Keresés

Részletes keresés

orygabor Creative Commons License 1 napja 0 0 240384

Úgy értettem, hogy a menetirányban vízszintesen, nem keresztbe. A Swiftekre majdnem rávillogok, de a lámpa formájából már látom, hogy mi az, eh, rohaggyá meg!

Előzmény: xrami (240383)
xrami Creative Commons License 1 napja -2 1 240383

Az összes új autóé vízszintes vonalban világít, nem aszimetrikusan, csak kamu aszimetrikusan. Ha egy fal elé állsz, pláne, ha letakarod az egyik lámpát, a másiknál  tökéletesen látszik a fordított Z alakú világítási vonal, ami miatt nem látják az út melletti táblákat, és ami miatt a jobb oldali lámpát rendszeresen magasabbra állítják. Ha a bal oldali lámpa "folytatásáig" állítanák csak feljebb, még nem lenne probléma, de sokkal feljebb tekerik, ezért vakítanak. Ha pedig egy jó kis hupli van az úton, mindklét fényszóró azonnal telibenyomja a szembejövőt úgy, hogy a szeme nem tud alkalmazkodni, majd rögtön vissza is süllyed a hupli után, de aztán megint a következőnél újra... A "régi" autók igazi aszimetrikus világítása tökéletesen megvilágította a táblákat, gyalogost, bringást, és mivel gyengében világított felfelé-oldalt, nem volt éles határvonal, a szembejövő szeme tudott alkalmazkodni, sőt még a parasztvakító fehér ledek se voltak, így a színükkel se szúrták ki a másik szemét.

De pár éve mindent elbasztak. Végre kidöglöttek a xenonhulladékok, erre bejöttek a még hulladékabb ledszarok szinte a gyalogosok szemmagasságában. Vakuljon meg a másik felkiáltással.

Előzmény: orygabor (240381)
orygabor Creative Commons License 1 napja -1 0 240382

A saját Verso-m meg annyira lefelé, hogy alig látok vele. Bemért állapot!

Előzmény: zubidomi (240380)
orygabor Creative Commons License 1 napja -1 0 240381

A régi Suzuki Swiftek tompítottja gyakorlatilag vízszintesen világít.

Előzmény: zubidomi (240380)
zubidomi Creative Commons License 1 napja 0 1 240380

De, persze, hogy találkoztam, ahogy a volán mögött ülve éjszaka is találkoztam olyan autóval, amelyen a tompított ledes szar az égbe világított, nem az útra.

 

El kell venni a fényforrásról a saját fókuszt, és picit jobbra tekinteni. Mást nem tudsz tenni, ha egy ilyen jön szembe.

 

De alapvetően azért nappal is vakító villogóval kevéssel találkozom bringán (nem nulla), ha pedig autóban ülök, ezerszer jobban, könnyebben, gyorsabban, messzebbről tudom észrevenni a villogós bringást, mint a lámpát nem használót vagy az alacsony fényerővel, folyamatosan világítót. Napközben, átlagos fényviszonyok mellett is jobb, de alacsony napállásnál pedig baromi fontos.

 

Bringás oldalról meg annyi a feladat, hogy a villogót úgy kell felrakni, hogy ne felfelé világítson, hanem előre, enyhén döntve lefelé. Ha valakinek ennyi sem sikerül, akkor ne bringázzon inkább.

Előzmény: SzeZo (240379)
SzeZo Creative Commons License 1 napja 0 1 240379

Ezek szerint nem találkoztál még olyan szuperül beállított (érts: magasra világító), erős fényű villogóval, amelyik nappal is bántó.

Előzmény: zubidomi (240373)
xrami Creative Commons License 2 napja 0 0 240378

35cm a minimálmagasság, sajnos a max nincs belőve mert egy idióta bagázs döntött arról, hogy a ruházaton és így a fejen is viselhető, hadd ne tudja már senki még megbecsülni se, milyen messzire lehet az a kóválygó-vakítgató valami ott előtte, valahol.

Előzmény: NAR (240375)
xrami Creative Commons License 2 napja 0 0 240377

Egy biciklis simán beleesik az első ablakkeret holtterébe, de nem gondolnak bele, hogy ha "biztonságosan" a lassan közelítő autóssal együtt mozognak a kereszteződésnél, akkor pont semmit se látnak belőle.

