel lehet, akkor olyan távolsára lehet tenni a bal és a jobb oldalát, ami pont megfelel a vállszélességednek.
A könyöklőt az országúti kormányhoz találták ki, ahol a kormány középső része a stucnitól balra és jobbra 20-20cm hosszan egyenes, nincs benne ív.