Keresés

Részletes keresés

stefi001 Creative Commons License 7 órája 0 0 95967

1997 óta kötelező minden termékhez magyar nyelven is adni kezelési utasítást (1997. évi CLV törvény a fogyasztóvédelemről).

 

A használati és kezelési útmutató adása a gyártó kötelessége, amennyiben ennek a gyártó nem tesz eleget, akkor a forgalmazó köteles azt pótolni.

Sajnálatos tény, hogy ennek ellenére a forgalmazók sok esetben nem tesznek eleget törvényi kötelezettségüknek, mint például ez esetben is tapasztalható.

 

Tudom, hogy a fentiek leírásával nem nyújtottam segítséget a probléma megoldásához, viszont kutakodtam, hogy a nevezett készülékről egyáltalán beszerezhető-e magyar nyelvű használati utasítás: sikertelen kísérlet volt. Az egyik forgalmazó egy vásárló ez irányú kérdésére közölte, hogy „…sajnáljuk, de magyar nyelvű használati útmutatót nem tudunk adni.”

 

Ettől függetlenül azonban lehetséges, hogy valamilyen úton-módon sikerül magyar nyelvű leírást szerezni, viszont ha nem, akkor meg kell békélni az angol nyelvűvel, s esetleg megolda(t)ni a kezelés fontosabb részeinek lefordítását.   

Előzmény: Dr.Doolittle (95966)
Dr.Doolittle Creative Commons License 1 napja 0 0 95966

Sziasztok!
Hátha tud valaki segíteni rajtam. Van egy Pioneer AVH Z2000BT fejegységem, alza-nál vettem anno, és nem kaptam hozzá kezelési utasítást. Angol nyelvűt találtam a neten, de sajna koromnál fogva vannak vele nehézségeim, bár azért többnyire megoldom a felmerült problémáimat. Ha esetleg lenne valakinek magyar nyelvű használatija, bescannelné, és valahogy elérhetővé tenné számomra, nagyon boldoggá tenne.
Köszi!

sívadoc Creative Commons License 2 napja 0 0 95965

Sziasztok!
Cd-s autórádiót keresek nem gagyit ha lenne esetleg valakinél eladó jelezze nekem!
Bluetooth legyen rajt!
Köszi.

stefi001 Creative Commons License 2 napja 0 0 95964

Ez utóbbival - mármint a FAT32-vel - viszont egyetértek! 

Előzmény: Tzl (95963)
Tzl Creative Commons License 2 napja 0 0 95963

igaz, összekeveredett az emlékeimben a partíció mérete a fájl méretével.

Mindegy, mert szinte biztosan az a baj, hogy NTFS-re van formázva a pendrive, nem FAT32-re.

Előzmény: stefi001 (95962)
stefi001 Creative Commons License 2 napja 0 0 95962

 

A használatos operációs rendszerekkel pendrive-ot 32 GB-ig lehet FAT32-re formázni. 32 Gb fölött a HP USB format tool-lal lehet megoldani:

http://letoltes.prim.hu/program/97448/

 

A 4 GB a fájlméret korlátozás (maximálisan kezelhető fájlméret).

Előzmény: Tzl (95961)
Tzl Creative Commons License 3 napja 0 0 95961

A leírás szerint, amit belinkeltél csak FAT32-es formátumot támogat, ami viszont max 4GB.

Próbálj meg egy ennél nem nagyobb pendrive-ot megformázni FAT32-re, és azzal mennie kell.

Előzmény: Hopkin (95960)
Hopkin Creative Commons License 3 napja 0 0 95960

Sziasztok

 

Vettem egy használt autót amivel meg örököltem az alábbi fejegységet. Nem egy rossz cucc, még Bluetooth kihangosító is van hozzá és a hangzása is elég jó. A problémám az lenne vele hogy nem olvassa a pendriveokat. Előszőr egy 32 majd egy 8 Gb-st próbáltam mindenféle fájlrendszerben, az eredmény mindig ugyanaz. Kis searching után kidobja hogy unit error. Azon tanakodtam mivel nem mai a cucc mi van ha még a 8Gbs is túl nagy neki? Szerintetek létezik ilyen, vagy mit lehetne még kipróbálni. Előző tulaj szerint nála működött, de ő AUXal használta.