Előzmény: orygabor (240374)
Pinyo Creative Commons License 2 napja 0 2 240376

Lehet, hogy országútra jó, de a villogó elsővel van egy olyan bajom, hogy amikor kerékpárúton szembejön egy ilyen, az nekem nagyon rossz. Fényerőtől függetlenül, de tipikusan a sok száz lumeneseket villogtatják. (nem sorolom ide a mini felgumizhatós vackokat, csak a világításra alkalmas lámpákat)

NAR Creative Commons License 2 napja 0 0 240375

A magasságot nem nagyon, mert gyerekbiciklik is léteznek, azokon mindenképpen alacsonyabban lesznek a lámpák.

Előzmény: orygabor (240374)
orygabor Creative Commons License 2 napja 0 0 240374

A biciklis láthatóságával az a baj, hogy egyrészt nem hagyományos irányokból is érkezhet, míg egy autót általában az úttestről várunk. Másrészt hiába akármilyen lámpa, nem egyértelműen beazonosítható fény. egy autónál mit látsz? Két helyzetjelző, közötte egy rendszámvilágítás, nagyjából be is lőheted a távolságot. Ha fent is két piros, akkor teherautó vagy busz. Egy random felbukkanó erős fehér, vagy piros fényt nem mindig tudsz "hova tenni". Látok imbolyogni egy fehér pontot sok egyéb fény között, nem elég informatív.

Saját élmény: megyek egy sötét faluban, előttem látok valami fényfoltot. Azt hittem, hoga a távolban menő autó fénye verődik vissza. Egy másodperccel később látom, hogy az út szélén imbolygó fószer mellényén lévő csík volt a fényforrás. Láttam, csak nem az volt, amire gondoltam.

Namost innéttől kezdve nem feltétlenül a fényerő vagy a villogás számít.

Amit esetleg lehetne tenni: a lámpa magasságát előírni (kérdés, megoldható-e)

A villogás sűrűségét szabványosítani.

Előzmény: zubidomi (240373)
zubidomi Creative Commons License 2 napja 0 0 240373

A villogás tiltását csak félig értem, sötét környezetben már kifejezetten zavaróak a villogó lámpák, de nappal, az éjszakainál erősebb (!) fényerővel villogó lámpa sokkal könnyebben észrevehető a gépjárművezetőknek és ez közvetve (a jobb észlelhetőség által) növeli a kerékpáros biztonságát is.

Előzmény: xrami (240372)
xrami Creative Commons License 3 napja -2 1 240372

Hollandia
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/fiets/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-regels-voor-fietsverlichting-en-reflectie-op-een-fiets

Fix kerékpárvilágításra vonatkozó szabályok

Van fix kerékpárlámpád? Akkor azoknak a következő előírásoknak kell megfelelniük:

  • fehér vagy sárga fény;
  • piros lámpa mögött;
  • a lámpáknak egyenesen előre vagy egyenesen hátra kell világítaniuk;
  • a lámpáknak nem szabad villogniuk.

Két első kerék van a kerékpárodban? Akkor két fehér vagy sárga lámpának kell lennie elöl; egynek a kerékpár közepétől balra, egynek pedig jobbra. Mindkettőnek egyenlő távolságra kell lennie a középponttól (szimmetrikusan). Egyébként ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a hagyományos kerékpárokra. 

Szabályok a kerékpáron lévő laza lámpákra vonatkozóan

Ha külön lámpákat használsz a kerékpárodon, más szabályok érvényesek:

  • fehér vagy sárga fény;
  • piros lámpa mögött;
  • a lámpáknak egyenesen előre vagy egyenesen hátra kell világítaniuk;
  • A lámpáknak jól láthatónak kell lenniük. Semmi sem lóghat előttük vagy felettük.
  • a lámpáknak nem szabad villogniuk;
  • a laza lámpákat a ruhádra vagy a táskádra rögzítheted;
  • A lámpákat a felsőtestedre (csak a hátadra és a mellkasodra) rögzítheted. Ezért a fejedre, a karjaidra vagy a lábaidra nem rögzíthetsz lámpákat.
  • Tilos kiegészítő világítást, például küllőlámpákat vagy egynél több fényszórót használni kétkerekűn.

A kerékpáron való tükröződés szabályai

A kétkerekű kerékpárok fényvisszaverőire a következő szabályok vonatkoznak:

  • Egy piros fényvisszaverő a kerékpár hátulján. Ez nem lehet háromszög;
  • fehér vagy sárga fényvisszaverők a kerekeken (felniken) vagy a gumiabroncsokon;
  • 4 (borostyánsárga) sárga fényvisszaverő a pedálokon;
  • Küllőreflektorok használata nem megengedett. Ezek a küllőhöz hosszában rögzített reflektorok.

