Részemről természetesen igyunk egyet, mindenképpen. Pár perc várakozás gondolom, mindenkinek belefér, hacsak Gurtnis vonata nem akar pont akkor indulni.
Jut eszembe, jól elzáródott a net nála a jeles esemény óta... ;)
Én is kivártam amíg biztosra elállt az eső, így csak délután kettőkor indultam a mai 20km-re.
A tegnapi több mint 5 órás bringa után nem volt kedvem sem többet futni.
Ha hallgatok a Polar load grafikonra ki sem teszem a lábam, mert a piros mező tetejére pozicionált több nap pihenést javasolva. Reggel megcsináltam az óra OwnOtimizer tesztjét, az viszont azt mondta 2-es azaz normál állapotban vagyok így magabiztosan belevágtam a 20km futásba.
"Sík" 10km-es útszakaszon oda-vissza a 20km-en közel egyenletes tempót sikerült futni. Eredetileg 5:45/km körülit terveztem, és visszafelé gyorsabb szakaszokat betéve kicsit gyorsabbat, de olyan alacsony volt az enyhén lejtős első 10km elején a pulzusom, hogy a tervtől kicsit gyorsabb 5:40-5:30 közötti tempót mentem. Visszafelé az enyhe emelkedő ellenére sikerült 30 másodperccel gyorsabban jönni. 1:50:38 lett a vége 72%_os átlag pulzussal.
Az átlag pulzus lefelé 68% felfelé 75% volt, csak visszafelé már a résztávok nélkül is eléggé ingadozott a tempóm, de sikerült aerob tartományban maradni.
Még én sem érzem, hogy egy maraton folyamatos futással végig menne. Pedig egy ilyen 75-80 % közötti átlag intenzitású első 21 km után tervezem a magasabb pulzus tartományban futott második 21 km-t ahol 85% körüli átlag intenzitást kéne elérnem.
Ja ez a load grafikon, a mai 1ó50p futás alig törte meg a görbe ereszkedését.
Szerintem nem kell megijedni attól ha az óra a load érték alapján több nap pihenést javasol egy hosszú de alacsony intenzitású aerob edzés után (nem csak átlag pulzusra alacsony, hanem folyamatosan, tehát semmit vagy csak pár percet volt az ember az anaerob zónában).
Én azt tapasztaltam az ilyen időszakban végzett további alacsony intenzitású edzésekkel látványosan javult a sebességem az alacsonyabb pulzus tartományokban.
Nálunk is esett, éjjel és reggel, de papírkutyaként kivártam, míg eláll, és csak 10 óra 21-kor indultam ki "az év hosszú futására". :) 26.15 km lett, két megállós frissítéssel (de ezt kevésnek éreztem), bruttó 6:22-es tempó, 146-os átlagpulzus. 22 és 26 között gyorsultam, "mostmárúgyisotthonleszünk" módjára. :) De többet egy lépést nem tettem volna, ha fizetnek érte, sem. :)
Az egyik fő gondom az ezekkel a kocsikkal, hogy 400+ lóerő úgy mégis hová kell az 50/90/130-hoz? Hát úgy van ez, hogy ezt a t. sofőrök gyakran felszorozzák kettővel. Közúti forgalomba nem engednék ilyen autókat.
"nyomsz egy padlógázt, amire egy apró lélegzetvételnyi erőgyűjtés történik, majd pokoli hang kíséretében olyan gyorsulás jön"
Kérlek, próbálj ki tesztvezetésen egy alap Teslát... onnantól röhögni fogsz az X6-os gyorsulásán :-)
Amúgy ilyen sok km-el a hátam mögött én már arra esküszöm, hogy az embereknek semmi keresnivalójuk nincs a volán mögött. Az önvezető járművek drasztikus elterjedését várom, de rettenetesen. Sajna nem csak az X6-ossal figyelmetlenek és ignoránsak az emberek, hanem kb. bármivel, aminek 4 kereke van és legalább 60LE.
Az a durva, hogy ez a kocsi elhiteti az emberrel, hogy sebezhetetlen és mindenre képes. Ezért lehet a legtöbb tulaj akkora paraszt.
Én persze indexeltem vele és igyekeztem nem megölni senkit.
