100kg-al felnivel, küllőkkel soha nem volt gondom. Mai olcsóbb agyakkal annál inkább. Deore alatt kinyirtam az agyat. Deore agyat nem sikerül kinyirni, pedig többet és kevésbé kímélve mentem vele.
Kazettás vagy menetes a racsnid? Ekkora súlynál már sokat számít. A tengely és a csapágyak szempontjából nem mindegy. És hiába van erős kereked, az nem akadályozza meg a tengely elgörbülését.
36 küllős felni szerintem elég kell, hogy legyen, ezért nézegetem ezeket. A két Novatec agy 10mm-es gyorszárú, majdnem az átütős tengely merevséget adja ez az elv. Viszont a Sun MTX felnikkel majd 2400gr a két kerék...nehéz, DH-ra van tervezve, de nem DH-zom, csak nehéz vagyok...:) Equalizer felnikkel ( 26-os) viszont csak 1930gr kb, ez már szimpibb, árban 60e körül áll meg. A DT swiss kerék is ennyi súlyban, viszonyt az sima gyorsszáras. Bikepro.hu-ban fűzetném...
Léteznek 40 küllős felnik is, hivatalosan tandemhez, olyanban nem gondolkodsz? (Az behatárolja, gondolom, a választható agyat is.)
Én magam sosem voltam ilyen nehéz, de azért a 90-et már túlléptem párszor, és úgy tapasztaltam, hogy a kellő szilárdsághoz persze kell a jó dupla felni meg agy is, de a kulcs komponens a küllő, az legyen jó erős (a DT-ben nagyon megbízom) és ne akárki, kimondottan ügyes szerelő fűzze.
Sziasztok, kerék vásárlás előtt állok, tanácsot kérnék.
Szóval nehéz súlyú vagyok, 120kg és az Alex kerekeim Alivio agyakkal elfogytak, 5000km-ert mentem velük, évente kellett cserélni a tengelyeket, golyókat, kónuszokat és persze centíroztatni. Most a legutóbbi felújítás után 3 hónappal már ismét görbe a tengelyük, rágnak a csapágyak és a kazetta test is már elég viseltes, szóval nem akarok többet erre költeni.
Amiket eddig kinéztem 26-os és 28-as méretben ( 622-es kerék is befér a vázamba max 32mm széles külsőkkel, 90%-ban városban, országúton gyűröm a km-ket,)
Rodi CC40 felnik, Alivio agyakkal fűzve, új mindkét méretben van, kb 28e (ez minőségileg nagyjából ugyanaz mint ami most van, évente 10-15e ft ráköltéssel bírna max 3 évet)
DT Swiss X1900 26-os gyári kerékszett, 50e, új
Sun MTX33-as 26 collos felnik, Novatec D362 és 362SB agyakkal, 2mm-es Sapim küllőkkel fűzetve cirka 70e, elvileg baromi erős agyak, felnik, bár nem lenne könnyű.
Ugyanezek a Novatec agyak, csak Sun Equalizer 29-es 28 collos kerekekkel fűzetve 60e, plusz két új 622-32-es külső, ami +10e kb
Valami haszált, de ettől kissé tartok, mert hiába nézem át, lutri is lehet, de nem böngésztem még át a kínálatot.
Kinek van tapasztalata bármelyik komponenssel kapcsolatban, illetve melyiket, mit javasoltok, érdemes e 28-ban gondolkodnom, vagy maradjak a 26 méretben, mit nyerek, veszítek a méret váltással?
be kell valljam, hogy én eddig nem MTB bringán sznobságnak néztem a tárcsaféket. Nekem mindig kitűnően teljesítettek a V fékek. Persze vizes/sárosan rosszabb a fékhatás, meg ami valódi nagy előny, hogy egy hosszú erdei lefelén a V fékeket fogva elgémberednek az ujjaim, a tárcsaféket meg szinte csak simogatni kell.
Most a vékonykerekűn mentem sok kilométert gond nélkül, fék kifogástalan volt. Eddig. Sikerült sáros lejtőt ezzel is kifogni és szinte nulla lett a fékhatás. Annyi nem volt, hogy a tükörsima gumi elcsússzon a sáron. Ráadásul azóta égtelenül nyekeg ha fékezek. Kiába mostam át jól, a felnit is nagynyomású mosóval, akkor is. A fékpofákból is kipucoltam ami nem oda való.
Kér kérdésem lenne :
Régen piros ritchey fékpofékat használtam. Létezik az még és jó? Vagy van jobb? Melyik?