Két hátsó kerék van a kerékpárodnak? Akkor elöl is kell lennie egy plusz fehér fényvisszaverőnek. Egyébként ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a hagyományos kerékpárokra.

xrami Creative Commons License 4 napja 0 0 240371

A modi is biciklizik, magától törölget ha a színtiszta valóságot írjuk le, hiszen mindenkinek ugyanúgy elküldi őket az örök szembevakítás élményébe.

Előzmény: orygabor (240370)
orygabor Creative Commons License 4 napja 0 0 240370

??????????

 

Annyit látok, hogy kimoderálták a trágár hsz-mat, nagyon helyesen. :)

Előzmény: xrami (240369)
xrami Creative Commons License 5 napja 0 0 240369

A bringaszerelős topicba nézz be, írtam neked.

Előzmény: orygabor (240367)
Pinyo Creative Commons License 2025.10.30 0 1 240365

Köszi a kiírást Robi!

Előzmény: Fishtax (240362)
Nemo Creative Commons License 2025.10.30 0 2 240364

Sajnos még egy csúnyább lehetőség is van. Az első váltó maga is szeret berohadni, úgyhogy hiába fut rendesen a bovden a házában, és hiába kened meg a váltókart is. Aki nem használja gyakran és kezeli időben az első váltót (mint ahogy én sem), az oda jut, hogy az első áttekert tél sós latyakja összegalvanizálja a két fémalkatrészt, és attól fogva nem segít rajta sem a teflonkence, sem a megmozgatás, hanem csakis a papagájfogó, amivel a nagyobb emelkedők alján erőszakkal átteszem a láncot a legkisebbik első lánckerékre. Itt van erről egy kis szösszenet (https://orszagcsavargo.hu/2408ERD4.HTM, a túranap beszámolójának első harmadában): 

 

"A körforgalomnál erős emelkedéssel balra indul a Transzalpin út, melyen a tábla szerint 30 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség. Ezt mi fölfelé be is tartottuk, és jelenleg csak éjszaka van lezárva egy szakasza. A tábla szerint az első pár száz méteren tíz százalékos emelkedése is lehet - ennek örömére a régóta beragadt elülső  váltómat fogóval átrángattam a legöregesebb pozícióba. Ezt jól tettem, mert ezután szinte végig "kis kettes" áttételben tekertem, és sehol nem kellett gyalogolnom."

Előzmény: Legény László (240351)
__Csuzli__ Creative Commons License 2025.10.30 0 0 240363

13.ker,Jász utca 13...Ha odáig még elgurult vele.De lehet,H jobban jársz,ha veszel egy használt bringát..Tele vele a net.

Előzmény: Legény László (240351)
Fishtax Creative Commons License 2025.10.29 0 0 240362

301. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2025. november 5. (szerda)

Időpont: 18:30

TalálkozóBatthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

263. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2025. november 5. (szerda)

Időpont: 18:30

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, meleg tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2025-ben:

január 13. (hétfők) 18:30

február 12. (szerda) 18:30

március 14. (péntek) 18:30

április 12. (szombat) 20:00

május 12. (hétfő) 20:30

június 11. (szerda) 21:00

július 10. (csütörtök) 21:00

augusztus 9. (szombat) 20:30

szeptember 7. (vasárnap) 19:30

október 6. (hétfő) 18:30

november 5. (szerda) 18:30

december 4. (csütörtök) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (240309)
xrami Creative Commons License 2025.10.29 0 0 240361

Nem igazán neked válaszoltam, ez ugyanis általános tapasztalat. Amikor elhangzik a "CSAK" szócska akkor szinte biztos, hogy extra szopásos a dolog, és ha annyira tudja valaki, hát akkor csinálja meg ő saját maga, ha CSAK annyi a baja. Ez nem bicikliszerelői specialitás, ugyanez van autószerelőknél, számítógépeseknél, villanyszerelőknél, műszerészeknél, mindenhol.

Előzmény: Legény László (240359)
SzeZo Creative Commons License 2025.10.29 -1 5 240360

Attól, hogy nem nyelvtanórán vagyunk, még törekedhetünk arra, hogy normálisan írjuk le mondanivalónkat. Esetedben másodjára sem sikerült.

