Keresés

Részletes keresés

Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1425
Illetve linkelni nyilván külön a bináris file include-olásával lehet... :) Kicsit fapad te teljesen jó.
Előzmény: Timna (1424)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1424
Nem, az assembler integrálva van az IDE-be, nincs külön állománya! Bár épp lehetne :)
Annyi primitívsége van még, hogy nem fordítja le automatikusan a szükséges fileokat, ha esetleg több fileban helyezkedik el a forrás. Tehát ha 4 unitban van a program akkor mindet külön kell kompilálni, ráadásul megfelelő sorrendben :) De majd megoldom, egyelőre nem zavar.
Előzmény: CsaboLOD (1423)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1423
Az rendben van, gondoltam hogy nem mindenki ugyanazt fogja használni. Viszont az assemblered csak egy command line tool, nem? Tehát a forrás megírása után futtatni kell (esetleg linkelni is?), és az így létrejött PRG file-t elindítani. Sok lépés. Nos az IDE pont ezt tenné, mondhatnám, hogy "middleware".
Előzmény: Timna (1416)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1422
egyébként nemtom mi lesz a GOTU compóval, mert k*rva nehezen tudok olyan effektet csinálni ami elfér a 16K használható 12K-jában :) Mondjuk mindegy, csinálgatok falrengető(nek szánt) effekteket aztán majd lesz valami...
Egy karakteres képernyőtörlő 64-es lánc 3K, ha nem csak törölni kell, akkor 6-8K... És akkor még nem csináltunk semmit :)
Előzmény: bubis (1421)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1421
Ha a meredekseg abszolut ertekben kisebb mint 1, akkor gyorsabban is lehet, pl az eleje igy valtozik:

txa
adc lo
tax
bcc cont
iny
cont:

Persze az iny helyett kell dey-os valtozat is.

Előzmény: bubis (1419)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1420
ja ééértem, akkor ez az unrollingra alapul. aszittem 1 sima cikussal/ciklusokkal megírt rutint tűzdelsz.
bizony ez jó 5let! köszi!
Előzmény: bubis (1419)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1419
Mondjuk filled vectorhoz vonalhuzo ilyen kodokbol, minden oszlophoz egy:

txa
adc lo
tax
tya
adc hi
tay
lda #bit
eor column,y
sta column,y

Ez egy pont kirajzolasa. lo es hi elore ki van szamolva, az egyenes tangense. Ha x1-tol x2-ig tart a vonal, akkor x1-nel hivd meg, aztan x2 utan beteszel egy rts-t. Utana persze ki kell venni az rts-t ...

Előzmény: Timna (1418)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1418
hú ez az rts-es móka nekem ismeretlen. tudnál példát mutatni?
amúgy én is az unrolling + táblázatok híve vagyok.
Előzmény: bubis (1415)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1417
de póriasan csak "64-es lánc" néven futott ez nálunk :)
Előzmény: bubis (1413)
Timna Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1416
én viszont saját assemblert csináltam, mert csak :)
Előzmény: CsaboLOD (1407)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1415
Neha meg speedcode maszkolas is elofordul, amikor nem kell az egesz, hogy lefusson, csak egy resze. Ilyenkor beleirsz egy rts-t ahova kell, es belepsz a rutinba ahova kell. Pl igy lehet villamgyors vonalhuzot csinalni.
Előzmény: bubis (1414)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1414
Ugyanilyen világ gyúlt a múltkor, mikor Steve-el beszélgettem egy-két effektről... Van néhány "alapvető" dolog, amit ha az ember megért, akkor hirtelen bekattan nagyon sok megoldás, ami még abból levezethető.

Kivamcsi vagyok mire gondolsz! Nekem a harom leggyakoribb "trukkom" az az ugyes tablazatok, speedcode (nincs ciklus, hanem a ciklusmagot megismetlem annyiszor ahanyszor kell), es az onmodosito kod.

Előzmény: lavinaGOTU (1412)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1413
Speedcode, cycle unrolling, code vectorisation? Ezekrol beugrik valami? :) (mind ugyanazt takarja)
Előzmény: lavinaGOTU (1412)
lavinaGOTU Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1412
A táblázatokkal sok mindent ki lehet váltani, jó találmány... :)

Mikor elkezdtem assemblyt nyomni, mindent számoltatni akartam szerencsétlen géppel... Aztán valaki kimondta a bűvös szót, hogy táblázat, és felgyúlt a világosság az agyamban.

