Ilyesmit nem szabad gyári alkatrészként megvenni. Vedd fel a kapcsolatot a hazai Dynaudio forgalmazóval, vagy valamelyik külföldivel. Esetleg autóhifi kereskedésekben is találhatsz megfelelő hangszórót.
Kezdő vagyok mindenféle tekintetben autóhifi terén. Vettem egy autót amiben van "zene" ... Illetve nincs :D Az a baj, hogy ha bevan kapcsolva az erősítő akkor gerjed, szinte még azt is lehet hallani ahogy a cd-t tekeri a fejegység.. :((( Ha csak a fejegységre kötött hangszórók szólnak akkor nincsen ilyen hiba. Az volna a kérdésem, hogy találkozott e már valaki ilyen problémával tudnátok e egy két jó tanáccsal szolgálni.
Sziasztok, itt új vagyok. B6 Passatom van. A jobb első ajtóban a mélyhangszóró (Dynaudio) tönkrement. A gyári horror árú. Tudtok-e bontottat, vagy kiváltható-e mással?
1DIN-es rádiót keresek, ami kihangosítóként is működik (vezetékes vagy beépített mikrofonnal). Egy opel corsaba lenne, a lényeg, hogyha a telefonon a bluetooth be van kapcsolva akkor automatikusan csatlakozzon ha a rádiót bekapcsolom. Árban max 30000 Ft de ha van olcsóbb az sem baj :)
Meg kellene hallgatnod egy olyan valóban profi autóhifi rendszert, amiben nincs hangszóró a hátsó ajtókban. Az álladat keresgélnéd az ülések alatt. Egészen biztos vagyok abban, hogy be lehet programozni az autód elektronikáját olyanra, hogy ne keresse a hátsó ajtók hangszóróit.
"Igazából azt sem tudom hogy a 3-4 Ohm között egyálltalán hangzásban hallani e valamit ......"
Annak semmi hatása nincs a hangminőségre.
Nem ismerem a hangszóró kínálatot, illetve annak csak kis szegmensével, a legfelsőbb, high end kategóriával foglalkozom. Érdeklődj a Prohardver Autóhifi topikjában, az pörög és pillanatok alatt kapni fogsz ötleteket, tanácsokat.
Kicker KSS674 ajánlanád vagy van valami szett amit javasolnál 4 Ohm 16,5 ....50 mm beépítési mélységig?
Nem tudom hogy jelent e ez valamit de a gyári cuccot 1-30 -ig lehet hangosítani én max 17-ig tekertem nem szeretem ha üvölt inkább azt szeretem hogy betölti a teret van alja és szépen szól.
Rajta van a mélynyomó + ajtókban elöl hátul a hangszórók 4 db mélyközép + 4 db csipogó az azt hiszem 5 csatorna .
Nem vagyok profi nagyon az elején vagyok csak jobbat akartam mint a gyári ( tudom hátsó ajtókba feleslegesek a hangszórók) de nekem kell oda mert az autóban a BSI ha szakadást észlel letiltja a rendszert .....
Nekem elég ha szépen szól és van alja a zenének ,elég egy amatőr gyári és a csúcs profi között :)
Igazából azt sem tudom hogy a 3-4 Ohm között egyálltalán hangzásban hallani e valamit ......
Annyit tudok hogy a gyári hangszórók + hátul a mélynyomóval ami rajt van az erősítőn loudness kikapcs,mély teljesen levesz ,magas majdnem fullon is szörnyű mert a mély lebrummogja az egészet ,alig várom már a hangszóró cserét .
Egy 25 CM-es Gladen 200/300 RMS 4 Ohm mély "tányérral " hátul a csomiba, szigetelve ..kombi ,beépítve a defektjavító készlet helyére
Gyári RT6 fejegységgel tudom nem a legjobb kiinduló a gyári fejegység,de annyira összetett és együtt van az autóval és a vezérléséval..beállítások stb 2013-as peugeot 508 GT-ről van szó ,hogy a fejegység csere szóba sem jöhet.
Most jön az ajtók szigetelése és a gyári hangszórók cseréje 16,5 és a beépítési mélységem 55 mm ...a problémám hogy Gladen-t szeretnék oda is hangszórószettet hangváltókkal első és hátsó ajtókba ,csak ilyen beépítési mélységgel pl 47 mm 43mm 55mm-ig Gladen-ben csak 3 Ohm -os szetteket találok .
Kérdésem ( tök amatőr vagyok ) mi a külömbség a 3 és a 4 Ohm között ?
Eröltessem a Gladen-t elég a 3 Ohm vagy nézzek más márka után Pl Kicker KSS674 ami 4 Ohm és 47 mm a beépítési mélység ?
Egyenlőre csak a Gladen mélynyomó van csak az erősítőn ... és szól a gyári hangszórókkal hát szörnyű ,minnél előbb szeretném az ajtókban is cserélni a cuccot kösz minden infót és segítséget.
Szervusztok, egy kínai autórádióból (JSD520) csinálok az albérleti konyhába "zenedobozt". USB, Rádió, AUX, BT jól megy, a hangja is számomra megfelelő. 12V-os akkumulátor adja a tápot. Ami gondom van vele, hogy minden módban ott van egy kb. 4 kHz-es sípolás, amit modulál egy kb. 120 Hz-es kattogás. A kábeleket már igyekeztem szeparálni egymástól, tettem rá másik hangszórót, arrébb tettem, semmi javulás. Ami érdekes, hogy ez már a második fejegység. Az első (hasonló volt, de mégis más típus) is ezt csinálta, a kínai boltos kicserélte, adta helyette ezt. Ez is ugyan azt produkálja. Általános hiba lenne? Valamit nem jól raktam össze? Tudom, hogy kínai, stb., de ha valaki tudna megoldást javasolni, vagy találkozott hasonló problémával és meg tudná osztani, hogyan lehet megszűntetni a háttérzajt, nagyon örülnék neki.
