Keresés

Részletes keresés

carr. Creative Commons License 2024.02.13 0 0 96568
Előzmény: carr. (96567)
carr. Creative Commons License 2024.02.12 0 0 96567

Hölgyekurak! Sziasztok,

bár nem autohifi, de nem leltem nagyon releváns topikot.

Adott egy kínai (nemröhög) autós hőmérő. 1db AAA elemről (most nimh akkuról 1.2v) megy, de szeretném megcsinálni, hogy egy 12v ágat az akkuról (1din-es valami fej), vagy a fejegységről 12v-t vételezzek, hogy mikor az autó megy, akkor onnan kapjon 1.5v-t (mintha sima elem lenne, mert egy feszültségszabályzót gondoltam 1.5v-ra beszabályozni 12v-ról. ), és csak akkor szívja az akkut, mikor áll. nem mintha nagy macera lenne 2 havonta kb 1x tölteni cserélni, de ha már úgyis van fesszabályzóm.... :D

Mi a véleményetek? ráaggassam a fejegység 12v- bemenőjére, és az amúgy is kap 12v mikor gyujtás alatt van az autó...?

köszönöm

stefi001 Creative Commons License 2023.04.27 0 0 96566

Elvileg igen, de lehetnek kivételek. Az eredeti készülék feltehetően RENRDW 100-10 vagy 330-10 volt.

 

 

A hasonló évjáratú Renault autókban általában az alábbi bekötésű készülékek voltak. Remélhetőleg nyújtanak valami segítséget a probléma magoldását illetően?

 

https://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/RENAULT-Car-Radio-Wiring-Connector.htm

 

https://www.youtube.com/watch?v=qBrtaFBDRpA&ab_channel=NabraniChannel

Előzmény: Zolikarak (96565)
Zolikarak Creative Commons License 2023.04.25 0 0 96565

Sziasztok! Vettem megane 2 2008 decemberi.

Az eredeti rádiót kibarmolták belőle és egy gagyi van Ben, úgy, hogy elvágták az eredeti kábelt és szigszalaggal összekötözgették.ocsmány munka. Kérdés veszek eredeti megane rádiót akkor a hozzá való csatlakozókat szint aszinnel összekötve működni fog?

Vagy esetleg egy kapcsolási rajzzal ha tudnátok segíteni.

 

Eőre is kösz!

Nagyon vidéki Creative Commons License 2023.03.07 0 0 96564

Üdv!

Ha valaki volt annyira fogykos, hogy levágta az (amúgy simán összedugható)opel gyári iso dugóját, és a pana kábelről az iso aljzatot, csak azért, hogy összekötözhesse a kábeleket, akkor akkor nincs szerencséd- vissza kell kötni egy utólagosan kapható iso csatit a pana helyett.

Előzmény: cscsikai69 (96563)
cscsikai69 Creative Commons License 2023.03.07 0 0 96563

Szép napot mindenkinek!

Van egy 99 F Astrám amelyben a meglevő Panasonic  cq_rdp003n magnómat lecserélném egy Bluetooth-os JAD-520 magnóra amelynek sima a bemeneti csatlakozója. Olyan átalakítót találtam ami simárol alakit a Panasonic-osra de nekem pont az ellentettje kellene. Létezik ilyen, és mi a hivatalos neve?

Köszönöm előre is a válaszokat.

Üdv,  Csikai Csaba 

 

 

DePít Creative Commons License 2023.01.25 0 0 96562

Látom régebben kérdezted, de mást is érdekelhet:

"amikor már 3 Pár RCA áll rendelkezésünkre.

Itt már legtöbbször 4 - 5 Voltos kimenetű RCA található valamint lehetőség van 4 ch aktív hajtására is. Természetesen ha csak az első

2 csatornát és 1 db mélynyomót szeretnénk erősítőn keresztül meghajtani, azt is lehet gond nélkül. Ekkor a REAR kimenetre nincs

szükség, nem lesz használatban. Fontos hogy mélynyomó használata esetén mindig a Subwoofer kimenetet használjuk. Teljesen

fölösleges egy rossz beállítással közép vagy magas frekvenciákat kapjon a mélynyomó."

innen van kiollózva:

https://audioshop.hu/termek_kategoria/autohifi-erosito

Előzmény: BaLee (96561)
BaLee Creative Commons License 2022.11.30 0 0 96561

Sziasztok!

Van egy 3 pár RCA-s fejegység, ezt írja a csatlakozókra: 

1. Rear output (STD) or middle range output (NW)
2. Front output (STD) or high range output (NW)
3. Subwoofer output

Illetve van egy 4 csatornás erősítő ami hajt egy első komponens szet-et illetve egy mélnyomót. A mélynyomón viszont ugye csak 2 pár RCA bemenet van front és rear. 

Hogyan kell jól bekötni a fejegységet? 

