Ejjj, ha valaki segítene, h az Excelbe az általam megcsinált adatbázist átnyomja SQL-be és a keresőmotort is hozzáteszi - a képernyőterveim úgy ahogy megvannak -, akkor online keresőt lehetne az oldalba integrálni!
Van egy könyv - szerintem Sheme gyűjteményében is meg van - ami 64-esre programvédelmi technikákat elemez, csak nem tudom mi a címe. Abban kellene megnézned, mit használtak Datasette-eknél. Valami olyan megoldás rémlik, hogy a $0300-nál kezdődő vektortáblába valamelyik címre betöltődik a program kezdőcíme, és a töltés befejeztekor automatikusan átkerül rá a vezérlés. Ha nem tévedek, akkor érdemes betöltés közben ellenőrizni mit mókol át a program.
Van egy TAP fájlom, amit ha yape-val betöltök, akkor automatikusan indul. A program indulása után ALT+M-el monitorba lépve láthatnám az $1000-es címtől az indítási címet, ha oda rakták volna, de nincs ott. A memóriából lementett PRG-t újra betöltve el tudom indítani a játékot, de a kezdőkép már nem jelenik meg. Ezért kellene a pontos kezdési címet megtalálni. Lehetséges ez a TAP fájlból? Köszi!
Olyan világban élsz, amiről semmit sem tudsz, hogy milyen valójában, meg hogy miért ilyen. Teljesen normális alapdolognak tekintesz olyan dolgokat, amik egyáltalán nem azok, sőt amiknek nem is kéne léteznie. Az egész pénzalapú világ értelmetlen, a bankokkal, a hitelekkel, a munkahelyekkel, a pénzért, a megélhetésért dolgozással. Ezek mind csak egy szűk elit érdekeit szolgálják. Utánanézhetsz, hogy valójában kik irányítják ezt a világot, és miért így csinálják. Meg hogy mi az a pénz, miért van infláció, miért emelkednek az árak, miért kell egyre kevesebbet érő pénzért egyre többet dolgozni, miért vannak válságok, és annyi probléma.
Ez hogy jön ide a +4-es topikba? Nincs benne:
- rasztertrükk
- sprite - 7up sem!
- SCPU
- 1551 PC-re kötése
- 1001 +4-re kötése
- REU - legfeljebb reuma, játék és muzsikaszó 10 percben
- TC64 - max Total Commander
- EasyFlash
- Expansion port portreplikátor
- Driller 128
A nem ide illő panaszaiddal legyél kedves a Show-HIV-A(n)talt felkeresni, itt nem tudjuk megoldani a hitelcsapdás problémádat.
A legrégebbi bejegyzés 1989-es. Mivel ezeket a módokat a demoscene használja, ami meg eleve a versengésre épül, nyilván kevesen árulják el, hogy hogyan csinálták meg az effekteket. Ettől még megbeszélték, belenéznek egymás forráskódjába, ihletet merítenek a másikéból.
Még mindig várom a netes linkeket, ahol a sok új grafikai módot részletezik C64-re és Plus4-re is. A fórumokban se találok erről semmit, csak beszélgetéseket.
Csak azért tények, mert te azt mondod? Hol vannak a 10-25 éves infók a neten a FLI, stb. grafikai módokról? Ha ezek a retró "szabványok" 20+ éve léteznek, akkor van nyoma a neten is. Csak a már linkelt C64-es oldalt találtam erről, ezért kérdezem, ez nem kötözködés. Nem a demókat akarom elemezni, hogy kiderítsem melyik milyen.
Nem kötözködik, csak azt akarom hogy bizonyítsd be, amit mondasz. Ha nem tudod bebizonyítani, akkor nem úgy van. Rossz a linked, az utolsó pont nem kell bele. Tudtam hogy a demóefekteknek van nevük, nem ez volt a téma.
Nem fogok válaszolni a hülyeségeidre, mert tudom hogy csak szándékosan kötözködsz. De hogy még jobban összezavarjalak, még a demó effektek is szabványok: http://plus4world.powweb.com/effects. . De itt sem lesz leírva hogy hogyan tudod leprogramozni.
Nem ilyen leírásra gondoltam, hanem nagy látogatottságú retrós oldalakra, ahol már 15-20 éve meg kéne lennie az FLI, stb. részletes leírásának. Minden nem alap képformátum leírásának meg kéne lennie, van már vagy 15-20 féle. Hol vannak ezek, ha ennyire elfogadta ezeket már 15-20 éve a nemzetközi retrós közösség? A linkeden 1995-ös könyv van.
