Keresés

Részletes keresés

LRJudit Creative Commons License 4 napja 0 1 240297

Köszi!

Én simán átmennék a teljes vasút alatt.

Kaptam máshol infót, át lehet menni alatta szintben, lépcső nélkül.

Igazából ez a kép is azt mutatja, csak elsőre nem találtam meg.

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/ticket_office_station/terkep_tarnok_v2423.pdf

Előzmény: OMGod (240296)
OMGod Creative Commons License 4 napja 0 0 240296
Előzmény: LRJudit (240295)
LRJudit Creative Commons License 4 napja 0 0 240295
XNC Creative Commons License 5 napja 0 0 240294

"ki van ez már találva"

--

Ja. Csak azt nem tudom, hogy nálunk ilyen miért nincs?

Nálunk valamiért a motorizáció él erősen. Ha tehetik, még a WC-re is kocsival járnak. :)

Előzmény: főgóré (240292)
SzeZo Creative Commons License 5 napja 0 0 240293

Ha lehet, én semmilyen "szögben" nem kereszteznék semmit🤣. Bár elég jók a külsőim, biztos, hogy nem bírnak ki mindent.

 

Amúgy van egy-két mumusom. Pomáz szélén Pannóniatelep felé mindig behúzódom középre és ezt az autósok is értékelik, egyszer sem dudáltak még le.

Rosszabb Békás és Csillaghegy között. Ott, valamiért kevésbé figyelnek a bringásra.

A Margit híd alatti "fonódót" már nem is említeném. 

Előzmény: NAR (240290)
főgóré Creative Commons License 5 napja 0 0 240292

alacsony , kényelmetlennek tűnik 

nem kell itt már semmit sem feltalálni 

ki van ez már találva 

tuk tuk   van kenyér szervós , electric , pöfögő

Előzmény: OMGod (240289)
zubidomi Creative Commons License 5 napja 0 0 240291

https://www.google.com/maps/@47.4445457,19.1106184,3a,33.7y,325.19h,91.3t/data=!3m7!1e1!3m5!1sbQdOJBKBUhu7tkHnDwxlSA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-1.3017571521650524%26panoid%3DbQdOJBKBUhu7tkHnDwxlSA%26yaw%3D325.1930701075837!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDkxNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

 

Itt sem hullanak a bringások, mint a legyek, pedig az út széle itt elég kevés (nem több, mint ami a Szabadság hídon van ma), szóval muszáj az első sínszálat keresztezni. Az meg nekem is nyilvánvaló, hogy merőlegesen könnyebb átmenni rajta, mint egy kis szögeltéréssel a sínszál hosszához képest, ezt aza ismeretet egész egyszerűen úgy hívjuk, hogy vezetéstechnika. Minden járműnek megvannak a maga sajátosságai, ahogy pl. a kerékpárhoz képest a közlekedéstörténeti szemmel nézve frissen megjelent elektromos rollerek is mások, ami bringával sima, az meg rollerrel simán arcraállás, aztán mégsem zárjuk be azokat a (kerékpár)utakat, amik rollerrel nem biztonságosak.

Előzmény: NAR (240290)
NAR Creative Commons License 5 napja 0 2 240290

Nem önmagában a sínekkel van gond, hanem azzal, hogy milyen szögben kell keresztezni őket.

Előzmény: zubidomi (240288)
OMGod Creative Commons License 5 napja 0 0 240289

Mintha a Velorex éledne újra, modern dizájnnal.😁

 

https://www.origo.hu/auto/2025/09/motofocker-velocar-bicikli-es-auto-egyben

zubidomi Creative Commons License 5 napja 0 0 240288

Persze, de egy csomó helyen meg nem is opció kikerülni a síneket. Mester utca, Nagykörút, ott talán még egy "Vigyázz, sínek" BKK-s grafikájú tábla is van kinn. 

 

De a dél-pesti villamosok útpályán vezetett részeinél sincs extra kerékpársáv, vagy bármi, ahol elkerülheti a user a síneket, ez adottság, és nyilván figyelni kell rá.

