Keresés

Részletes keresés

bandita Creative Commons License 5 perce 0 0 177159

Az ébredési pulzusom 46 körül van, de este, egy munkás nap után az Ensportnál nem ment 58 alá. Szerencsére mint megtudtam ez nem befolyásolja a zónák határait. Azoknál a max pulzus és a mért laktátértékek a meghatározóak.

Nálam "nagyjából" pontos volt a polar vo2max becslése. 51-et mért, míg az Ensportnál 48-at.

A running index nálam is mutat némi szórást, de a trend (nő/csökken) korrektnek tűnik. Egyébként a running indexhez tartozó versenyidők reálisak, úgyhogy valamit tudnak ott a polarnál. :)

Viszont az benyomásom, hogy a futott szintet nem eléggé súlyozva veszi figyelembe (vagy tényleg mindig gyengébb vagyok hegyen?) - V800-am van, meglepődtem amikor itt olvastam, hogy azzal is számol.

Előzmény: Csempa (177155)
pom-pom57 Creative Commons License 10 perce 0 0 177158

Szép lassan fondorlatos  módon többen  pompompás edzésterve vált állt.

Előzmény: Csempa (177150)
pom-pom57 Creative Commons License 10 perce 0 0 177157

Ne kamuzz !!!

Előzmény: Spenót (177147)
Spenót Creative Commons License 1 órája 0 0 177156

Majd a labor alapján beállítod a valós pulzusértékeket. Ha akkor is ilyeneket mutat, akkor keresd fel a szuperhős központot és kérd a belépő csomagodat és fogadd el a sorsod! :)

Előzmény: Csempa (177155)
Csempa Creative Commons License 9 órája 0 0 177155

Majd a labornak hiszek (talán) és nem a saját kávézaccból jóslásomnak. 

Elsősorban az edzésre vonatkozó tanácsaik érdekelnek, de azért az is foglalkoztat, hogy mennyire sikerült eltalálnom azokat magamtól az eddig összeolvasott sok okosság alapján. 

 

Mekkora nyugalmi pulzus társul hozzá nálad? Nálam 50 körül szokott lenni, de mértek 37-et is néha. Szóval ezt sem tudtam még megnyugtatóan meghatározni. 

Amúgy meg eléggé megkavarom szegény Polart, mart 56-58-as running indexeket osztogat nekem, meg 57-58-as vo2max-okat, de akkora max álmomban van.  

Előzmény: bandita (177153)
Csempa Creative Commons License 9 órája 0 0 177154

Péntek esti kimerültség: azt a tempót szerdán futottam és 10.6 km-en. Majd megpróbálom 3 szigetkörön át is valamikor... :/

Előzmény: Ati_66 (177151)
bandita Creative Commons License 9 órája 0 0 177153

Örülök hogy megbarátkoztál a futópaddal és kiváncsian várom a szerdai teszt eredményét. A 165 körüli küszöb elég jónak (magasnak) tűnik, az enyém csak 158. Igaz a max pulzusom is csak 177 (pontosan kiadja a 220-életkort) .

Előzmény: Csempa (177148)
bandita Creative Commons License 9 órája 0 0 177152

1-2. Idén leszek 43. A genetikámról nem tudok érdemben nyilatkozni (túlsúlyom biztosan nincs).

3-4. A túrázás, hegy és sziklamászás felől jövök, de mióta családom van ezekre kevés időm jut. Maradt a futás mint leghatékonyabb módja az állóképesség növelésének. Amikor éppen nem a BSZM-re készülve síkon gyűjtöm a kilométeteket, akkor hétvégénként a szokásos hétvégi köröm 33 km, 1000 méter szinttel. Ez nagyjából 3 óra, szerintem elég hosszú. 

5-6. Az E1-es zónám 138-as pulzusnál és 4:50-es tempónál végződik. Ha a BSZM-en 5:30-on belüli átlagot tudnék menni örülnék mint majom a farkának. :)

Előzmény: Ermak (177142)
Ati_66 Creative Commons License 9 órája 0 0 177151

Én a Téli Mátrára készültem egy 14 hetes Polarpersonailtrainer oldal által kiköpött maraton edzéstervvel ( A pulzus értékeket magamra szabtam a zónákat és időket tartottam be) és január 2-án futottam egy félmaratoni felmérőt, ami egészen jól sikerült. 

