Keresés

Részletes keresés

Sheme Creative Commons License 2018.07.14 0 0 8808

Az a könyv a Lakat alatt ... című könyv lesz és a 163-dik oldaltól indul a kazettás programok védelmének tárgyalása.

 

Ejjj, ha valaki segítene, h az Excelbe az általam megcsinált adatbázist átnyomja SQL-be és a keresőmotort is hozzáteszi - a képernyőterveim úgy ahogy megvannak -, akkor online keresőt lehetne az oldalba integrálni!

 

(Sajnos nem értek hozzá...)

Előzmény: ergoGnomik (8806)
IEC-ATA Creative Commons License 2018.07.14 0 0 8807

Hehe.... Azt csinálom! :-)

 

Közben letöltöttem a WAV-PRG programot, de azzal sem mentem semmire! :-(

Előzmény: ergoGnomik (8806)
ergoGnomik Creative Commons License 2018.07.14 0 0 8806

Van egy könyv - szerintem Sheme gyűjteményében is meg van - ami 64-esre programvédelmi technikákat elemez, csak nem tudom mi a címe. Abban kellene megnézned, mit használtak Datasette-eknél. Valami olyan megoldás rémlik, hogy a $0300-nál kezdődő vektortáblába valamelyik címre betöltődik a program kezdőcíme, és a töltés befejeztekor automatikusan átkerül rá a vezérlés. Ha nem tévedek, akkor érdemes betöltés közben ellenőrizni mit mókol át a program.

Előzmény: IEC-ATA (8805)
IEC-ATA Creative Commons License 2018.07.14 0 0 8805

Üdv!

Van egy TAP fájlom, amit ha yape-val betöltök, akkor automatikusan indul. A program indulása után ALT+M-el monitorba lépve láthatnám az $1000-es címtől az indítási címet, ha oda rakták volna, de nincs ott. A memóriából lementett PRG-t újra betöltve el tudom indítani a játékot, de a kezdőkép már nem jelenik meg. Ezért kellene a pontos kezdési címet megtalálni. Lehetséges ez a TAP fájlból? Köszi!

Sheme Creative Commons License 2018.06.29 0 0 8790

Viccesnek szántam!

 

Olyan nyomott itt is a hangulat, gondoltam feldobom egy kicsit, de ezek szerint nem úgy sült el, ahogy vártam.

Előzmény: siz (8789)
siz Creative Commons License 2018.06.29 0 0 8789

Azért amiket felsoroltál, azoknak is legalább a fele offtopic itt.

Előzmény: Sheme (8788)
Sheme Creative Commons License 2018.06.29 0 0 8788

Olyan világban élsz, amiről semmit sem tudsz, hogy milyen valójában, meg hogy miért ilyen. Teljesen normális alapdolognak tekintesz olyan dolgokat, amik egyáltalán nem azok, sőt amiknek nem is kéne léteznie. Az egész pénzalapú világ értelmetlen, a bankokkal, a hitelekkel, a munkahelyekkel, a pénzért, a megélhetésért dolgozással. Ezek mind csak egy szűk elit érdekeit szolgálják. Utánanézhetsz, hogy valójában kik irányítják ezt a világot, és miért így csinálják. Meg hogy mi az a pénz, miért van infláció, miért emelkednek az árak, miért kell egyre kevesebbet érő pénzért egyre többet dolgozni, miért vannak válságok, és annyi probléma.

 

Ez hogy jön ide a +4-es topikba? Nincs benne:

 

- rasztertrükk

- sprite - 7up sem!

- SCPU

- 1551 PC-re kötése

- 1001 +4-re kötése

- REU - legfeljebb reuma, játék és muzsikaszó 10 percben

- TC64 - max Total Commander

- EasyFlash

- Expansion port portreplikátor

- Driller 128

 

A nem ide illő panaszaiddal legyél kedves a Show-HIV-A(n)talt felkeresni, itt nem tudjuk megoldani a hitelcsapdás problémádat.

