Keresés

Részletes keresés

bellone72 Creative Commons License 30 perce 0 0 175691

Miért pont erre ne lehetne fittyet hányni?:) Egy jó ideje már én sem akarok okosan futni, a múltban viszont sokat profitáltam az úttörőknek köszönhetően.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (175689)
Csempa Creative Commons License 3 órája 0 0 175690

Szó szerint. Abban a táblázatban a 43. oldalon nem véletlenül van az a "Laktát..." oszlop...

Előzmény: 9:3-at tippeltem (175687)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 3 órája 0 0 175689

:)

 

(Csak hogy nehogy félreérthető legyen: biztosan van benne egy csomó minden, ami tanulságos és érdemes lenne megfogadni, tehát nem kifigurázni akartam.)

 

Előzmény: bellone72 (175686)
rrroka Creative Commons License 3 órája 0 0 175688

Hát ha úgy gondolunk rá, hogy mondjuk 2:15-ös félmaratonról 2 óra alá akarunk menni, akkor az sokkal könnyebb, mint 21 km-ről 42-t futni. De lehet csak nekem tűnik annak.

Szóval a gyorsulást úgy kell érteni, hogy gyakorlottabb futó lesz valaki. Ettől nyilván nő a megtehető táv is, de szerintem félmaratonon a jobb eredmény könnyebben teljesíthető, mint a maratonra ugrás, ráadásul az egy folyamat lépcsője is a maratonra készülésnek. 
Sokkal nehezebb 5 óra 30 perces maratont futni, mint 4 órást.

Előzmény: Mr Long (175681)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 4 órája 0 0 175687

ott kiderül, ki a gyilkos? :)

Előzmény: Csempa (175685)
bellone72 Creative Commons License 4 órája 0 0 175686

Odüsszeusz sem sokat olvasgatott, hanem nyomta keményen.:)

Előzmény: 9:3-at tippeltem (175684)
Csempa Creative Commons License 4 órája 0 0 175685

Én megtettem. Elég a VII. résztől, 43. oldal, ha a többihez nincs türelmed.

Kezd el ott, aztán próbáld abbahagyni! :)

Előzmény: 9:3-at tippeltem (175684)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 4 órája 0 0 175684

Uh, belenéztem ebbe a pdf-be. Sajnos kizárt, hogy végigrágjam magam rajta, ami persze nem a szerzőt minősíti. Inkább az Ulysses.

 

Ermak Creative Commons License 4 órája 0 0 175683

Tetszik, elmentettem.

Előzmény: bellone72 (175672)
kicsiNyesi Creative Commons License 6 órája 0 0 175682

Ugyan nem nekem írtad, de jó tipp :)

Nem is tudtam, hogy vannak, ilyenek.

 

3km-ről 21 km-re fejlődni szép, grat. :)

Én 3 éve kezdtem 0-ról, de még a 10 km-t sem futottam még le egyben, pedig tervezgetem egy ideje.

Majd tavasszal :)

 

Előzmény: rrroka (175668)
Mr Long Creative Commons License 6 órája 0 0 175681

A gyorsulas ennyivel kevesbe veszi igenybe a szervezetet?

Előzmény: rrroka (175668)
Csempa Creative Commons License 6 órája 0 0 175680

Kicsit keverednek a dolgok  fejemben, de azért nem fordulnak a visszájukra (általában). Erre gondoltam (az alább linkelt pdf-ből kimásolva):

 

"Az utóbbi évek kutatásai kiderítették, hogy az anaerob energiafolyamatokkal kapcsolatos képességeket – révén genetikai adottságok – fejleszteni nem lehet, a maximumuk eléréséhez pedig elegendő 6-12 hét. Ennek fényében tehát értelmetlen ilyen edzéseket végezni az év egészében. Maraton esetében az is előfordulhat, hogy a zóna alkalmazása többet árt, mint használ, ezért nem hogy felesleges, hanem – az aerob folyamatokat negatívan befolyásoló hatásai miatt kifejezetten káros."

Előzmény: 9:3-at tippeltem (175670)
Csempa Creative Commons License 6 órája 0 0 175679

Nem bírtam ki estig, beleolvastam. Hálás köszönet, ez nagyon jó!

Előzmény: bellone72 (175672)
Csempa Creative Commons License 8 órája 0 0 175678

Eddig még nem volt rá szükségem, szerencsére. 

(Terepen meg mindig van nálam legalább fél liter.)

Előzmény: 9:3-at tippeltem (175673)
Julcsikatica Creative Commons License 8 órája 0 0 175677

Alapvető motiváció számomra az egészségmegőrzés illetve az, hogy a futás élménye számomra kikapcsolódást jelent a mókuskerékből. Így természetesen nem mindenáron cél idén számomra egy maratoni teljesítés, de ha úgy érzem, hogy bírom erővel, össze tudom szervezni az egyéb elfoglaltságaimmal a szükséges edzés mennyiséget és jól megy, akkor most úgy gondolom, megpróbálom. Persze addig még tervben van néhány rövidebb verseny, mert valóban igaz, hogy közösségben futni, versenyen futni teljesen más élmény, ráadásul tapasztalatszerzés szempontjából is szükségem van rá.