 

 

 

A szépséghiba, hogy rá egy hétre leálltam az edzésekkel így tisztességesen visszalassultam már a teljesítmény túrára is. Most kezdek ismét futni, majdnem ott tartok mint október végén voltam az edzésterv kezdetén. 

 

 

 

Előzmény: Csempa (177150)
Csempa Creative Commons License 9 órája 0 0 177150

"...16,69 km-t 152-es átlagpulzussal 5:34-es tempóval."

Ez csodálatos eredmény (mert én is pont ilyet futottam a héten, csak 15.9 km-en:).

Előzmény: pom-pom57 (177145)
Ati_66 Creative Commons License 9 órája 0 0 177149

Nagyon szépen fejlődsz gratulálok!

 

Azzal teljes mértékben egyetértek, hogy a rendszeres heti 3-4 edzéssel bármilyen életkorban lehet fejlődni és edző sem kell hozzá.

Viszont azzal, hogy a fejlődésed tempóját bárki produkálni tudná már vitatkoznék.

A fejlődés mindig, de már így 40 év feletti korban fokozottan függ az egyén alap adottságaitól, pl  a testalkat, az izomzat szerkezete, a keringési rendszer kezdeti állapota az egyéni regenerációs képesség.

 

Az edzéseiden elért pulzus értékek és a maximális pulzusod  jelentősen magasabb, mint a korosztályod statisztikai átlaga.

Tehát nem vagy egy átlag Joe. A fejlődésed is lehet hogy az átlagtól jelentősen látványosabb. :-)

 

Olvastam szeretnéd a max pulzus értékedet növelni. Szerintem ez nem fog menni. Kicsi a valószínűsége, hogy az a néhány szakember akik különbözős statisztikai adatok alapján maximális pulzus számítási metódust dolgoztak ki mind tévednek. Ugyanis mindegyik számítási módszer az életkor növekedésével alacsonyabb maximális pulzus értéket eredményez és nem olvastam arról, hogy ez az érték fejleszthető lenne.

Az elmúlt 20 évben én is a csökkenést tapasztaltam, igaz én elég átlagos vagyok, a max pulzus értékeim is az átlagot hozták és közel évi 1 ütés/perc csökkenése lehet a max pulzusomnak.  

Van olyan számítási módszer max pulzusra amivel most 180 jön ki  a fapados 220-életkorral számolt 170-nel szemben.

November végén terheléses vizsgálaton 165-ig futottam és a mért paramétereimből számított max 177-re jött ki, néhány nappal az 50-es szülinapom előtt.

A Polar órám fitness tesztje az utóbbi hónapokban 172-174 közötti értékeket hozott HR-max értéknek 40 és 41 közötti OwnIndex érték mellett. Tehát a Polar számítási metódusa is elég pontos.

 

Ettől függetlenül hajrá, a max pulzus növelése nélkül is lehet tovább fejlődni.

 

Nem akarlak elkeseríteni, de ha maraton a célod, akkor még a neheze előtted van és nem a laktát küszöbödet kell felfelé tolni. Egy félmaraton még elmegy komolyabb ch pótlás nélkül, de a maraton már nem. A ch pótlás viszont nem egyszerű, nagyban függ attól, hogy a gyomor milyen intenzitásig működik. Nálam a tapasztalat azt mutatja nem sokkal az aerob küszöb felett az emésztésem is leáll és hiába viszem be a ch-t , nincs felszívódás csak akkor ha a pulzust 140 alá viszem. Ha nem teszem meg tudatosan akkor a szervezet blokkol, de ha már ez bekövetkezik az azt jelenti a vércukor szint lesett így több idő kell összekaparni magunkat és sokkal nagyobb a lassulás.

Nem véletlenül írják azt, hogy a több órás igénybevételeknél az aerob anyagcsere az elsődleges és ezen az intenzitáson kell a sebesség maximumot elérni megfelelő edzésekkel.  

 

Előzmény: pom-pom57 (177145)
Csempa Creative Commons License 10 órája 0 0 177148

Futottam futószalagon és közben csináltam egy Conconi tesztet. :)

Viszont ez teremben történt, ahol nagyom melegem volt, mert nagyon meleg volt a szabadban futott 2-3 óráimhoz képest.