 

https://www.alpine.hu/p/Products/SingleView/CDE-114BTi

Zolivagyok01 Creative Commons License 4 napja 0 0 95959

Jól érted. Tökeletes vétel drótdarabbal van bár menet közben úton nem próbáltam soha. Az antenával van olyan hely pl az udvarba ahol tisztán szól. Nem foglalkoztam vele azóta nimcs időm rá sajnos. Az antenna komlpeten új kábelel együtt minden. (Aztán lehet hogy ez is olyan hogy olcsó husnak hig a leve... ) (1500 ft s antenna) 

Előzmény: stefi001 (95958)
stefi001 Creative Commons License 4 napja 0 0 95958

Ha jól értettem, akkor csak a készülék antenna aljazatába helyezett vezetékkel jó a vétel, akkor pedig csak nem történt meg az antennakör hibáinak egyértelmű kizárása! Az pedig csak akkor szüntethető meg, ha pontosan behatároljuk. Mint sok más esetben, most sem lehet eltekinteni a műszeres ellenőrzéstől.

 

Utolsóként a következőket javaslom:

(1) Antenna leszerelése, s ellenőrzése. Melegpont (közép) és hidegpont (test) között ellenállás mérése: csak végtelen esetében hibátlan. Megoldás: antenna javítása vagy cseréje.

 

(2) A kocsiban levő antennakábel fentihez hasonló mérése, mindkét vég szabadon (belső ér és az árnyékolás között szintén végtelennek kell lennie az ellenállás értékének). Rövidzár leginkább a kábelvégeknél (antenna illesztési pontja, illetve a rádió csatlakozásánál lehetséges). A két végpont közötti szakaszon nem igazán jellemző.

Amennyiben a kábelnél van probléma, s esetleg a kábelszakaszon belül, akkor csakis új kábel behúzásával hárítható el a hiba.

 

Az erősítő használatával kapcsolatban pedig már jóval korábban elmondtam a véleményemet. Ha az első körben megállapítást nyert volna a hiba helye, akkor nem kellett volna vele feleslegesen kísérletezni, mert úgy sem hozta meg a várt eredményt!

Előzmény: Zolivagyok01 (95957)
Zolivagyok01 Creative Commons License 4 napja 0 0 95957

Szerintem csak az antenával drótal jó a vétel (az erősitőt amúgy kikötöttem menet közbe roszabb vele mint nélküle....)

Előzmény: stefi001 (95956)
stefi001 Creative Commons License 5 napja 0 0 95956

Nincs mit, ennyire tellett!

 

Valami azért még sincs rendben az antennával! Az említettek antenna és „szükségantenna” (vezetékdarab) esetében is fennállnak? Amennyiben csak az antenna alkalmazásakor észlelhetők, akkor ott a hiba.

Előzmény: Zolivagyok01 (95955)
Zolivagyok01 Creative Commons License 5 napja 0 0 95955

Köszönöm a segitséget! Érdekesség képpen még anyit hozzátennék hogy ha az aux csatiba bedugom a kábelt javul a vétel vagy éppen roszabb lesz hejtől függően.. vagy ha a jobb első ajtó nyitva van akkor is jobb a vétel. 

Előzmény: stefi001 (95954)
stefi001 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 95954

 

Ha nulla értéket mutat a műszer, akkor ott totál rövidzár van, vagyis a meleg ér testre záródik. Így pedig használhatatlan az antenna. Meg kell állapítani, hol a hiba, s elhárítva, minden rendben fog működni, antennaerősítő nélkül is.

 

Már az elején nagyon valószínűnek tartottam, hogy antennaprobléma áll a háttérben, de így legalább jól „körbe jártuk” a témát. Ha nem hárítható el a rövidzár, akkor csak egy másik antenna segíthet a bajon.

 

Mi zavarhatja a vételt? A külső zavarforrásokat kizárva, sok minden. A teljesség igénye nélkül, többek között a generátor, utólag beépített kütyük, főként, ha valami kapcsolóüzemű tápegység van beépítve, amely frekvenciájának felharmonikus tartalma beleeshet a vételi sávba (szivargyújtós tápegység, nem megfelelő tápegységű kihangosító, utólag beépített riasztó stb.). Hallottam már olyat is, hogy a beépített frontkamera (fedélzeti) is zavarta a rádióvételt.  

Előzmény: Zolivagyok01 (95953)
Zolivagyok01 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 95953

Az 0 is.. 

Mi vagy mik szokták az autóban általában zavarni a jelet ? 

stefi001 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 95952

Az antennánál még előfordulhat a meleg ér testzárlata is. Ohm mérővel egyszerűen kimutatható. Test és meleg ér között  nulla lenne az ellenállás. 