Az a helyzet, hogy minden okosság be volt kapcsolva rajta, így nem csikorgott a gumi és nem pörgette a váltó a motort üveghangra, de egyszerűen nem lehet nem élvezkedni vele.
Letekert ablakkal nyomsz egy padlógázt, amire egy apró lélegzetvételnyi erőgyűjtés történik, majd pokoli hang kíséretében olyan gyorsulás jön, hogy 80-nál nézel először az órára.
...és ez diesel volt.
A fékhatás is pokoli. Azokkal a széles gumikkal (megnéztem, nem Hoka) iszonyatosan hatékony.
Pénzt nem adnék érte, mert ár/érték arányban rettenetes, meg sajnos én is baromállattá alakulnék. Kívülről nem látszik, hogy mit tud az autó, ezért olyan miatt is lebarmozzák az embert, amit simán meg lehet csinálni az autóval.
Persze, itt jön, hogy mit hogy mér föl a gazdája és lehet, hogy a közlekedők nem számítanak arra, hogy mit művel egy ilyen.
Az autó jó, de aki vezeti az zömében akkora suttyó paraszt szokott lenni, hogy az leírhatatlan. Nem mellesleg pontosan az autó tulajdonságai révén hiszik azt, hogy bármit megtehetnek (leállósávos haladás, záróvonalas előzés, városban 120km/h, kívül 200+ km/h, index "kiégve", jobbra tartás teljes nélkülözése, elsőbbségadás és STOP tábla figyelmen kívül hagyása, zebrás, vasúti átjárós előzés, etc.)
Általánosítás? Az, de még az életben nem láttam ilyet úgy, hogy ne valami agresszor 50 IQ-s agyhalott vezetné :-/
Mondom ezt 1 millió levezetett km-el a hátam mögött...
Ha nagy a baj hiába látják, hogy nem mozogsz és esetleg pulzusod sincs, kicsi az esélye életmentő beavatkozásnak. Én egy régi mobilt viszek egy feltöltős kártya van benne aminek a számát csak a lányom és feleségem ismeri, de ők nem szoktak hívással zaklatni edzés közben, én meg tudok telefonálni ha muszáj és a mérete sem okoz problémát.
Mostanra konyult vízszintesre a szám. Szerintem vigyorogva aludtam.
Abban a kocsiban nincs fájó achilles, talpi bőnye, magas pulzus, csak adrenalin. Brutál. Olyan, mintha egyik pillanatról a másikra 7perces kocogóból éremesélyessé lépne elő az ember, de önmagában, legbelül tudja, hogy ő a leggyorsabb.
Egyébként nem vagyok autóbuzi, de ez hihetetlen volt.
Jó a meglátás... nagyon jó volna egy ilyen 920XT nagyságú/tudású óra nanoSIM foglalattal ami kb. semmi másra nem jó csak arra, hogy teszem azt percenként elküldje mobilneten keresztül a pozíciódat. Mert így, hogy teló is kell hozzá, így az egész egy kicsit a nesze semmi fogd meg jól. Hát pont azért megyünk órával, hogy ne kelljen a nyomorék telót is cipelni.
Tessék. Piaci rés. Csináljon valaki egy ilyen órát! :-)
Kicsit nehéz felfogású vagyok..:) Most kezdek rájönni, hogy ehhez a dologhoz telefont is kell vinni. Azon meg már tudnak hívni, vagy én is hívhatok. Kivétel a legrosszabb eset, ha eszméletlen vagyok. Így maradok Live Tracking nélkül, inkább nem bosszantom magam vele, ha úgysem működik rendesen.
Ja, és azt a tanácsot kaptam, hogy ha már megy, akkor ne külön lábakat masszírozzak vele, hanem kersztbe téve nehezedjen az egész súly egy lábra. Eleinte ettől kész voltam. Most már külön lábon nem is csinálom.
Napi átlag nyugalmi pulzusomon nagyon szépen látszik a nyavalyám. (Tegnap egész nap nem volt 56 alatti pillanatnyi érték, pedig normál körülmények között gyakori a 44-49 közötti). Fenix ezt mérte összességében napi átlagoknak:
Szerda 49
csütörtök: 49
péntek 53
szombat 63
Mára jósolt egy 49-es értéket, holnap reggel majd pontosítja majd a mait...