 

Köszönöm a tippet a futó csoportokkal kapcsolatban, az én lakhelyem pont nem szerepel a listában, de biztosan működik ezeken felül is hasonló szerveződés.

 

 

Előzmény: rrroka (175668)
Csempa Creative Commons License 8 órája 0 0 175676

Köszönöm! Megnézem....

Előzmény: bellone72 (175672)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 8 órája 0 0 175675

nekem egy kis gyümölcs vagy gyümölcsszelet jólesik előtte, persze nem közvetlenül, hanem úgy fél órával. 

 

Ez a határfeszegetés nekem nem megy, illetve van egy rossz emlékem még a régi futós koromból eléhezésről, ami enyhe hőgutával párosult (egyedül, telefon, kaja és víz nélkül a Börzsönyben), és azt nagyon nem szeretném reprodukálni.

Előzmény: bellone72 (175672)
rrroka Creative Commons License 8 órája 0 0 175674

A hajra, bajuszra, szakállra fagyott szőrből pedig egyből a saját sókat is vissza lehet pótolni... :D

Előzmény: 9:3-at tippeltem (175673)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 8 órája 0 0 175673

jelenleg leginkább úgy, hogy nyalsz egy kis jeget :)

Előzmény: Csempa (175671)
bellone72 Creative Commons License 8 órája 0 0 175672

Én nem szoktam hosszú futás előtt enni, jobban odafigyelek arra, hogy előző este mit fogyasztok. Általában valami tésztát és pár sört. Edzéseken a határaim szoktam feszegetni, amikor jó formában vagyok, egy visszafogottabb tempóban 3 órát is elmegyek frissítés nélkül, de ezt senkinek nem javaslom, mert mindenki máshogy reagálhat. Ha valami eseményre megyek általában minden 2 órára szoktam vinni egy 70grammos Sponsert, plusz a végére valami koffeines cuccot, ez azért jó mert sosem kell több cucc, mint ami a kulacsövembe belefér.

 

Csempa: neked Muhari Gabi írásait tudnám ajánlani, nem tudom ismerd-e. Régebben volt blogja is, nagyon csúnyán lehordták, mert elégedetlen volt egy 2:39-es maratonnal. Már akkor is a DK volt a sztár...:) Szóval nem a mi szintünk, de nagy alázattal és felkészültséggel kutatja a határokat.

http://www.futas.net/cikkek/maratonmg.pdf

Előzmény: 9:3-at tippeltem (175670)
Csempa Creative Commons License 8 órája 0 0 175671

Az általam leírtak nem kifejezetten ajánlottak (sőt), csak lehetőségek.

Csak "labor körülmények" között élek vele, vagyis a standard sziget köreimen, ahol azért hozzá lehet férni folyadékhoz szükség esetén.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (175670)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 8 órája 0 0 175670

Én ezt nem tudom, a löttyöt azért vittem, mert a régi futós korszakomban is hordtam 1,5 óra feletti futáshoz. Meg hogy kipróbáljam az új kulacsövemet :)

 

Nem várom meg, hogy szomjas legyek, főleg, hogy ebben a hidegben egyáltalán nem szoktam szomjas lenni, pedig amúgy elég izzadós vagyok. Általában a hosszút reggel futom, előtte megeszem egy Obst Riegel-t vagy egy banánt/almát, az egyelőre bőven elég. 25 km-es hosszú futástól tervezem, hogy az izolötty mellé még egy obst riegelt is viszek. Az ilyen gélektől-poroktól, energiaszeletektől valamiért betegesen irtózom. Sőt, az izoitalt sem iszom meg, ha kék vagy rózsaszínű. Az olyan, mint az ablakmosó meg a fagyálló.   

 

Előzmény: Csempa (175669)
Csempa Creative Commons License 9 órája 0 0 175669

Azt vettem észre, hogy ha eszem (szénhidrátot viszek be) közvetlenül futás előtt / közben, akkor szomjasabb is vagyok közben.

Ahogy írtam korábban: szerintem erősen összefügg ez (cáfoljátok, ha nagyon nagy hülyeség!) a glikogén készletek felhasználása közben felszabaduló folyadékmennyiséggel.

Egy 2 órás utcai (sík) futás során kb a 70-90. perc környékén szoktam némi szomjúságot érezni, ami pár perc alatt meg is szűnik. A szénhidrát tartalékoknak pedig már elegeknek kell lenniük nálad is erre az időre egy max 120 perces könnyű futáshoz (ez nálam 135bpm, 6:20).

