Krosszpótléknak is jó bicikli egyértelműen mtb. És inkább 200-ba kerül egy jó merevfarú használtan, mint 50-be.
Vehetsz 50-60-ért montit, de komoly használatra azok nem alkalmasak.
Amint megerősödsz, és egyre többet jársz az erdőre sportolni, szépen ki fognak dőlni az alkatrészek ha "zúzol az ösvényeken". Hátsó agy, középcsapágy, teleszkóp... Meg közben cefet nehéz lesz a bringa.
Abba gondolj bele, egy jól mozgó, viszonylag könnyű teleszkóp kerül többe, mint amennyiért most biciklit akarsz venni.
Így már nem is olyan taszító a húszezres trekking. Arra tökéletes, hogy kicsit formába lendülj, kitaláld milyen bringa a vágyad. Addig gyűjthetsz is. Aztán simán továbbadod.
Ha valóban szeretnél lecsapatni akár egy durvább hegyoldalon, akkor végképp felejtsd el az ilyen belépő szintű, max városi tekergőzést kibíró montinak nevezett alacsonykategóriás felszereltségű montikat :)
Inkább gyűjts pénzt és vegyél egy újat rendeset, ha nincs rá 150-ed minimum, akkor a használt piacon nézelődj, és netán emeld meg akkor is legalább 80-90ig a szintet, most lesznek jó árú bringák, megyünk ki a szezonból :)
Ilyen retro kinézetű, '90-es évekbeli full sárvédős- csomagtartós bicikliket kihagyhatjuk azt hiszem.
Mondtam, krosszmotorról ülök át biciklire, ha nagyon bele akarnám magam élni, még egy keményebb downhill is menne azt hiszem, a legdrágább védőfelszereléseim vannak:)
Tehát a lényeg, hogy egyrészt mivel nem értek hozzá, nekem kb. minden bicikli egyre megy és csak 3 típust tudok megkülönböztetni: off-road, országúti sport és falusi sárvédős/csomagtartós Csepel-feelinges. De ilyenekből van itthon dögivel, ha csak ez lenne a cél.
A lényeg tehát a különböző erényeken kívül természetesen az is nálam, hogy jól nézzen ki:)
A full-össztelósokhoz persze nem ragaszkodom, de nem gondoltam volna, hogy az Alpina ECO-ról is ennyire lesúlytó a vélemény...
1. az az alpina eco 7 sebesseges hatul, ami regifajta menetes agyat jelent, nem akarsz olyat. ezenkivul minden a letezo legolcsobb rajta, a shimano letezo legvacakabb hatsovaltoja pl.
2. a giant amit linkeltel kb 20 eves, lehet hogy 30
Ezek szerint nagyon rosszul keresek, mert az elmúlt hétvégét kizárólag nézelődéssel töltöttem, de nem találtam ezekhez még csak hasonló használt, jó árú bicikliket sem.
Miben nyilvánul meg pl. a full egyszerű, spéci technikákat mellőző, általam mutatott Alpina ECO gyengesége ezekhez képest?
Kerékpárvásárlás előtt vagyok, de azon kívül, hogy kb. 15 éve bicikliztem utoljára, tizenévesen az akkori huszonezres mountain bike-okkal, teljesen amatőr vagyok mindenhez, ami kerékpár.
Tetszene egy egyszerű, letisztult fitness bicaj is, mint pl. egy Csepel Royal single speed, viszont mivel az ország legszebb hegyes-völgyes vidékén lakom, ráaádsul 5 éve intenzív krosszmotorozás után most váltottam utcai motorra, így meglehet, hogy krosszpótléknak is elmenne majd később egy esetleges bicikli, ha ráérzek. Egyelőre tartok tőle, hogy vagy le fog kötni, vagy nem, mert ami motorral csak 1-2 perc, az biciklivel jóval fárasztóbb és lassabb túra, de elsősorban a kerékpárt most, mint testedzési szert tartom szem előtt.
Szóval tényleg nem tudom, mit és merre keresgéljek.
80 kg, 185cm magas vagyok. A magasságtól nem félek, mert egy krosszmotor ülése 90 cm fölött van, így nem ilyedek meg, ha nem ér le a lábam valahol:)
Előreláthatólag 50-60 ezer között húznám meg a határvonalat.
Ezt a három montit néztem ki eddig, mert egyre inkább úgy érzem, hogy bár 90%-ban esélyes, hogy egyszerű falusi szaladgálós bringa lesz a kiszemeltből, boltba járni, esetleg hétvégente elmenni egy-egy huszon-harminc km-es túrára, de az esetleges terepezési lehetőségek miatt nem merek egy tisztán országúti biciklit bevállalni.
Persze attól meg félek, hogy hosszabb aszfalton való tekerés sokkal fárasztóbb tud lenni egy vastag terepgumis kerékkel...
Miöert, az jobb lett volna, ha vîzre aszfaltoznak? Eddig volt olyan nap, mikor nem esett? A tùlbuzgò blogìrònak akkor meg az lett volna zavarò -csak kötekedhessen. Nem is lesz itt soha semmi, mert ìgy azok is rossz szàjîzzel indulnak dolgozni (itt aszfaltozni) akiik amùgy rendesen végeznék a dolgukat (nem lapàttàmasztàsosan). A negatìvumok meg bevonzzàk a negatìvumokat, csak figyelj, tanulj!
Fixi bringákon jellemzően 23-25X700C gumik vannak. Vagyis ~14mm széles a felni. Ettől persze lehet más, csak találgatok. Amúgy 35mm-ig gondolkozhatsz ilyen széles felnire.
jolkinezo varosi bringahoz valo. azert irtak azt hogy fixihez.
egyebkent tokre ertelmetlen, aki annyira durvan nyomja hogy ilyen aero felni kell neki, annak nem 32/36 kullos kereke lesz, es plane nem 32-es gumival.
Tárgyi bejelentésükben lévő kerékpárutat a Főváros idén újjáépíti, az illetékes BKK tájékoztatása szerint.
Üdvözlettel,
Ring Diána Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzat Városfejlesztési és - üzemeltetési Iroda 1221 Bp., Városház tér 11. Tel:482-1030/258 Fax:482-1031 E-mail: ringd@bp22.hu www.bp22.hu
Tudom, az "idén"-ből még hátravan bő 3 hónap......
A járókelő.hu-n azt írta az illetékeselvtárs válaszként még valamikor tavasszal, hogy a dél-budai Duna-menti bicikliút is felújításra kerül.... De nyomát nem látom...
Konkrétan a (déli irányba menő) ÖMV kút utáni "lejtős" rész erősen gyökérfelnyomta szakaszáról volt szó.