Sziasztok.KENWOOD DPX-M3200BT fejegységet be lehet állítani,hogy nagyobb hangerőn ne vegyen vissza a mélyhangból?20-as hangerő felett csak a közép és magas tartományban erősődik a hang.A mélynyomó is szépen erősödik,majd 20-tól feljebb semmi.Pioneer rádióval nem tapasztaltam ezt
Neked akkor Flat néven van a kikapcsolt frekvenciavágás. Pedig próbáltam képet nézni az erősítőről, ott full volt írva. A low pass az az LPF (aluláteresztő szűrő), high pass meg a HPF (felüláteresztő) szűrő. Akkor Flat-ben kellene hagynod egyelőre, de ahogy írtad, nem változik semmit a hang, akkor valószínűleg a fejben lesz elállítva (hacsak nem az erősítővel van valami gond).
Ahogy nézem, ez a fej tudna direktben hajtani egy kissebb mélynyomót erősítő nélkül is a hátsó hangszórók helyett.
A menüben az Audio beállításokban van olyan hogy Subwoofer1, ott lehet a subot bekapcsolni. Az milyen állásban van? Ha off-on akkor próbáld meg a normalt, vagy fordítva.
Sziasztok, segítséget keresek egy pioneer DAB160 fejegység Ssangyong Tivoliba (2016) történő helyes beépítésével kapcsolatban. Konkrétabban a kormány-távvezérlők (hangerő, mobil, léptetés) összekötése nem sikerül, már a harmadik adapterrel sem. Kettő autó típusra lett rendelve, a harmadik programozható sok-sok autótípusra, erre is, de csak nem jön össze. Ha valakinek lenne ebben tapasztalata, hálás lennék a segítségéért.
Megnéztem a beállításokat az erősítőn! Ezen az "X-Over" három állású kapcsolási lehetőségek: "Low pass" - amit lehet szabályozni külön a "bass"-uson ás a "Level" hangerőszabólyzón kívül -! A másik két állást a "Flat" és a "80 Hz High pass", amit nem lehet szabályozni! Most a "Low pass"-ra van állítva, és annak a külön szabályozója fél állásba, hasonlóan a "Bass"-hoz és a "Level" hangerőhöz! Egyébként a mély hangok szólnak csak, bármelyik állásba is teszem, próbálgattam átkapcsolni!
A fejegységnél viszont van egy olyan probléma, hogy ez a "SW control" beállítási lehetőség meg sem jelenik! Alapból azt mondja - mint már írtam is - az útmutató, hogy a REAR-SP (FUL)-ra van állítva, ami a hátsó kimenetnél igaz is, mert ott a hangszórókban a magas hangok is szólnak, ráadásul az is írja az útmutató, hogy ha a hátsó kimenet és az RCA kimenet (SW) állásban van - vagyis subwoofer-re, akkor a FAD/BAL (elülső/hátsó balansz) nem állítható! Jele esetben ez viszont állítható, tehát elvileg még ha nem is jelenik meg az állítási lehetőség, akkor is (FUL) beállításon lehet a fejegység, ahogyan ezt írja is, hogy ez az alapbeállítása, valamint a hátsó kimenet hangszórók ezt alá is támasztják hangzásukból kiindulva! Próbáltam azt is, hogy lehúzom az RCA-t, vagyis az erősítőt, amin az "oválok" vannak! Az "SW control" beállítási lehetőség így sem jelent meg!
Tehát a probléma továbbra is fennáll!
Köszönöm szépen azért, hogy próbálsz segíteni, amit ezután is megköszönök!
Ha van ezen információk után még valami ötleted, segítséged kérlek írd le!
Csak a gyújtásra kötve a fejegységet az nem tesz benne kárt, max elfelejti a beállításokat minden egyes gyújtás levételkor. Erősítőben sem okozna elvileg kárt, de annak nem célszerű gyújtásról kapcsolni az állandó áramot. Igaz nem túl nagy erősítő, de akkor sem, csak terheled feleslegesen a gyújtáskapcsolót, nem erre van kitalálva.( Max az erősítő remote szálat lehetne arra kötni, de arra meg úgyis ott van a fejegyég.)
