Keresés

Részletes keresés

amatőr Creative Commons License 20 perce 0 0 191451

Komoly versenyek, komoly futók, színesítésül állhat itt az én példám. :)

Ma megfutottam az év leghosszabbját, 12 km-t, ezzel egyrészt feltornáztam 30 fölé a havi kilométereket, másrészt eleget tettem a számcserés edzésterv előírásának. Most már csak meg kell cserélni a 12-t, és vasárnap 21 lesz belőle Óbudán! :) 

Szajrés Creative Commons License 2 órája 0 0 191450

Ember tervez, Isten végez. Nálam is beigazolódott a mondás. Eladták a lovat alólam, így mai nappal indult a maratoni felkészülésem a tervezett őszi időponthoz képest. A fogyi klubba is benevezek, mert Ati 66 sporttárssal ellentétben én jobban aggódom a küllőim, mint a szívem-tüdőm-keringésem miatt. 82 kiló a kezdő súlyom, jó lenne egy ötöst max két hónapon belül ledobni. Félek az izom könnyebben fog fogyni, mint a zsigeri zsír. De addig is igyekszem a tempóban önmérsékletet tanúsítani, és nem menni 5:15 alá akármilyen jól is érzem magam.

Ati_66 Creative Commons License 3 órája 0 0 191449

Ezt szépen végig toltad gratulálok.

 

A nyugdíjas időszak tervei nekem is hasonlók. Szeretném majd akkor is közel azokat az időket elérni az ilyen-olyan versenyeken, amit 40-50 évesen is képes voltam/vagyok teljesíteni :-).

(Bár kiszámoltam már, hogy fizikumom alapján erre nem sok esélyem van) 

Előzmény: qwertz77 (191440)
Pinyo Creative Commons License 3 órája 0 0 191448

Zsákba Galyatetőn töltöttem, fél literes kulacs volt még velem, Kékestetőn pl.   tele kértem, ott megittam és újratöltöttel mentem tovább. Máshol félig kértem kólával, helyben megittam, szénsavast egyszer próbáltam anno továbbvinni :) , spriccelt a kóla akkor szerteszét, egy életre megtanultam hogy kólát csak helyben. Szerintem 4 perc spórolható lett volna, de nem érdekelt akkor.

Előzmény: Ati_66 (191446)
gurtnis Creative Commons License 3 órája 0 0 191447

Fantasztikus futásokat produkálsz, ráadásul még az írásból a hangulat is visszaüt!  (Még nekem is fájt a kőbe rugásod, pedig igazán figyelek a lábam elé  :D ).  Látom az idei P85-re is időben neveztél! 

Előzmény: Pinyo (191423)
Ati_66 Creative Commons License 3 órája 0 0 191446

Ez a verseny elég izgalmasan alakult, és elég szerencsés is voltál, hogy sikerült a rajt előtt "újra tervezett" frissítés és az esés ellenére ilyen fantasztikus idővel célba érned.

 

A frissítő pontokon töltött időd az enyémhez viszonyítva bámulatosan kevés.

Tudom, hogy itt ugyan úgy sokat sokat lehet nyerni a frissítő állomásokon töltött minimális idővel, mint a triatlonon a gyors depózásokkal, de nekem a Bércen nem sikerült elég gyorsnak lennem. 

 

A négy frissítő ponton megittad azt a 3,5 l-t vagy egy része a zsákba is ment?

Vagy volt a zsákon kívül kulacsod is?

Előzmény: Pinyo (191423)
9:3 Creative Commons License 3 órája 0 0 191445

szerintem ez szép eredmény, gratulálok. És szimpatikusnak tűnik a verseny is, főleg a kis számú induló miatt. 

Előzmény: qwertz77 (191440)
Ermak Creative Commons License 4 órája 0 0 191444

Egyébként ez az "I could argue either way" tipikus esete.

Edzéselméletileg ugyanis valószínűleg a 140-es pulzusra lassítás a jobb.

Hasonló helyzetben én hol ezt csinálnám, hol azt - amilyen kedvem van éppen.