Itt 1 újabb példa, ahol jól jönne a RAM bővítő, mert 16-32 KB RAM-ot is elhasználnak csak a 2, vagy 4 graftárra. Max. 6 graftárat lehet használni 64 KB-ban ($2000, 4000, 6000, A000, C000, E000), mert 2 db 4 KB-os RAM rész nem használható ($1000-1FFF, $9000-9FFF, itt a VIC működése miatt a virtuális karakterkészlet ROM látszik). A $0-s graftár cím alapból kiesne a $1000 nélkül is, a VIC miatt csak a $8000-es graftár hely vész el.
Mi az hogy lényegtelen hogy hogyan programozzák le az új képformátumokat???? Azt se tudod miről beszélsz. Nagyon is fontos hogyan kell programozni, mert csak így lehet elérni azt az eredményt, a felbontást és a színeket, amit a "szabvány" előír. Javaslom megnézni az IRQ megszakítás témát a neten, és hogy ezt hogyan kell használni, hogyan lehet több színt elérni, mint amit a gép alapból tud. Itt van egy oldal. http://codebase64.org/doku.php?id=base:interrupts
Meg azokat az oldalakat is keresd meg, amik a "szabvány"-okról írnak. Én is szeretném már látni, mert sehol se találtam ezekről leírást. A szerinted "szabvány"-nak a képformátumok előállításához is kellett volna szabványprogramokat írniuk, hogy csak ezeket lehet használni, hogy olyan képeket készítsenek ezekkel, amiket ők elfogadnak. Így mindenkinek csak a képeket kell megrajzolni, a színeket kell összeállítani, nem kell a programozással foglalkozni, ugyanúgy, mintha az alapgép alap képformátumával rajzolnának. Hogy néz ki, hogy mindenkinek a 0-ról kell megírni a megszakítási programot ezekhez? Nevetséges. Írjanak hozzá képrajzoló programot, amiben benne van a megszakítási program is, hogy azonnal ki is lehessen próbálni a képet. Amúgy is bele kell írniuk a programba, hogy hogyan lehet használni pl. a színeket.
Az USB-t se csinálhatja meg akárki akárhogy, itt is vannak korlátok, szabályok, hogy felismerje a bedugott eszközöket az USB-s driver, meg ott a kompatibilitás is. Nem lehet bármilyen hardverrel és szoftverrel megcsinálni.
Felejtsd már el ezt az eltértem a tárgytól baromságot, mert ez itt egy retró fórum, bármikor, bármeddig beszélhetünk bármilyen témáról, egyszerre többről is, nincs korlátozás. Te ne akard korlátozni azt, amit a fórum nem korlátoz.
Persze hogy program kell ami megjelenítse a képet, mert nem tudja az eredeti hardware. Miért írnák le hogy a képek megjelenítését hogyan kell leprogramozni? A szabvány az nem ezt írja le hanem az eredményt. Miért, az USB 2.0 szabvány úgy van leírva hogy milyen alkatrészek kellenek hozzá, meg hogy rakd össze? Nem, az van leírva hogy az eszközök hogyan kommunikáljanak egymással, tehát az eredményt. Így minden gyártó meg tud felelni a szabványnak, akárhogy is rakták össze azt az eszközt. Ezek a képformátumok azért szabványosak, mert nemzetközi szinten vannak elfogadva. De még te linkelted azt a webolalt ahol ezeket leírták, és bármelyik weboldalra mész ami a C64 képformátumokkal foglalkozik, ott ugyanez lesz leírva, tehát egy nemzetközi szinten elfogadott képformátumokról van szó.
A trükk szabvány vitát mivel semmi értelme lezárom.
>Mi az hogy eltértem a tárgytól? Az eredeti tárgy az volt hogy a Plus/4-en mégis ki lehet használni azt a rengeteg színt. Erre még mindig nem mondtál semmit, és jössz a szabvány/trükk meg a REU témával. Még hogy nem térsz el a tárgytól. És ne próbáld belemagyrázni hogy a szabvány/trükk meg a REU kapcsolódik a témához, mert nem kapcsolódik.
De ezt is lezárom, mert megint írsz valami tökre eltérőt a tárgytól.