Keresés

Részletes keresés

9:3-at tippeltem Creative Commons License 45 perce 0 0 179275

Szia, én is gratulálok neked. Valószínűleg láthattalak is így ismeretlenül, mert elég sokáig ott tébláboltam a cél környékén.

 

Ami a nem saját nevet illeti, még a korábbi futós korszakomban, 2002-ben és 2003-ban indultam el a Nike-n. Nem emlékszem már pontosan, de a történet nagyjából annyi, hogy egy barátom munkahelye volt az egyik kiemelt szponzor, és kaptak cserébe ingyen nevezéseket, csak nem mindenki élt vele. Ezeket aztán odaadták ismerősöknek. 

Előzmény: Vendel789456123 (179266)
amatőr Creative Commons License 1,5 órája 0 0 179274

...és nincs a doppinglistán... :) 

Előzmény: rrroka (179273)
rrroka Creative Commons License 1,5 órája 0 1 179273

Ultrákra reszelt sajtos vajas croissant szoktam vinni, nagyon jól esik, könnyű megenni, felveszi a táska alakját és jòl is lakok tóle. Ez mind kedvező szerintem.

Előzmény: hsada (179269)
hsada Creative Commons License 2 órája 0 0 179272

Pont most bukott a maraton olimpiai bajnoka: nyilván senki sem ismeri be ha koxol, még a drogosok is előbb "viszik a balhét" mint a doppingolók. Érdekes lenne egy-egy amatőr futóverseny után megnézni kiben mi van (elég lenne epo/clen/szteroidra nézni).

Előzmény: budai10 (179271)
budai10 Creative Commons License 3 órája 0 0 179271

Egyre jobban az a meggyőződésem,hogy hobbi átlag futók szintjén a BCAA stb... felesleges pénzkidobás.

Arra  kíváncsi lennék,hogy pl Magyarországon is az ismert ultra futók azt a komoly teljesítményt (L-Karnitin,Koffein,Taurin,BCAA stb) érik el vagy van ott már komolyabb dopping.

Attól,hogy nincs benne akkora pénz azért az ember csak ember marad sokan a sikerért bármit.

Előzmény: hsada (179269)
Vendel789456123 Creative Commons License 3 órája 0 0 179270

1178 voltam.

Nekem is 21.54 km-t mért az Endomondó néni. Ez nem sok csúszás (körönként kb 100 m).

Az útvonal jellege miatt talán nem nagyon lett volna lehetőség a pontos táv kimérésére.

Előzmény: amatőr (179268)
hsada Creative Commons License 4 órája 0 0 179269

 Fehérjehiány elég ritkán lép fel normál étrendnél, inkább a kalória/testsúlybeállítás/stb lehet kérdéses. A futás közbeni fehérje/aminosav bevitel az ami érdekes, van e valamilyen kedvező hatása (bcaa, tirozin, beta-alanin, citrullin-malát, stb)

Előzmény: rrroka (179262)
amatőr Creative Commons License 4 órája 0 0 179268

Szia Vendel, gratulálok!
Na igen, amikor az óra szerint megvan a 21,1, de a valóságban jól láthatóan van még párszáz méter... :)
De az uccsó 21. km legalább 5:10-re, a vége 400 méter meg 4:52-re jött ki, ha már hajrázunk, vagy mi. :)

Mi volt a rajtszámod? Van sok fényképünk.

Előzmény: Vendel789456123 (179266)
amatőr Creative Commons License 5 órája 0 0 179267

Jó kis verseny volt ez az óbudai félmaraton! :)
Az időjárás azért eléggé feladta a leckét, miben kellene futni, a vége az lett, hogy pár perccel a rajt előtt visszafutottam a ruhatárhoz, kikérve a csomagot, hogy rövid ujjas technikai pólót vegyek a vékony hosszú ujjas alá, mert a két hosszút soknak tartottam. Ehhez képest a töltésen majd visszafújt a hideg szél, de ahol meg sütött a nap, ott meleg volt. De rájöttem, hogy az öltözék a gyorsaságtól függ: a top futók rövidben tolták alul-felül.