 

Ha pedig emelkedő van (az eredeti hozzászólásból síkra emlékszem), ott simán engedem 5-10 ütéssel feljebb, a lejtőn pedig kb. ugyanannyival lejjebb, és kijön az átlag. :-)

Előzmény: Spenót (191442)
Spenót Creative Commons License 6 órája 0 0 191443

Ez jó volt, gratula!

Előzmény: qwertz77 (191440)
Spenót Creative Commons License 6 órája 0 0 191442

Igen, ezt most elóvatoskodtam, de síkon is lassú voltam és visszafelé jött volna a több emelkedő...

Fogyáson rajta vagyok és hétköznap hajnalban futok. Hétvégén viszont nem szeretném kerülni a meleget.

Előzmény: Ermak (191435)
qwertz77 Creative Commons License 6 órája 0 0 191441

 

Előzmény: qwertz77 (191440)
qwertz77 Creative Commons License 6 órája 0 0 191440

Öregszem, futóként is :-)
1 éve volt az első versenyem, és most vasárnap az első ismétlésre is módom nyílt:
Esztergom Trail 16 másodjára
Igazából 1 éve 15km-nek hirdették meg, de  16 lett, mert beletettek az elejére egy pici aszfaltos extra kanyart, idén már 16-nak hirdették meg az előző évi bővítéssel, de most meg levágtak a plussz kunkorból így csak 15,2 km lett :-)))

Ettől eltekintve szuper, igazi trail pálya, ami a rövid táv miatt alkalmatlan is lenne tömegversenynek, de 65 nevezővel egy kellemes családias hangulatú verseny. Majd 700 m szintemelkedés mellett rengeteg oldallejtő keresztbe fekvő fa, sziklák, 1 patakátkelés+kerítés létra is pálya része.

Az elejét jól megtolom, mert pici aszfalt majd hullámos út után elég sok durva lefelével kezd a pálya. számításom jó, lefelé tudok száguldozni, nem tart fel senki, az élboly elhúzott a többiek mögöttem.
A vaddisznó módban jól fel is megy pulzusom bőven a piros zónába, és az utána következő emelkedő sem ad módot pihenni.
Az emelkedő alján beelőz egy 66 éves spori, felül csak egy pulzusmérő öv van rajta így tolja, tényleg jó az idő.
Megelőz még egy lány is, de rajta  top is van :-)))
Látszik, hogy nem sokat futottam terepen, felfelé nem megy elég jól, de tolom, magad a piros zóna, remélem a meleg miatt van 1-2 ütés tartalékom. Azért a fenti két delikvens még előttem van egyenesebb részeken látótávolban, előzgetik egymást.

A csúcs után enyhén lefelé megy a hullámvasút, egész széles utakon, itt visszaveszek picit és "kipihenem" az erős kezdést, ami  szerencsére nem okozott komolyabb gondot. Közben meglépnek előttem.
Jön egy gyors lefelé ösvény, ismét jó vagyok, felzárkózok mögéjük az aljára.
Egy kis sík dózerút, majd faluszéle a völgyben, Család itt szurkol nekem :-)
Frissítőpont is jön, töltés csippantás loccs a fejre, nem időzök, de nem tudok közelíteni az előttem lévőkhöz, ellenben hátulról egy jól tartalékoló sporttárs mindannyiunkat leelőz.
Jön egy jó emelkedő ami majdnem a célba visz. De csak majdnem, mert 50m-rel a cél előtt még jár egy jó kis lejtőzés. A lejtő alján előzöm a hölgyet, és indulok felfelé, amit most lejöttünk, azt vissza is kell mászni. Jó kis napos rét jön, ezerrel süt a nap fél dél van már. Kevés folyadék ellenére nincs gond szerencsére, így  megelőzöm a senior sporit is. Remélem én se tolom majd rosszabbúl 25 év múlva -:)
Már csak egy utolsó 200m a hűvösebb erdőben, de itt 40m szint van, hogy a végén se unatkozzunk, lépcsőn kell a célba felmenni.
Csippantás 1:46:52 idővel 10. vagyok 36 fiú célbaérkezőből, és először az összes lányt megelőztem, persze ez nem egy erős verseny.
Nem sikerült a tervezett 20 percet javítani az előző évi 2:05-höz képest, még úgy sem, hogy 700m kimaradt, de azért határozott előrelépés (akkor 32. lettem a 45 fiúból).
Ahogy Pinyó is mondta többet kéne futni. Főleg felfelé teszem hozzá.

