Keresés

Részletes keresés

Cinegember Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219313

FélOFF:

Valaki nem tudja, hogy a Bartók Béla úton a Kosztolányi Dezső tér és a Körtér között még mindig megvan-e buszsáv, vagy a 4-es metró átadásával megszűnt?

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219312

No lám, ellenségkép lett belőlünk.

http://vs.hu/veke-szerint-biciklislobbi-miatt-rugjak-ki-gazolo-buszsofort-0725

Külön pikantéria a VEKE kontra Vitézy szál. :-)

oleandro Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219311

jaja, a magar nyelv bizony képes a vélemények  árnyalt kifejezésére. Azt állítani hogy  h. valaki vmiben hibázott (mint jelen esetben a srác, mert nem volt elég defenzív), az nem egyenlő azzal, hogy az illetőt hibáztatjuk a dologért

http://szinonimaszotar.hu/keres/hib%C3%A1ztat

http://wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Hib%C3%A1ztat

 

ettől függetlenül ezek ott a VEKÉ-ben totál megőrültek

http://hvg.hu/cegauto/20140725_biciklisek_buszsavban_baleset_kodolva

Előzmény: koller andor (219308)
kombi Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219310

Mert ők jól tudják a Kreszt :)

 

De végül is ki az, aki merne nem elsőbbséget adni, még ha ott, úgy, tényleg nem is kéne? Esetleg , horribile dictu, reklamálni  nekik? :) 

Előzmény: Vendégsín (219270)
dhpage Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219309
koller andor Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219308
Nem hibáztattam a sporit. Csak annyit írtam, hogy sokat tett azért, hogy ez ÍGy alakult. A felvételt többször megnézve - a helyszínt jól ismerő gyakorlott bringásként- ezt továbbra is fenntartom.
Előzmény: dhpage (219304)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219307

Bizony.

A számbeli egyeztetési hibától eltekintve igaza van.

Előzmény: dhpage (219304)
bessera Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219306

Jogos!

 

 

Előzmény: dhpage (219304)
Cinegember Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219305

Friss tervek:

http://www.bkk.hu/2014/07/tiz-ev-elteltevel-ujra-villamosvonalat-epitunk-budapesten-meghosszabbitjuk-az-1-es-vonalat-kelenfold-vasutallomasig/

 

"Útfelújításokat is végzünk, (...) a Fehérvári út megújul a Kondorosi út és Hamzsabégi út között"

 

"A Bikás parknál, a Bártfai utcánál és az Etele út teljes hosszában pedig kerékpárutat építenénk."

 

A tervek szerint a Fehérvári út és a Tétényi út között vegyesen kerékpársáv és kétoldali egyirányú bringagyalog lenne, Tétényi út-Etele között pedig kétirányú bringagyalog a déli oldalon.

dhpage Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219304

idéznék egy kommentet, mivel ugyanezt írnám le én is:

 

"A kedvencem azok, akik szerint elsőbbsége annak van, akinek megadják, és a kerékpárosoknak jobban kellene vigyáznia. Ezek, gondolom, ugyanazok, akik a nőket hibáztatják, amiért megerőszakolják őket, mert biztosan úgy viselkedtek, öltözködtek, kihívták maguk ellen a sorsot. MI LENNE, HA NEM AZ ÁLDOZATOT HIBÁZTATNÁNK?"

Előzmény: Lassú Nyíl (219303)
Lassú Nyíl Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219303

Én is pontosan ezt gondolom.

Előzmény: koller andor (219301)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219302

Nem vitatkoztam veled.

Előzmény: Frajti (219300)
koller andor Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219301

Sokat tett a spori azért, hogy ez az attak bekövetkezzen. :-(

Előzmény: oleandro (219296)
Frajti Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219300

Az elsőre akkor is azt kell reagáljam, hogy ez attól még tény. Nem először látok ilyet, nekem is volt majdnem hasonlóm, csak figyeltem. Igenis, a munkaadójának kéne valamit tenni.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (219297)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219299

Először is, buszon ne köpködjenek.

Aki meg köpködni akar, az úgyis megteszi a körülményektől függetlenül, mert az nem gondolkodik, csak köpköd.

Hogy a másik oldalról hozzak példát, a múltkor autóval jobbra kanyarodva egyszer az életben nem adtam elsőbbséget a zebrán szabálytalanul haladó kerékpárosnak (akinek ott sem lett volna szabad lennie, mert járdáról járdára tekert át a zebrán), aki mellesleg lehajtott fejjel, körülnézés nélkül biciklizett -- láttad volna, milyen felháborodottan anyázott, és biztos, hogy szabadságharcosnak képzelte magát közben.

