Keresés

Részletes keresés

mtb Creative Commons License 8 órája 0 0 191486

Senki, de általában olyan állapotban értem célba, hogy menni alig tudtam, futni meg végképp nem:)

Előzmény: Mr Long (191454)
Spenót Creative Commons License 9 órája 0 0 191485

Mi a baj a Bondival?

Előzmény: gurtnis (191479)
Csempa Creative Commons License 9 órája 0 0 191484

Nekem úgy tűnt, hogy nem csak azt veszi figyelembe, hogy milyen intenzitáson futsz, hanem azt is, hogy milyen hirtelen növelted az intenzitást. A rövid időtartamú, de sok ismétléses intervallokért mintha többet adna, mint egy hosszabb, de egyenletes intenzív tempóért, még ha a küszöb fölött is futottam.

 

A múlt pénteki HHh-mra ae:43, ane:4.7-et adott, pedig nem volt sem túl magas a pulzusom, sem túl hosszan magas, csak sokat alternált menet közben. Abból talán ki lehet indulni, bár jó lenne lassan egy laktát tesztet csinálni megint, mert szerintem feljebb mászott a küszöböm az elmúlt hél évben valamennyit, és még a régi értékekhez viszonyítja...

Előzmény: O/O (191483)
O/O Creative Commons License 9 órája 0 0 191483

Nekem az tűnt fel, hogy az óra szerint évek óta csak aerob edzéseket csináltam, ez nem baj, sőt szerintem rengeteged profitáltam belőle. De pont most, és egyébként néha indulok rövid versenyeken is, ami előtt szoktam tempókat, intervallokat futni. Ekkor már jelez némi anaerob fejlődést is az óra, ha a gyorsakat 4 perc környékén tempókban futom. Futottam 4:36 os tempóban 5 km-t 0 anaerobbal, 4:44 159 bpm környékére teszi a laktát küszöbömet. Egyébként félmarcsit simán futok 162 átlaggal 1:39 környékén.

Előzmény: Csempa (191478)
O/O Creative Commons License 10 órája 0 0 191482

Azt hiszem, úgy tudom ez a méret pont a bemutató darabok mérete, akkor van esély hogy találsz valahol. Én is Cliftont használok, most 3-as van sajnos már csak 4-est láttam az üzletekben 43 1/3-os a méretem

 

Előzmény: gurtnis (191479)
mtb Creative Commons License 10 órája 0 0 191481

Én is High5 géleket használok már évek óta. Érdemes külföldi oldalakon is nézegetni, mert időnként elég jó árakon lehet kifogni. A múltkor a wigglesport-on az almás volt akciós, 3600 Ft-ba esett egy 20-as doboz. Így 1 db gél 180 Ft-ba jött ki. Majdnem 1 év lejárati idővel. De vettem már a Runningwarehouse EU-ról is elfogadható áron. 

Előzmény: Ati_66 (191473)
Ati_66 Creative Commons License 10 órája 0 0 191480

Minden rosszban van valami jó. Most szép időben kezdheted a futó programodat.

Én nyáron könnyebben is fogyok mint télen.

Azt nem tudom zsigeri zsírral hogy állok, mert nincs okos mérlegem, de azt miből gondolod hogy izomból fogsz fogyni?

Én úgy tudom azok az izmok amit dolgoztat az ember, nem épülnek le, és a leghatékonyabb zsír mennyiség csökkentés a megfelelő diéta mellett az aerob futás vagy bringa kombinálva erő edzésekkel. Ennek eredményeként inkább nőni is szokott az izomtömeg miközben a zsír mennyiség csökken.

 

Előzmény: Szajrés (191450)
gurtnis Creative Commons License 10 órája 0 0 191479

Tudom, hogy időben ébredtem. Nagyon kellene egy 42-42 2/3 Hoka Clifton vagy egy Saucony Jazz........   Hátha valaki valahol tud egy elfekvőt! Spenót!  Köszi Bondi nem kell! :D  

Csempa Creative Commons License 11 órája 0 0 191478

Kb, már amennyit olvastam a témáról. 

 

Más típusú izomrostok vesznek benne részt főleg, más energiatermelés dominál, más nehézségeket kell a szervezetnek leküzdenie közben = más edzést kíván. Sérülésveszélyes, kiégést okozhat, ha túl sokat erőlteti az ember. Nekem legalábbis ez maradt meg róla.

 

Nem sok haszna van számomra, még a fm-okat is alatta futom egy-két ütéssel, és nem is az a céltávom, vagyis nem hiszem, hogy jelentősebb hátrányomra van, hogy nem vagyok jó sprintben egy ultra utolsó km-ein :)

 

Előzmény: O/O (191470)
Csempa Creative Commons License 11 órája 0 0 191477

:)

:))

:)))

Előzmény: rrroka (191466)
Csempa Creative Commons License 11 órája 0 0 191476

Pluszt a 3. futott óra után tudnak adni, olyankor nagyon meg tud dobni egy jó koffeines ragacs, ha van elég vized hozzá utána.