Ami csak a mélyhangot illeti:
-erősítőn a crossover (frekvenciaszűrő) kapcsoló milyen állásban van? Full vagy HPF állásban illene lennie, ha LPF akkor az rossz. Így az erősítő a magas(abb) hangokat is a hangszóró felé közvetíti.
- ha így sem jelenik meg a magasabb hang, akkor érdemes megnézni a fej beállításait is. Sw controll-nál jó helyen járhatsz. REAR SP-t ful-ra állítani (teljes hangsáv, nem subwoofer (SW)), mivel van hátsó két hangszóród is ahogy kivettem, PREOUT-ot meg szintén REA-ra (REAR), mivel a két ovál sem mélynyomónak (SW) lesz használva. Elvileg így jut a teljes hangsáv az erősítőre az RCA-n, az erősítő meg megint a teljes hangsávot küldi az oválokra Full-ra állítva.
Elvileg ezt néztem ki a leírásból, ha nem néztem félre valamit. De valószínűleg a frekvencia szűrés van bekapcsolva vagy a fejen, vagy az erősítőn.
Az előző kérdésemhez még annyit, hogy a pioneer fejegység útmutatójában találtam egy bizonyos "sw controll" beállítási lehetőséget, amely a leírás szerint pontosan ezt a mélynyomó/szélessávú hangszóró választási lehetőséget biztosítaná, amennyiben van a hátsó kimenetre is hangszóró csatlakoztatva! Alapból mélynyomóra van állítva az útmutató szerint! A hátsó kimeneten és van egy további hangszóró pár, de az erősítő, amely csak a mélynyomó hangot adja az 5. és 6. hangszórón, amely az előző kérdésemben a jvc típusú, az az RCA kimenetére van kötve a fejegységnek! Így továbbra is kérdés, hogy mi lehet a probléma?
Továbbra is várom esetleges ötleteket, válaszokat, amelyeket előre is köszönök!
Blaupunkt gta 260-as erősítőre kötöttem egy jvc cs-v6938 hangszóró párt! a fejegység ami vezérli egy pioneer deh-2300ub ! A probléma, hogy csak mély hangokat lehet a hangszóróból hallani! Mi lehet az oka? Talán az erősítőre csak mélynyomó köthető és egyéb középmély vagy nagyobb frekvenciasávos hangszóró nem?
Lehet-e az az oka vagy esetleg okozhat-e kárt a hangszóróban, erősítőben, fejegységben, ha az állandó kábelen nem jön áram, így mindent "áthidalva" a gyújtáson megjelenő áramra kötöttem?
Válaszokat, segítségeteket előre is köszönöm szépen!
Sziasztok, Jelenleg az autóban hátul van egy kicx rts 2.100, mely az első hangszórókat hatja meg. Tehát előről hátra van húzva aux-on a hang, illetve az áram is.
Kérdésem, hogy ehhez hogyan tudnék csatlakoztatni még egy aktív ládát? Aux kimenet van az erősítőn, viszont az áram felvétellel kapcsolatban tanácstalan vagyok.
Köszönöm mindenkinek aki vette a fáradságot és tanácsot adott.Még most értem oda,hogy ránézzek.Megoldódott,nagyon prózai volt a megoldás.Amikor azon gondolkodtam,hogy a fejegységet vegyem ki vagy hátul a kamera körül bontakozzak akkor tűnt fel ,hogy a balos tolató izzó nem világított.Új izzó,probléma megoldva,Nyilván mivel a CAN rendszer érezte,hogy baj van nem adott ki folyamatos jelet a fejegységnek.Csak azért írtam le,hogy sokszor a legegyszerűbb dologra nem gondol az ember.
Tényleg azt kell megnézni, táp miatt van a hiban vagy készülék hiba. Ha a táp idétlenkedik sokszor egy 4700 mikrós kondi csodát tett, de néha tényleg csak a relés külön táp segít.