9:3 kollégával a rajtnál összeismerkedtem, de ő gyorsra tervezte, így maradt az utóvéd szerepe a rajt után, mivel nagyon sokan kilőttek, kevesen kezdtek 6 percen felüli tempóval.
Pulzusra futottam, a 6 körben egyenletesen akartam feljebb vinni, a kezdeti 145-ösről. Az első 10 km 6:15-ös átlag lett. Végül nem nagyon ment fel 165-re, az átlagtempó a mért 21,53 km-re 5:54 lett. Három belesétálás, megállás is belefért, izo és banán, ha már olyan kedvesen kínálták.

 

Lehet, hogy nem ez a legjobb edzésmódszer, versennyel gyűjteni a km-eket. :)

Vendel789456123 Creative Commons License 5 órája 0 0 179266

Gratulálok!

Én is voltam, 1:57-et futottam. Jó volt.

Láttam Amatőrt befutni. Nem volt őszinte a mosolya....

Az mit jelent, hogy eddig nem saját név alatt futottál?

Előzmény: 9:3-at tippeltem (179263)
Csempa Creative Commons License 5 órája 0 0 179265

Gratulálok! Egy 1:50 körüli fm miatt már tényleg nem kell szégyenkezni :)

 

Előzmény: 9:3-at tippeltem (179263)
Tompus999 Creative Commons License 6 órája 0 0 179264

Gratulálok :-)

Előzmény: 9:3-at tippeltem (179263)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 6 órája 0 0 179263

Egészen szimpatikus rendezvény, mivel olyan 150-200 induló lehetett. Hat kör, ami hétvégi futásnak unalmas, de versenynek jó volt, mert volt mihez viszonyítani (a km-ek nem voltak jelölve)

Ha csak futólag is, de megismerkedtem Amatőrrel, aki az elején tanakodott, felöltözzön-e vagy vetkőzzön, mert bolond volt az idő. Egyébként az órája szerint olyan 21,5 km volt az össztáv.

 

1:52:36-ot futottam, amivel elégedett vagyok, pláne annak fényében, hogy milyen állapotban voltam egy évvel ezelőtt. Sikerült minden kört nagyjából azonos idő alatt futni, az utolsót meg 20 mp-cel gyorsabban. Átlag pulzus 164 lett, ha mond ez valamit. 

 

Ez volt életem harmadik versenyen futott félmaratonja, és az első, amit saját nevem alatt futottam :)

Előzmény: Csempa (179255)
rrroka Creative Commons License 7 órája 0 0 179262

ja igen és pont az jött ki, amit te is írsz, hogy átlagember, átlagedzéssel normális táplálkozás mellett bőven elég fehérjét visz be.

Előzmény: budai10 (179259)
rrroka Creative Commons License 7 órája 0 0 179261

a testépítés az a sport, amitől konkrétan egészségtelenebb lesz a sportoló. :/

ez a vizsgálat átlagembereket tesztelt, sima konditermes edzésen.

Előzmény: budai10 (179259)
Csempa Creative Commons License 8 órája 0 0 179260

Gyomor edzéséhez próbáltam ki 2 nassolásos futást a télen:

 

1. Szaloncukor futás

Erről nincs mit magyarázni. Jó volt, csak a téli hidegben a külső zsebből elővett szaloncukor sokkal keményebb, mint a szobában a fáról leszedett. Erre érdemes odafigyelni :)

 

2. Sportszelet-lépcső-futás

A kedvencem, mert nem kell hozzá lépcső, csak sportszelet, amiből 4 fajta van és menet közben a következő (lépcsőzetes) sorrendben fogyasztjuk: 25g, 31g, 42g, 51g. (Az 51 grammosat a célba érés után szoktam, de szerintem bírná a gyomrom menet közben is.)

 

Jó étvágyat mindenkinek!

budai10 Creative Commons License 8 órája 0 0 179259

Ez azért van mert most már tesztek bizonyítgatják,hogy pl edzés utáni (drága) gyors felszívódású fehérjének nincs akkora jelentősége mert a folyamat jóval elnyújtottabb így az anabolikus kapu megdőlni látszik.

De attól még a napi fehérje bevitel fontos maradt  a testépítőknél.

Előzmény: rrroka (179257)
budai10 Creative Commons License 8 órája 0 0 179258

Hétköznapi edzések során nem sok ember van aki 4 órás/nap vagy azon túli edzéseket csinál igaz?

Fehérje bevitel inkább a napi étkezések során fontos,hogy végül ne az legyen,hogy a szervezet saját magából bontja le nagyrészt.

