Keresés

Részletes keresés

Tompus999 Creative Commons License 5 órája 0 0 173107

Na ja, én pont így. Egész nap gép előtt és utána futás vagy hajnali kelés és akkor. El sem tudom képzelni azt hgoy ne melegítsek be. 

Előzmény: budai10 (173105)
Mr Long Creative Commons License 13 órája 0 1 173106

Megvolt ma az eddigi leghosszabb futasom, 14 km, 1h 37m. Meg a vegen ebbol balatoni felmaraton lesz ket honap mulva, ha nem vigyazok!

Pluszban nyujtas utan sikeresen lehutottem a labaimat a Balcsi vizeben. Mit ne mondjak kellemes volt totyogni benne. Bemelegiteskent setaltam egy km-t es guggoltam parat, majd kezdodott a kocogas.

budai10 Creative Commons License 14 órája 0 0 173105

Ma már mindent összeolvas az ember ismertebb komolyabb sportolóktól is hallani,hogy ő már nem melegít be lassan elkezd futni és lassan emeli a tempót neki ez bevált nem hiányzik a bemelegítés.

Sokan ezt olvasva komolyan is veszik ha ő mondja nem lehet faszság pedig az.

PL: egy cipőboltban dolgozik az emberkénk egész nap hajol,guggol,nyújtózkodik(cipő le a felső polcról cipő vissza) úgy van vele,hogy neki ez egész napos bemelegítésnek is megfelel.Munka után kimegy futni futás előtt egy kis bokakörzés és már nyomja is.

Olvassa ezt pl egy irodai dolgozó és komolyan veszi aki egész nap a gép előtt ül munkaidő végére teljesen le van merevedve,tele van feszültséggel.Ő is kimegy elkezd bemelegítés nélkül futni mereven sűrű apró feszült légzéssel.

Bemelegítés nem csak a sérülések elkerülések miatt kell hanem testileg,(lelkileg) fölkészíti magát az ember egy napi színtől eltérő fokozott igénybevételre.

Előzmény: bouquetk (173102)
gyuszmó2 Creative Commons License 1 napja 0 0 173104

Köszi 

Előzmény: rrroka (173101)
rrroka Creative Commons License 1 napja 0 0 173103

intenzív futáshoz kell bemelegítés, ebben biztos vagyok hogy Oli is egytért, mindegy h amatőr vagy profi. :) szerintem is lassú futás a legjobb bemelegítés, de ízlés szerint lehet cirázni, én pl az IT szalagomat _néha_ ... :) ... szoktam külön melegítgetni oldalra kilépéssel meg, meg egylábas gugolással, ez egy érzékeny területem, nyugodtabb vagyok ha nem hidegen csapatom.

 

én még csak 25 éve futok, de szeretnék még ennyit. :)

 

Előzmény: bouquetk (173102)
bouquetk Creative Commons License 1 napja 0 0 173102

Nem tudom, én még csak harminc.. éve futok. Ennyi idő alatt azért elég jól megismeri magát az ember Egyébként nálam sokkal autentikusabb forrásból (Oli) származik a kétely. Ő mondta valahol, hogy amatőr futónak teljesen értelmetlen a bemelegítés, kezdjen el szépen futni, és fokozatosan vegye fel a tempót. Én szinte mindig felfele indulok, és már ebből is következik, hogy lassabban. Amióta mérek pulzust azt látom, hogy  esetleg az elején van egy hirtelen felugrás, de mostanában már ez sem, aztán kb. 5 perc amíg felér úgy 145 körülire. Ha jól bírom nyomni akkor lesz 150 is. Ezen elvagyok 1-1,5 órát. Ha hosszabb a terv, eleve visszaveszem, meg vissza is megy.  Én szinte csak terepen futok, ez hozzátartozik, itt a lefelék majdnem mindig pulzuscsökkenéssel járnak, mert nem tudom, merem úgy megfutni, ahogy kellene. 

Előzmény: rrroka (173098)
rrroka Creative Commons License 1 napja 0 0 173101

polar teszt (meg cipők is!): 

http://tesztnap.mozgasvilag.hu/futas

 

tomtom teszt:

http://rokonsport.hu/tom-tom-sportora-kampany.html

 

tudom ilyenkor be van zsongva az ember és nem bír várni pár napot sem. :)

rrroka Creative Commons License 1 napja 0 0 173100

holnap lesz Kamarerdőben egy polát tesztnap, a tomtomot is lehet tesztelni, próbáld ki őket. :)

Előzmény: gyuszmó (173099)
gyuszmó Creative Commons License 1 napja 0 0 173099

Bocs, hogy ezzel zaklatom a társaságot, ígérem nemsokára veszek egy órát és eltünök. Legalábbis ebben a témában polar M400 leginkább futni ? van 50 körül ami jobban megéri ? köszi

rrroka Creative Commons License 1 napja 0 0 173098

leginkább sérülésmegelőzés és ráhangolódás miatt, de tényleg senki sem szokta csinálni, csak zsutty ki futni. :)
ebből ugye akkor lehet baj, főleg kezdőknél, ha a lassúnak számító tempó is túl gyors. amikor 5 percesbe tudsz menni 20+ kirit, akkor az elején a 6 perc fölötti jó bemelegítésnek, de ha tempófutás, dombozás vagy futóiskola a program, akkor ahhoz egy tapasztalt futónak sem árt bemelegítnie. én legalábbis be szoktam, de felőlem bárki kihagyhatja, majd amikor baj lesz belőle, akkor valahogy megállom hogy naugyézzak. :) annyi a lényeg, hogy másokat nem kell lebeszélni róla, ha be akarnak melegíteni. :)