Előzmény: Kováccss (8787)
kisbetu Creative Commons License 2018.06.28 0 0 8786

Te teszed magad egyre nevetségesebbé.

De én örülök neked.

Jókat lehet röhögni.

Előzmény: Kováccss (8785)
ergoGnomik Creative Commons License 2018.06.28 0 0 8784

+1 XD

Előzmény: siz (8783)
siz Creative Commons License 2018.06.28 0 3 8783

> Ha nem tudsz értelmes és hasznos szöveget beírni ebbe a topikba, akkor inkább többet ne írj ide semmit.

Sheme Creative Commons License 2018.06.28 0 0 8782

Kühüá, kuff, tüff...

Előzmény: siz (8780)
siz Creative Commons License 2018.06.26 0 0 8780

khm.

Előzmény: Kováccss (8779)
kisbetu Creative Commons License 2018.06.26 0 0 8778

Én? Én nem irkáltam ide semmit, hogy érhetem volna el bármit is? 

Az eredményt te érted el, egy új világot mutattál meg nekem.

Előzmény: Kováccss (8774)
Lavina of Gotu Creative Commons License 2018.06.26 0 0 8777

Re: FLI-ről a végefelé az interjúnak... Azért az, hogy a Plussi egyik tervezője is beszél róla, elég justification. :)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ICiZbUypMlQ

Sheme Creative Commons License 2018.06.26 0 1 8775

Dehogy teremtett!

 

Ő maga "A Kategória".

 

:-D

Előzmény: siz (8771)
kisbetu Creative Commons License 2018.06.25 0 0 8773

De igen, számomra van eredmény.

Köszönöm nektek.

siz Creative Commons License 2018.06.25 0 0 8771

Akkor kategóriát teremtettél. Nincs ezzel baj, sőt.

Előzmény: Kováccss (8770)
siz Creative Commons License 2018.06.25 0 1 8769

Infók lehet, hogy nincsenek róla, de itt egy lista, hogy plus/4-en FLI-t pl. mi használ: http://plus4world.powweb.com/effects/FLI

A legrégebbi bejegyzés 1989-es. Mivel ezeket a módokat a demoscene használja, ami meg eleve a versengésre épül, nyilván kevesen árulják el, hogy hogyan csinálták meg az effekteket. Ettől még megbeszélték, belenéznek egymás forráskódjába, ihletet merítenek a másikéból.

 

Aztán pl. itt vannak leírások, hogy melyik effektnek mi a háttere/működési módja: http://plus4world.powweb.com/kb.php?cat=490031

 

De ha megnézed a CodeBase64-et, ott is csak a viszonylag régi effektekre vannak leírások/minták.

Előzmény: Kováccss (8766)
Kováccss Creative Commons License 2018.06.25 -3 0 8768

Még mindig várom a netes linkeket, ahol a sok új grafikai módot részletezik C64-re és Plus4-re is. A fórumokban se találok erről semmit, csak beszélgetéseket.

Amúgy az evolúció egy óriási hazugság.

Előzmény: epy116 (8767)
epy116 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 8767

Hát igen, a tények makacs dolgok. Az evolúcióelmélet is tény, de nem azért mert én mondom :-)

Előzmény: Kováccss (8766)
Kováccss Creative Commons License 2018.06.25 -4 0 8766

Csak azért tények, mert te azt mondod? Hol vannak a 10-25 éves infók a neten a FLI, stb. grafikai módokról? Ha ezek a retró "szabványok" 20+ éve léteznek, akkor van nyoma a neten is. Csak a már linkelt C64-es oldalt találtam erről, ezért kérdezem, ez nem kötözködés. Nem a demókat akarom elemezni, hogy kiderítsem melyik milyen.

