Az egyik fő gondom az ezekkel a kocsikkal, hogy 400+ lóerő úgy mégis hová kell az 50/90/130-hoz? Hát úgy van ez, hogy ezt a t. sofőrök gyakran felszorozzák kettővel. Közúti forgalomba nem engednék ilyen autókat.
"nyomsz egy padlógázt, amire egy apró lélegzetvételnyi erőgyűjtés történik, majd pokoli hang kíséretében olyan gyorsulás jön"
Kérlek, próbálj ki tesztvezetésen egy alap Teslát... onnantól röhögni fogsz az X6-os gyorsulásán :-)
Amúgy ilyen sok km-el a hátam mögött én már arra esküszöm, hogy az embereknek semmi keresnivalójuk nincs a volán mögött. Az önvezető járművek drasztikus elterjedését várom, de rettenetesen. Sajna nem csak az X6-ossal figyelmetlenek és ignoránsak az emberek, hanem kb. bármivel, aminek 4 kereke van és legalább 60LE.
Az a durva, hogy ez a kocsi elhiteti az emberrel, hogy sebezhetetlen és mindenre képes. Ezért lehet a legtöbb tulaj akkora paraszt.
Én persze indexeltem vele és igyekeztem nem megölni senkit.
Az a helyzet, hogy minden okosság be volt kapcsolva rajta, így nem csikorgott a gumi és nem pörgette a váltó a motort üveghangra, de egyszerűen nem lehet nem élvezkedni vele.
Letekert ablakkal nyomsz egy padlógázt, amire egy apró lélegzetvételnyi erőgyűjtés történik, majd pokoli hang kíséretében olyan gyorsulás jön, hogy 80-nál nézel először az órára.
...és ez diesel volt.
A fékhatás is pokoli. Azokkal a széles gumikkal (megnéztem, nem Hoka) iszonyatosan hatékony.
Pénzt nem adnék érte, mert ár/érték arányban rettenetes, meg sajnos én is baromállattá alakulnék. Kívülről nem látszik, hogy mit tud az autó, ezért olyan miatt is lebarmozzák az embert, amit simán meg lehet csinálni az autóval.
Persze, itt jön, hogy mit hogy mér föl a gazdája és lehet, hogy a közlekedők nem számítanak arra, hogy mit művel egy ilyen.
Az autó jó, de aki vezeti az zömében akkora suttyó paraszt szokott lenni, hogy az leírhatatlan. Nem mellesleg pontosan az autó tulajdonságai révén hiszik azt, hogy bármit megtehetnek (leállósávos haladás, záróvonalas előzés, városban 120km/h, kívül 200+ km/h, index "kiégve", jobbra tartás teljes nélkülözése, elsőbbségadás és STOP tábla figyelmen kívül hagyása, zebrás, vasúti átjárós előzés, etc.)
Általánosítás? Az, de még az életben nem láttam ilyet úgy, hogy ne valami agresszor 50 IQ-s agyhalott vezetné :-/
Mondom ezt 1 millió levezetett km-el a hátam mögött...
Ha nagy a baj hiába látják, hogy nem mozogsz és esetleg pulzusod sincs, kicsi az esélye életmentő beavatkozásnak. Én egy régi mobilt viszek egy feltöltős kártya van benne aminek a számát csak a lányom és feleségem ismeri, de ők nem szoktak hívással zaklatni edzés közben, én meg tudok telefonálni ha muszáj és a mérete sem okoz problémát.
Mostanra konyult vízszintesre a szám. Szerintem vigyorogva aludtam.
Abban a kocsiban nincs fájó achilles, talpi bőnye, magas pulzus, csak adrenalin. Brutál. Olyan, mintha egyik pillanatról a másikra 7perces kocogóból éremesélyessé lépne elő az ember, de önmagában, legbelül tudja, hogy ő a leggyorsabb.
Egyébként nem vagyok autóbuzi, de ez hihetetlen volt.
Jó a meglátás... nagyon jó volna egy ilyen 920XT nagyságú/tudású óra nanoSIM foglalattal ami kb. semmi másra nem jó csak arra, hogy teszem azt percenként elküldje mobilneten keresztül a pozíciódat. Mert így, hogy teló is kell hozzá, így az egész egy kicsit a nesze semmi fogd meg jól. Hát pont azért megyünk órával, hogy ne kelljen a nyomorék telót is cipelni.
Tessék. Piaci rés. Csináljon valaki egy ilyen órát! :-)
Kicsit nehéz felfogású vagyok..:) Most kezdek rájönni, hogy ehhez a dologhoz telefont is kell vinni. Azon meg már tudnak hívni, vagy én is hívhatok. Kivétel a legrosszabb eset, ha eszméletlen vagyok. Így maradok Live Tracking nélkül, inkább nem bosszantom magam vele, ha úgysem működik rendesen.
Ja, és azt a tanácsot kaptam, hogy ha már megy, akkor ne külön lábakat masszírozzak vele, hanem kersztbe téve nehezedjen az egész súly egy lábra. Eleinte ettől kész voltam. Most már külön lábon nem is csinálom.
Napi átlag nyugalmi pulzusomon nagyon szépen látszik a nyavalyám. (Tegnap egész nap nem volt 56 alatti pillanatnyi érték, pedig normál körülmények között gyakori a 44-49 közötti). Fenix ezt mérte összességében napi átlagoknak:
Szerda 49
csütörtök: 49
péntek 53
szombat 63
Mára jósolt egy 49-es értéket, holnap reggel majd pontosítja majd a mait...
