Esküszöm, nem értem, miért kell kioktatni azokat, akik mostanság ismerkednek ezzel az egésszel, és mondjuk nem professzorai az alkalmazott fizikának. Ugye, annak idején, senki sem úgy pottyant elő, hogy mindennel képben volt.
Harley: 2Ohm alatt nyilván azt érti, hogy a legkisebb impedanciájú hangszóró, amit még elvisel a rádió kis végfoka. Ha szeretnél zenét a mocira, akkor érdemes valahogy megoldani, hogy egy kis MDF doboz legyen a hangszóró mögött. Volt szerencsém látni US-ben egy HD találkozót, különös figyelmet fordítottam a hifijükre. Nagyjából ugyanúgy csinálták, mint az autóhifinél a 2.1-es rendszer. Az oldaldekniben volt egy vagy kettő 12" mélysugárzó beépítve, és elöl meg egy szett. Simán elfért az Electra Glide-okon, és brutálisan szólt. Négy csatis végfokkal az egész letudva.
Ignis: gondolkodtál ajtópanelen? Beszerelő műhelyek kis pénzért megcsinálják, és be fogod tudni tenni a 16-os szettet az ajtódba. Ha rendesen csillapítod az ajtókat (pár ezer forint a bitus csillapító lap, meg tudod magadnak is csinálni), és nincsen szükséged veseszaggató mélyekre, akkor kellemesen fogsz tudni zenélni vele. Ha teszel be két csatis végfokot, az lenne a legjobb. Ha nem, akkor minél magasabb érzékenységű szettet vegyél. 90dB/1w/m felettit. A mélyre szánt pénzből + még egy kicsiből talán ki is jön a project.
Szia. Nekem is Ignisem van és elképzelésem sincs róla, hogy hogyan tudnál beépíteni egy 20 cm-s hangszórót függőlegesen az ülés alá. Akkor a matériával együtt legalább 30 cm függőleges helyre lenne szükséged. Ennyi hely max. egy furgon ülése alatt van, de az Ignisbe nincs. Ha mindenképpen ragaszkodsz az aktívhoz, akkor vedd meg a kis fadobozos Blaut és tedd be a csomagtartóba.
Suzuki Ignis. Tudom, hogy nem az autóhifisek álma, de ez van. Elől 10 cm-es Sony, hátul 13 cm-es Magnat lett beépítve a gyári helyére, nagyobb nem fér el semmiképp, és a tükröknél a gyári helyen van a magas sugárzó, azokat Kicx gyártmányúra cseréltem. Persze a fejegység is ki lett cserélve egy Sony-ra. A magasan elhelyezett ülések adták az ötletet, hogy talán megérné így kihasználni ezt az üres teret. Néztem kimondottan ülés alá tervezett aktívmélynyomót, de az 8 cm magas, 13 cm-es hangszóró van benne mindez kb: 45.000 ft-ért. Tudom, hogy egy gyárban kiszámolták a méreteket, teljesítményt, de azért kíváncsi lennék a hangjára.
Köszönöm a választ! Akkor függőlegesen, az oldalába építem a hangszórót, a lábtér felé, egy 20cm-es elfér. Tudom, hogy nem nagy, viszont a hangnak sem kell előretörnie egy elzárt csomagtartóból. Csak az a célom, hogy mély hang is legyen az autóban, elől 10, hátul 13 cm-es hangszóró fér el a gyári helyén és az ajtókárpit alakja sem enged beépítést.
15 liter elég kevés, de nem lehetetlen olyan 20-25 centis hangszórót találni, ami megelégszik annyival. Viszont a tapasztalatom azt mutatja, hogy a membrán előtt legalább 20 centi szabad térnek kell lennie, ha a hangminőség számít. Ízlés dolga, magamnak minimum 50 centit alakítok ki.
A REMOTE szál kábelre rakhatok kapcsolót? Pl akkor kapcsolojon a láda mikor én szeretném nem akarom, hogy feszt üzemeljen nem csak én járok a kocsival illetvel milyen kapcsolót ajánlotok?
Üdv! Autóba szeretnék egy mélynyomót építeni az ülés alá. Vagy akár mindkettő alá. Magas az ülés, elférne egy kb: 15L-es doboz. Az lenne a kérdésem, hogy a hangszóró lehet-e a tetején az ülés felőli oldalon, vagy kell légtér a hangszóró előtt, és inkább oldalt legyen? És ha trapéz alakú akkor még nagyobb is lehetne. Vagy inkább legyen szabályos alakú? Lehet, hogy amatőr kérdések, de még csak normál zárt ládákat építettem. Ha válaszolnátok nagyon hálás lennék.