Előzmény: epy116 (8765)
epy116 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 8765

Nekem nem kell semmit sem bebizonyítanom, mert ezek tények. Azért az URL-ben csak sikerült visszatörölnöd egy pontot :-).

Előzmény: Kováccss (8764)
Kováccss Creative Commons License 2018.06.25 -4 0 8764

Nem kötözködik, csak azt akarom hogy bizonyítsd be, amit mondasz. Ha nem tudod bebizonyítani, akkor nem úgy van. Rossz a linked, az utolsó pont nem kell bele. Tudtam hogy a demóefekteknek van nevük, nem ez volt a téma.

Előzmény: epy116 (8763)
epy116 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 8763

Nem fogok válaszolni a hülyeségeidre, mert tudom hogy csak szándékosan kötözködsz. De hogy még jobban összezavarjalak, még a demó effektek is szabványok: http://plus4world.powweb.com/effects. . De itt sem lesz leírva hogy hogyan tudod leprogramozni.

Az, hogy hogyan kell ezeket leprogramozni nagyon kevés oldal írja le. Például ez az oldalon amit már linkeltél: http://codebase64.org/doku.php?id=start

Előzmény: Kováccss (8760)
Kováccss Creative Commons License 2018.06.25 -5 0 8762

Nem ilyen leírásra gondoltam, hanem nagy látogatottságú retrós oldalakra, ahol már 15-20 éve meg kéne lennie az FLI, stb. részletes leírásának. Minden nem alap képformátum leírásának meg kéne lennie, van már vagy 15-20 féle. Hol vannak ezek, ha ennyire elfogadta ezeket már 15-20 éve a nemzetközi retrós közösség? A linkeden 1995-ös könyv van.

 

Itt 1 újabb példa, ahol jól jönne a RAM bővítő, mert 16-32 KB RAM-ot is elhasználnak csak a 2, vagy 4 graftárra. Max. 6 graftárat lehet használni 64 KB-ban ($2000, 4000, 6000, A000, C000, E000), mert 2 db 4 KB-os RAM rész nem használható ($1000-1FFF, $9000-9FFF, itt a VIC működése miatt a virtuális karakterkészlet ROM látszik). A $0-s graftár cím alapból kiesne a $1000 nélkül is, a VIC miatt csak a $8000-es graftár hely vész el.

Előzmény: Sheme (8761)
Sheme Creative Commons License 2018.06.25 0 0 8761

Ha ennyire szabvány, akkor hol vannak a netes oldalak, ahol leírják mindegyik FLI, stb. mód paramétereit, ahogyan programozni KELL?

 

Igaz, nem mindegyiket, csak a mezei FLI-t - 160x200-as felbontásban -, de leírva vagyon. Például itt, a 213-dik oldaltól kezdve.

 

Minek csináltam a nolidzsbézt, ha nem olvasod?

Előzmény: Kováccss (8758)
Kováccss Creative Commons License 2018.06.25 -3 0 8760

Mi az hogy lényegtelen hogy hogyan programozzák le az új képformátumokat???? Azt se tudod miről beszélsz. Nagyon is fontos hogyan kell programozni, mert csak így lehet elérni azt az eredményt, a felbontást és a színeket, amit a "szabvány" előír. Javaslom megnézni az IRQ megszakítás témát a neten, és hogy ezt hogyan kell használni, hogyan lehet több színt elérni, mint amit a gép alapból tud. Itt van egy oldal. http://codebase64.org/doku.php?id=base:interrupts

Meg azokat az oldalakat is keresd meg, amik a "szabvány"-okról írnak. Én is szeretném már látni, mert sehol se találtam ezekről leírást. A szerinted "szabvány"-nak a képformátumok előállításához is kellett volna szabványprogramokat írniuk, hogy csak ezeket lehet használni, hogy olyan képeket készítsenek ezekkel, amiket ők elfogadnak. Így mindenkinek csak a képeket kell megrajzolni, a színeket kell összeállítani, nem kell a programozással foglalkozni, ugyanúgy, mintha az alapgép alap képformátumával rajzolnának. Hogy néz ki, hogy mindenkinek a 0-ról kell megírni a megszakítási programot ezekhez? Nevetséges. Írjanak hozzá képrajzoló programot, amiben benne van a megszakítási program is, hogy azonnal ki is lehessen próbálni a képet. Amúgy is bele kell írniuk a programba, hogy hogyan lehet használni pl. a színeket.