Egy 1.15 decis, azaz 0.115 literes kulacsban szoktam magammal vinni vizet, ha közben szándékomban áll tempó gyorsítókat is futni, mert az pont elfér a zsebeim valamelyikében és csak a torokszárazság megszüntetésére kell. Hosszabb vagy intenzívebb futást nem csinálnék víz és szénhidrát bevitel nélkül.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (175666)
rrroka Creative Commons License 9 órája 0 0 175668

nem visszafogni akarlak, és főleg nem irgykedek vagy ilyesmi, csak én azt szoktam mondani, hogy futni lassan kell és a futásban fejlődni is lassan érdemes, mert az a legjobb ha tényleg konkrétan életünk végég tudunk futni, van motiváció és cél. Az egy-két éveb belüli maraton megterhelő minden szempontból: fizikailag nem alkalmazkodott izomzatot és csontrendszert veszünk rá olyan teljesítményre, amit fejben egy viszonylag stresszes, szigorúan betartott, sok kötelezettséggel járó felkészülés során érünk el. Ez szerintem kevesebb örömmel jár. A táv növelése nem az egyetlen út, az időeredmények javítása, terepen futás is egy jó lehetőség.

 

Feltehetőleg a városodban/kerületedben van futónagykövetes csoport, ezek lazán szerveződött baráti futótársaságok mindenféle kötelezettség nélkül (nincs tagdíj vagy ilyesmi) és elég jó hajtóerővé tud vállni a hasonszőrűekkel futás, ráadásul sok tapasztalt futó van, aki kb ugyanazt az utat járta be mint te.

http://www.futanet.hu/cikk/a-bsi-futonagykovetei

Előzmény: Julcsikatica (175663)
rrroka Creative Commons License 9 órája 0 0 175667

néha muszáj kicsit úgy futni, ahogy jól esik... ;) az egyik edzéselmélet szerint (Futók kézikönyve) ugye ez általában a "fekete lyuk" ami edzésre nem a legideálisabb, de szerintem ez nem kőbe vésett szabály, én is simán futok itt, amikor stresszoldás kell. :)

Előzmény: 9:3-at tippeltem (175662)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 9 órája 0 0 175666

ittam közben 2-3 deci izolöttyöt

Előzmény: bellone72 (175664)
Julcsikatica Creative Commons License 9 órája 0 0 175665

:)

Előzmény: Csempa (175658)
bellone72 Creative Commons License 9 órája 0 1 175664

Ha nyugodt pulzuson, saját zsíron lefutsz 2 órát és nincs eléhezés, görcs, akkor sanszos, hogy menni fog hosszabb távon is. Vagy ettél közben?

 

Április 30-ig van még 2x6 hét plusz két hét, pont jó. Az első hat hétben annyira ne erőltesd a tempó futásokat, de könnyű fartlek a hosszú futásokba is belefér. Ez alatt azt értem, hogy csak amikor jól esik, és csak amennyire/ameddig jól esik belefutsz néhány perces gyorsabb szakaszokat is. Ha már nem esik jól visszalassítasz. A végén mehet pár, max. százméteres repülő, ezzel is megtöröd a lábaid monoton terhelését. A rövid futásokat ebben a szakaszban regeneráló tempóban futnám. A ciklus felénél kicsit emelném a távokat, legalább a hétvégi hosszúét.

 

A második 6 hétre mindenképpen változtass, ekkor lehet fokozatosan bevezetni a gyors(ító) edzéseket, meg amúgy is jön a tavasz...:)

 

Az utolsó két hétben már nagyon hosszút nem futnék (max egy db. 20-as), a megelőző hét szombattól még kezdhetsz egy szénhidrát kúrát, aztán - remélhetően kellemes hűvös időben - felfalod a távot.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (175662)
Julcsikatica Creative Commons License 10 órája 0 0 175663

Köszi! :)

Nincs abszolút semmilyen sport múltam, sőt okom sincs sietni. Egyszerűen csak rákaptam az ízére, mert nem fogható semmihez az érzés, amit futás közben/után érzek. Sőt az időeredménnyel sem foglalkoztam különösképpen (nyilván nem is egy említésre méltó eredmény ilyen rövid idő alatt).  Jelenleg "csak" a sikeres és sérülésmentes teljesítés vonz. Ha van előttem egy kitűzött cél, akkor valahogy könnyebb elindulni otthonról pl. ilyen hidegben is.

Előzmény: rrroka (175655)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 10 órája 0 0 175662

nem biztos, hogy írtam: ápr 30.

 

Az van, hogy szeretném én rendszeresen tartani magam ahhoz az előzetes tervemhez, hogy alacsony pulzuson fussak szinte mindig, de néha elkap a lendület. Két hete futottam egy félmaratonnál kicsit többet, tegnap meg 11 km-t, s mindkettőnél úgy éreztem, hogy ez az 5:40 elég jól tartható, vagyis még nyugodt légzéssel (az átlag pulzus 146 volt, ha ez mond valamit).

 

A szűk keresztmetszetet inkább a váz- izomrendszer jelenti, mert a túlterheléses sérülést szeretném elkerülni, az viszont olyan, hogy egyszer még semmi bajom, aztán a következő pillanatban meg már fáj. 

Tetszene ez az 5:40, ugyanakkor félek, hogy kicsinálom vele magam. 

Előzmény: rrroka (175660)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!