Keresés

Részletes keresés

9:3 Creative Commons License 5 perce 0 0 190005

:))

 

na, megyek

Előzmény: Csempa (190004)
Csempa Creative Commons License 10 perce 0 0 190004

Ebbe a hidegbe? :)))

Előzmény: 9:3 (190003)
9:3 Creative Commons License 20 perce 0 0 190003

valaki lenne olyan jó, és beírná, hogy húzzak már el a francba futni? Kellene egy kis motiváció.

Csempa Creative Commons License 1,5 órája 0 0 190002

(Sajnálatos módon az adatsorokba keverednek keresztedzésbeli hatások is, de azok nagyságrendileg kisebbek hatásukban, mint a futásaim, ennek ellenére igyekszem majd belevenni azokat is a következtetésekbe valahogy a későbbiekben...)

Előzmény: Csempa (190001)
Csempa Creative Commons License 1,5 órája 0 0 190001

Szerintem valamelyikünk félreértésben van az EliteHRV-vel kapcsolatban, s hogy kiderüljön az eltérés, kicsit pontosítok:

 

Az AliteHRV-vel mért adatok mindig reggeli, ébredés utáni mérésből származnak, nincs közöttük edzés alatti mérés. A reggeli mérések során van RR mérés:

 

 

A görbék egybeesése pedig jelenheti azt, hogy mindegy mit mérsz, HRV-t vagy RHR-t, a mért adatok nagyon hasonló képet festenek az aktuális állapotról, nincs szükség mindkettőre.

 

Az ezek alapján történő következtetések nyilván ne 100% pontosságúak, de számomra nagyon meggyőzőek. Erre mutatok a saját méréseimből szemléletesnek tűnő példát:

 

 

Mérések délutáni és esti edzés esetén (edzés dátuma, mérés másnap reggel, mérés harmadnap reggel):

  • 2017.12.05.: 68, 75 [mMMM]

  • 2017.12.07.: 58, 84 [EmmMMH]

  • 2017.12.11.: 63, 68 [SSSM]

  • 2017.12.13.: 63, 72 [mmMMHH]

  • 2017.12.15.: 63, 64 [EEEEEE]

  • 2017.12.19.: 59, 63 [mmMMHH]

  • 2018.01.04.: 59, 74 [LSD 2r]

  • 2018.01.09.: 66, 70 [mMMM]

  • 2018.01.11.: 57, 74 [LSD 3r]

  • 2018.01.17.: 60, 78 [mMMM]

  • 2018.01.22.: 63, 76 [EmMM]

 

Ha az edzés nem este, hanem még aznap reggel történik, vagyis a mérés előtt eltelik kb. 22 óra (ilyenkor jellemzően alszom 1 órát közvetlenül a futás után, mert hétévégé vagy szabadság alatt futok ilyenkor) és rendelkezésemre áll egy éjszakai alvás is, akkor ez elegendő a regenerálódáshoz a másnapi mérés szerint. Másnap reggel mérve a HRV-t az esés nem tapasztalható már, az érték általában a normál zónában van, kivétel ez alól ha over-reaching stádiumban vagyok (l.: 2018.12.21 - 31.).

 

Mérések reggeli és délelőtti edzés esetén (edzés dátuma, mérés másnap reggel, mérés harmadnap reggel):

  • 2017.11.27.: 78, 71 [MSSH]

  • 2017.12.09.: 72, 73 [EEEEEE]

  • 2017.12.17.: 66, 66 [SSSM]

  • [...]

  • 2018.01.02.: 65, 67 [LSD 3r]

  • 2018.01.25.: 71, 70 [mm]

  • 2018.01.29.: 73, 68 [Recovery 1r]

 

Over-reaching stádiumban ez így alakul reggeli és délelőtti edzések esetén (edzés dátuma, mérés másnap reggel, mérés harmadnap reggel):

  • 2017.12.21: 63, 67 [LSD 24km]

  • 2017.12.23: 62, 62 [SSSm]

  • 2017.12.25: 64, 70 [mmMM--]

  • 2017.12.31: 63, 68 [SSSM]

Ezekből látszik (számomra), hogy lehet támaszkodni a mért adatokra az aktuális állapotom megállapításához, de szívesen olvasnám a véleményedet róla, még akkor is, ha az ellenvélemény!

Előzmény: Ati_66 (189999)
Mr Long Creative Commons License 2 órája 0 0 190000

Spenot!