 

Másodszor meg a sáv közepén haladás nem folyamatos haladást jelent! Mivel már úgyis megemlíttettem mint a módszer híve: a sáv közepén addig maradok, amíg a mögöttem jövő lelassít. Ha a relatív sebesség megfelel a rendelkezésre álló szélességnek (a kettőt együtt kell értékelni), akkor udvariasan félrehúzódom, és kézmozdulattal jelzem, hogy most már mehet, nem csak kacsázni mentem a szélére. Ha már annyival jön mögöttem a gépjármű, mint én, miért maradnék előtte?

Előzmény: KápCity (219289)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219298

A baleset ugyanilyen súlyos lett volna, csak megússzák a vétkesek, mert nincs hova tenni a sisakkamerát. :-)

Előzmény: Pepszi (219286)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219297

"véleményem szerint nem képzettek eléggé a sofőrök, hogy tényleg felmérjék, a busz vége mekkora utat jár be"

Bocs, ez egy felelősséggel járó szakma, és a szakmai alkalmatlanság nem mentesít sem a szakmai alkalmatlanság alól, sem a foglalkozás körében okozott baleset alól. Ha ez így van, ahogy mondod, az nem a sofőrt menti, csak annyit jelent, hogy még néhány embert mellé kell ültetni a vádlottak padjára.

 

"Az már inkább minősíti a sofőrt, hogy amikor szóltak neki az utasok, mit tett, akkor sem állt meg."

A minősíti ide enyhe szó. Pontosabban a cselekményt minősíti, cserbenhagyássá.

 

Előzmény: Frajti (219287)
oleandro Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219296

az biztos, h. én pld "defenzívebben"' tekerek a Thökölyn, mint a szegény srác.  De káromkodni így  is gyakran kell, mert tényleg sok az állat módon vezető buszos.

Előzmény: Frajti (219291)
kukucs33 Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219295

"Egyébként azzal, hogy középen tekersz a sávba csak az utasokkal b@szol ki, akik meg még jobban köpködni fognak a kerékpárosokra."

 

Azért ez nem ennyire fekete-fehér. Egyrészt, ha van lehetőség ott félrehúzódok és elengedem (nem egyszer meg is köszönte a buszvezető), másrészt meg ilyenkor megyek olyan tempót, hogy olyan nagyon azért eleve nem tartom fel.

Másrészt, az utasoknak nem az életéről van szó (szemben a kerékpároséval), hanem egy összességében másodpercekben, de legfeljebb egy-két percben mérhető idő különbségről a teljes utazási időben, amit a megállókban balfaszkodó utastársaiktól (gyk. saját maguktól) is bármikor megkaphatnak.

 

A Thökölyre és hasonlókra ha nem muszáj, nem is mennék bringával, mert hiába a kerékpársáv, ha a másik oldalon járdaszegély, parkoló autók, korlátok vannak, tehát nincs menekülési lehetőség. Jártam már úgy, hogy inkább a padkát / árkot választottam egy nyerges billencs hasonló akciója után. Ha lett volna kamerám, akkor kb ugyanezt vette volna fel, csak a végkifejlet volt más, mert nekem ott volt helyem hova menekülni.

Nyilván, ha valaki haladni akar, akkor kénytelen bevállalni, de ezekbe a típusú utakba kódolva vannak a balesetek.

Előzmény: KápCity (219289)
bessera Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219294

Nincs külön buszsáv, két párhuzamos sáv van.

 

Kb. félig szoktak átmenni a másik sávba. Tehát gyakorlatilag nem tartják járműnek a kerékpárt.

 

 

Előzmény: Pepszi (219292)
bessera Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219293
Pepszi Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219292

Budafokin nincsen buszsáv, ugye? Sávon belül szoktak előzni?

A Bartók Bélán teljesen be szoktak menni a busszal a belső sávba előzéskor.

Előzmény: bessera (219290)
Frajti Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219291

Én , aki most már elég rutinosnak mondhatja magát a budapesti bringázásban, azt kell mondja, semmi baj nincs a Thököly infrával. Ésszel kell használni. A nagy részében sávod van, amin a buszok nem mennek, elfér mindenki egymás mellett. Van pár szakasz, ahol megszűnik a sáv, itt úgy sorolsz be, hogy jól hátranézel és felméred, beférsz-e, ha épp jön autó/busz (kiskörtén is van ilyen, mégse hallottam még brutális balesetről emiatt onnan), ha nem, fékezel, ha igen, mész tovább. Kereszteződések környékén ill. buszmegállóknál akad ilyen, nem sok, kezelhető. És véleményem szerint is hibázott kissé a bringás, mert túlontúl a szélén ment, és tényleg nem fékezett, figyelt, hogy a buszos bejön elé. Ha napi szinten jár arra, tudhatta, hogy vannak a sávelvezetések ott, tehát esélyes volt, hogy a busz így bejön ott, ez esetben már tudhatta mi történik és fékez, ha meg ismeretlen a terep, akkor eleve óvatosabban megyek. De ettől nincs felmentve a cserbenhagyó sofőr, de itt több hiba is esett a mátrixban.