 

Előzmény: arra79bona (191465)
Ati_66 Creative Commons License 13 órája 0 0 191475

Kár hogy a 9:15-ös Mátrabérc időmbe nem fért bele egy bécsi szelet Galyatetőn a szálló éttermében :-)

Na majd ha kényelmesen túrázok akkor Kékesen egy ebéd, Mátrakeresztesen meg egy uzsonna vagy korai vacsora lesz étteremben a gélek helyett :-)

Előzmény: Pinyo (191474)
Pinyo Creative Commons License 13 órája 0 0 191474

Mondjuk egy bécsi szelet sincs ingyen, valami pedig enni kell :)

Ati_66 Creative Commons License 13 órája 0 0 191473

Ami igaz az igaz, tényleg elég drága dolog gyári gélekkel frissíteni.

 

Én a High5 gélt csak verseny szituációra tartogatom, edzésre max vésztartaléknak teszek be 1-2 db-ot.

Ahogy néztem a High5 gél olyan közép áras termék, lista áron 400 Ft/db a gél és az italpor is kb ennyi adagonként ami max töménységben 0,5l vízbe megy.

Én az italport a 2,2 kg kiszerelésben veszem meg így maximális töménységben 7,5dl / óra az 66g/óra szénhidrát 420 Ft/óra költséggel. Ezt edzéseken is szoktam inni.

Géleket pedig komlex verseny csomagokban veszem amikor 50% akciós. Így egy gél 200 Ft, és az adagonként csomagolt tasakos ital porok is csak 200 Ft , de ha az egyébként "flesleges" csomag tartozék kulacs árát is felosztom, akkor is kb 250 Ft "csak" egy adag.

A Mátrabércen amit elfogyasztottam High5 terméket kb  9.000 Ft lett volna normál lista áron, kész horror hogy ennyit költök.

 

 

Előzmény: bmalag (191472)
bmalag Creative Commons License 14 órája 0 0 191472

Én sokat mentem házizselén, ami sűrűre kevert carbox por a biotechtől+kis protein+ víz. Kb. 100 Ft/óra az ára. Sima maltodextrin is jó carbox helyett. Aztán sponser porból is kevertem zselét, ez 4-500 Ft/óra lehetett. A zselékből is próbáltam párat, ez a legdrágább megoldás.

Nem tudok érzékelhető különbségről beszámolni. Mindet bírta a gyomrom ha csak tiszta vizet ittam mellé. Nekem az elég plusz, hogy kis helyen elfér és órákig tudok menni vele. Sőt akár egy napig is. Gasztro élményeket nem a túrafutásaim közben gyűjtök:)

Előzmény: arra79bona (191465)
Ati_66 Creative Commons License 15 órája 0 0 191471

Én High5 termékeket használok és próbáltam már a Bioteh Pro Gélt is, illetve régen Isostar italporból készítettem iso italt. A High5 a másik kettőtől kevésbé émelyítően édes nekem, pedig én néha kanállal eszem a mézet.

 

Nem tudom milyen pluszt vártál.

Ahogy korábban írták, kényelmesen szállítható, ha bírja a gyomrod akkor az összetételük miatt olyan magas intenzitáson is fogyaszthatóak ahol már alig van emésztés és szilárd táplálékot nem visel el a gyomor, de arányaiban kevesebb víz is elég hozzájuk mint az egyszerű cukrokat tartalmazó folyadékokhoz.

 

"Lórúgás" szerű hatás max akkor van ha már eléheztél, vagy legalább is a szénhidrát hiány miatt már csökken a teljesítményed, pulzusod. 

Viszont ilyen állapotban már tényleg folyamatosan kell nyomatni befelé az óránként 60g szénhidrát mennyiséget, ha haladni akar az ember. Ahogy megittad azonnal érezni hogy vittél be szénhidrátot és emelkedni kezd a pulzusod. Ekkor 1 gél kb 20 perc "túlélést" biztosít de csak olyan tempóban amire a szervezeted óránként kb 60g szénhidráttal képes, mert kb ennyi van 3 db gélben.

Ezt most a Mátrabércen megtapasztaltam, szóval csodát ekkor sem tesz a lemerült szénhidrát raktárakat nem lehet menet közben visszapótolni csak igen alacsony intenzitáson.

Ugyan ez a hatás olcsó szőlőcukorral vagy kristálycukorral is elérhető, de magas GI indexe miatt az olyan inzulin választ generál, ami a vércukor szint drasztikus zuhanását okozhatja ha túl sokára jön a következő adag szénhidrát és akkor tényleg kiütötte magát az ember,  nem csak lelassul. Ráadásul a cukorhoz több víz is kell, mint a fruktózt is tartalmazó gélekhez.

 

 

Előzmény: arra79bona (191465)
O/O Creative Commons License 15 órája 0 0 191470

Csempa, jól értem? Ahhoz hogy anaerob fejlődés legyen, laktátküszöb tempónál gyorsabban kell futnom? Az óra szerint! 