Érdekesség, hogy  az első szakaszon a 11. a másodikon a 12. legjobb idővel tudtam összesítve a 10. lenni (csak egy közbenső időmérő pont van, tehát két szakasz).

Célban az egyedi érem mellet frissítőpont is van, egy kis banán kóla víz kombó igencsak jól esett. Van gulyás, járt még egy hosszú ujjú tech poló is. Mindez 3000 pénzért, elég jó ár/érték arány szerintem, de a leghobb mégiscsak a pálya itt szerintem.

Áprilishoz képest meleg volt, a táv nem túl hosszú 1 frissítőponttal, de úgy okoskodtam, hogy nem viszek zsákot, csak egy soft kulacs volt nála, sőt gélt se vittem. 3dl híg ISOt vittem magammal, amit az 1db frissítőponton vízzel pótoltam, ennyi volt az összes frissítésem, kicsit kevés, de végül beértem a célba vele probléma nélkül.

útvonal:
https://www.gpsies.com/map.do;jsessionid=4E3599B8D659D9684C82114F4509C659.fe2?fileId=khxdxlwultrfwdcj
pályabejáró videó (előző évi de aktuális):
https://www.youtube.com/watch?v=duQ-xeBNYBs

Ati_66 Creative Commons License 7 órája 0 0 191439

A te két versenyed egész jól összejöhet.

A lábaim kipihentek voltak, csak a az öreg szívem nem tolerálja már ilyen gyakran a 80% feletti több órás terheléseket.

Előzmény: Ati_66 (191438)
Ati_66 Creative Commons License 7 órája 0 0 191438

Kösz!

 

Lehet nem volt bölcs döntés így kifutni magamat.

Itthon edzésként is futottam volna ennyit a hétvégén, csak nem 84%-os (148-as) átlag pulzussal, hanem csak 75%-on... 

 

 

 

Előzmény: qwertz77 (191436)
Pinyo Creative Commons License 7 órája 0 0 191437

Igen, biztos hasznos a kerékpár is, bármilyen formában.

Idén pl. csak kétszer mentem nem bringával munkába, most lett meg a 2000 km, ugyan ebből pár 10km volt csak az erősebb fajta, de a maradék biztos jól regenerált (80-110 pulzus, kíváncsiságból párszor mértem).

Következő cél talán a Börzsöny Trail lesz, gondolkoztam a Kékes csúcsfutáson, de az még szintén korai lenne.

Most megnéztem a listát részletesen és tényleg elég sűrű volt előttem, amin még biztos javíthatnék, az a pontokon való 2-4 percig tartó téblábolás (per pont)

Előzmény: qwertz77 (191434)
qwertz77 Creative Commons License 7 órája 0 0 191436

Mátrabérc után egy héttel újra versenyezni az nem semmi, Gratula, hogy így végigtoltad!

 

Én most futottam egy 16km terepest, jövő héten Nyúlcipőbolt Mecsek Trail 17,5 km, jó szintes mindkettő, kíváncsi vagyok hogy fog sikerülni, most eléggé rendesen érzem a lábaimban a fáradtságot.

 

De előbbi verseny már fix volt, jövő hétvégén meg hosszú hétvége lesz Pécsen, így adta magát a nevezés, és úgy gondoltam akkor, majd formába lendülök a 2 versenyre, de persze nem sikerült a betervezett több edzés..

