A nemszteroid gyulladásgátlók használata együtt jár a szívleállás fokozott kockázatával, állapítja meg egy nagy esetszámú dán vizsgálat eredményeképpen aEuropean Heart Journal - Cardiovascular Pharmacotherapylegutóbbi száma.A kutatók a diclofenac kerülését és az ibuprofenhasználat korlátozását ajánlják.
:-))) Erről nekem a taxisblokád jut az eszembe. Tatán voltam katona, ami akkor elsőlépcsős harckocsidandár volt. Ez azt jelentette hogy akkor még csak ott voltak T72-es tankok. Gyakorlaton volt kinnt pár tank a környei lőtéren, amikor a taxik lezárták a laktanya előtt i utat. A parancsnok nem sokat szarakodott, az 5 tank 80-al elindult a dombról lefelé, bekapcsolt lövegstabilizátorral (ami ugye azt jelent, hogy forduljan a tank bármerre, a löveg a célon marad). Szerintetek hány másodperc alatt tüntek el a taxisok? :-)))
Senkire nem húzogatjuk a kormányt, nem erről van szó. Hanem arról, hogy vannak, akik ráhúzzák azokra, akik csapkodják az autójukat. Akkor is, ha a csapkodónak igaza volt.
Legnagyobb élményem amikor egy tank akart elütni. Tréler vitte, engem előzött, de egy gyors szembejövő miatt rámhúzta a harckocsit. Az árokban azért már örültem, hogy nem egy szar trabant vagy waresz, hanem egy igazi ellenfél volt. :) jó rég volt, 20+
Bringával pl főúton (11 letolni Esztergomig) területet érdemes foglalni nem teljesen lehúzódni hanem picit beljebb haladva rákényszeríteni a járműveket,hogy menjenek át a felező.
Volt,hogy teljesen lehúzódtam akkor a járművek basztak átmenni a felezőn a kamionok talán még fél méterre sem mentek el mellettem nagy sebességgel majdnem bedarált.
Városi közlekedés más tészta ott kell egy jó őrangyal. :)
Én is mindkét oldalon állok, és egyet is értek veled. Csak sajnos én úgy látom, hogy arányaiban a kerékpárosok között messze több a szabályokat nem ismerő/be nem tartó. Az persze igaz, hogy ennek a leggyakrabban ők maguk az áldozatai.
S hogy ON is legyen:
Vannak futások, amelyeknek messze a legjobb része az utána esedékes zuhany. A mai is ilyen volt.
Köszi mindenkinek, lassan elteszem magam holnapra. Ennél több pisiszünetet már nem engedhettem meg magamnak, úgyhogy inkább otthagytam azt a 32 kólát. ;)
@Spenot: megírhatnád a rajtszámodat, lehet hogy tényleg megtalállak (de ha nem legalább addig is jól szórakozom 😃)
Hát, én mindkét oldalon tevékenyked(t)em. Évekig jártam bringával dolgozni.
Az a baj, hogy a bringások sokkal puhábbak, mint az autók. Engem 3x ütöttek el komolyabban. Minden alkalommal bringaúton keresztülhajtó, figyelmetlen autós volt a hunyó. Persze, leszállhattam volna és át is tolhattam volna a sarkon a másik oldalra, de úgy nem lehet bringázni.
Bringásként igyexem nem útban lenni az autósoknak, de bringútra már csak akkor megyek, ha teljesen el van választva az úttól vagy tábla tiltja a bringás közlekedést.
Autósként tudom, hogy a bringás meghal, ha nem figyelek rá. Fordított esetben max. megkarcolódik a kocsim. Emiatt az egyenlőtlenség miatt tökre megértem a bringásokat, akik túlreagálják a figyelmetlen vagy bunkó autósok akcióit. Persze a bringások között is van elég elmeroggyant...
pontosan. Inkább küldjétek el a fenébe, mint hogy kormányt húztok rá.
Az volna a jó, ha mindenki ismerné a másik oldalt is - tehát az autós bringázna legalább egy-két hónapot városban, és a bringás is vezetne autót. Akkor nagyjából tisztában lennének vele, hogy kinek mi a baja a másikkal.
Szép napsütésben rajtoltunk 10:45-kor Siófokról. A meleg miatt trikóban indultam, vagyis a legszellősebb felszerelésem volt rajtam. Elég sokat ittam a rajt előtt (emlékezve a tavaly nyári futásokra), túlzásba is vittem. Kétszer is rövid technika szünetet kellett tartanom, hogy leeresszem a felesleget.
Nem akartam elfutni az első napot, ezért 138 alatti pulzust (amíg csak lehet) és 5:30-on belüli tempót céloztam meg. Ez nagyjából féltávig, 24 km-ig működött is, utána viszont ez a tempó már 140 feletti pulzust jelentett. Különösebb gondom ezzel sem volt, de azért nem örültem neki. Nem tudtam hogy mennyire engedhetem fel büntetlenül.
Szerencsére 34 km körül beszédbe elegyedtem egy kolléganővel és onnan az ő tempójában futottunk tovább. Így jól telt az idő és a túl gyors kezdés esélye is csökkent.
Végül együtt futottunk be, mindenféle fájdalom vagy holtpont nélkül. A befutót azért eléggé vártam már, utána megjött a tompa lábfájás is.
Ettem két zselét 16 és 42 kilométernél. Ittam sok vizet, izót, 32 után kólát és sört is.
Mért adatok:
48.5 km, 4 óra 37 perc, 5:43 perc/km, 141 bpm (max 158)
Túl vagyok egy kiadós vacsorán, még vár rám egy masszázs aztán vízszintesbe helyezkedem. Kiváncsi vagyok mit érzek majd holnap a mai terhelésből. (A polar elég vicces, 8 napon túli regenerációt ír és 63-as running indexet adott)
teljesen mindegy hogy egy bringás/gyalogos/másik autós szabályos vagy szabálytalan, ha valaki "ráhúzza" a kormányt, akkor pont nem különb a szabálytalankodónál, valamint szándékos veszélyeztetést követ el. ha ennek következménye lesz, akkor az szándékos sérülésokozás("ha bosszúból, tanítási célzatból vagy egyéb okból szándékosan kíván ráijeszteni"). tehát ha így balesetet okoz az autós, akkor az már nem veszélyeztetés, hanem a kimeneteltől függően súlyos testi sértés vagy emberölés. A büntetési tétel 1-15 év között lehet. szóval így huzogassátok rá bárkire a kormányt.
Á, rutinosak a bringások. Ezt mindig olyankor szoktam látni, amikor az autós már nagyon lelassított vagy meg is állt (de előtte akadályozta/veszélyeztette a biciklist).
Aztán meg nehezményezi, hogy ráhúzzák a kormányt, mintegy véletlenül... Ettől függetlenül persze a nagyon pofátlanul parkoló autók visszapillantóit én is kezelésbe veszem, rácsapok, behajtom. Volt, hogy majdnem keresztülfutottam egy autó motorháztetején, végül félig ráülve csúsztam át rajta...Elvileg két babakocsinak illene elférnie a járdán, ehhez képest van, hogy egyedül futóként sem elég a hely nekem, pedig nem vagyok egy Schmuck Andor.