A fejegység front kimenete az erősítő front bemenetre és a rear kimenet a rear bemenetre és a subwoofer output kimarad?

Esetleg a rear helyett a subwoofer kimenet az erősítő rear kimenetére, mivel mélnyomót hajt? 

barbon1 Creative Commons License 2022.11.10 0 0 96560

Hidd el én is :)

Előzmény: DePít (96556)
DePít Creative Commons License 2022.10.06 0 0 96559

Akkor mindenképp ellenőrizd a hangszóró csatlakozásokat...plusz mínusz összeset

/ ha vannak vagy voltak levágva hangszóró vezetékek ezt érdemes megnézni.

Alapból ez a a rádió jó, nem lenne szabad ilyen hibának lennie.

Előzmény: Karcsiiik (96558)
Karcsiiik Creative Commons License 2022.09.22 0 0 96558

Szia.Nem. Simán RCA csatikról megy. Nem csak a mélynyomóról veszi le a mélyhangot,hanem az összes többi hangszóróról. Csak a nyomó megy erősítőről a többi fejegységről.

Előzmény: DePít (96557)
DePít Creative Commons License 2022.09.21 0 0 96557

Jelszint átalakítóról megy az erősítő? Akkor szokott ilyen probléma lenni..pl ilyen : 

 

https://audioshop.hu/termek/jelszint-atalakito-hangszoroszintbol-rca-jel

Előzmény: Karcsiiik (96555)
DePít Creative Commons License 2022.09.21 0 0 96556

Nagyon örülök hogy ilyen happy end lett a vége...

Előzmény: barbon1 (96544)
Karcsiiik Creative Commons License 2022.09.15 0 0 96555

Sziasztok.KENWOOD DPX-M3200BT fejegységet be lehet állítani,hogy nagyobb hangerőn ne vegyen vissza a mélyhangból?20-as hangerő felett csak a közép és magas tartományban erősődik a hang.A mélynyomó is szépen erősödik,majd 20-tól feljebb semmi.Pioneer rádióval nem tapasztaltam ezt

nagyl2522 Creative Commons License 2022.09.13 0 0 96554

A PREOUT-ot kellet REA-ra állítani és így jönnek a magasabb hangok!

 

Nagyon köszönöm a segítséged!

Előzmény: zz88zz (96553)
zz88zz Creative Commons License 2022.09.12 0 0 96553

Neked akkor Flat néven van a kikapcsolt frekvenciavágás.  Pedig próbáltam képet nézni az erősítőről, ott full volt írva. A low pass az az LPF (aluláteresztő szűrő), high pass meg a HPF (felüláteresztő) szűrő. Akkor Flat-ben kellene hagynod egyelőre, de ahogy írtad, nem változik semmit a hang, akkor valószínűleg a fejben lesz elállítva (hacsak nem az erősítővel van valami gond).

Ahogy nézem, ez a fej tudna direktben hajtani egy kissebb mélynyomót erősítő nélkül is a hátsó hangszórók helyett.

A menüben az Audio beállításokban van olyan hogy Subwoofer1, ott lehet a subot bekapcsolni. Az milyen állásban van? Ha off-on akkor próbáld meg a normalt, vagy fordítva.

Az SW controll állítási lehetőséget a SRC/Off gomb hosszan nyomva tartásával lehet előhozni (3:50-nél https://www.youtube.com/watch?v=25UBHO9HXHw&ab_channel=TOTSAMUISUETOLOG)

Ott a REAR-SP lehet a full-on van, de a PREOUT meg lehet a SW-n van attól és nem a REA-n.

Én ezeket nézném meg. Kicsit fura nekem ez a pioneer menürendszer, de másnak lehet jobban átláthatóbb. 

Előzmény: nagyl2522 (96550)
stefi001 Creative Commons License 2022.09.12 0 1 96552
Előzmény: quasi13 (96551)
quasi13 Creative Commons License 2022.09.12 0 0 96551

Sziasztok, segítséget keresek egy pioneer DAB160 fejegység Ssangyong Tivoliba (2016) történő helyes beépítésével kapcsolatban. Konkrétabban a kormány-távvezérlők (hangerő, mobil, léptetés) összekötése nem sikerül, már a harmadik adapterrel sem. Kettő autó típusra lett rendelve, a harmadik programozható sok-sok autótípusra, erre is, de csak nem jön össze. Ha valakinek lenne ebben tapasztalata, hálás lennék a segítségéért.

nagyl2522 Creative Commons License 2022.09.11 0 0 96550

Köszönöm a segítséget!