Hűha... most nézem csak. Még soha nem álltam ilyen jól lefutott km ügyében az elmúlt 4 év egyetlen hónapjában sem. 92km-nél vagyok és még ebben a hónapban olyan 80-90km még tervben van. Alakul ez :-)
De jó lenne végre egyszer megpróbálni a maratont, de sok helyen azt tanácsolják, hogy ahhoz heti 50km illendő lenne, az a 200km viszont ebben a hónapban sem lesz meg szerintem :-(
Nagy kínom most, hogy nem fájnak a lábaim, nincs semmi izomlázam (az már nagyon régóta nincs), viszont nagyon merevnek érzem az izmaim. Bemelegítek, nyújtok, de az kevés ezek szerint. Néha SMR is megy, de majd besz. annyira fáj ha művelem... gondolom ez a baj. Van erre trükk, vagy SMR only?
Pontosan u.e. a bajom nekem is... néha eltelik 2 óra mire embert látok.
Annyit nyomoztam most ki, hogy elvileg a Glympse nevű app jó lehet arra amit szeretnénk. Free, telón is GPS on, mobil data on, start és az előre beállított embereknek azonnal küldi is, hogy elindultál valamerre, itt és itt figyelhetnek. Ha jól tudom Google Maps alapon jeleníti meg a helyzeted. Ezzel ugye az a gáz, hogy a teló akksiját ezzel gyilkos mód meg lehet alázni, így 100% akksival érdemes csak nekivágni a vadonnak. Na de meg ha már GPS on, mobil data on... akkor ott vagyunk, hogy Runtastic ^^
Az agyvizem kifolyik az orromon, hogy a Garmin ezt ennyi év óta nem tudja gatyába rázni. Runtasticnál ez a rész bizony kifogástalan. Még akkor is se hagyja magát, ha 0 a térerő... akkor majd elküldi később. Milliószor teszteltem már. It works.
Akkor lehet, hogy nem erőltetem én sem ezt a Live Tracking-et. Kicsit megörültem, hogy van egy ilyen funkció, mert soha nem viszek magammal mobilt futáshoz. S mivel kint a határban futok általában, ha valami történne velem, hiába keresnének...
Voltam ma direkt egy olyan helyen futni, ahol szó szerint a mobil toronytól légvonalban olyan 600 méterre lehettem. A gyakorlatban elérhető netsebesség olyan 100 megabit le, 80 megabit fel volt, ami azért elégnek kéne, hogy legyen pár kilobyte adat továbbításához. Gyanítom nem ez a mutatvány Achilles-ina.
Official: A Garmin Live Trackingje akkora határ... ööö... ocsú, hogy ha akarnék sem sikerülne ennyire röhejesen ....öööö... NaNO3 valamit összeokádnom.
Párommal tartottam a kapcsolatot telefonon. A teló és az óra közötti BT kapcsolat végig rendben volt. Ellenben kb. az 1. km után idehaza már csak az látszott, mintha megálltam volna és legközelebb az ÖTÖDIK km-nél jelentem meg újra a térképen, ekkor megjelent az útvonal is. Aztán cirka 1.5km-ig jó volt, majd megint eltűntem a semmibe és 11. km-nél jelentem meg ismét 2km erejéig, ahol szó szerint szinte a mobil torony tövében jártam már és a nejem meglepődött, amikor hazaérve nyitottam az ajtót, mert ő még úgy látta, hogy a kocsiig se értem el, lett volna még ott vagy fél km. A GPS és mobil jel végig perfekt volt! Szinte végig nyílt terep...
Ez így ebben a formában teljesen használható stand up comedy részeként, de bármiféle sporttevékenység nyomon követésére maximálisan alkalmatlan. Ebben csak az az irtózatosan kínos, hogy a Garmin a GPS és GPS tracking témában azért papíron nem az a liga, akik most kezdték. Pedig ennek alapján tökéletesen azt a képet állították ki magukról ezzel a szolgáltatással kapcsolatban, hogy a saját farkukat nem lelnék meg a gatyájukban.
N+1 free(!) app tud ennél drámaian jobb tracking-et. Azok viszont nem tudnak szívritmust adatokat átküldeni, pedig ez adott esetben akár életet is menthet.
Igen, tisztában vagyok vele. Nem nagy katasztrófa, ha végül nem megy el, úgyis évek óta kerülgetem keresztedzés gyanánt az úszást, csak nehéz a napi ritmusba belepasszírozni.
Terjed valami vírusos(?) nyavalya, legalábbis az irodánkban én szereztem meg a dicső 3. helyet a gyengélkedésben. Csütörtök este gyengeség, pénteken étvágytalanság, péntek este hidegrázás, ma reggel hőemelkedés, de kora délután már kb rendben voltam. Ki is mentem futni végre, de azért a Strides legközelebb nem lesz a program része ilyenkor, csak a könnyű futás...
Ahol én voltam, ott egész pontosan meghatározták a VO2max értékemet. A Polar RS800Cx OwnIndex tesz értékem, ami elvileg a VO2max értéknek felel meg, minimális eltéréssel hozta a kimért 51-es VO2max-ot miután eszembe jutott, hogy paramétereim mellett az aktivitási szintem is aktualizáljam. Előtte 41-es értéket tartotta stabilan. November óta az 51 volt stabilan az óra szerint, csak 1-2 alkalommal dobott 50-et, illetve most az IM előtt már volt 52 és 53 is.
Egyébként azon kívül hogy egyfajta visszajelzése az edzések eredményességének, fizikai kondíciónak, sok jelentősége szerintem nincs. Edzés tervezéshez nincs rá szükség.