Milyen fajta az a fejegység? Mert lehet van egy egyszerűbb megoldás is mint a tolatólámpára való kötözgetés. Átvált automatikusan a kijelző képe a kamera bemenetre csak a CAN jel alapján ha hátramenetbe teszed? Mert egyes fejegységek (nem mondom hogy az összes kínai) tud olyat, hogy ha átvált a kép (várja a kamera jelet) akkor egy vezetéken kiad 12 Voltot. Na ez tökéletesen felhasználható a kamera tápellátásra. A fejegység mögött rákötöd ezt a szálat a kamera vezérlő száljára (ami épp a tolatóizzótól jönne előre), és mivel ez közösítve van a kameránál, nem kell a tolatólámpához való bekötéssel bajlódni, innen kapja a kamera a tápot, a fejegység meg a CAN alapján tudja, hogy át kell váltania a képernyőt.
Esetleg ezt is megnézhetnéd, hátha segít..
Egyszer engem is megszívatott egy VW Caddy (meg meg szivattak is, mert nem én kötöttem be se a kamerát se a fejegységet, így át kellet nézni az egészet). Ott nekem az volt a hibajelenség, hogy gyújtásnál szépen volt kamera kép, de ahogy beindítottad az autót akkor elszállt a kép (no signal). Valószínűleg járó motornál már szabályozta az izzó feszültségét a CAN, ami a kamerának már kevés volt a működéshez. Egyedül nem tudtam kimérni, de valószínűleg ez volt az oka. Így elhúztam elölről a rádió stabilabb tápját hátra, amit egy relé kapcsolt (arra elég volt az a vezérlő feszültség a tolatólámpától), így már megszűnt ez a jelenség.
Ezután gondolkodtam el a fenti megoldáson, ami sokkal egyszerűbb, ha CAN-es az autó, a fejegységhez is van CAN adapter és tudja ezt a 12 Voltot kiadni hátramenet kapcsolása esetén.
Viszont ötletnek nem rossz amit írtál.Megpróbálom a tolatóról leválasztani a tápot és direkt táppal megnézem.Ha úgysem jó akkor vagy a kamera vagy a fejegység,viszont ha jó akkor a tolató lámpa jele zavar be.
Természetesen a tolató lámpa indítja a kamerát és mivel CAN hálózat úgy természetesen figyeli az áramfelvételeket és szó,viszont ez eddig is benne volt minden és jól dolgozott.
Mercedes W169 androidos fejegység.Hátramenetbe kapcsoláskor egy pillanatra megjelenik a kép majd kb. 4-5 másodpercig sötét,majd ismét előjön 1-2 másodpercre és ezt ciklikusan váltogatja.Akár járó motorral,akár csak gyújtás ráadásakor is,tehát valószínűleg nem hálózati zavar ül rá. Valakinek esetleg tipp,hogy mi lehet a gondja?
Az autómban szeretném kicserélni a gyári hangszórókat. A gyári fejegységet már kicseréltem egy Pioneer fejre, aminek leírásában az szerepel hogy 4 Ohm-os hangszórók csatlakoztathatók hozzá.
Viszont a hangszórók, amiket eddig találtam és megfelelnének számomra (árban is) mind azt írják hogy 3 Ohm-osak. A kérdés egyszerű: Megvehetem a 3 ohm impedanciájú hangszórókat ehhez a fejegységhez, vagy túrjak 4 ohmosat a neten.
Illetve csak kíváncsiságból érdekelne hogy ha a legtöbb fej 4 ohmos, akkor miért lett divat ez a 3 ohmos hangszoró dolog?
Sziasztok! Van egy Nissan Almera sedanom, amiben jelenleg van elől két hangszóró és hátul a kalaptartóban kettő. Elég gyengén szólnak. Az elsőket úgytudom ki lehet cserélni 16,5-es komponensre, ez eddig ok. Kérdés, hogy érdemes e kick bass mélynyomókat tenni a kalaptartóba? Ezek ilyen kisebb, 16cm-s cuccok. Vagy felejtsem el a hátsókat és tegyek mélyládát? Pl. ezekre gondolok: https://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=98&termek=57053
Segítségeteket szeretném kérni okostelefon és Kenwod fejegység párosításában.
Kenwodd DMX5020 fejegységet kellene android auto alkalmazással csatlakoztatni egy Xiaomi 11 lite 5G telfonnal. Az Android auto alkalmazás a ply aruházban van bőven. Az lenne a kérdésem, hogy melyik alkalmazást telepítsem, hogy működjön. Ha valaki tudna egy linket külden nagyon megköszönném.