Előzmény: Zolivagyok01 (95949)
stefi001 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 95951

Először ezt kellett volna kiszűrni, s akkor nem lett volna szükség feleslegesen költeni az antennaerősítőre!

Előzmény: stefi001 (95950)
stefi001 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 95950

Egyértelműen antennahiba! A korábban megjelölt hibalehetőségek alapján kell tovább kutakodni.

Előzmény: Zolivagyok01 (95949)
Zolivagyok01 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 95949

Egy darab dróttal kristály tisztán szól az am adó. 

Zolivagyok01 Creative Commons License 2018.11.07 0 0 95948

Az aku birja(eddig) már nagyon régóta igy van kötve nem merült le eddig soha pedig erősitő is van mélyládaval stb... szolhat orákat is nem szivja le. A drotos antenát megpróbalom majd még. A kocsi kék fehér kábelén hejesbitek gyujtáson is és kulcs nélkül is a mért eredmény 1-2!! V volt... 

Előzmény: stefi001 (95947)
stefi001 Creative Commons License 2018.11.07 0 0 95947

Megjegyzés:

 

Nehéz eset, főleg távolról! Ha én lennék hasonló helyzetben, tüzetesen végig ellenőrizném, hogy a kocsiban melyik vezeték hová megy, s lehetőség szerint elvégezném azok szabályos bekötését.

 

 

Előzmény: stefi001 (95946)
stefi001 Creative Commons License 2018.11.07 0 0 95946

A kapott információkat összegezve: az autó vezetékei közül a piroson állandó 12 V mérhető; a kék-fehéren semmi, a fekete (test) gondolom, rendben van.

A rádió kék-fehér vezetékén a rádió bekapcsolásakor szintén 12 V van.

 

Becserkésztem a fejegység leírását, mely szerint a kék-fehér vezeték vagylagosan használható a gyári antenna, illetve erősítő tápellátására is. A megadott kimeneti áram többszörösen elbírja az antennaerősítő 12 V melletti áramfelvételét. Tehát – szerintem – ráköthető az antennaerősítő.

 

Inkább tartom problémának, hogy nincs ún. kapcsolt 12 V (piros vezeték részére), mert ha állandóra bekötjük mindkét (sárga, piros) vezetéket, akkor az AKKU nagyon hamar bánja, kivéve, ha lehetőség van (nem tudom!) a fejegység teljes kikapcsolására, mármint a piros vezeték révén. Ugyanis (csak) a sárga vezeték bekötésekor a készülék áramfelvétele – bár típusfüggő, de – elenyésző, 1-2 mA, viszont bekapcsolt állapotban jelentősen megnő az áramfelvétel (általában eléri, de meg is haladhatja a 0,5 A-t).

 

Ennek ellenőrzésére az autó piros vezetéke, illetve a rádió egymással összekötött piros és sárga vezetéke közé egy árammérésre beállított multimétert beiktatva, meg kellene mérni a rádió áramfelvételét ki-, illetve bekapcsolt állapotban. Amennyiben kikapcsolt helyzetben csupán néhány mA az áramfelvétel, akkor rendben van (kétlem, hogy így lenne, bár néha még csodákkal is szembesülünk!), ha nagyobb, akkor valamilyen módon gondoskodni kell a piros vezeték útján történő kikapcsolásáról.

 

Ennél több „okosságot” nem tudok mondani a felvetett kérdéssel kapcsolatban!

Sok sikert kívánok a probléma megoldásához!

 

 

Előzmény: Zolivagyok01 (95943)
stefi001 Creative Commons License 2018.11.07 0 0 95945

Szükségantennával: a javasolt 50-70cm-es vezetékkel sincs Kosssuth vétel?

Előzmény: Zolivagyok01 (95944)
Zolivagyok01 Creative Commons License 2018.11.07 0 0 95944

Am frekvencián semmit nem fog be csak sistergés volt.

Zolivagyok01 Creative Commons License 2018.11.07 0 0 95943

Az autó kék fehér bezetékén nem mérhető semmi feszültség se kulcsal gyujtáson se kulcs nélkül... viszont a rádió kék fehér vezetékén a rádió bekapcsolását követöen van 12v. Erre köthetem az erősotőt ? (Hozákötöttem müködik) csak maradhat e igy. 

Zolivagyok01 Creative Commons License 2018.11.07 0 0 95942

A kocsi pirosa vezetékén is állandó a 12v szól a rádió kulcs nélkül is. A kék fehéret nem tudom de meglámpázom majd. 

Előzmény: stefi001 (95941)
stefi001 Creative Commons License 2018.11.06 0 0 95941

Lemaradt két kép.