Ugyanilyen világ gyúlt a múltkor, mikor Steve-el beszélgettem egy-két effektről... Van néhány "alapvető" dolog, amit ha az ember megért, akkor hirtelen bekattan nagyon sok megoldás, ami még abból levezethető.

Előzmény: MaugliEDC (1409)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1411
A SIDWinder az nyilvan sides zeneszerkeszto. Engem TED-es erdekelene. Az FC-rol nehany szot?

A 16Ks demomba saját TED zene lejátszót...

Ez a mostani compora keszul(t)? Ez ami ki lett adva, az hol elerheto?

Előzmény: CsaboLOD (1404)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1410
Nem tudok semmit. Amúgy low byte $D802, high byte $D81B.
Előzmény: bubis (1405)
MaugliEDC Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1409
Jajj, nagyon jóó! Köszi, nagy segítség lesz.
Előzmény: CsaboLOD (1407)
MaugliEDC Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1408
Gondolom a BASIC miatt lett beletéve, (a cursor Y koordinátájára gondolok) sokat lehet így egyszerűsíteni.
Előzmény: bubis (1405)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1407
Üdv mindenkinek,

Csak annyit akartam mondani, hogy a Plus4IDE-t Windows alá terveztem, hogy PC-n lehessen Plusira programozni. Engem az motivált, hogy írjak ASM kódot, aztán egy gombnyomásra fusson is. Elvileg akármilyen assembler/emu kombinációval megy, nekem az AS65+YAPE tetszett. A teljes forráskód is ki van adva, módosítsátok ha nem tetszik (bár engem is meg lehet kérni, itt vagyok). A ZIP-ben van teljes TED reg doksi meg az összes opcode dokumentációja.

Ha valakit érdekel, a 2002-es 1K-s játékcompora írt 4 játékomnak is ki van adva a teljes forrása. Kommentálva vannak. Ilyesmik, hogy raszter, billentyűzet, lekérdezés, stb benne vannak. Használjátok egészséggel.

MaugliEDC Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1406
Csabo, Bubis!
Köszi! Igazis.. Egyszerűbb lesz, mint a szorzóprogramom... :-)))
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1405
ROM-ban? Miket tudsz! :)
Előzmény: CsaboLOD (1402)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1404
Nagyon kevés csapat volt aki *saját* zenét írt. A Future Composert tudom használni, azzal írtuk az zenéket. A 16Ks demomba saját TED zene lejátszót írtam, ez ki is lett adva, de editor nem volt hozzá, kódból kellett a zenét írni.

Az FC helyett használhatnád a SIDWindert. Jobb, van hozzá dokumentáció.

Előzmény: bubis (1401)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1403
Ha fix ertekkel kell szoroznod, akkor szamold ki elore az egeszet. Tehat csinalj egy 40-el valo szorzasnak tabalzatot, kulon az also kulon a felso byteokank es kesz. :)
Előzmény: MaugliEDC (1400)
CsaboLOD Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1402
Legegyszerűbben (és leggyorsabban) táblázatból lehet szorozni. 40* es szorzótábla a ROMban is van.
Előzmény: MaugliEDC (1400)
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1401
Hello!

Muzax editorok: Tudja valaki, hogy hogyan mukodik pl. a Future Composer? Vagy barmenyik mas. Ti annak idejen hogyan csinaltatok TED-es zeneket, ezekkel, vagy mind konverteres volt?

MaugliEDC Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1400
Hogyan lehet legegyszerűbben szorozni? Pl. 40-el kellene most szoroznom és az érték ugye két byte-ot is kitehet. Megoldom, csak olyan körülményesnek tűnik minden.. Hátha mond vki egy egszerű módszert..
bubis Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1399
En a <pre>-t hasznalom.
Előzmény: Gaia (1396)
Crown_GOTU Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1398
Jo lesz az, de emlekeim szerint a billentyufigyeleshez eleg
$FD30-ba irni (a Kernal ROM tenyleg mindket helyre ir, lasd $DB70).
Az $FF08 a joystickhoz kell.

Kell az $ff08 iras, az latcheteli be az allapotot az $ff08-ba. Ha nem akarod a joyokat is lekerdezni, akkor irj #$ff-et az $ff08-ba es csak a billentyuzetet olvasod akkor.

Előzmény: Gaia (1395)
MaugliEDC Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1397
Én így szoktam:
<FONT FACE="COURIER NEW">
Előzmény: Gaia (1396)
Gaia Creative Commons License 2003.05.21 0 0 1396
Bakker, ezt jol elsz@rt@m... :-( Hogy csinalok fix-width fontot HTML-ben? Mar nem emlekszem. Nem a {TT}-vel?
Előzmény: Gaia (1395)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!