Ennek megfelelően a teszt sem mutat olyan szép nagy ugrást, mint ahogy a cikkben látni lehetett, csak sejteni lehet, hogy talán valahol 163 bpm körül van a küszöb, de azt is inkább a számokból, mint grafikonról. Eddig 165 körülre saccoltam és így sem lett pontosabb szerintem, de majd szerdán talán jobbak lesznek a körülmények a laborban. Mindenesetre nem tudom elképzelni, hogy valaha is ultrát fogok futni futópadon :), mert másfél órán belül belehalnék az unalomba. Alig vártam, hogy végre meglegyen a tervezett 8 km, és abbahagyhassam a mókuskerekezést.

Spenót Creative Commons License 10 órája 0 0 177147

70 perc 6:49/km p128 70m szint.

Spenót Creative Commons License 10 órája 0 0 177146

Azonnal hagyd abba a hosszú futásokat vagy legalább fussad csutkára. Ez a Pompompás edzésmódszer a végén még tisztára olyan lesz, mint az enyém. Talán még sorozatterhelések is lesznek benne. Szerintem abban sántikálsz, hogy a Pompompás tervet alakítod addig, amíg olyan nem lesz, mint amit én csinálok és amikor már világhírű ultrafutó leszek, azt terjeszted, hogy te vagy az edzőm... :-) 

Előzmény: pom-pom57 (177145)
pom-pom57 Creative Commons License 11 órája 0 0 177145

Akkor a laktátküszöböd igen alacsony lehet,még akkor is,ha feltételezzük ,hogy a  népesség  ama 3%-ba tartózol  akinek az IQ szintjük 140. Ez a lesz a vereséged fő oka. Ma futottam 16,69 km-t 152-es átlagpulzussal 5:34-es tempóval. Október végén még csak  10 km-t futottam 6 perces/km igaz az ütésszám  6 volt kevesebb. Ez legalább 30 mp javulás  tempónként ,ha figyelembe veszem,hogy 70%-ott emeltem a kilométeren. Sőt futás közben taknyoltam egyet, és csak 7 mp-et vontam le. Október közepén kezdtem futni 10 km-t Február 4-én futottam az első 15 km-t A sérülésről meg annyit,hogy az inkább téged fenyeget,mivel sűrűbben és többet futsz nálam.Értjük mi ,hogy ironizálsz  amikor  azt írod,hogy én leszek az edződ.Majd októberben a félmarcsi után fogod átértékelni,hogy pompompás terv mennyire is pompás.Azt már írtam,hogy én tehetségesebb lennék az csak hipotézis.Akkor tudnánk lemérni,ha mind a ketten a pompompás terv szerint készülnénk.Te makacs vagy,ettől nem tudsz olyan mértékben gyorsulni mint én.Történelmet írok,hogyan lehet 2 naponta  futással   heti 40 km-el öreg korban is fejlődni.Se masszázs ,se henger, (nyújtás futás után 4-5 perc) se izomláz.

    

Előzmény: Spenót (177139)
Mr Long Creative Commons License 12 órája 0 0 177144

Lelkes laikuskent, ha le tudod futni a kinizsit (marpedig emlekeim szerint 13:30 az idei celod), akkor menne legalabb a fel szuperbalaton.

Előzmény: Ermak (177135)
pom-pom57 Creative Commons License 12 órája 0 0 177143

Ez hogy is van? 

 

"3-4. Sok hosszu tura es futas, (lasd Orsi Anna es Rudolf Istvan Isoma beszamoloit) es magas laktatkuszob. Iden mar ezekre keso" 

 

Miért is késő a laktátot felnyomni még az idén? A pihenésről nem írsz. Pedig pont a regeneráció/pihenés közben nyered ki azt a fejlődést amit az előző  napi  futással váltasz ki .Én csak 2 naponta futok.Szerintem ez a titka a töretlen fejlődésemnek.

Előzmény: Ermak (177142)
Ermak Creative Commons License 14 órája 0 0 177142

A regeneracio legalabb hat dologtol fugg:

1-2: Eletkor es genetika. Ezzel nincs mit kezdeni.

3-4. Sok hosszu tura es futas, (lasd Orsi Anna es Rudolf Istvan Isoma beszamoloit) es magas laktatkuszob. Iden mar ezekre keso edzeni.