Nezz majd ra a heti lepesszam versenyre es kezdj el gyalogolni! Csempaval durvan fej-fej mellett allunk most, kb 500 lepes a kulonbseg.

Ati_66 Creative Commons License 9 órája 0 0 189999

Érdekes görbék, de nekem fenntartásaim vannak az EliteHRV adataival kapcsolatban.

Nem értem R-R pulzus adatok nélkül hogyan határoz meg az EliteHRV applikáció RMSSD, LF és HF értékeket.

Ha nem az applikáció kapja közvetlenül a pulzusmérő öv jeleit, akkor ugye egy óra által rögzített pulzus adatokat lehet feltölteni.  Nem tudok róla, hogy a Polar S810i és RS800, RS800CX órákon kívül más óra  tudná egy edzés R-R adatait is rögzíteni.  A V800 még tud R-R pulzust rögzíteni, de már csak tesztek között, egy teljes edzés egyéb adataival már az sem rögzít R-R adatokat. 

Tehát, ha egy edzés pulzus adatait töltjük fel az applikációba, akkor legjobb esetben is csak a valós R-R adatok 1 másodperces mintavételre interpolált adait tölti fel az ember és abból próbál a program valamit alkotni amire rámondják, hogy a HRV adatokból számolják.

A különbség 1 s pulzus minta (kék vonal ) és R-R pulzus (piros vonal ) között

 

Ezek a mai futásom R-R adataiból a program által számított paraméterek:

 

Data Value Unit
Duration 1:11:20
Sampling Rate R-R Intervals
Running Index 51

Energy Expenditure 1280 kcal
Number of Heart Beats 11069 beats
Minimum R-R Interval 359 ms (167 bpm)   Az 1 másodperces mintában 161 a rögzített max pulzusom   Az átlag és a minimum az egyezik.
Average R-R Interval 387 ms (155 bpm)
Maximum R-R Interval 710 ms (85 bpm)
Standard Deviation 14,2 ms
Max/min ratio 1,98
Weighted RR Average 387 ms
SD1 2,3 ms
SD2 19,8 ms
RMSSD 3,2 ms
pNN50 0,0 %

Total power (0,003 - 0,400 Hz) 164,68 ms˛
VLF (0,003 - 0,040 Hz) 159,60 ms˛ (96.9 %)
LF (0,040 - 0,150 Hz) 3,67 ms˛ (2.2 %)
HF (0,150 - 0,400 Hz) 1,41 ms˛ (0.9 %)
LF/HF ratio 260,3 %

    

 

 

Jó ideje minden edzésem R-R adatai is megvannak. Időnként próbáltam kideríteni tudom-e ezeket az adatokat valamire hasznosítani, de sok időt nem érdemes beleölni szakismeretek nélkül az elemzésébe úgy gondolom. Eleve még a szakirodalom sem egységes az egyes paraméterek változásának megítélésében, ezt éppen a múlt héten olvastam egy orvostan hallgató dolgozatában, amikor ismét nekiültem az egyes paraméterek hasznosíthatósága után keresgélni 

 

http://vmtdk.edu.rs/fex.file:0499e439-5763-900a-6d06-2ed0ce6aec25/AGOCS+DOL.doc

 

Ezt elolvasva arra jutottam, hogy bőven elég az óra tesztjeinek eredményeire hagyatkoznom. Tőlem okosabb emberek megalkottak valamilyen algoritmust ami kidob egy számot és nekem elég az. A Garminnál ilyen szám a HRV értéknek nevezett szám, ami semmilyen konkrét mért élettani tartalommal nem bír, egy valamire jó, hogy a változásait figyelje az ember, mint az órák által mért VO2max vagy a Polar RI indexe esetében.

 

Mondjuk azt megfigyeltem, amit szakirodalom is ír, hogy minél nagyobb az intenzitás annál kisebb a Standard Deviation értéke. Illetve ha nincs semmi gond és jó formában érzem magam, akkor az LF/HF érték is elég alacsony, ezt szintén szakirodalom is írja.