 

Viszont 4. opciónak nyilvánvalóan segítene az is, ha gépjárműforgalom elől le lenne zárva a híd, bár azért a percenként átengedett 5-6 autóért is azonnal mindenki vizionálná az autósüldözést. :)

Előzmény: NAR (240287)
NAR Creative Commons License 6 napja 0 0 240287

Azon a 40 centis rézsűn én el tudok menni (még ha állnak is az autók) és ha túl széles lenne egy autó, akkor át tudom ugrani a síneket, hogy kikerüljem, de itt a vásárcsarnokba igyekvő nyugdíjasról fantáziáltak, ő simán összetöri magát a síneken. Igen, máshol is van a városban (például én egyszer itt fogtam aszfaltot), mindegyik ilyen hely veszélyes.

Előzmény: zubidomi (240278)
zubidomi Creative Commons License 6 napja 0 0 240286

Ez elég valószínűtlen, mert a villamos lámpaciklustól függően 45-60 másodperccel később indul el a hídra - ennyi elönnyel még egy lassabb kerékpáros is bőven túl lesz az emelkedőn.

 

Friczy tapasztalatai arról, hpgy igazából a sietős autós a híd túloldalán már feltartja a bringást, teljesen helytálló, én is így szoktam látni. Nem az zavar, hogy a villamossínre ráhajtva, záróvonalat átlépve megelőz, hanem az, hogy siet a piroshoz. Délután 5-fél6 körül szoktam Budáról Pestre menni, olyankor, ha a hídon még lehet is haladni, a Fővám tér - Kálvin tér szakasz araszol, és ennek a sornak a végére sietnek nagy elánnal.

Előzmény: OMGod (240284)
Friczy Creative Commons License 6 napja 0 0 240285

Én akkor szoktam arra menni, ha Kelenföld felé megyek. Nekem rövidebb, mint akár a Petőfi, akár a Rákóczi híd. Nehezítésnek ott a Kőbányai úti borzalmas 'kerékpárút'. Azt egyszer rendbetehetnék.

Előzmény: SzeZo (240283)
OMGod Creative Commons License 6 napja 0 0 240284

De még mindig nem világos, hogy mi van, ha hátulról utoléri a villamos a lassan tekerőt?

Előzmény: zubidomi (240278)
SzeZo Creative Commons License 6 napja 0 1 240283

Ha reggel hat felé megyek az útpályán, a sietősebb autósok ki tudnak kerülni. Napközben meg hiába akarna előzni, mert tele van a híd - de akkor a sinek között tekerek. Már, ha kedvem van arra menni, mert a folytatás a Batyi felé elég idegtépő.

Előzmény: Friczy (240281)
kiskosárkás tanyabájkos Creative Commons License 6 napja -1 1 240282

Szerintem semmi baj nincs a járdázással. Menj irányhelyesen és légy figyelmes a többiekkel.

Velem rendszeresen pacsiznak a turisták! :-)

Előzmény: rezgaras (240280)
Friczy Creative Commons License 6 napja 0 2 240281

Sokan mégis megteszik, a villamossínt igénybe véve. Szabálytalan ugyan, mert záróvonal van, de hát tudjuk, csak a bringások szabálytalanok :P Azt vettem észre, hogy amelyik így megy el mellettem amíg még a híd elején felfelé némileg lassabb vagyok, az utána engem tart fel a lámpánál a híd végén, gyakorlatilag egyáltalán nem volt gyorsabb (ez akkor szokott előfordulni, amikor a híd majdnem üres, ha sokan vannak, akkor még kevesebbet nyer a dologgal). Szóval tulajdonképpen szívatásról szó sincs. Budáról pestre meg többnyire a járdán vezetett gyalog- és kerékpárútról fordulok, amikor az autósoknak piros, amikor ők zöldet kapnak, én már nagyjából a legmagasabb ponton vagyok, onnan csak gurulni kell, a piros meg úgyis megfog a végén, ahogy az autóst is. Semmivel nincs előrébb, ha előz.