Előzmény: KápCity (219289)
bessera Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219290

A Budafoki út külső részén szinte naponta tapasztalom, hogy tényleg nem érzik a járművet. Kikerül, de olyan rövid ívben, hogy a hátsó része sokszor egy-két arasznyira húz el mellettem. Holott az ív elején még tartotta a "biztonságos" távolságot. Nem értem, miért kell olyan hamar visszamennie a külső sávba, ha a megálló még fényévnyire van....

 

Az már inkább minősíti a sofőrt, hogy amikor szóltak neki az utasok, mit tett, akkor sem állt meg

 

Ez tényleg no comment. :-(((((

Előzmény: Frajti (219287)
KápCity Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219289

Olyan széles járdán mint ami itt is van, miért nem lehet kiépíteni normális kp. sávot oda-vissza irányban, mint a Vácin (Gyöngyösi-Városkapu között) egyik oldalon egyik, másik oldalon másik irányba? Persze a BKK-nak is egyszerűbb a buszsávban kijelölni, mint normális kp. utat kiépíteni... Siralmas :(

Egyébként azzal, hogy középen tekersz a sávba csak az utasokkal b@szol ki, akik meg még jobban köpködni fognak a kerékpárosokra. Mondjuk pont a Thököly-Rákóczi tengely az, ahol semmi esetre sem kellett volna megengedni a kerékpáros forgalmat az autóbuszsávban, lévén csúcsórai autóbusz forgalom 72busz/csúcsóra! Ezért lenne jó ha ott ahol nincs külön kerékpáros sáv oldják meg a járdából vegyenek el mindkét oldalon annyit hogy egy kp. sáv elférjen.

Előzmény: kukucs33 (219278)
bessera Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219288

Csak át ne jöjjön ide GARFIELD, hogy lehazugozza a szemtanúkat...

 

A másik topikon megtette. :-s

 

 

Előzmény: Frajti (219287)
Frajti Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219287

Mivel a sérülése a testét érte, semmi. Hét bordája törött, volt, ami átszúrta a tüdejét, ami le is szakadt. Ettől egy sisak se véd. 

 

A sofőr nem észlelte, hogy elsodorta a bringást, véletlenül az első segítők ismerőseim, ők ugye beavatottak az ügybe, így elmondták, hogy a buszon utazók szóltak a sofőrnek, hogy mit tett, aki nem is észlelte, hogy elsodorta a bringást. Sajnos ezt el tudom hinni, ugyanis velem is megesett már, hogy csak a szerencsén múlt, hogy megúsztam egy találkozást a csuklós busz végével. Sajnos a busz hossza és annak irányítása speciális, és véleményem szerint nem képzettek eléggé a sofőrök, hogy tényleg felmérjék, a busz vége mekkora utat jár be, mikor húzódhat vissza egy-egy kisebb jármű (robogó, kerékpár) előzésekor. Ennek ellenére nem felmenteném, hanem házon belül külön tesztvezetésre küldeném a sofőröket, hogy ilyen ne fordulhasson elő. Az már inkább minősíti a sofőrt, hogy amikor szóltak neki az utasok, mit tett, akkor sem állt meg.

Előzmény: Pepszi (219286)
Pepszi Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219286

Nem mertem megnézni a videót. Gondolom ha volt kamerája, akkor az a sisakján volt. Mi lett volna a kimenet sisak nélkül?

 

Előzmény: kukucs33 (219278)
henngergely Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219285

Az már csak cseresznye a habon. 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (219273)
kukucs33 Creative Commons License 2014.07.25 0 0 219284

Az ilyeneket mindig sikerült meglepnem, mikor visszadudáltam a légkürtömmel. ;-)

 

Egyébként érdekes, hogy vannak helyek a városban (külső részek) ahol az ilyesmi kölcsönös udvariassággal, tök kultúráltan kezelhető, míg máshol mintha kötelező lenne a taplóság.

Előzmény: Pepszi (219282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!