Előzmény: Legény László (240356)
Legény László Creative Commons License 2025.10.29 -2 0 240359

xrami

 

Mivel NEM vagyok kerékpár szerelő azért fordultam hozzátok 

"tanácsért segítségért " /Többet nem fog előfordulni /DE örülök neki hogy TE mindenhez értesz főleg a kerékpárokhoz,

Előzmény: xrami (240355)
Legény László Creative Commons License 2025.10.29 0 0 240358

XNC

 

Köszönöm,hogy megpróbáltál segíteni

 

Üdv

Előzmény: XNC (240354)
Legény László Creative Commons License 2025.10.29 0 0 240357

Ati_66

 

Köszönöm,hogy megpróbáltál segíteni

 

Üdv

Előzmény: Ati_66 (240353)
Legény László Creative Commons License 2025.10.29 -5 0 240356

SzeZo

 

Mivel te válaszoltál először enged meg hogy először neked válaszoljak.

Nem  gondoltam hogy itt Grétsy László óráján lennénk.

Ha nem tudod,ki volt nézz utána 

Ha pedig 3-szor próbáltad átolvasni, és értelmileg, nem fogtad fel hogy mit olvasol, akkor nálad a "toronyban" van a gond 

Tudod segítségért tanácsért fordultam hozzátok /ha tudod mi az /NEM pedig kioktatásért.Inkább semmit ne írtál volna,

Sok emberen /szakmám révén / segítettem már életem során DE

egyiktől se kértem érte pénzt,honorárium ha szüksége volt a segítségre

Igazad van olyan embereken kell segíteni, Tíz-millioó forintokkal, ha "segítségért kunyerálnak" mint  Laár András és Galla Miklós

Ha ez a munka szerinted 1-2 órába kerül akkor inkább vidd el a kerékpárod szervizbe jobban jársz ott talán még Rendesen meg is csinálják

Kérésem :/ ha akarod megfogadod/

Nincs szükségem, a válaszodra ,mert úgyse fogom elolvasni, mivel ide többet nem fogok "ellátogatni segítségért tanácsért,"

"Öröm"volt veled társalogni

További Jó Egészséget Kívánok Neked

Előzmény: SzeZo (240352)
xrami Creative Commons License 2025.10.29 0 0 240355

Engem a "csak" szócska zavar. Amikor egy tulajtól elhangzik akkor miért nem csinálja meg saját maga, ha annyira tudja mi a baja, és ha elhangzik akkor 99,9999%, hogy ott nem csak annyi van, hanem jóval több és jellemzően szopásos.

XNC Creative Commons License 2025.10.29 0 0 240354

Mivel mindenki itt a bowden/váltószerkezet hibájára gyanakszik (én meg mondjuk 1 elgyengülő rugóra) ezért én a házi buhera jegyében valami tisztító/kenő cuccal esnék neki. (Tudom, nem szokás, de hátha....)

-

Nem írtad le a másik bringa hibáját, hátha az könnyebb eset...

Előzmény: Legény László (240351)
Ati_66 Creative Commons License 2025.10.28 0 0 240353

Hiba legbanálisabb oka lehet, hogy az átdobót a határoló csavarokkal fix pozícióra rögzítették a gyerekeknek. A kereszt gyerekeimnél én is gondoltam rá, mert mindig keresztben volt a lác, elől kicsi, hátul kicsi.

Másik lehetőség az átdobó paralelogramma csuklók beragadtak/rohadtak és a lazuló bowden ellenére a rugó nem tudja megmozdítani az átdobót. Nekem a nyáron néha a ráfröccsenő cukros frissítőtöl szokott fixálódni két bringázás között, ezért indulás előtt ellenőrizni szoktam, és ha nem mozdul, akkor egy kis vizet locsolok rá és kézzel segítve megmozgatom.

Persze lehet a bowden berohadása is a középcsapágy alatti területen. Ekkor csak a kormány közelében a vázcső mellett lazul a bowden, de az átdobónál feszes marad.

Táv diagnosztikában/gyógyításban ennyit lehet tenni az ügyben.

 

Előzmény: Legény László (240351)
SzeZo Creative Commons License 2025.10.28 0 0 240352

Harmadszor próbálom elolvasni, de elakadok a vesszők erdejében, az indokolatlan szóközökben és az olyasmiben, mint: sok hiba kezdett lenni... ezeknek, is vannak, hibája...

Távolról, ilyen leírás alapján nehéz megmondani, hogy mi a probléma forrása. Gyakorlatlan bringaszerelőként az elkoszolódott bowden-re gyanakodnék. Ennek cseréje - leírásod alapján, a hozzávalók ára miatt - nem férne be a pénzügyi keretbe úgy sem, ha valaki ellenszolgáltatás nélkül áldozna rá egy-két órát.

Előzmény: Legény László (240351)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!