Előzmény: bouquetk (173094)
Tompus999 Creative Commons License 1 napja 0 0 173097

Én is szoktam. Gondolom a megszokás. De jól esik. Kis gimnasztika, futóiskola, majd kb 1,5-2 km igazán lassú futás alacsony pulzuson.

Előzmény: bouquetk (173094)
Csempa Creative Commons License 1 napja 0 0 173096

Pontosan ezt csinálom én is

Vagy valami mást írtam volna?

Előzmény: bouquetk (173094)
Kismacs34 Creative Commons License 1 napja 0 0 173095

Ismét köszönöm a segítséget nektek. :-)

bouquetk Creative Commons License 1 napja 0 0 173094

Miért kell a futáshoz bemelegíteni? Most nem versenyről beszélek, csak ha elmegyek futni. Elindulok szépen aztán bemelegszem.

Előzmény: Csempa (173089)
rrroka Creative Commons License 1 napja 0 0 173093

Még mindig ez a legjobb nyújtós videó, amit láttam. :)

 

Egy tényleg hasznos videó a nyújtásról futóknak - IT szalag nyújtás

Én is úgy vagyok a nyújtással, mint a legtöbb futó: tudom, hogy nagyon fontos, de mégsem csinálom. Nem nyújtok mert eldumáltuk az időt, be kell ugrani a kocsiba és tűzni haza, vagy amúgy is csak 15 kiri volt, arra nem kell nyújtani, vagy éppen 50 km volt, az után meg már hova[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Előzmény: Kismacs34 (173088)
Csempa Creative Commons License 2 napja 0 0 173092

Ez elég valószínűnek tűnik. Nekem kellett hozzá 2-3 hét mire megszoktam. Ekkor már nekikezdtem az excentrikus gyakorkatnak is.

 

Beigazolódott a gyorsabb tempó az új cipőben, vagy csak a lelkesedésből eredt?

Melyik cipőt vetted végül?

Előzmény: Mr Long (173091)
Mr Long Creative Commons License 2 napja 0 0 173091

Na most rajottem miert nem erzem a vadlimat az inov8 utan. Lehetseges, hogy annyira megerosodott a falmaszastol, hogy a cipo nem birja kikezdeni lassabb temponal? Ott a falon labujjhegyen allok es tolom fel magam.

Előzmény: Csempa (173089)
Mr Long Creative Commons License 2 napja 0 0 173090

btw, amikor ultras videokat nezek sokan csak oraval toljak mellkaspant nelkul. Azok vajon optikai szenzoros orak, vagy olyan tavon csak leszarjak a pulzust, mert kontrolalni mar nem birjak?

Csempa Creative Commons License 2 napja 0 0 173089

Futás előtt 12-15 perc lassú futással szoktam bemelegíteni. Nyújtani nem szabad bemelegítetlenül. Van, olyan, aki a futás 10-15. percében megáll vádlit nyújtani. A kezdetekkor én is csináltam, de már nem kell, talán mert sokat csinálom az excentrikus tréninget. Ez egy nagyon egyszerű gyakorlat, csak gyakran kell csinálni, és érdemes is, ha majd egyszer valami ok miatt éttérsz a naturális cipők használatára: 

Igazábol van egy rövid bemelegítő gykorlatsorom is, de ez inkább csak szokás, mint hasznos. Ilyenkor lentről felfelé haladva körözök párat minden nagyobb szelvényemmel mindkét irányba, finoman: lábfej, boka, térd, csípő, derék, vádli, nyak.

 

Futás után szoktam 15-20 percet nyújtani, ezt 10-ből legalább 9 és félszer meg is teszem. Erre több féle iskola van, én a legtúlhaladottabbat követem, mert ezt szokram meg. Majd ajánl valaki ennél hatékonyabbat / egészségesebbet. Ilyesmi gyakorlatokból van egy saját válogatásom: 

A futás utáni nyújtást nem érdemes elhanyagolni, s idővel annyira részévé valik az egész futás-rituálénak, hogy hiányérzeted lesz nélküle.

 

+1: a futás végén hasznos egy kis levezetés. Ennek során adunk időt a testünknek, hogy a futásra felgyorsult állapotából vissza lassuljon a normálus intenzitásra. Ez lehet lassabb futás, majd séta. Az előtte végzett futás intenzitásától függően ebből is érdemes 5-15 percnyit beikratni. Télen persze óvatosan, mert az emberre közben ráhűl a ruha, ha nem vigyáz, és megfázhat.