Előzmény: rezgaras (240280)
rezgaras Creative Commons License 6 napja -1 1 240280

"Nem érzem úgy, hogy a Szabadság hídon a járdán kényszerülnék menni."

 

Én meg úgy érzem. Mert az autósok nem tudnak kerülni. Tudom, hogy jó érzés szivatni őket...

Előzmény: SzeZo (240264)
zubidomi Creative Commons License 6 napja 0 1 240279

Mivel egyébként a mostani lámpaciklus mellett is így láttam kialakulni a ma szabálytalan gyakorlatot (villamos után megy a bringás), igazából ez még mindig sokkal kevésbé kompromisszumos megoldás, mint a járdán keringeni a gyalogosok között. 

 

A jelenlegi lehetőségek:

1. Szabályosan, a közúti forgalmi sávban állsz az autók között, és megvárod, amíg lámpánként 5-6 autó kijut Budán, meg 1-5 Pesten, a Kálvinig borzasztóan dugul az egész.

2. Szabálytalanul a járdán kerékpározol.

3. Szabálytalanul a záróvonalat átlépve a villamospályán kerékpározol.

 

Ezekből az én meglátásom szerint az 1. a szabályos, a 3. pedig az, amit ha szabályossá és egy jó lámpabeállítással megvalósíthatóvá tennénk, jó kompromisszum lehetne.

 

Persze nyitott vagyok más ötletekre is.

Előzmény: zubidomi (240278)
zubidomi Creative Commons License 6 napja 0 0 240278

Félreértettél.

 

Inkább leírom példaként.

 

Budai hídfő, abban a fázisban vagyunk, amikor délről lehet jobbra kanyarodni a hídra autóval, délről kanyarodik a hídra a villamos, a hídról lehet lekanyarodni, a hídfőt É-D irányba keresztező gyalogos és kerékpáros forgalom tilos. Amikor ez a fázis végetér a cikluson belül, akkor északról és délről elengedjük a bringásokat és megengedjük nekik, hogy felkanyarodjanak a villamospályára. Függetlenül attól, hogy ment-e villamos vagy nem, de ha volt villamos, akkor is mögé kerülnek, nem tartják fel.

 

Ez egy rövid, 5 másodperces zöld, utána pedig elkezdjük engedni a gyalogosforgalmat is, hogy keresztezze a hídfőt, miközben az É-D irányú autó- és villamosforgalom is megy a Szent Gellért téren. 

 

Tehát minden lámpaciklusban megengedjük a felkanyarodást, de úgy állítjuk a lámpát, hogy mindig a villamos után tudjon csak a bringás felhajtani a hídra.

 

Pesti oldal szintén, amikor az autóknak és a villamosnak zöld van a Fővám térről a hídra, akkor a bringás egyenest a sávból (ami a járdára vezet) nem engedjük fel a hídra, csak a villamos és az autók zöldje után. Így a hídra felhajtó bringás a villamos és az autók után megy, de ha áll az autósor, akkor tud menni a villamossínen előre.

 

Tehát nem csak akkor engedjük a bringást, amikor van villamos, de amikor van, akkor mindig utána.

 

NAR:

 

A városban rengeteg helyen kell szögben keresztezni síneket, vagy párhuzamosan haladni velük. A Szabadság hídon amúgy irányhelyesen a záróvonal és a külső sínszál között is kényelmesen el lehet férni, a hely adott, inkább az egyenetlenség probléma. De alapvetően sínt keresztezni is odafigyelés kérdése, és ezt más helyszíneken is meg kell tenni. Meg felmerül a kérdés, hogy az országúti járgány pont annyira alkalmas napi közlekedésre sín nélkül is jelen útviszonyok mellett, mint egy forma 1-es autó.

Előzmény: OMGod (240272)
OMGod Creative Commons License 6 napja 0 0 240277

Plusz az ellenkező irányból jövő villamos..... Zaj, sebesség, menetszél....

Előzmény: NAR (240275)
OMGod Creative Commons License 6 napja 0 0 240276

Ez csak egy példa akart lenni. Lehet akár bubis turista is. Ugyanekkora sebességgel. Vagy más okból lassantekerő.