 

Előzmény: Csempa (189998)
Csempa Creative Commons License 11 órája 0 0 189998

Akik még hozzám hasonlóan szeretnek grafikonokat bogarászni, azoknak egy kis ízelítő 2017-11-27-től máig:

 

 

Itt a VO2max görbét leszámítva mindegyiken képeztem egy mozgó átlagot és összehangoltam némi transzformáció révén. Az látszik, hogy gyakorlatilag bármelyikből ugyanaz olvasható ki:

  HRV: Heart Rate Variability (EliteHRV)

  RHR: Resting Heart Rate (EliteHRV)

  RMSSD: HRV-ből kalkulált érték (root mean square of successive differences) (EliteHRV)

  LF: Frequency-domain methods Low Freq. (EliteHRV)

  HF: Frequency-domain methods High Freq. (EliteHRV)

  VO2max: (fenix 5)

 

Akit meg inkább a fenix-es VO2max értékének alakulása érdekel inkább, és esetleg a saját kimerültségi foka, annak itt van tanulságként egy másik (2017-09-20-tól máig), amiből jól látszik, hogy mire kell folyamatosan figyelni:

 

 

A "PC diff" értéket a Performance Condition-ből szűmoltam oly módon, hogy minden edzés legmagasabb (jellemzően az eleje) és legalacsonyabb (jellemzően a vége) értékeket kivontam egymásból. Az jól látszik belőle, hogy ahol ez a különbség nagy (kék görbe), ott a VO2max megindul lefelé. Ez a nagy differencia jellemző arra az időszakra, amikor túlhajtja magát az ember, vagyis amikor jobban elfárad ugyanattól az edzéstől, mint kipihent állapotban. Erre akkor is érdemes odafigyelni, ha kétségeink támadnak afelől, hogy jó irányba haladunk-e, vagy éppen kipurcantjuk magunkat szorgalmasan :)

 

Még gyűjtögetek adatokat egy pár hónapig, de ezek már elég érdekesek hozzá, hogy a hozzám hasonló perverzeket értékeljék is...

Ati_66 Creative Commons License 14 órája 0 0 189997

A mai verseny load értéke 100 egységgel alacsonyabb, mint a holnapra tevezett 21 km-es edzésé, de mégis majdnem ugyan annyi pihenés kellene utána. :

 

 

Mindegy, holnap reggel kutya sétáltatás közben kiderül elmegyek-e hosszút futni vagy csak átmozgatás lesz. 

Előzmény: Csempa (189996)
Csempa Creative Commons License 14 órája 0 0 189996

Az nem kétséges, hogy le tudod futni a holnapi távot.

 

A kétségem magammal szemben azt szokott lenni ilyenkor, hogy jót tesz-e nekem, ha lefutom. Mert az fm és alatti versenyek ellen számomra egyetlen érv szól: nagyon szét tudom hajtani magam rajtuk a magas intenzitás miatt, amik után 1 pihenőnap nekem mindig hasznos, s talán a 2 sem lenne haszontalan, de azt már nem szoktam megvárni :)

Előzmény: Ati_66 (189995)
Ati_66 Creative Commons License 14 órája 0 0 189995

Kösz!

Ha azt nézem, hogy a Téli Mátrán az 1 és 2. ellenőrző pont között 1:13-as időt mentem 147-es átlag pulzuson, majd kb 5 perc teázás után Galyatetőig 148-as átlag pulzuson 40 percet, majd pecsételés után további 40 percet 147-es átlag pulzuson nyomtam és a túra végéig további 2,5 óra volt 139-es átlag pulzuson, akkor a holnapi 135 körüli átlag pulzusú edzést a mai rohanás után 21 órát pihenve, bírnom kellene. Más kérdés, hogy a jövő heti kb 4,5-5 órás verseny előtt jó dolog-e?

Bár a jövőheti versenynek sincs tétje számomra, tehát nem úgy terveztem, hogy ott csúcsformában teljesen kipihent legyek.     

Előzmény: Csempa (189993)
Spenót Creative Commons License 14 órája 0 0 189994

3:10-nél mond számomra érdekeset. Még nem láttam olyat, hogy csinálta volna valaki, de egyszer kipróbálom.

https://youtu.be/jmyLSQ0REmo

Vélemény?

 

Longnak pedig küldöm a naplementét 4:10-nél. :) 

Csempa Creative Commons License 14 órája 0 0 189993

Azt nem tudom, hogy te mit bírsz, de egy ilyen rohangálás után nekem a másnapi terved fele is éppen elég lenne.

Gratula!

Előzmény: Ati_66 (189990)
Csempa Creative Commons License 15 órája 0 0 189992

Nagyon jó volt! Köszi!