5-6: Marad a laktatkuszob alatti futas, masszazs/henger/nyujtas.

Előzmény: bandita (177140)
bandita Creative Commons License 14 órája 0 0 177141

A felkeszultsegrol meg annyit, hogy en meg eletemben nem futottam 50 km-nel tobbet egyben. Ugyhogy ha nekem megy (1 honap mulva kiderul), akkor neked biztosan nem okozhat gondot.

Előzmény: Ermak (177135)
bandita Creative Commons License 14 órája 0 0 177140

Szerintem is ezen mulik, ez a kulcskerdes: Mire eleg az a fel nap regeneracio szempontjabol?

Nevezes elott elolvastam a neten megtalalhato BSZM beszamolokat es ott biztato dolgokat irtak ezzel kapcsolatban. Fontos info volt, hogy az egyeni induloknak minden nap jar masszazs. Allitolag ez nagyon sokat segitett a regeneracioban (azt hiszem ezt eppen DK irta). Persze azert nem hagyom otthon az SMR hengeremet sem. :)

Az a baj, hogy a regeneracio tesztelese tulsagosan sok idobe kerulne most a felkeszules fazisaban. Az elmult honapban hetente ket egymast koveto napon futva jottem-mentem a munkaba (17 km egy irany). Ez jol mukodott, nem volt semmi kulonosebb gondom masnap sem es a hetvegi futasnal mar nem is ereztem faradtsagot. Igaz ilyenkor a legalso zonamban megyek, de meg ennel is lassabb atlaggal szamolok a BSZM egeszere vetitve.

Előzmény: Ermak (177135)
Spenót Creative Commons License 14 órája 0 0 177139

Hogy ne sérüljek le és magasabb legyen végre a laktátküszöböm, mint az IQm. :-) 

Előzmény: Mr. Long (177124)
Spenót Creative Commons License 14 órája 0 0 177138

Szerintem Amatőr is tudna ilyet. Az első pár nap csak edzés lenne neki, a végére sokat fejlődne. :-) 

Előzmény: rrroka (177123)
Spenót Creative Commons License 14 órája 0 0 177137

Ennyire még nem gondoltam át. Egyelőre kellene egy év, amikor nem sérülök le.

Előzmény: Mr. Long (177125)
Spenót Creative Commons License 14 órája 0 0 177136

Fuss 50 napig 1-1 szigetkört. Az utolsót a szülinapodon és ezen a napon bepótolhatod, amit az 50 nap alatt kihagytál. :-)

6-ot én is lefutok veled.  :-) 

Előzmény: amatőr (177121)
Ermak Creative Commons License 15 órája 0 0 177135

A BSZM-ről eddig nem is hallottam, de már átfutott az én fejemen is, hogy a napi 50-60 km (pláne nem alpesi szinttel) azért pár napig ismételhető, ha nem is a mostani felkészültségemmel, de azzal, ami 1-2 év múlva ennyi edzéssel lehet.

Igazán az a kérdés, mennyire regenerálódunk egyik napról a másikra.

Előzmény: bandita (177134)
bandita Creative Commons License 15 órája 0 0 177134

Imadom azt a kornyeket! Az elmult ket evben kulonbozo szakaszokat futottam az UB-n es szerettem volna egyedul is korbefutni.

Szerintem a BSZM alapos felkeszulessel es nemi szerencsevel teljesitheto lehet, de az egyeni UB-hoz annyit kellene edzeni amennyit en soha nem fogok.

Előzmény: Ermak (177133)
Ermak Creative Commons License 15 órája 0 0 177133

Az szép lesz!

A Balaton körül meg nemcsak szép, de gyönyörű is!

Előzmény: bandita (177130)
bandita Creative Commons License 15 órája 0 0 177132

Nagyjabol 15 eve, de komolyabban 3 eve kezdtem. Akkor futottam az elso maratonomat.

Előzmény: Mr. Long (177131)
Mr. Long Creative Commons License 16 órája 0 0 177131

Az munka lesz :) Mióta futsz?

Előzmény: bandita (177130)
bandita Creative Commons License 16 órája 0 0 177130

Ha mar lud legyen kover! ;)

Előzmény: Mr. Long (177128)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!