Nem, az assembler integrálva van az IDE-be, nincs külön állománya! Bár épp lehetne :)
Annyi primitívsége van még, hogy nem fordítja le automatikusan a szükséges fileokat, ha esetleg több fileban helyezkedik el a forrás. Tehát ha 4 unitban van a program akkor mindet külön kell kompilálni, ráadásul megfelelő sorrendben :) De majd megoldom, egyelőre nem zavar.
Az rendben van, gondoltam hogy nem mindenki ugyanazt fogja használni. Viszont az assemblered csak egy command line tool, nem? Tehát a forrás megírása után futtatni kell (esetleg linkelni is?), és az így létrejött PRG file-t elindítani. Sok lépés. Nos az IDE pont ezt tenné, mondhatnám, hogy "middleware".
egyébként nemtom mi lesz a GOTU compóval, mert k*rva nehezen tudok olyan effektet csinálni ami elfér a 16K használható 12K-jában :) Mondjuk mindegy, csinálgatok falrengető(nek szánt) effekteket aztán majd lesz valami...
Egy karakteres képernyőtörlő 64-es lánc 3K, ha nem csak törölni kell, akkor 6-8K... És akkor még nem csináltunk semmit :)
Mondjuk filled vectorhoz vonalhuzo ilyen kodokbol, minden oszlophoz egy:
txa
adc lo
tax
tya
adc hi
tay
lda #bit
eor column,y
sta column,y
Ez egy pont kirajzolasa. lo es hi elore ki van szamolva, az egyenes tangense. Ha x1-tol x2-ig tart a vonal, akkor x1-nel hivd meg, aztan x2 utan beteszel egy rts-t. Utana persze ki kell venni az rts-t ...
Neha meg speedcode maszkolas is elofordul, amikor nem kell az egesz, hogy lefusson, csak egy resze. Ilyenkor beleirsz egy rts-t ahova kell, es belepsz a rutinba ahova kell. Pl igy lehet villamgyors vonalhuzot csinalni.
Ugyanilyen világ gyúlt a múltkor, mikor Steve-el beszélgettem egy-két effektről... Van néhány "alapvető" dolog, amit ha az ember megért, akkor hirtelen bekattan nagyon sok megoldás, ami még abból levezethető.
Kivamcsi vagyok mire gondolsz! Nekem a harom leggyakoribb "trukkom" az az ugyes tablazatok, speedcode (nincs ciklus, hanem a ciklusmagot megismetlem annyiszor ahanyszor kell), es az onmodosito kod.
A táblázatokkal sok mindent ki lehet váltani, jó találmány... :)
Mikor elkezdtem assemblyt nyomni, mindent számoltatni akartam szerencsétlen géppel... Aztán valaki kimondta a bűvös szót, hogy táblázat, és felgyúlt a világosság az agyamban.
Ugyanilyen világ gyúlt a múltkor, mikor Steve-el beszélgettem egy-két effektről... Van néhány "alapvető" dolog, amit ha az ember megért, akkor hirtelen bekattan nagyon sok megoldás, ami még abból levezethető.
Csak annyit akartam mondani, hogy a Plus4IDE-t Windows alá terveztem, hogy PC-n lehessen Plusira programozni. Engem az motivált, hogy írjak ASM kódot, aztán egy gombnyomásra fusson is. Elvileg akármilyen assembler/emu kombinációval megy, nekem az AS65+YAPE tetszett. A teljes forráskód is ki van adva, módosítsátok ha nem tetszik (bár engem is meg lehet kérni, itt vagyok). A ZIP-ben van teljes TED reg doksi meg az összes opcode dokumentációja.
Ha valakit érdekel, a 2002-es 1K-s játékcompora írt 4 játékomnak is ki van adva a teljes forrása. Kommentálva vannak. Ilyesmik, hogy raszter, billentyűzet, lekérdezés, stb benne vannak. Használjátok egészséggel.
Nagyon kevés csapat volt aki *saját* zenét írt. A Future Composert tudom használni, azzal írtuk az zenéket. A 16Ks demomba saját TED zene lejátszót írtam, ez ki is lett adva, de editor nem volt hozzá, kódból kellett a zenét írni.
Az FC helyett használhatnád a SIDWindert. Jobb, van hozzá dokumentáció.
Ha fix ertekkel kell szoroznod, akkor szamold ki elore az egeszet. Tehat csinalj egy 40-el valo szorzasnak tabalzatot, kulon az also kulon a felso byteokank es kesz. :)
Muzax editorok: Tudja valaki, hogy hogyan mukodik pl. a Future Composer? Vagy barmenyik mas. Ti annak idejen hogyan csinaltatok TED-es zeneket, ezekkel, vagy mind konverteres volt?
Hogyan lehet legegyszerűbben szorozni? Pl. 40-el kellene most szoroznom és az érték ugye két byte-ot is kitehet. Megoldom, csak olyan körülményesnek tűnik minden.. Hátha mond vki egy egszerű módszert..
Jo lesz az, de emlekeim szerint a billentyufigyeleshez eleg
$FD30-ba irni (a Kernal ROM tenyleg mindket helyre ir, lasd $DB70).
Az $FF08 a joystickhoz kell.
Kell az $ff08 iras, az latcheteli be az allapotot az $ff08-ba. Ha nem akarod a joyokat is lekerdezni, akkor irj #$ff-et az $ff08-ba es csak a billentyuzetet olvasod akkor.