Nem látom értelmét a hangszóró cserének, de Te tudod. Ha jó minőségben akarsz zenét hallgatni, használj fülhallgatót, 15-20000 forintért már egész jót kapni.
Azt meséld el, mit jelent egy rádió vagy erősítő esetében, hogy 2 ohmos? Az ellenállás vagy ebben az esetben impedancia, amije nem lehet egy aktív eszköznek, tehát rádióba épített erősítőnek sem. Nem létezik sehány ohmos erősítő, sem 2, sem 4.
Hogyan kell azt érteni, hogy a rádiód 2 ohmos? 30 éve foglalkozom autóhifivel, de ilyenről még nem hallottam. Az a szerkezet, amit megvásároltál, jóformán semmit nem ér, pénzkidobás volt.
Hangszórók mögé valóban kellhet doboz, de egy 16 centisnek akár 2-3 literes az igénye, ezt a Thiele-Small paraméterekből lehet megtudni, van annyi hely a motoron?
Probléma megoldva ! Szűrőt közbeiktattam ! Tökéletesen működik ! Drágább és jobb minőségű szűrőt kell rátenni , nem kell sajnálni a pénzt érte ! Nem vettem észre lényeges hangminőségi romlást !
vagy esetleg az audió kábelre ha rákötök egy zajszűrőt (zajszűrő CAR-NF1) az segithet e és van e valakinek infója hogy ez mennyit ront a hangzáson ? válaszokat előre is köszi !
Vettem egy wayteq x995 max GPS-t . Renault clio3 . Gyári beépitett autórádiómra ráépítettek egy mp3,USB emulátort amely tartalmaz egy AUX bemenetet is ! Minden működik rendesen a maga megszokott kis stilusában ! GPS-t összekötöttem egy audió kábel segitségével AUX on kerestül ! Az is szépen szól ! GPS -Beépített, Lithium-Ion 5000 mAh sokáig viszi a zenét nem nagyon kell töltögetni pár órán keresztül ! De viszont hosszab útra mennék ami több mint 14 órát vesz igénybe ! Kipróbáltam a gyári szivargyujtós töltöjével is a cuccot és ekkor jelentkeztek a problémák ! Halk ciripelés , sziszegés , zúgás jelenkezik a hangszórókon mint kisérő zene :(
Mi lehet a gond ?? Audió auxos kábelnél szakitsam meg az árnyékolást egyik végén ??
Földhurok lehet a probléma, mivel a szvargyujtón keresztül hurok jön létre ??
Régi Jbl bpx 500.4, kedves szakértő úr. 4x70 W. Ami nem tetszik elsőre, hogy gyárilag 2 db. zöld biztinek kellene benne lennie, a képen meg egy fehér és egy piros van benne. Ez így már én nálam felejtős lenne, tuti buherálták már benne valamit vagy egy kontár használta.
Szomszédom szerint az én új autómban jó hangminőségű a zene, tehát igény és fül kérdése. Feleségem és én is pocséknak találjuk, mert máshoz vagyunk szokva autóban, itthon és a Zeneakadémián, MŰPA-ban is.
Az a megoldás, hogy CD-t hallgatsz. Régi autómban, ami eladás előtt áll, szintén csakis CD-ről szólt és szól a zene. Természetesen nem a gyári fejegységről és nem a gyári hangszórókból.
"halk és olyan mintha a telefon szólna csak az autó hangszóróin keresztül"
Pontosan ez történik.
A megoldásról a fejegység pontos típusának ismeretében lehetne beszélni. Bár a gyáriak hangminősége pocsék, a hangszóróké szintén, éppen emiatt vagyok én is bajban.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a mobiltelefont egy 3.5 mm-es hama jack kábellel kötöttem össze az autó gyári fejegységével az aux bemeneten keresztül, a telefonról lejátszott zene viszont nagyon rossz minőségű, halk és olyan mintha a telefon szólna csak az autó hangszóróin keresztül. Mit tudnák csinálni, hogy jó minőségben szóljon az autóban? Előre is köszi a választ.
Egy adott hangszóró hangjának meghatározója az elhelyezése, a beépítése. Ha szakszerűtlenül, rossz helyre szerelik be, akkor a világ legjobb hangszórója is szarul fog szólni. Ajtóba szerelés esetén alapkövetelmény a fémlemezek és a kárpit rezgéscsillapítása a speciálisan arra a célra tervezett és gyártott anyagokkal, például SilentCoat. Nagyon fontos az ajtó szerkezetén az összes nyílás lezárása, hogy zárt üreg legyen a hangszóró mögött. A fejegységek erősítője maximum 15 watt leadására képes csatornánként, bármi mást írnak a műszaki adatai közé. Az nagyon kevés a tisztességes mélytartomány megszólaltatására.