A felniken van elszineződés. Mivel a fékbetéteket lepucoltam, gondolom amiatt nyekeg. Mivel lehet az lepucolni. Féktisztítóval óvatosan, hogy a gumi ne kapjon?
Cegléd-Törtel-Köröstetétlen-Jászkarajenő-Tiszakécske-Tiszaug-Tiszasas-Csépa-Csongrád- Tisza gáton a bringaúton a mindszenti révig- Mindszent-Mártély - Hmezővásárhely. Ezen az útvonalon 1 km-t kell a 44-en tekerni.
Ha Szolnok felől jössz, akkor Martfű felé van bringaút. Az elején szar, de Szandaszőllőstől jó. Martfű után: Kunszentmárton-Szentes- Hódmezővásárhely. A főút forgalma nem túl nagy.
Az se rossz, valamivel talán szebb is. Az Abony-Tószeg közötti út egy részén kicsit hupnis, Tószegen bicikliút, amire még soha nem mentem le. Óbögön is van bicikliút, de az is inkább járda. Lakitelek-Tőserdőn lehet fürdeni egyet. A Lakitelek utáni útra már nem emlékszem. A Csongrád előtti szakasz korrekt főút.
Ez viszonylag főútmentes, de tavaly megszívtam a google maps-el. Mutatott egy utat Nagykőrösről. Csongrádi út. Mondom milyen király lesz, street viewet meg is néztem pár helyen. Tök jó aszfalt. Aztán ahol nem volt street view, az homok. Bokáig.
Nohát az országúti már lóg a plafonról. Kapott egy szép piros kampót. Így nemcsak helyet spórolok, de az se gond, ha lapos a kerék. Nem volt szórakoztató a plafont lukasztani. :-) Mögötte szépen meglapul két másik piroson az új munkapad. A montin még gondolkozom, hogy marad a földön, vagy a falra akasztódik. Az nem mehet a plafonra, csak fregolival, különben megroppanna a derekam.
A Bikemap Szolnokon át vinne Kunszentmárton-Szentes felé. Ahogy Abony felől jössz, ő a négyesen vinne tovább, de ott bicaj tilos, be kell jönni a városba, a második hídról lejövet jobbra ki a városból, a négyes előtt el balra a bicikliúton, aztán átevickélés Szandaszőlősre, ott én inkább elmegyek jobbra ahogy feljön az alsó út, mert tovább járdás bicikliút van. Ugyanilyen járdás bicikliutak vannak Rákóczifalván és Rákócziújfalun, inkább kint szoktam menni. ( Falva elején van egy nyomós kút!) Újfalu után viszont van egy jó bicikliút Martfűig. Onnan síma ügy Kunszentmárton. Kunszentmárton Szentes is sima ügy, csak kicsit keskeny, nagy a forgalom, szoktak csattanni az autók. Néhol bicajút megy, ott le szoktam menni. Mintha Vásárhely előtt lenne olyan bicikliút szakasz, ami rázós. Ha itthon vagyok, amikor tekersz, szívesen elvezetlek egy darabon!
Tura (Hatvan) - Hódmezővásárhely távot merre tennétek meg? Tavaly beleesett az útvonalba a 44-es is Kecskemét és Lakitelek között, de azt inkább kihagynám. a 45-ös este 11-felé egész barátságos. Ceglédig vagy Szolnokig még meg lenne az útvonal, de utána nem ismerem annyira a terepet.
Tapasztalatom nincs, de a Vaude jó, megbízható márka, ennyi pénzért biztosan erre beszéltem volna rá az öcsémet, ha nem egy hete vett volna éppen egy másikat.
Én kertben nem használnám. Egyszer kilöttyent pár csepp Brigéciol, másnapra elsárgult ott a fű. :) A használt B-t gyűjtöm veszélyes hulladékként, de a vizes átmosást csak az utcán vagy takarítható beltérben végzem.
Nekem az volt nagy élmény, amikor a frissen felújított hajtásrendszerrel mentem oda, és kiderült, hogy már a hajtómű kistányérja is túlkopott, egész addig tudtam használni a kistányért, amíg nem kellett erőt kifejteni (hegyre menni) vele. Pont a kóspallagi kijárat (az általad emlÍtett fal) volt az, ahol folyamatosan ugrott a lánc, amikor pedig megunta, akkor leesett. Úgyhogy szégyenszemre ott feltoltam, onnantól pedig végig nagytányér (azt alig használtam a régi lánccal, szinte vadonatúj volt), milyen jó is volt a második Kismaros-Kóspallag emelkedőt nagytányéron feltekerni :)