 

Az USB-t se csinálhatja meg akárki akárhogy, itt is vannak korlátok, szabályok, hogy felismerje a bedugott eszközöket az USB-s driver, meg ott a kompatibilitás is. Nem lehet bármilyen hardverrel és szoftverrel megcsinálni.

Felejtsd már el ezt az eltértem a tárgytól baromságot, mert ez itt egy retró fórum, bármikor, bármeddig beszélhetünk bármilyen témáról, egyszerre többről is, nincs korlátozás. Te ne akard korlátozni azt, amit a fórum nem korlátoz.

Előzmény: epy116 (8759)
epy116 Creative Commons License 2018.06.24 0 2 8759

Persze hogy program kell ami megjelenítse a képet, mert nem tudja az eredeti hardware. Miért írnák le hogy a képek megjelenítését hogyan kell leprogramozni? A szabvány az nem ezt írja le hanem az eredményt. Miért, az USB 2.0 szabvány úgy van leírva hogy milyen alkatrészek kellenek hozzá, meg hogy rakd össze? Nem, az van leírva hogy az eszközök hogyan kommunikáljanak egymással, tehát az eredményt. Így minden gyártó meg tud felelni a szabványnak, akárhogy is rakták össze azt az eszközt. Ezek a képformátumok azért szabványosak, mert nemzetközi szinten vannak elfogadva. De még te linkelted azt a webolalt ahol ezeket leírták, és bármelyik weboldalra mész ami a C64 képformátumokkal foglalkozik, ott ugyanez lesz leírva, tehát egy nemzetközi szinten elfogadott képformátumokról van szó.

 

A trükk szabvány vitát mivel semmi értelme lezárom.

 

>Mi az hogy eltértem a tárgytól?
Az eredeti tárgy az volt hogy a Plus/4-en mégis ki lehet használni azt a rengeteg színt. Erre még mindig nem mondtál semmit, és jössz a szabvány/trükk meg a REU témával. Még hogy nem térsz el a tárgytól. És ne próbáld belemagyrázni hogy a szabvány/trükk meg a REU kapcsolódik a témához, mert nem kapcsolódik.

 

De ezt is lezárom, mert megint írsz valami tökre eltérőt a tárgytól.

Előzmény: Kováccss (8758)
Kováccss Creative Commons License 2018.06.24 -4 0 8758

Ide írom. A C64 és Plus4 FLI, stb. formátumokra is írom ezt.

Azért mondtam hogy trükk, mert az. Nézd meg a FLI, stb. képek programját, működését.

Ha ennyire szabvány, akkor hol vannak a netes oldalak, ahol leírják mindegyik FLI, stb. mód paramétereit, ahogyan programozni KELL?

Hogy hol kell lennie a 2 grafikus tárnak, meg a képernyőtárnak, hogyan működik, hány szín lehet benne, stb.?

Milyen emberek egyeztek meg a grafikus módokról? Hol, mikor? Pár 10 ember megbeszélte, és ezt mindenkinek el kell fogadnia? Miért?

Miért kéne bárkinek elfogadnia? Mindenki úgy programozza a trükköket, ahogyan akarja. Új trükköket is lehet csinálni.

Mi az hogy eltértem a tárgytól? Ez 1 fórum, több dologról is lehet beszélgetni.

Kováccss Creative Commons License 2018.06.23 -2 0 8757

A C64 topikba válaszoltam.

Előzmény: epy116 (8756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!