Sziasztok! Szükségem lenne egy pici segítségre, seat toledo 2-ben hol lehet bevezetni az akkumulátorról kábelt a mélyládának, illetve hova lehet kötni a test kábelt? Előre is köszönöm!
A szóban forgó átalakító igazából nem javítja a hangminőséget, mert maga a forrásjel marad a gyári fejegység hangszóró kimenete. Az pedig, mint köztudott, meglehetősen vacak. Hangosabb lesz egy végfoktól és annyi.
Másrészt a hátsó ajtókba nem kell hangszóró, az egy mókusvakítás, hogy az autógyárak 10 vagy akárhány hangszórósnak reklámozhassák a beépített rendszereket.
Valami átjárást kellene biztosítani a hang (légmozgás) számára a csomagtartó és az utastér között, különben alig fogsz hallani valamit a mélyládákból.
Van egy 2007-es Audi A6-om MMI2G High/10 hangszórós DSP rendszerrel, amit fejleszteni szeretnék, nem hangnyomásverseny a cél, csak nagyobb és élvezhetőbb minőségű zene.
Mielőtt bármit is megrendelnék, szeretném kikérni a véleményeteket a következő megoldásról:
Mivel a gyári kezelőszerveket szeretném tovább használni, így egy Audison SLI4 átalakítót kötnék a gyári erősítő kábelkötegére, ami egyenlőre egy 4csatis, majd plusz egy mono erősítőt hajtana. A 4csatis így kezdetben az első ajtó komponens szettjeit és a mélyládát hajtaná, később mind a négy ajtóban 1-1 komponens szettet, a mono meg egy mélyládát természetesen. A gyári erősítő tehát most még maradna a hátsó ajtók hangszóróinak.
Van valakinek tapasztalata az SLI4-el?
Ha kezdetben úgy döntök, hogy jó állapotú használt elemekből építkezem, és csak egy 4csatis-erősítő-első szett-mélyláda hármast építek be, mit lehetne kihozni egy kb 150-180ezer forintos keretnől?
Milyen ládákat ajánlotok kipróbálásra egy szedán A6 esetében (erősebb 30as/38as/vagy dupla 30as), amit az utastérben is hallok majd?
Nem ismerem a teljes kínálatot, pláne a 13 centisekét, mert olyanokkal még autóhifis újságíró koromban sem nagyon foglalkoztam. Neked kell böngészni a műszaki adatokat, legalább 90 dB érzékenységűt keress.
A legfeltűnőbb hangminőség javulást az ajtók teljes szigetelésével, rezgéscsillapításával lehet elérni, ha nem cserélsz fejegységet és nem illesztesz a rendszerbe erősítőt. Öreg Passatomat hamarosan eladom, ezért kiszereltem belőle minden utólag beépített alkotóelemet és visszakerültek a gyári hangszórók és a Gamma magnós-rádió. Alig akartam hinni a fülemnek amikor meghallottam, olyan jól szólt. Ez köszönhető az ajtó Noise Killer-es, a belső lemez és a kárpit bitumenlapos csillapításának.
Egy Peugeot 407 gyári fejegységét szeretném fejleszteni, vagy lecserélni. Ez egy RT4 típusú gyári szett ami egy 1 dines fejegységből, különálló 7 collos kijelzőből, JBL hangszórókból, erősítőből áll. Ez a rendszer nem kezeli a Bluetooth-t és USB portja sincsen.
Mint az a képen is látszik, sajnos a fejegységen keresztül jeleníti meg az autó a klíma és a fedélzeti computer adatait, fizikai gombjai is vannak ezeknek a funkcióknak a fejegység előlapján.
Három alternatívát találtam ezek az alábbiak lennének:
- Egy Yatour adaptert integrálva a gyári rendszerbe Bluetooth és USB portot is kapnék. Kb. 25000Ft.
- A második alternatíva egy kínai fejegység, ami ehhez a modellhez lett gyártva. Sajnos a kommentek szerint pont a klíma és a computer megjelenítéssel van baj, a hangzása ezeknek a kínai csodáknak, nos finoman is szólva több sebből is véreznek.
- A harmadik megoldás egy gyengébb tipusból kiszerelt kis kijelzővel külön választani a klíma és computer kijelzést és beszerelni egy 1 dinnes kerettel egy 1 dinnes készüléket 7 collos kijelzővel. Ez nekem esztétikailag nem tetszik, mert megbontja a műszerfal harmóniáját.
Mit javasoltok, esetleg létezik-e olyan megoldás, hogy egy komolyabb márka dupla dinnes rendszerét lehessen beszerelni és a klíma, computer megjelenítést annak a kijelzőén keresztül lássam, vagy ilyen megoldás nincsen és maradnom kell a fenti három megoldás egyikénél?!
Az érzékenysége 87 dB, ezért a fejegység csatornánkénti 12-15 wattja nagyon kevés lesz hozzá. Simán előfordulhat, hogy még olyan hangja sem lesz, mint a most benne lévő gyári hangszórónak.