Előzmény: Mr Long (189989)
Spenót Creative Commons License 15 órája 0 0 189991

Nyálas volt meg könnyes is, de amúgy is folyik a taknyom. :) Ez jól esett, köszi!

Asszem, elindítom az amerikai Leukoplaszt terítő vállalkozásomat. :) 

De jó lehet egy ilyen. Úgy értem, hetekkel utána. :) 

Előzmény: Mr Long (189989)
Ati_66 Creative Commons License 15 órája 0 0 189990

Na, túl vagyok az idei első tempós futáson.

A szomszéd faluban Bogácson 14. alkalommal rendezték meg az év elejei versenyt, amit Latyak futásnak neveztek el. Én idén voltam először.

Igazából idén nem verseny volt, mert nevezési díj, időmérés és így eredményhirdetés sem volt. Van jókedv, frissítő állomások teával, banánnal és akik nem vezetnek, azoknak a pince soron borral és pálinkával :-). A célban tea, forralt bor és hagymás zsíros kenyér várt. Illetve aki akart rendelhetett némi anyagi ellenszolgáltatás fejében bográcsgulyást is. A futás fáradalmait a bogácsi strand gyógyvizében díjmentesen lehetett kipihenni.

Az útvonal egy 14 km körüli kör az első 8 km aszfalt úton Bogács-Cserépfalu- Bükkzsérc útvonalon, ami egy pár 100 m szakasz kivételével gyakorlatilag végig emelkedik, majd a szőlők között vissza Bogácsra. Ez a szakasz a névadó, mert sárral vastagon befedett, elsüllyedt makadám út, rövid szakaszon földút. Mára hó már nem maradt az úton csak egy rövid szakaszon, így csak csúszós sár volt és pocsolyák, mert a szép napsütésben éppen kiengedett az éjszakai fagy mire elrajtoltunk. Én a futók többségéhez hasonlóan aszfaltra való cipőben indultam, nem hiszem, hogy terep cipőben jobb lett volna ez a saras szakasz.

Én azzal a szándékkal indultam, hogy olyan intenzitáson fussak, amit egyedül nem biztos, hogy tartanék ilyen távon. A lehetőség adott volt, mert a környékről tőlem gyorsabbak is sokan indultak.  

Az elméletem az volt, hogy 12 éve kb 1 órát bírtam úgy, hogy az átlag pulzusom 167 volt. Akkoriban ez az intenzitás sík terepen 4:10 körüli átlag tempót jelentett. Most a cél az volt, hogy valahol 158 körüli átlag pulzussal menjek végig és majd kiderül milyen lesz a tempó. A tervezett magas intenzitásra tekintettel úgy 20 perc laza poroszkálással bemelegítettem.

Szerencsém volt, mert az egyik gyöngyösi ismerősöm olyan tempót futott, amit én is tudtam tartani a tervezett intenzitáson, így rátapadtam és majdnem végig a sarkában loholtam. Amíg az aszfalton haladtunk nagyon jól éreztem magamat. Az aszfaltos szakasz végén 8. km előtt egy 300m hosszú utca 20m szintet emelkedik és még ezen is sikerült jó tempóban felfutnom. Az órám a 91%-ra állított felső határon csak itt csipogott rám. A csúszkálós, ragadós saras útszakasz kicsit lassított és már éreztem kezdek merevedni, de a célig azért a lejtő bevitt, bár nem tudtam szaporázni a lépést az utolsó 1 km száraz útján sem, nem sikerült 4:30-as tempónál jobban felgyorsulnom csak az utolsó pár méteren.

A vége 13,7 km 1:10:55

Az átlag pulzus 88% (155)

 

Kíváncsi leszek milyen izomlázam lesz holnap. Ha nem túl durva, akkor holnap b2b edzés apropóján egy szokásos 21km-es hegyi kört még lefutok. Így majdnem összejön a jövő hét végi verseny távja.

Ugyanis a március 3-ra tervezett 43 km-es teljesítmény túra helyett inkább a 35 km-es FunRun futamra neveztem a Bükki Kilátásokon. Ahogy az időjárás előrejelzést nézem, jól döntöttem.