 

Előzmény: stefi001 (95940)
stefi001 Creative Commons License 2018.11.06 0 0 95940

Akkor ott valami mégsem stimmel! A sárga vezetéket bizonyára brutális módon eltávolíthatták egy korábbi berhelés alkalmával. Meg kellene nézni, hogy fellelhető-e esetleg a csonkolt rész/maradék. Amennyiben nem, úgy egy állandó +12 V-ra kötendő a rádió sárga vezetéke, mondjuk a szivargyújtó biztosítékára, amelyen ezek szerint állandó 12 V van. Mint már említettem, tisztázni kellene, hogy a maradék két vezetéken (piros, illetve kék-fehér), mikor mérhető feszültség: állandóan jelen van vagy csak a gyújtáskulcs elfordítását követően?

 

A piros vezeték mindenképpen olyan biztosítékhoz csatlakozzon, amelyen csak a gyújtáskulcs 1-es állásában mérhető tápfeszültség. Ez egy multiméterrel, esetleg egy 12 V-os próbalámpával megoldható (kép).

 

A mérési eredmények döntik el, hogy melyik vezeték mire használható. Tehát pl. ha a kék-fehér vezetéken 12 V mérhető, akkor használható az antennaerősítőhöz.

 

Azért a korábban írt, antenna ellenőrzéséről sem kellene elfeledkezni!!!

 

Mellékelek egy, a Volkswagen család gépkocsijaiban is, a 90-es években használt Blaupunkt rádióról néhány képet (vezetékek, bekötés). Látható hogy piros, kék, sárga és fekete vezetékekkel rendelkezik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Zolivagyok01 (95939)
Zolivagyok01 Creative Commons License 2018.11.06 0 0 95939

Én is félreérthetöen irtam elnézést.. a kocsiba nincs sárga vezezék csak piros.fekete.kék-fehér a rádió csatiján van a sárga öszekötve a pirossal. A szivargyujto is feszültség alatt van aha benne van a kulcs ha nincs. (Öreg kocsi 94 es seat ibiza.) És én a rádióból jövő kék fehér vezetekre gondoltam hogy arra kötöm rá mert a fejegység papirja szerint az antenna vezérlő 350mA es feszültséget ad. (Youetube-n néztem videókat arra a kék vagy rádiótól függő kék-fehér vezetékre kötötték rá az antena erősitőt. Ezért gondoltam hogy nem e lehet nekem is arra kötni. 

 

stefi001 Creative Commons License 2018.11.06 0 0 95938

Azért még lenne egy-két „halva született” tippem!

Mindenekelőtt, ismételten ellenőrizném az antennát, hisz az elmondás szerint másik autóban normálisan működött a rádió, az tehát jó! Ez esetben feltétlenül az antenna hibájára kell gondolni. Márpedig, ha ott gond, akkor az antennaerősítő alkalmazása sem hoz átütő sikert.

 

Ezért az alábbiakat javaslom:

A gyári antennához szükséges az a 12 V-os feszültség, amit a kék vezetéken a készülék bekapcsoláskor az antenna megkap, ugyanis a gyári rádió az antennakábel belső erén (meleg ér) biztosítja az antennaillesztő erősítőjének a szükséges tápfeszültséget. A negatív pólus az antenna karosszériához történő rögzítésének pontja. Amennyiben a rögzítő csavar laza (kontakthiba) vagy rozsdás, abban az esetben nem kap az illesztő erősítő megfelelő tápfeszültséget.

 

Antenna ellenőrzés legegyszerűbben az alábbi módon történhet: rádiót középhullámú (AM) sávra kapcsolva beállítani 540 kHz-re (Kossuth). Ha ott még recsegve, sisteregve is, de vétel van, akkor az antenna jó, amennyiben nincs vétel – csak nagy némaság –, az esetben biztos, hogy az antennakörben van a hiba, ugyanis az AM-sáv nagyon érzékenyen reagál az antennára.

Középhullámú vétel esetén, de ugyanakkor gyenge FM sávi vételkor valami zavarhatja a vételt. Ha így lenne, akkor ki kell szűrni, meg kell állapítani és megszüntetni a zavar okát.

 

Talán a következő próba is segíthet: rádió ki, s az antenna helyére bedugni egy 50-70 cm-es vezetéket, amely ahhoz elegendő, hogy nagyobb teljesítményű adók vétel biztosított legyen Ha így sem jó a vétel, akkor valami beépített elektronika zavarja a vételt.

Előzmény: Zolivagyok01 (95932)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!