Előzmény: Ati_66 (191413)
Ermak Creative Commons License 9 órája 0 0 191435

Több lehetőség is van:

 

1. Fuss hajnalban.

2. Adj le pár kilót.

 

 

De legfőképpen:

3. Én igyekszem 140 (70%) alatt tartani a pulzusomat, de ha bármi okból bejön mondjuk egy 75%-os menet, nem csinálok belőle ügyet. Lehet, hogy az elméleti optimumnál kevesebbet fejlődsz, de valamennyit biztos, hogy fejlődsz, és közben még jól is érzed magad.

Előzmény: Spenót (191397)
qwertz77 Creative Commons License 9 órája 0 0 191434

Gratulálok! igencsak jól ment ez a futás Keresztesig látom szépen lépegettél előre. Kár a frissítési mizériáért, meg az esésért, mert jó sűrű volt a mezőny előtted ahogy látom:

Miközben több mint 1 és negyed órát kaptál Marcitól 19.ként (és a 2. is kapott majd 9 percet), 7 futó volt előtted 9 percen belül. Ott voltál az igazi versenyben :-)

Bár a dobogó 3. fokáért is izgalmas küzdelem lehetett ha 2 másodperc a célidőben a különbség a 3. és 4. helyezett között.

 

Hajrá tovább, P85ig még sok idő van, mi lesz a következő cél?

 

ui: Gyorsan ránéztem a Stravara, én idén picit több km-t futottam, mint Te, (bár sajnos szintet jóval kevesebbet), de Neked van már 100 óra bringázásod, ami biztos segített megtartani a korábbi alapokat, mégha a hosszú futásokat nem is pótolhatja. Sajnos nekem nagyon  kimaradtak idén a munkába bicajozások, pedig az milyen időtakarékos edzések ezek! Bár nekem nincsenek is olyan jó alapjaim, amit megtarthatna :))

 

 

Előzmény: Pinyo (191423)
gyuszmó2 Creative Commons License 10 órája 0 0 191433

:) van tapasztalatotok Garmin vivoactive 3 órával pulzus mérés terén ? 

Előzmény: Csempa (191432)
Csempa Creative Commons License 11 órája 0 0 191432

A regenerálódás miatt jobb közvetlenül utána (1 órán belül) szénhidráit és némi fehérjét fogyasztani. A testépítők szerint kb 4:1 tömeg arányban a szénhidrát javára. A fogyás meg azon fog múlni hogy összességében kevesebb energiát viszel-e be naponta az elfogyasztottnál vagy sem. Mert ha nem, akkor édesmindegy, hogy mennyit futsz mellette :)

Előzmény: gyuszmó2 (191430)
Csempa Creative Commons License 11 órája 0 0 191431

Ha fogyni akarsz, akkor közepes intenzitáson fuss, ha állóképességet akarsz, akkor meg a legtöbbet alacsony intenzitáson.

A zsírégető zóna a zsír:szénhidrát arányról szól, és nem arról hogy mennyi energiát égetsz el összesen.

 

Intenzívebb edzésekkel több energia megy el és az edzés utáni fogyás (EPOC) is tovább tart. Pontosabban megfogalmazva valahol 2.5 mmol/l körül vagy alatt tartsd a laktát szintedet. Sajnos ez ilyen, nem lehet kézrátétellel meghatározni :) De idővel lesz egy benyomásod róla, és rajta tudsz maradni.

 

(Újra-)Kezdőként viszont egy pár hetet érdemes beszélgetős intenzitáson futni, hogy a szervezeted ismét ráálljon a futással járó stressz elviselésére. Ez után lehet fokozatosan emelni az intenzitást és a futással töltött időt. Korábban linkeltem pár anyagot a polarizált (vagy nevezhetjük akár két pólusú) edzésekről, azokat érdemes elolvasni. A lényegük röviden: rövidebb, intenzív edzéseket érdemes váltogatni hosszabb, könnyebb edzésekkel időben számolva  kb 1:4, 1:5 arányban...

Előzmény: gyuszmó2 (191420)
gyuszmó2 Creative Commons License 11 órája 0 0 191430

ok, köszi 

 

Ha zsírégetés miatt futok mennyivel utána " szabad " enni ?

Azt olvastam valahol, hogy a folyamat a futást követően is órákig tart .