Megnéztem a beállításokat az erősítőn! Ezen az "X-Over" három állású kapcsolási lehetőségek: "Low pass" - amit lehet szabályozni külön a "bass"-uson ás a "Level" hangerőszabólyzón kívül -! A másik két állást a "Flat" és a "80 Hz High pass", amit nem lehet szabályozni! Most a "Low pass"-ra van állítva, és annak a külön szabályozója fél állásba, hasonlóan a "Bass"-hoz és a "Level" hangerőhöz! Egyébként a mély hangok szólnak csak, bármelyik állásba is teszem, próbálgattam átkapcsolni!

A fejegységnél viszont van egy olyan probléma, hogy ez a "SW control" beállítási lehetőség meg sem jelenik! Alapból azt mondja - mint már írtam is - az útmutató, hogy a REAR-SP (FUL)-ra van állítva, ami a hátsó kimenetnél igaz is, mert ott a hangszórókban a magas hangok is szólnak, ráadásul az is írja az útmutató, hogy ha a hátsó kimenet és az RCA kimenet (SW) állásban van - vagyis subwoofer-re, akkor a FAD/BAL (elülső/hátsó balansz) nem állítható! Jele esetben ez viszont állítható, tehát elvileg még ha nem is jelenik meg az állítási lehetőség, akkor is (FUL) beállításon lehet a fejegység, ahogyan ezt írja is, hogy ez az alapbeállítása, valamint a hátsó kimenet hangszórók ezt alá is támasztják hangzásukból kiindulva! Próbáltam azt is, hogy lehúzom az RCA-t, vagyis az erősítőt, amin az "oválok" vannak! Az "SW control"  beállítási lehetőség így sem jelent meg!

Tehát a probléma továbbra is fennáll!

Köszönöm szépen azért, hogy próbálsz segíteni, amit ezután is megköszönök!

Ha van ezen információk után még valami ötleted, segítséged kérlek írd le!

Szia...

Előzmény: zz88zz (96549)
zz88zz Creative Commons License 2022.09.11 0 0 96549

Szia!

 

Csak a gyújtásra kötve a fejegységet az nem tesz benne kárt, max elfelejti a beállításokat minden egyes gyújtás levételkor. Erősítőben sem okozna elvileg kárt, de annak nem célszerű gyújtásról kapcsolni az állandó áramot. Igaz nem túl nagy erősítő, de akkor sem, csak terheled feleslegesen a gyújtáskapcsolót, nem erre van kitalálva.( Max az erősítő remote szálat lehetne arra kötni, de arra meg úgyis ott van a fejegyég.)

 

Ami csak a mélyhangot illeti:

-erősítőn a crossover (frekvenciaszűrő) kapcsoló milyen állásban van? Full vagy HPF állásban illene lennie, ha LPF akkor az rossz. Így az erősítő a magas(abb) hangokat is a hangszóró felé közvetíti.

- ha így sem jelenik meg a magasabb hang, akkor érdemes megnézni a fej beállításait is. Sw controll-nál jó helyen járhatsz. REAR SP-t ful-ra állítani (teljes hangsáv, nem subwoofer (SW)), mivel van hátsó két hangszóród is ahogy kivettem, PREOUT-ot meg szintén REA-ra (REAR), mivel a két ovál sem mélynyomónak (SW) lesz használva. Elvileg így jut a teljes hangsáv az erősítőre az RCA-n, az erősítő meg megint a teljes hangsávot küldi az oválokra Full-ra állítva.

 

Elvileg ezt néztem ki a leírásból, ha nem néztem félre valamit. De valószínűleg a frekvencia szűrés van bekapcsolva vagy a fejen, vagy az erősítőn.

 

Előzmény: nagyl2522 (96547)
nagyl2522 Creative Commons License 2022.09.10 -1 0 96548

Sziasztok,

 

Az előző kérdésemhez még annyit, hogy a pioneer fejegység útmutatójában találtam egy bizonyos "sw controll" beállítási lehetőséget, amely a leírás szerint pontosan ezt a mélynyomó/szélessávú hangszóró választási lehetőséget biztosítaná, amennyiben van a hátsó kimenetre is hangszóró csatlakoztatva! Alapból mélynyomóra van állítva az útmutató szerint! A hátsó kimeneten és van egy további hangszóró pár, de az erősítő, amely csak a mélynyomó hangot adja az 5. és 6. hangszórón, amely az előző kérdésemben a jvc típusú, az az RCA kimenetére van kötve a fejegységnek! Így továbbra is kérdés, hogy mi lehet a probléma?

 

Továbbra is várom esetleges ötleteket, válaszokat, amelyeket előre is köszönök!

nagyl2522 Creative Commons License 2022.09.09 -1 0 96547

Sziasztok,

Blaupunkt gta 260-as erősítőre kötöttem egy jvc cs-v6938 hangszóró párt! a fejegység ami vezérli egy pioneer deh-2300ub ! A probléma, hogy csak mély hangokat lehet a hangszóróból hallani! Mi lehet az oka? Talán az erősítőre csak mélynyomó köthető és egyéb középmély vagy nagyobb frekvenciasávos hangszóró nem?