Pinyo Creative Commons License 15 órája 0 0 191469

A zselé a nyári hőségben jobb, mint a Mars/Snickers, mert nem olvad halálra.

A zselé télen sem fagy ehetetlenre.

A zselé viszont nem olcsó.

 

budai10 Creative Commons License 17 órája 0 0 191468

Miket olvastál össze milyen pluszt adnak a gélek mit reméltél?

Géleket magasabb pulzustartományú futásoknál szokták alkalmazni ahol már a sima banán,csoki stb dolgokat nem szereti a gyomor nehezen emészti vagy be is állhat ha a vízbevitel is kevés.   

Lehet laza hosszabb futásoknál is használni mert kevesebb helyet foglal és könnyebb is mint vinni 1-2kg banánt,almát stb.

Előzmény: arra79bona (191465)
9:3 Creative Commons License 18 órája 0 0 191467

a max 156 lett, gondolom a rövid emelkedős részen, és nem teázgatás közben :) Amúgy szerintem végig 140 felett volt, 6 perces ezrekkel

Előzmény: Spenót (191464)
rrroka Creative Commons License 18 órája 0 0 191466

Én is kirpóbáltam ma reggel, eső esett az elején, aztán pára, meleg, nem esett jól, főleg hoyg tegnap ugyanezen az úton futottam haza. kipróbáltam csempa féle B2B-t, akárminek is a rövidítése. :)

szinte sík, tegnap haza 20km, 5:15, 145bmp, ma vissza 13 km, 5:30, 142 bmp. mielőtt megkérdezitek jöttem 2 megállót vonattal befele. :)

Előzmény: Ermak (191458)
arra79bona Creative Commons License 18 órája 0 0 191465

Sziasztok!

Mostanában kezdtem hosszabb futásaim alatt próbálgatni a géleket squeezy szinte teljes termék palettáját kipróbálva gyomromnál semmi probléma nem volt vele de a várt pluszt sem nagyon adta mint amiről sokat olvastam fórumokon.Kérdésem az lenne ti milyen géleket használtok és milyen tapasztalatotok  van úgy általában gélekről?

Spenót Creative Commons License 18 órája 0 0 191464

Nem az átlag érdekes, bár mivel nem tudom a zónáidat, csak azon tudnék örömködni, ha sokkal magasabb lenne, mint az én pulzusom, bár attól tartok, én ettől még nem fogok tudni 5percesekkel félmaratont futni.

Előzmény: 9:3 (191462)
9:3 Creative Commons License 19 órája 0 0 191463

nagyon helyes :) Amúgy tényleg szép útszakasz, jó lehetett arra futni.

Előzmény: Ermak (191461)
9:3 Creative Commons License 19 órája 0 0 191462

mondom: irreleváns, miután a zuhanyzásom, öltözésem és reggelizésem is benne van. 

Előzmény: Spenót (191460)
Ermak Creative Commons License 20 órája 0 0 191461

Persze.

Ha futni megyek, MINDIG van a zsákomban sátor, hálózsák és matrac. :-)

Előzmény: 9:3 (191459)
Spenót Creative Commons License 20 órája 0 0 191460

Nagyon titkosak azok a pulzus adatok... A Strava nem mutatja, pedig tök kíváncsi vagyok és gyorsan öregszem.

 

Ma próbáltam megint alacsony pulzussal menni. Éppen azon tűnődtem, hogy mennyire xar érzés, hogy ilyen lassú vagyok és elnehezült minden tagom, amikor jött egy kollegám, aki csatlakozott hozzám. Gyorsultunk kicsit és beszélgettünk. Rögtön semmi bajom nem volt... nagyon elszoktam a lassabb futástól (márhogy ami már nekem is lassú). Állatira nem esik jól.

Előzmény: 9:3 (191456)
9:3 Creative Commons License 21 órája 0 0 191459

néha lefeküdtél közben kicsit pihenni? :)

Előzmény: Ermak (191458)
Ermak Creative Commons License 21 órája 0 0 191458

Ma reggel kipróbátam a munkába futást. Útközben van kertvárosi rész, erdő, park, nagyvárosi utca. Összességében (az utolsó 3 km kivételével) gyönyörű az útvonal, és kora reggel még a nagyvárosi részen is elfogadható a levegő minősége. Közel 19 km, kb. 250 m szint, 6:10-es tempó 141-es (70-72%) pulzuson. Jól esett, élmény volt, lesz még ilyen.

 

Pár kép:

 

 

 

 

budai10 Creative Commons License 21 órája 0 0 191457

Szerintem a fogyáshoz a közepes intenzitás nem a legjobb.Igaz,hogy ott van utóhatás 12 elteltével is hat még a szervezetre de ilyenkor többet veszt izomból is a zsír/izomtömeg arány fogyásnál azért nem mindegy,hogy ment le zsír de izom is ment rendesen.

Előzmény: Csempa (191431)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!