Előzmény: NAR (240274)
NAR Creative Commons License 6 napja 0 1 240275

"A villamospályáról pedig a kerékpáros felálló vonalában tudnak lemenni."

 

Ez kifejezetten balesetveszélyes, mert a sín könnyen megvezeti a közel párhuzamos első kereket és védhetetlen esés lesz belőle.

Előzmény: zubidomi (240271)
NAR Creative Commons License 6 napja 0 0 240274

Nem jellemző a Nagycsarnokba biciklivel járó nyugdíjas, de ha igen, akkor kivárhatja az autós, annyival később áll be a dugóba a híd másik oldalán...

Előzmény: OMGod (240268)
OMGod Creative Commons License 6 napja 0 1 240273

Nem túl gyakran járok az Árpád hídon, de tömeges szabályszegést nem tapasztaltam. Persze mindig van 1-2 gyalogos az északi járdán, de nem általános jelenség.

Előzmény: zubidomi (240271)
OMGod Creative Commons License 6 napja 0 0 240272

És mi van, ha 5-6 percig vagy méghosszabban nem jön vllamos? Az összes bringás ott várja a sorát ?

Előzmény: zubidomi (240271)
zubidomi Creative Commons License 6 napja 0 0 240271

Egyrészt a megosztás az Árpád hídon sem működik.

 

Az északi járdán kutyával, lóval sétálgatnak, fotózgatnak, meg persze a betonon futók is ott vannak.

A déli járdán mennek a rollerek meg a bringások, akik lusták még 2×50 métert megtenni, hogy az északi járdán közlekedjenek.

 

A Szabadság híd sokkal terheltebb gyalogosforgalommal, melynek jelentős része turista, ő ugyanúgy fog fotózási céllal kódorogni a kerékpárosnak hívott oldalon, mint a másikon.

De a gyalogos oldalnak csúfolt részen is ott lesznek azok a bringások, akik a menetirányuknak megfelelően nem akarják mindkét hídfőben keresztezni a híd útpályáját.

 

Szerintem a helyes gyakorlat az lenne, ha mindkét hídfőben lenne előretolt kerékpáros felállóhely a közúti sávok elején, és a hídon átkelni szándékozó bringásokat egy ciklusonként 5 másodperces rövid zöldben engednénk úgy fel a hídra, hogy az adott ciklusban az esetleg hídra felhajtó villamos UTÁN tudjanak menni. A villamospályáról pedig a kerékpáros felálló vonalában tudnak lemenni. De ez szerintem a jelenlegi beidegződések mellett kb. a lehetetlen kategória, pedig én személy szerint nem érzem olyan vészesnek, hogy ha van közös busz-bringa sáv, akkor miért nem lehetne közös villamos-bringa sáv. Igen, a villamos nem tudja eltekerni a kormányt, hogy megelőzze a bringást, de pont ezért engedjük a bringást a villamos után.

Előzmény: OMGod (240267)
kiskosárkás tanyabájkos Creative Commons License 6 napja -2 1 240270

Az e-rolleresek tudják, hogy ők gyorsabbak, mint a bringások és tudomásul veszik, hogy a bringainfra egy lehetőség számukra, nem alapértelmezett e-rollersztráda, ahol a bringások lerúgnivaló férgek.

 

A sportosok meg abban a hiszemben vannak, hogy a bringainfra a sportolók számára készült, ahol rajtuk kívül mindenki csak megtört szerencsétlen "tötymörgő".

Előzmény: xrami (240263)
kiskosárkás tanyabájkos Creative Commons License 6 napja 0 0 240269

Nem tetszene, mert oldalt kellene váltani.

Meg hadd fotózzanak a turisták, mindkét irányba.

Előzmény: OMGod (240267)
OMGod Creative Commons License 6 napja -1 2 240268

Más keskeny utakon többnyire van előzési lehetőség. Itt nincs. Ha a Nagycsarnokba tartó nyugdíjas 8 kmh-val teker, visszaduzzasztja a forgalmat a Körtérig.

Előzmény: SzeZo (240264)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!