Előzmény: Csempa (179256)
rrroka Creative Commons License 8 órája 0 0 179257

A múltkor láttam egy műsorban, h fehèrjeitalt fogyasztók ès nem fogyasztók csoportját hasonlították össze termes edzésen, több héten àt, mindenfèle korcsoportban és a világon semmi különbséget nem tudtak kimutatni.

Előzmény: Csempa (179256)
Csempa Creative Commons License 8 órája 0 0 179256

Kerestem a futás közbeni fehérje bevitellel kapcsolatban az eddig olvasottakat, de nagyon kevés helyen említik meg.

Itt pl 4 órán túli menetek esetén javasolják (a szokásos 4:1 szénhidrát:protein arányban):

http://edzesonline.hu/cikk/1211/a_maratonon_tul_avagy_ultrafutasrol_kezdoknek

 

Vagyis a hétköznapi edzések során nincs sok jelentősége vagy pozitív hatása(?) az eddigi eredmények alapján.

Előzmény: Csempa (179229)
Csempa Creative Commons License 9 órája 0 0 179255

Jöhetnek az élménybeszámolók a FM-ról!

(Mert ugyan Óbudai vagyok, de nem voltam még helyi futórendezvényen. Röstelkedem is miatta.)

Tompus999 Creative Commons License 10 órája 0 0 179254

Hajrá a mai félmaratonhoz, srácok!

amatőr Creative Commons License 21 órája 0 0 179253

...akkor holnap? Ismertetőjel? :)

Előzmény: 9:3-at tippeltem (179119)
amatőr Creative Commons License 22 órája 0 0 179252

Ha nem lennének versenyek, nem futnék? :)
Holnap mégiscsak irány Óbuda, feles, oszt' meglátjuk...

budai10 Creative Commons License 24 órája 0 0 179251

Ha 40g szénhidrátot viszel be óránként ami legalább ajánlott akkor az  200 kcal/óra körül jön ki.

Ha 100 kcal-t viszel be akkor 20g szénhidrát óránként kb ez nem valami sok.

Előzmény: Ermak (179249)
Csempa Creative Commons License 24 órája 0 0 179250

Te óránként 100 kalóriával megcsinálsz egy 100 km-es terepfutást, ezt nagyon figyelemre méltó teljesítménynek gondolom, és nem áll szándékomban vitatkozni a tapasztalataiddal.

Előzmény: Ermak (179249)
Ermak Creative Commons License 25 órája 0 0 179249

A kaloria-matek es a sajat tapasztalat is azt mutatja, hogy akar 100 km-re is eleg  a 100 kcal/ora bevitel. Ha valakinek ennyit kivan a szervezete, nem kell eroltetni. 

 

Tovabba gondolom, hogy ha jobban urul a glikogenraktar, akkor utana noveli a raktarat a szervezet.

 

A vizbevitelre figyelni sokkal fontosabb.

Előzmény: Csempa (179248)
Csempa Creative Commons License 28 órája 0 0 179248

???

 

(Azért kell többet bevinni, hogy kevesebb hiányt kelljen kezelni a (még-)hosszabb utakon, ehhez pedig meg kell tanulni automatikusan többet bevinni, hogy fáradtan, kimerülten is lehetőleg reflex szerűen történjen.)

Előzmény: Ermak (179246)
Mr Long Creative Commons License 28 órája 0 0 179247

Ma toltam 11km-et, 500 szinttel ket ora alatt tokig hoban. Lefele neha 23min/km volt a tempom, mert nem akartam meghalni. Erre adott akkora loadot, hogy a plagonrol pattant vissza :)

Előzmény: Spenót (179241)
Ermak Creative Commons License 28 órája 0 0 179246

Miért kellene többet bevinni?

 

Saccra nálam is 100 kcal/óra körüli a bevitel. Ez még egész hosszú távokon is elég arra, hogy a saját készletet is belevéve legyen elég szénhidrát, zsír meg mindig van elég. Rövidebb távon (félmarcsi) meg elégnek kell lenni a saját készletnek glikogénből is.

 

(Valamelyik Nagy Futó írta, hogy az ultra a hiány kezeléséről szól: menet közben nem tudsz bevinni annyi kalóriát és vizet (OK, utóbbit hidegben igen), amennyit elhasználsz.)

Előzmény: Csempa (179236)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!