Előzmény: Pinyo (191427)
Pinyo Creative Commons License 11 órája 0 0 191429

Ha jössz a P85-re, nevezz mihamarabb, mert éjfélkor indult a nevezés, de már alig van hely!

Előzmény: mtb (191415)
Pinyo Creative Commons License 11 órája 0 0 191428

Köszi mindenkinek.

Előzmény: Ati_66 (191412)
Pinyo Creative Commons License 11 órája 0 0 191427

Újrakezdés után az első pár hét adatai szerintem még nem mérvadóak, utána érdemes csak nézni, addig meg érzésre (pl. beszélgetős teszt alapján)

Előzmény: gyuszmó2 (191420)
amatőr Creative Commons License 11 órája 0 0 191426

Szia gyuszmó2,

a pulzus örök téma, vannak ökölszabályok, pl. amiből te számoltad a maxot, és vannak a mért értékek. :)
Amit érdemes figyelembe venni, hogy mindenkinek más és más a pulzustartománya, de maga a százalékos tartományok adottak. Ha te fogyni akarsz, akkor a bevett metódus az ún. zsírégető zóna (már a neve is olyan plasztikus :) ), ami általában 70%-ig mehet max fel. Ami egyénre vonatkozó érték, és számít, az a nyugalmi pulzus és a max pulzus. Ebből van pl. a Karvonen.képlet, ami figyelembe veszi ezeket is.
Itt van egy kalkulátor, ami jól felhasználható.

De aztán van, aki az intervall edzésre esküszik, pl. itt, hogy nem a szigorúan zsírégető zónában lévő, minimum fél órás edzés a hatékony, hanem az ezekbe berakott, fel-felpörgetett intervall. :)  Ez utóbbi cikk termi edzésre is épül, nem csak futásra.

A csuklón mérés teljesen jó, az nem tér el a te esetedben, céljaiddal a kívánt értékektől, pontosságtól.

Simán merj lassan futni, dzsoggolni szinte, ha a pulzus magas lenne.

Előzmény: gyuszmó2 (191420)
gyuszmó2 Creative Commons License 12 órája 0 0 191425

Mind a kettő :) párhuzamosan 

Előzmény: Csempa (191424)
Csempa Creative Commons License 12 órája 0 0 191424

Szia!

Az állóképességed dönti el, hogy milyen gyors vagy alacsony pulzuson. Sokat kell edzeni rá, és menni fog. 

 

Ezért ezt tisztázzunk előtte:

- a zsírégetés a cél, mert fogyni szeretnél, vagy az állóképesség, mert hosszútávot akarsz futni kisebb szénhidrát felhasználással?

 

 

Előzmény: gyuszmó2 (191420)
Pinyo Creative Commons License 12 órája 0 0 191423

[Mátrabérc 2018]

Ez a második Mátrabércem, két éve, 2016-ban néztem meg először, akkor viszont semmit nem edzettem rá (kb. 1 óra/hét), de egy kímélős pulzussal sikerült végigmennem kb. 7 órás idővel.

 

Sajnos ez még mindig nagyon idény eleji verseny, zéró hosszú futással (Az október végi Piros 85 után le szoktam állni), de legalább a Libegő-Trail adott valami impulzust.

A semmi és a kevés futás között nálam rögtön van egy 30mp/km-es különbség, ami erre a távra vetítve 27perc mínusz, szóval az időterv 6:30 és 6:40 között volt.

 

Elég zsúfolt volt a reggel: kelés 3:30, indulás 4:00, megérkezés Szurdokpüspökire 5 után, szervezői busz indulás a rajtba 5:45, érkezés Sirok-Kőkútpusztára 7 körül, rajt 8-kor.

Elvileg 8-kor, mert két busz volt, csak a másiknak felforrt a hűtővize, ezért az a társaság később érkezett, és a rajt félórát csúszott.