Mr Long Creative Commons License 16 órája 0 0 189989

Lehet kicsit nyalas, meg amerikai almos, de komalom az ilyen videokat. Kb ennyi kell a megvalositashoz, munka es nem feladni.

https://youtu.be/iC7Lh4opLsc

amatőr Creative Commons License 17 órája 0 0 189988

De jó távokat terveztek, egyre nagyobb kedvem lesz belekezdeni a futásba!
Most már kivárom a jövő hét szombatot, hogy tisztán legyen meg az idei évi első 3 Szigetfutás, aztán meg -remélem, jó, szép meleg időben- elkezdek felkészülni a Vivicittára. Még nem tudom, miként, vagy hogy edzésterv legyen-e, majd meglátjuk.

9:3 Creative Commons License 19 órája 0 0 189987

beszólt a Strava, hogy vegyek új cipőt, mert átléptem az 1000 km-t. Pedig az nálam az élettartam kétharmada. Hozzáteszem, megjelent az első szakadás a Swerve belsejében, szerencsére nem a sarokrészen.

A maraton előtt még beszerzem az utódját.

9:3 Creative Commons License 20 órája 0 0 189986

oké, majd meglátjuk. Nálam is másfél hétig tartott, pedig egyáltalán nem tűnt komolynak. 

Előzmény: Spenót (189985)
Spenót Creative Commons License 20 órája 0 0 189985

Nekem 32-t ír a terv 6:25-tel. Ha összeszedem magam, abban benne vagyok, hogy utána még kocogok pár km-t, de lassabban.

Jól kicseszett velem ez a betegség. Már javulok, lázam csak egy napig volt, de fáj mindenem. Azt hiszem, fekszem két napot és a hétfői spinning lesz az első edzés.

Előzmény: 9:3 (189984)
9:3 Creative Commons License 22 órája 0 0 189984

Első fele abszolválva, egész könnyedén. Az egyetlen problémát egy kutyással való szóváltás jelentette.

Kváncsi vagyok, holnap hogy fogom vonszolni magam.

 

Spenót! Mégiscsak le kéne futni azt a fránya 36-ot jövő hétvégén, nem gondolod? Három héttel lenne a maraton előtt, az pont ideális, nem?

Előzmény: 9:3 (189977)
Ati_66 Creative Commons License 1 napja 0 0 189983

Holnapután nem jó ? Még éppen odaérhetsz.

 

Feb.25.vas. Málta maraton (8.) - Mdina -> Sliema

 

:-))

Előzmény: O/O (189980)
O/O Creative Commons License 1 napja 0 0 189982

:)

Előzmény: Mr Long (189981)
Mr Long Creative Commons License 1 napja -12 0 189981

Nincs arrafele 42km-nyi aszfalt? :)

Előzmény: O/O (189980)
O/O Creative Commons License 1 napja 0 0 189980

Gyorsan kéne futnom egy Maratont, holnap nincs valahol verseny? 

 😅

amatőr Creative Commons License 1 napja 0 0 189979

A bizsergetőből (Biotech USA-félét Beta alanine vagy mi volt a neve) én is megettem egy jó nagy vödörnyit, szerintem pont Spenóttal egyszerre, mert épp erről beszélgettünk. :)
De nekem inkább a súlyzózáshoz ment, semmint a futáshoz. Totál bizsergette a nyakam meg a fülcimpám, a többi hatását nem tudnám fixre mondani. Azóta nem próbáltam. :) 
Egyre inkább közeledik az év harmadik futása amúgy, jövő szombaton Szigetfutás lesz, ajj.
A Vivicitta feles is szép lassan kopogtat, sőt, szemezek a kedvenc óbudai sportnapos félmaratonnal is, tavaly ott ismerkedtünk össze 9:3-mal! :) 

Előzmény: O/O (189968)
Mr Long Creative Commons License 1 napja -12 0 189978

Nem kell ragaszkodni az este-reggel felálláshoz, kellőképpen fáradt lesz a lábad 24 óra után is.

Előzmény: 9:3 (189977)
9:3 Creative Commons License 1 napja 0 0 189977

én sem megyek munka miatt.

A jövő hét is kérdés. 

 

Helyette hétvégén megpróbálok 2x23-at. Nem igazi b2b, mert mindkettőt reggel futom, de azért érdekes lesz. 

Előzmény: Spenót (189959)
Zsazsi Creative Commons License 1 napja 0 0 189976

Nekem van egy feher, alig hasznalt M400-om. Ha erdekel felaron, akkor irj a cimemre es megbeszeljuk a reszleteket.

Előzmény: atiboss (189955)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!