Lehet-e az az oka vagy esetleg okozhat-e kárt a hangszóróban, erősítőben, fejegységben, ha az állandó kábelen nem jön áram, így mindent "áthidalva" a gyújtáson megjelenő áramra kötöttem?

Válaszokat, segítségeteket előre is köszönöm szépen!

 

Tom789 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 96546

Sziasztok,
Jelenleg az autóban hátul van egy kicx rts 2.100, mely az első hangszórókat hatja meg.

Tehát előről hátra van húzva aux-on a hang, illetve az áram is.

Kérdésem, hogy ehhez hogyan tudnék csatlakoztatni még egy aktív ládát? Aux kimenet van az erősítőn, viszont az áram felvétellel kapcsolatban tanácstalan vagyok.

Előre is köszi a segítséget!

szabojs Creative Commons License 2022.08.31 0 0 96545

Sziasztok!

 

Hátha valakinek van eladó, JBL P1220D mélyhangszórót keresek eredeti állapotban. Zárt dobozban, vagy anélkül. 

 

barbon1 Creative Commons License 2022.08.29 0 0 96544

Köszönöm mindenkinek aki vette a fáradságot és tanácsot adott.Még most értem oda,hogy ránézzek.Megoldódott,nagyon prózai volt a megoldás.Amikor azon gondolkodtam,hogy a fejegységet vegyem ki vagy hátul a kamera körül bontakozzak akkor tűnt fel ,hogy a balos tolató izzó nem világított.Új izzó,probléma megoldva,Nyilván mivel a CAN rendszer érezte,hogy baj van nem adott ki folyamatos jelet a fejegységnek.Csak azért írtam le,hogy sokszor a legegyszerűbb dologra nem gondol az ember.

Nagyon vidéki Creative Commons License 2022.08.05 0 0 96543

Tényleg azt kell megnézni, táp miatt van a hiban vagy készülék hiba.  Ha a táp idétlenkedik sokszor egy 4700 mikrós kondi csodát tett, de néha tényleg csak a relés külön táp segít.

Előzmény: barbon1 (96538)
zz88zz Creative Commons License 2022.08.05 0 0 96542

Milyen fajta az a fejegység? Mert lehet van egy egyszerűbb megoldás is mint a tolatólámpára való kötözgetés. Átvált automatikusan a kijelző képe a kamera bemenetre csak a CAN jel alapján ha hátramenetbe teszed? Mert egyes fejegységek (nem mondom hogy az összes kínai) tud olyat, hogy ha átvált a kép (várja a kamera jelet) akkor egy vezetéken kiad 12 Voltot. Na ez tökéletesen felhasználható a kamera tápellátásra. A fejegység mögött rákötöd ezt a szálat a kamera vezérlő száljára (ami épp a tolatóizzótól jönne előre), és mivel ez közösítve van a kameránál, nem kell a tolatólámpához való bekötéssel bajlódni, innen kapja a kamera a tápot, a fejegység meg a CAN alapján tudja, hogy át kell váltania a képernyőt.

Esetleg ezt is megnézhetnéd, hátha segít..

 

Egyszer engem is megszívatott egy VW Caddy (meg meg szivattak is, mert nem én kötöttem be se a kamerát se a fejegységet, így át kellet nézni az egészet). Ott nekem az volt a hibajelenség, hogy gyújtásnál szépen volt kamera kép, de ahogy beindítottad az autót akkor elszállt a kép (no signal). Valószínűleg járó motornál már szabályozta az izzó feszültségét a CAN, ami a kamerának már kevés volt a működéshez. Egyedül nem tudtam kimérni, de valószínűleg ez volt az oka. Így elhúztam elölről a rádió stabilabb tápját hátra, amit egy relé kapcsolt (arra elég volt az a vezérlő feszültség a tolatólámpától), így már megszűnt ez a jelenség.

Ezután gondolkodtam el a fenti megoldáson, ami sokkal egyszerűbb, ha CAN-es az autó, a fejegységhez is van CAN adapter és tudja ezt a 12 Voltot kiadni hátramenet kapcsolása esetén.

 

 

Előzmény: barbon1 (96538)
DePít Creative Commons License 2022.08.04 0 0 96541

Van már esetleg fejlemény?

Előzmény: barbon1 (96540)
barbon1 Creative Commons License 2022.07.27 0 0 96540

Igen,az is lehet,kösz a tippet.A hát végén lesz talán annyi időm,hogy rápillantsak

Előzmény: DePít (96539)
DePít Creative Commons License 2022.07.27 0 0 96539

Tudtommal bármilyen furcsa is, testhiba okozza ezt. Próbáld meg egy testpontot máshonnan megadni.

Egyes BMW-nél (E-46) ez sláger hiba.

Előzmény: barbon1 (96535)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!