 

A zselékészletemet okosan a célban hagytam, viszont egyrészt a rajtcsomagban kaptunk zselét, Tiricz Iréntől, Szabó Árontól pedig megkaptam az ő rajtzseléiket, egy ismeretlen hölgytől pedig gyümölcspürét. Örök hálám. Ezek egyébként csupa olyan dolgok, amit sosem ettem és a nagy könyv szerint tilos élesben kipróbálni. :)

 

Volt tehát három EthicSport MaltoShot, két kávés-koffeines zselé, meg az ivózsákom.

Mert azért volt a hátamon másfél liter lazára bekevert Isostar

 

A pulzusterv: 140 felett mindenképpen, de 150-ig csak ott engedem, ahol nagyon muszáj.

 

Pulzusterv alapján ment minden. Emelkedők sétálva. Amúgy jó volna, ha a Mátrabérc tényleg futóverseny lehetne, mert így csak a tempós felgyaloglók downhill versenye :). Botlottam, kőbe rúgtam, azt hittem kitört a nagylábujjam, ezt többször megismételtem, csillagokat láttam, és mindig csak a jobb lábammal. Hülye Mátra. Ahelyett hogy gyönyörködtem volna a tájban, nézhettem végig a talajt.

 

A Kékesig 2:24 alatt értem fel, 12 perccel jobb idővel, mint 2016-ban. Ez olyan 30 perces célidő javulást mutatott, ami szép is lett volna. Három percet kényelmesen eltöltöttem a ponton, volt savanyú uborka, ami a kedvencem ilyenkor!

Igazából a hátralévő távon (ami még 4 óra 10 perc volt) már csak 8 percet hoztam a régi időmhöz képest, ami egy nagy nulla, azért ennél kicsit jobbat reméltem.

 

Na de hiába panaszkodom, a Kékes után folyamatosan jöttem fel, tehát az elejét nem futottam el az biztos.

 

A zselékkel való takarékoskodás az utolsó frissítőtől már visszaütött, öt órája ment a verseny, és a pulzus 125-130-ra esett vissza, ketten is megelőztek úgy hogy esélyem sem volt velük tempót tartani.

 

Még hezitáltam, de aztán annyira elgyengültem, hogy muszáj volt kipróbálni a kávés-koffeines zseléizét. Ezt az újdonság kipróbálást mindenáron el akartam kerülni. Viszont finom volt, a zselé nem akart visszajönni, és a Múzslától lefelé már visszatért a kedvem, jól mozogtam. Relatíve.

 

A combom meg a vádlim eléggé elkészült már, nem tudtam 100% élvezni a lefelé száguldás örömét, de azért haladtam, előztem is párat. Erre a downhillben megint belerúgtam egy kőbe, óriásit estem, mindkét vádlim rögtön begörcsölt. Közben visszaelőztek, fél perc múlva viszont már felálltam és kissé szerényebben újrakezdtem az üldözést, de az egyik srác nem hagyta magát, a céltól pár percre, amikor már úgy magától is görcsbe akart állni mindenem, végleg visszaelőzött.

 

Jó kis terep ez a Mátra, de azért öt óra felett ez is szívat.

A vacak harmadik zselét meg menet közben nem találtam meg, pedig ott volt benne a zsebemben :)

 

http://mbtrail.hu/

eredmények: https://trail.hu/live/?r=11

https://www.strava.com/activities/1522252624

 

54km, 6:37:30, Avg HR 142

 

Reggeli: maradék tészta, két sonkás zsömle, tej.

Fogyott:

1,5liter Isostar (kicsit hígra keverve, kb. két zselényi energiával),

Pontokról kb. 3 liter izoital, fél liter kóla

2 EthicSport MaltoShot Endurance (folyósabb mint a Powergel) (440kJ/db),

1 gyümölcspüré Aptonia? (ez akkor nem esett jól) (429kJ)

1 EthicSport Sport Coffee 25ml (315 kJ)

5 csokis nápolyi, pár szelet uborka, kevés sajt

 

Szóval fussatok sokat, hogy jobban essen élesben.

bmalag Creative Commons License 13 órája 0 0 191422

Biztos a kislányuknak viszik a pólót. Hálóingnek vagy mittudomén. :)

Előzmény: Ati_66 (191417)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!