Előzmény: Kismacs34 (173088)
Kismacs34 Creative Commons License 2 napja 0 0 173088

Köszi,így már tisztább a kép. Hogyan kell nyújtani,bemelegíteni futás előtt?

Előzmény: Csempa (173087)
Csempa Creative Commons License 2 napja 0 0 173087

Duration: 0:15 => futás időtartama

Distance:1,76 km => távolság

AVG. speed: 6,95 km/h => átlag spedesség 

AVG. pace 8:38 min/km => átlag tempó (ennyi perc alatt teszel meg egy kilométert)

Max speed: 8,54 km/h => a legnagyobb sebességed

Max pace: 7:1 min/km => a leggyorsabb tempód

Min. altitude: 140.0 m => tengerszint feletti legkisebb magasságod

Max. altitude: 170.0 m => tengerszint feletti legnagyobb magasságod

Total ascent: 46.0 m => összesen ennyi métert futottál felfelé 

Total descent: 41.0 m => összsesen ennyi métert futottál lefelé

Előzmény: Kismacs34 (173086)
Kismacs34 Creative Commons License 2 napja 0 0 173086

Tudom, nem kéne mindennap futnom, de nem bírom megállni. :-) Ma először volt, hogy igazán élvezem a futást.

Mindenképpen ki akartam próbálni milyen az, ha lassabban kocogok úgy hogy ne legyen belesétálás.

És ez valóban sokkal jobban "bejön" nekem mint a "kocogás kifulladásig, utána séta" verzió.

Mint írtam tegnap csak 4 percet bírtam egyhuzamban futni.

Ma az új módszerrel 15 percet bírtam egyben kocogni és még bírtam volna de várt itthon a házimunka, na meg tényleg nem akartam túlerőltetni így totál kezdőként az ízületeimet.

15 perc alatt 1,76 km-ert sikerült lekocognom. Tudom ez a tempó k.b.: olyan mint egy álmos csigáé, de nekem akkor is sikerélmény, hiszen nem álltam meg közben. Két hete még csak 1-2 percet bírtam egy huzamba futni.

Endomondo alkalmazást használom.

Futásom számokban: (Amúgy nem nagyon értek egy-két értéket mit jelent)

Duration: 0:15

Distance:1,76 km

AVG. speed: 6,95 km/h

AVG. pace 8:38 min/km

Max speed: 8,54 km/h

Max pace: 7:1 min/km

Min. altitude: 140.0 m

Max. altitude: 170.0 m

Total ascent: 46.0 m

Total descent: 41.0 m

 

Valaki elmagyarázná mit jelentenek ezek a számok, mert csak a felét értem. :-(

 

Endomondoban nincs magyar nyelv?

 

 

 

 

 

 

bandita Creative Commons License 2 napja 0 0 173085

Sorry,

 

nehany napig nem voltam index forum kozeleben. 

Igen, futottam mar nehanyat, az utolso 3:19 lett ezen faragnek most 10 percet. 

Előzmény: k 5.20 (172935)
Kismacs34 Creative Commons License 2 napja 0 0 173084

Köszönöm. :-)

Előzmény: Roger Preed (173083)
Roger Preed Creative Commons License 2 napja 0 0 173083

Biztos van jobb cikk, de így elsőre ezt találtam magyarul: http://www.fogyas.info/aerob-anaerob_edzes.php

 

Röviden összefoglalva: állóképességet főként aerob tartományban tudsz fejleszteni, anaerob tartományban nincs igazán fejlődés.

Ennek meghatározására vannak empirikus módszerek (tudsz-e beszélni vagy levegőt venni kényelmesen futás közben) illetve pontosabb eszközök (sportlabor, pulzusmérés) is.

Előzmény: Kismacs34 (173081)
gyuszmó Creative Commons License 2 napja 0 0 173082

Pulzusmérő óra GPS-sel, MULTI NAV-3erről tudtok valamit érdemes bele nyúlni ?

Kismacs34 Creative Commons License 2 napja 0 0 173081

"anaerob zónában végezd az edzéseket" ez   mit jelent?

gyuszmó Creative Commons License 2 napja 0 0 173080

Ja van úgy

Előzmény: Ermak (173077)
macmelon Creative Commons License 2 napja 0 0 173079

Megerősítem: 9:20-ban nyomom. Síkon futás, kis emelkedőn már séta üzemmődban. Ha csak séta lenne, akkor le tudnék menni 9:00-ra :)

Előzmény: Roger Preed (173078)
Roger Preed Creative Commons License 2 napja 0 0 173078

Kb 7:30 perc/km futásod volt úgy, hogy belesétáltál. Ez egyáltalán nem gyenge ahhoz képest, hogy dohányzás abbahagyása után most kezdtél el sportolni. Én 5-6 év no sport után, enyhe túlsúllyal 8 perc feletti kilométerekkel kezdtem 2014 nyarán!

 

A sport javít szerintem a légzésen, csak ne erőltesd túl magad!

Inkább fuss lassabban, de kapj rendesen levegőt, minsem hogy a sebességet hajszold és anaerob zónában végezd az edzéseket. Az elején lehet, hogy fura, de később nagyon jó hatása lesz!

Előzmény: Kismacs34 (173057)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!